NukeBoards

Pomoc - Mam nowe pytanie :P Mmorpg TGF ???

Mr.ZeTo - 05-12-2005, 23:10
: Temat postu: Mam nowe pytanie :P Mmorpg TGF ???
Czy idzie zrobic w tgf gre w która bedą mogły grać np . 2osoby na raz przez internet ???
Fanotherpg - 06-12-2005, 09:47
:
Oczywiście ze się da trzeba jedynie skorzystac z rozszerzeń jak Direct PLay bądź firmy 3EE (Moo, Moo Click, Moo Sock...)
Mr.ZeTo - 06-12-2005, 19:02
:
wiem ze bardzo duzo pytan zadaje ale moze ktoś mi opisać lub zrobić przykład jak trzeba skonfigurować moo2 zeby działało ???

miało by to działac tak włacza się gre naciska guzik i gra laczy sie z serverem na którym wszyscy grają. I teraz mam pytanie:

1 czy mapa musi byc tylko na serverze czy taka sama mapa musi byc w kliencie który sie do niego lączy. ???

2 Jak to ustawić zeby wszystko działało ???

chodzi mi o taki efekt jak w tej grze:

Gra

tylko nie musi być ani wybierania servera bo server bedzie tylko jeden ani innych tego typu bajerów. chodzi mi tylko o taki efekt ze łaczy sie do servera i mozna w kilku pograc mogł by mi to ktos dokładniej opisac ???
k@rgul - 06-12-2005, 20:37
:
Wszystkie roższeżenia znajdują się na stronie www.clickteam.info/extensions/
Mr.ZeTo - 06-12-2005, 20:42
:
Byłem na tej stronie i juz wybrałem rozszerzenie teraz tylko potrzebuje pomocy zeby to ustawić :doubt:

znalazłem ta strone ale nie wszystko łapie może ktos mi to wylozy w bardziej lopatologiczny sposób :badgrin:

Strona z Manualem

:?: :?: :?:
bmatrix - 06-12-2005, 21:10
:
Wszystko jest prosto i ładnie wyjaśnione o co ci chodzi??
Mr.ZeTo - 06-12-2005, 21:48
:
chodzi troche o znajomośc języka :oops: nie do końca wszystko rozumiem dlatego fajnie by bylo gdyby ktoś dał przykład z juz ustawionym tym dodatkiem zebym wiedział jak to wszystko ustawic :?

dokładnie to chodzi o to ze nie wiem jak zrobic tego MOS o którym tam pisze ???

po prostu czytam to i dalej nie wiem jak to zrobic :(
Fanotherpg - 07-12-2005, 00:19
:
Słabość naszej sceny... zróbcie przykład abym miał...bo mnie sie nie chce/nie potrafie/ nie chce dojść/wyjść.... Weź jakiś translator i przetłumacz albo słownik.. a rozszerzenia pisze sie rz a nie ż... gdzie tu moderatorzy...eh...

/Gdybym poprawiał choćby tylko wszystkie twoje błędy, to admin serwera posądziłby mnie o atak DoS. Poprawiane są perełki xP ; RomanX/
Mr.ZeTo - 07-12-2005, 00:40
:
Słabośc naszej sceny... nawet jak nie pomoge to cos napisze bo posty lecą :| Dzieki za taką pomoc. :|

Jak by wszystko dla każdego było takie oczywiste to by forum nie bylo potrzebne.
Tasmpol - 07-12-2005, 00:43
:
Nie ironia, tylko godzenie się z losem.
"Przykłady są po to, by się z nich uczyć, a nie bezmyślnie kopiować zdarzenia..." - niedosłowne przytoczenie słów któregośtam klikowca.
O MMORPGu na razie zapomnij. TGF został stworzony do tworzenia platformówek i prostych gier, a nie wielkich, komercyjnych i masywnych MMORPGów..
Mr.ZeTo - 07-12-2005, 00:50
:
Nie chodzi mi zaraz o coś wielkiego chciał bym zrobić małą szczelaninke :P Tak zeby nie siedzieć ciagle nad jednym projektem.

A Jeśli chodzi o kopiowanie przykładu to chyba nie ma co tu kopiować bo co skopiuje jego IP :P Chce po prostu zobaczyc gdzie wpisac pory gdzie IP i takie tam.
Tasmpol - 07-12-2005, 00:53
:
Hmm... Małą, prostą grę? Można zrobić chociażby Direct Playem, ale na wiele nie licz. Poza tym, można zrobić w Moo`sach, pomoże chociażby kurs Aleksa (chyba u Drewicza.).
Ale to nie jest łatwe... Przypomina to próba zrobienia z zapałek graniastosłupa - trzeba trzymać w wielu miejscach i wszystko przewidzieć. Poza tym, największym problemem jest ponoć przesyłanie danych, a raczej tego szybkość. Prowadzi to do niewygodnych opóźnień.
Mr.ZeTo - 07-12-2005, 01:00
:
Masz racje DirectPlay wyglada troche przyjazniej zabrałem się za moo bo wyczytałem ze jest o wiele lepszy ale chyba narazie dla mnie za trudny.
NeTRaY - 07-12-2005, 01:40
:
Istotą pisania gier MP jest to, by umieć stworzyć bardzo dobry silnik i wysyłać jak najmniej danych w odpowiednich momentach. Radzę poczytać (np. na warsztacie, albo na gamedevie) o systemach antylagowych (wiem, że te strony są dla programistów, ale mimo wszystko można z nich wyciągnąć odpowiednie wnioski).

/Poprawione; RomanX/
Mr.ZeTo - 07-12-2005, 02:10
:
Widze ze to jest trudniejsze niz myslalem ale nie poddam sie tak latwo :P