NukeBoards

Pomysły i scenariusze - [Inna] Stalker

jarlfenrir - 21-06-2008, 05:10
: Temat postu: [Inna] Stalker
Właśnie przeczytałem książkę "Piknik na skraju drogi" i zaświtał mi pomysł na grę o Prawdziwych Stalkerach.

Fabuła (dla niewtajemniczonych w książkę, znajomość gry się nie liczy ;) ):
Na ziemi wylądowało UFO. Nikt ich nie widział, ale został slad w postaci tzw. Strefy. Powstaje instytut badający śmieci pozostawione przez ufoli, policja otacza Strefę i tylko instytut ma prawo do badania jej. Ale pojawiają się tzw. Stalkerzy (Podkradacze?), którzy włamują się do strefy, kradną, co się da i sprzedają na zagraniczne rynki.

Cel gracza:
Zgromadzić jak najwięcej, najlepiej jak najrzadszych (czyt. najdroższych) przedmiotów lub odnaleźć jeden konkretny przedmiot (np. Złotą Kulę)

Tzw. utrudniacze:
Liczne pułapki, które należy identyfikować po charakterystycznych szczegółach, bądź rzucając na oślep niewielkie przedmioty. Np. spłaszczone zwierzę może oznaczać, że w tym miejscu mamy silniejsze pole grawitacyjne (przez stalkerów zwane: łysica), albo ciemne plamy oznaczają, że gdzieś w pobliżu jest tzw. Wyżymaczka (plamy to pozostałości po Stalkerach, którzy Wyżymaczkę przeoczyli).

Rozgrywkę wyobrażam sobie tak: na starcie gracz ma kilka lekkich przedmiotów, które rzuca przed siebie i obserwując tor ich lotu może stwierdzić, czy w danym miejscu jest pułapka, czy nie. Jeżeli gracz zlokalizuje pułapkę, może ja obejść, lub dla pewności obrzucić z czterech stron celem określenia jej rozmiarów i oznaczenia, na wypadek, gdyby trzeba było wracać tą samą drogą. Jeżeli gracz znajdzie jakis ciekawy przedmiot, może go zabrac, o ile ma miejsce w plecaku. Przedmioty z plecaka można wyrzucać, kombinując tak, by ładunek zyskał jak największą wartość (wyrzucić coś taniego, by zebrać coś droższego). Kiedy graczowi skończą się przedmioty, ktorymi mógłby określić drogę, może albo znaleźć coś, co pozostało po innych Stalkerach, lub znaleźć wyjście ze Strefy.
W momencie, kiedy gracz wyjdzie ze strefy, albo zostaje zapisany na listę rekordów, albo może wymienić skradziony towar na przedmioty chroniące go przed niektórymi pułapkami, pojemniejszy plecak itp. po czym wrócić do Strefy i spróbować szczęścia ponownie. I jedna uwaga: jeżeli gracz zginie gdzieś w strefie - wszystko, czego dokonał - przepada. Trupa nikt nie będzie wpisywał na listę rekordów (można wprowadzić jeszcze element losowy - gracz pomimo wejścia w pułapkę, wychodzi z niej żywy, na przykład bez nóg. Nie jest w stanie dźwigać całego swojego ekwipunku, ale przynajmniej może wyjść ze strefy i zapisać się na listę rekordów.
szymat - 03-07-2008, 08:13
:
Jak by to połączyć z room escape byłaby fajna gierka:)