NukeBoards

Grafika - [Grafika] Cieniowanie

BROO - 03-05-2007, 04:58
: Temat postu: [Grafika] Cieniowanie
Narysowałem nastrojowy obrazek:
Komura oryginał

A następnie zmniejszyłem do 320x240:
Komura 320x240

Po-tem fantazja mnie pchnęła do obróbki obrazu:
Komura zmodyfikowana 320x240

I pytanie polega na tym:
:arrow: jak się to wszystko prezentuje?
:arrow: czy cieniowanie zostało dobrze wykonane?
:arrow: czy warto tutaj zastosować inne zabiegi graficzne?

A już byłoby totalnie fajnie, gdyby ktoś podjął się trudu obróbki tego obrazu tak, by wyglądał fajnie. Może razem zweryfikujemy, jak ładnie obrobić ten obrazek?
Fanotherpg - 03-05-2007, 11:57
:
Na pewno lepiej wycieniowany niż tapety mojego autorstwa xD Cienując wg. mnie zachowałeś swój styl, nie popsułeś klimatu i nie co urealniłeś obrazek :)
Temporal - 03-05-2007, 19:56
:
Bez urazy ale do bani to cieniowanie. Expertem od 2d nie jest ale nie ma co ukrywać zrobione to bez żadnego wczyczucia. Chyba robienie gier ci lepiej wychodzi niż grafika.
BROO - 03-05-2007, 19:59
:
Bez urazy :---) . Domyślam się, że pierwsza próba nie może być udana. Szkoda tylko, że żadnych wskazówek poza "do bani" nie przekazałeś :---(. Cóżno, trudno :---) .

A robienie gier NA PEWNO wychodzi mi lepiej, tu nie ma co chybować :---P.
Temporal - 03-05-2007, 20:27
:
No mogę tylko ocenić bo rad dotyczących 2d nie będe dawał bo się na tym nie znam. No może trochę się znam ale to pod innym pojęciem bo malowanie na kompie zawsze mi sprawiało problemy. Przy tak małej liczbie kolorów to pewnie każdy pixel artysta coś ci podpowie a że takich tu nie brakuje to zapewne niedługo ktoś konkretnie się tu wypowie.
PoW - 03-05-2007, 22:43
:
Primo: Ustal jakieś źródło światła. (czy w rysunku, który wydaje się nie mieć perspektywy ma to sens?)
Secundo: Więcej odcieni cieni!
Stankol - 03-05-2007, 23:16
:
Ogólnie cienie padają tak, że je widać - na początek najlepsze jest cieniowanie sposobem mangowym - szpachla, szpachla, szpachla (czyli duuuużo ;) , i nie koniecznie dobrze )
PoW - 03-05-2007, 23:46
:
Proponuję przerysować scenę zgodnie z zasadami perspektywy, coś w tym stylu: KLIK!
Potem wybrać skąd pada światło, (tutaj: góra, lewo, za obserwatorem), potem pocieniować (lekkie cienie), pocieniować znowu (ciemniejsze cienie) i znowu i znowu jeśli trzeba. W ten sposób będzie można uzyskać coś podobnego do tego KLIK!
BROO - 04-05-2007, 05:33
:
Ponownie narysować to samo? Tedy kupy zabawy już nie ma.

Narysowałem coś innego, ale poległem na cieniowaniu Teszyrtów. :---(
Siłownia

Jutro spróbuję to jakoś przetworzyć.
Temporal - 04-05-2007, 12:11
:
Mnie w ogóle nie podchodzi ten styl. Rozumiem że nieraz autorowi chodzi by było mniej realistycznie a bardziej tak bajkow itd. ale nawet takie proste style utrzymują się jakiś zasad a tutaj kilka kresek na czuja i wygląda to nijako. PoW fajnie pokazał cienie ale sama kreska niezbyt ciekawa.
BROO - 04-05-2007, 16:20
:
PoW to teraz ma dużo nauki, to byłoby dziwne (tfu... nieracjonalne), gdyby dał z siebie wszystko zresztą w temacie jak ten.

W swoich modelach stawiasz sobie za cel dokładne odwzorowanie rzeczywistości. Nie dziwne, że nie lubisz tych rysunków: ot inna estetyka. Nawet słowo "nijakość" u ciebie oznacza coś dokładnie innego, więc trudno znaleźć wspólną płaszczyznę.
Temporal - 04-05-2007, 19:37
:
Co do PoW'a to wieże że go stać na coś lepszego a u ten obrazek to tylko przykładzik a co do ciebie to ... hhhmmm... ćwicz dalej.
dżamper - 05-05-2007, 00:55
:
Bez urazy - pisze się komÓr(k)a :P A cieniowanie ostatnie jest zaj****te!
BROO - 05-05-2007, 00:58
:
Z komUrą to celowy zabieg, tak samo skoŻystać. W angielskiej wersji wstawiłem "yor" oraz "Fone" i też tylko jeden błąd został wyłapany :---P.
Ploo - 05-05-2007, 01:22
:
Bo Angielski slang tak zniza ludzi ze zaczynaja to uwazac za prawie poprawne? Wedlug mnie to jest smutne, slang i przekrecanie slow jest bardzo czesto spotykane...

A obrazki fajne, cieniowanie ciekawe. Ja nawet takich umiejetnosci nie mam. :P

Plooscva