NukeBoards

Ukończone - [Strzelanka] Dni Wojny

Mateusz - 29-07-2008, 22:25
: Temat postu: [Strzelanka] Dni Wojny
Tytuł: Dni wojny
Autor: GFC
Screeny:
http://www.m9206.republik.../dw_full_o1.JPG
http://www.m9206.republik.../dw_full_o2.JPG
Download:
host 1 http://www.chomikuj.pl/sm...DW_ver_1_01.rar
host 2 http://mihd.net/8n9zcqu
host 3 http://depositfiles.com/en/files/6873709
Dzięki PoW :)

Opis: Dawno, dawno temu dałem zapowiedź gry SIB 3 (http://cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=1255&start=0 ). jako że pliki gry kompletnie się rozwaliły, gra była beznadziejna, powiedziałem że projekt zrobię od nowa. W międzyczasie gdy podszkoliłem się trochę w tworzeniu wydałem NRCP1 i NRCP2. Aż przyszła pora na dokończenie SIB'a. Mając jakie takie dośw. po sadze NRCP wziąłem się za DW - nowa wersja SIB'a. Pierwsza była robiona w TGF. Przy 70% gry z jakiegoś powodu zacząłem robić ją od nowa. Podejście drugie. Rozwalił się plik gam. Całą grę zacząłem robić od nowa w MMF2. Wynik nie zrobił mi dobrze, więc nastąpiło podejście czwarte - wersja obecna.

Gra opowiada o walce obcych z ludźmi - fabuła niestety nie jest tym czym miała być z początku. Rozwinięcie akcji zostawiłem sobie na sequel, o ile zdecyduje się na takowy.

Wiele więcej informacji w samej grze oraz w plikach doń dołączonych! Gorąco polecam zapoznanie się z nimi!

Uwaga!
Gdyby ktoś mógł to wrzucić na jakiś inny host - tutaj zaraz mi się skończy transfer, a mi upload działa bardzo powoli i nie mam na to czasu :(
Jest na Mihd.net :) | RomanX

>> aha, jeszcze jedno, żeby korzystać z 'save game' trzeba rozpakować grę.
jarlfenrir - 31-07-2008, 15:19
:
Bardzo podobne do NRCP, ale sporym plusem jest zbieranie broni po wrogach. I fajnie, że każdy wróg zostawia co innego - dzięki temu samemu gracz może zadecydować która broń mu pasuje.
Brakuje mi tylko reloadingu broni.
Mateusz - 05-08-2008, 19:48
:
3 nowe zdjęcia z gry:
http://www.m9206.republik.../dw_full_o5.JPG
http://www.m9206.republik.../dw_full_o4.JPG
http://www.m9206.republik.../dw_full_o3.JPG

Nowy host (dzięki uprzejmości Kwaka http://kwako.info )
http://roznosci.kwako.info/DW_ver_1_01.rar

Co tak mało ocen? :(
Morgo - 06-08-2008, 17:31
:
Ze względu na moje problemy z komputerem nie grałem w tą grę zbyt długo, jednak już teraz mogę powiedzieć że jest to solidny kawał shootera. Bardzo podobają mi się scenki przerywnikowe, świetnie przedstawiają fabułę gry. Widać że się nad tym napracowałeś. Jedyne co mi nie przypadło do gustu to zachowanie naszego kompana w pierwszej misji, chodzi o to że bardzo często właził mi on pod celownik co znacznie utrudniało walkę. Nie wiem czy możemy go zranić ale mam wrażenie że raz w ferworze walki po prostu go zabiłem :P . Poza tym gra prezentuje się rewelacyjnie i z pewnością zasługuje na miano gry tygodnia na PSK. Gdybym miał ją ocenić dałbym jej 8+/10.
Mateusz - 19-10-2008, 15:34
:
Nikogo chętnego do grania więcej? :P
Gra naprawdę jest fajna! :P
Minty - 19-10-2008, 15:49
:
No przecież wszyscy chcą więcej :) I ja też.
copperdragon - 21-10-2008, 19:43
:
Jak dla mnie sequel jak najbardziej powinien powstać. Ta gra to naprawdę porządny shooter, a grywalność całkiem spora. Poza tym podoba mi się rezygnacja z kodów do poziomów na rzecz save'a (tu porównuję do NRCP) - dzięki temu nie tracę danych na temat tego, jaka moja postać jest wypakerzona.
To, co mnie trochę irytowało:
- brak możliwości reloadu (tj. postać przeładowywała tylko wtedy, kiedy wystrzelała amunicję)
- niezapętlająca się muzyczka (czemu #stink-bomb# grał tylko raz, a potem zamilkł? :) )
- niewidzialni wrogowie w poziomie kosmicznym (coś mi mówi, że bug jakiś)

Nawiasem mówiąc, strasznie fajowa ta broń, którą to określam mianem wyrzutni rakiet (tego czegoś, co po zderzeniu ze ścianą/przeciwnikiem wybucha). Szczególnie, że da się tym zabijać przez ścianę. :D
Mateusz - 21-10-2008, 21:58
:
copperdragon napisał/a:
brak możliwości reloadu (tj. postać przeładowywała tylko wtedy, kiedy wystrzelała amunicję)


sposób jest na to taki, że trzeba szybko bronie przełączać, Q i E. W 2 postaram się to poprawić... chociaż już widzę ile będzie z tego zachodu, znów pewnie będzie sto zdarzeń różniących się jednym warunkiem.

copperdragon napisał/a:
- niezapętlająca się muzyczka (czemu #stink-bomb# grał tylko raz, a potem zamilkł? :) )


Cel zamierzony. Chciałem dodać więcej utworów, ale rozmiar i tak jest duży.

copperdragon napisał/a:
- niewidzialni wrogowie w poziomie kosmicznym (coś mi mówi, że bug jakiś)

Cel zamierzony. Wrogowie mają czasową zdolność bycia niewidzialnym. Chcę też spróbować zrobić, abyśmy i 2 części my posiadali taką zdolność.

Cytat:
Nawiasem mówiąc, strasznie fajowa ta broń, którą to określam mianem wyrzutni rakiet (tego czegoś, co po zderzeniu ze ścianą/przeciwnikiem wybucha). Szczególnie, że da się tym zabijać przez ścianę. :D


Nie za bardzo wiem o której broni mówisz, są trzy rodzaje wybuchowych, rakietnica (2 pociski, rakiety), blaster (wybucha wtedy, jeśli za długo nakłada się tło, rośnie wartość C, wartość C >= X -> wybuch) oraz gausgan (kolizja z czymkolwiek i wybucha, ale nie przechodzi przez ściany... bynajmniej nie powinno ;P )

KODY DO GRY
Jakiś czas już miną, mogę je podać ;)
W menu gry wciskamy F i K, pojawia się sekretne menu w którym wszystko sobie możemy ustawić
jarlfenrir - 21-10-2008, 22:29
:
copperdragon napisał/a:

sposób jest na to taki, że trzeba szybko bronie przełączać, Q i E. W 2 postaram się to poprawić... chociaż już widzę ile będzie z tego zachodu, znów pewnie będzie sto zdarzeń różniących się jednym warunkiem.

Jeśli broni mam mało, to zwykl edaję osobny licznik dla amunicji w magazynku, osobny dla amunicji zapasowej. Jeśli broni masz naprawdę dużo, możesz użyć tablicy (array), gdzie:
X - numer broni
Y=1 --> amuncija w magazynku
Y=2 --> amunicja na zapas
(można to sobie jako tabelkę wyobrazić).
Mateusz - 22-10-2008, 08:54
:
Tablica array, Fenrir, no bez jaj, ja po tygodniu dmc2 skumałem :P
ale wczoraj w kiblu doznałem oświecenia. Reload następuje, wtedy gdy:

> licznik slot=X
+ licznik typ broni=Y
+ licznik reload >= 3000
>>> włącz flage 0, a jak jest flaga zero to się dzieje co ma dziać.

A na reload, zrobić tak:
> licznik slot=X
+ licznik typ broni=Y
+ gracz wciska R
>>>> ustaw licznik reload na 3000
I będzie działać :D
Tylko że właśnie wkurza mnie zawsze to bo liczba X to od 1 do 23
a liczba Y to od 1 do 2, i trza jeszcze wspomnieć o slocie Z który jest od 1 do 12
(tak, w DW2 będziemy mieli opcje używania dwóch broni jednocześnie ;P )
kamiledi15 - 30-01-2018, 01:40
:
Nie pamiętam, czy grałem w tą grę za czasów jej premiery, ale dziś postanowiłem w nią pograć. Zacznę od plusów - duża ilość broni, z których część dość mocno się od siebie różni, dość rozbudowane poziomy, wrogowie nie są aż tak głupi, jak w innych tego typu grach, choć oczywiście bez przesady - gdy trafią na przeszkodę, to starają się ją ominąć. Nie ma tu oczywiście AI, które potrafi się chować za osłonami, raczej pchają się pod lufę mojego karabinu, ale jak na taką grę to nie jest źle. Gra jest trudna i dość długa. Ciekawym pomysłem jest to, że jeśli zabijemy wroga, który jest tuż przy nas, to wybucha, zadając nam duże obrażenia. Dobrym urozmaiceniem jest też samoregenerująca się tarcza. Jeśli dobrze rozumiem plik save, to jestem w siódmym poziomie. Jeśli chodzi o fabułę, to w grach wojennych nigdy nie przykładałem do niej szczególnej wagi - te wszystkie taktyczne szczegóły są dla mnie średnio interesujące, ale wydaje się dość dobrze przemyślana. Rozśmieszył mnie jeden tekst:
,,Generale, skoro i tak zamierzacie wysadzić okręt, proszę o pozwolenie na opuszczenie pokładu".
Chodziło o pozwolenie na ryzykowną misję, ale to zdanie mnie rozśmieszyło, choć pewnie to było niezamierzone.
Jeśli chodzi o minusy - tak jak pisałem, część broni mocno się od siebie różni, ale część wydaje się być swoimi kopiami. Przede wszystkim bronie na drugim slocie - każda strzela jednym pociskiem, różnią się tylko wyglądem i dźwiękiem. Nie mamy żadnych danych co do zadawanych przez nie obrażeń, więc trudno je jakkolwiek porównywać. Dużo lepiej wypadają bronie na trzecim i czwartym slocie, bo tutaj już widać spore różnice w poszczególnych karabinach. Gdy zbieramy bronie po przeciwnikach, to niestety nie wiemy, do którego slotu jest przypisana dana broń i którą nam zastąpi, chyba, że nauczymy się na pamięć wszystkich broni. Przydałoby się jakieś kompendium wiedzy co do obrażeń i slotów konkretnych broni.
W instrukcji zabrakło informacji, jak rzucać granatami - trochę czasu mi zajęło, po wypróbowaniu wszystkich klawiszy na klawiaturze, że robi się to prawym guzikiem myszy. Co do samych granatów, też jest ich całkiem sporo, choć jak dla mnie jedyne przydatne to te dymne, które otumaniają wrogów. Inne wybuchają dopiero po paru sekundach, więc zabicie tym kogokolwiek jest mało prawdopodobne, albo wybuchają od razu, ale z powodu ich niewielkiej ilości dużo lepiej dorwać bazookę, która ma bardzo dużo amunicji, a działa prawie tak samo.
Fajnie, że mamy towarzyszy, tylko szkoda, że są głupsi niż wrogowie. Sama animacja ich chodzenia wygląda dość głupio, łatwo też ich zgubić po drodze. Nie wiem, po co jest przycisk służący do wyłączania ich strzelania - po co miałbym chcieć wyłączać ich strzelanie? Nie wiadomo też, po co jest kucanie. Brakuje też paska życia towarzyszy, nigdy nie wiadomo, ile im jeszcze zostało. Nie zostało też wyjaśnione, jak obsługiwać punkty kontrolne - z czasem połapałem się, że trzeba na nich po prostu nieruchomo stać, ale na początku łaziłem w tą i z powrotem, wciskając różne klawisze. Nie wiem też, co daje zwiększanie poziomu gracza - czy daje więcej życia, albo więcej obrażeń? Nigdzie nie jest to wyjaśnione. Punkty również, ale domyślam się, że one są tylko dla satysfakcji. W grze zbieramy forsę, ale chyba nigdzie nie widać, ile jej aktualnie mamy. Na obrazku pokazującym sterowanie jest coś takiego: ,,Kup życie", ,,Kup amunicję", albo ,,Kup wytrzymałość". Nie rozumiem, jak mam tego używać, kiedy można coś kupić. Czy to jest związane ze zbieraną forsą, której nie wiadomo, ile mam, a może ze zwiększanym poziomem gracza? Nie wiadomo.
Bugów jest niewiele. Jeden przycisk, służący do otwierania drzwi, nie miał podświetlenia, bazooka i granaty działają przez ściany, tak jak pisałem towarzysze potrafią się gdzieś zaciąć i zgubić, ale chyba więcej bugów nie zauważyłem. Można się też przyczepić, że plik save po otwarciu notatnikiem jest trochę zbyt oczywisty i można go w banalny sposób edytować, oszukując grę. Ale nie robiłem tego, gram uczciwie :P
Tak więc, jest to całkiem dobra gra. Jest długa, trudna, ma sporo ciekawych broni, system towarzyszy, choć niedopracowany, to ciekawe urozmaicenie. Ciekaw jestem, ile mi jeszcze zostało do końca, w każdym razie na pewno przetestuję też kolejne części.
Mateusz - 30-01-2018, 03:14
:
To się nazywa necroposting :D
Link gdyby były nieaktualne: https://chomikuj.pl/Klikibaza/Gry/Polskie/Dni+Wojny,133651559.rar(archive)
Ta gra ma mnóstwo niedopracowań, dlatego sam myślę o przepisaniu pirewszych części na nowy silnik. Jak ją robiłem to miałem więcej chęci niż rozumu, teraz jest na odwrót.
kamiledi15 - 30-01-2018, 11:15
:
Bez przesady, to naprawdę dobra gra. Wystarczyłoby dodać opisy broni i poprawić ruch towarzyszy i byłoby perfekt. Mógłbyś mi wyjaśnić, do czego jest kucanie i jak kupować te ulepszenia statystyk?

[ Dodano: 02-02-2018, 01:06 ]
Przeszedłem całość. Szkoda, że nie odpisałeś mi na moje pytania, no ale trudno. Gra była dość hardcorowa, ale w końcu się udało - choć przy głównym bossie mogłeś się bardziej napracować :P Czas na drugą część - na szczęście widzę, że w instrukcji znajdują się chyba wszystkie odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania. Szkoda, że tej instrukcji nie było w jedynce, ale w ten sposób znaczna część minusów prawdopodobnie zniknie :)
Mateusz - 02-02-2018, 01:46
:
kamiledi15 napisał/a:
Przeszedłem całość. Szkoda, że nie odpisałeś mi na moje pytania, no ale trudno.


Wybacz, ale ostatnie dni nie robię praktycznie nic tylko pracuję nad kolejną częścią i kompletnie zapomniałem.

kamiledi15 napisał/a:
który jest tuż przy nas, to wybucha, zadając nam duże obrażenia.


Tam były chyba 4 typy zachowań: 1 stój w miejscu i strzelaj, 2 idź i strzelaj, 3 biegnij i strzelaj, 4 biegnij, strzelaj, na końcu się zabij :D

kamiledi15 napisał/a:
,,Generale, skoro i tak zamierzacie wysadzić okręt, proszę o pozwolenie na opuszczenie pokładu.


No to rzeczywiscie dobre, mogłem potem dodać odpowiedź "no generale, bo nie chcę zginąć" xD

kamiledi15 napisał/a:
Nie mamy żadnych danych co do zadawanych przez nie obrażeń, więc trudno je jakkolwiek porównywać


Tak i do tego chyba na niektórych poziomach się niewiele różnią :P Ale w połowie gry był poziom ze strzelnicą, gdzie można sobie było podejrzeć trochę ich działanie. Strzelnica jest integralnym miejscem DW:RU i jest bardziej rozbudowana. W dodatku wszystkie bronie mają swój opis, gdy najedzie się na nie kursorem

kamiledi15 napisał/a:
W instrukcji zabrakło informacji, jak rzucać granatami - trochę czasu mi zajęło, po wypróbowaniu wszystkich klawiszy na klawiaturze, że robi się to prawym guzikiem myszy. Co do samych granatów, też jest ich całkiem sporo, choć jak dla mnie jedyne przydatne to te dymne, które otumaniają wrogów. Inne wybuchają dopiero po paru sekundach, więc zabicie tym kogokolwiek jest mało prawdopodobne, albo wybuchają od razu, ale z powodu ich niewielkiej ilości dużo lepiej dorwać bazookę, która ma bardzo dużo amunicji, a działa prawie tak samo.


To fakt, o tym wcześniej w ogole nie myślałem. Właśnie w kolejnych grach odszedłem od konceptu grania gry jedną bronią. Wszystkie bronie mają swoje plusy i minusy, zasób amunicji nie jest już tak duży i zmusza nas do częstrzej zmiany broni. Fakt dodania, mozliwosci korzystaina z dwohc broni jednoczesnie, ale niezaleznie od siebie, pozwala tworzyc bardzo fajne konfiguracje.

kamiledi15 napisał/a:
Sama animacja ich chodzenia wygląda dość głupio,

Ta, z tym coś muszę zrobić. Myślę nad opcją 'ease', że gdy się zbliżają do zatrzymania to prędkość zwalnia. Bo jak startują, to wygląda, jakby byli ciągle w blokach startowych :D

kamiledi15 napisał/a:
,,Kup życie, ,,Kup amunicję, albo ,,Kup wytrzymałość.

o ile pamiętam, trzymając klawisz 1, dodawało nam życie, odbierając punky z paska w prawym dolnym rogu. Opcja ta wydawała mi się naciągana i nie pasująca do klimatu, to zostało z NRCP2. Skoro były apteczki, to czemu brało się życie z powietrza. Dlatego nadmieniłem o tym w instrukcji, zostawiłem w kodzie, ale nie robiłem z tego pełnej funkcjonalności.

kamiledi15 napisał/a:
Można się też przyczepić, że plik save po otwarciu notatnikiem jest trochę zbyt oczywisty i można go w banalny sposób edytować, oszukując grę.

Tego nigdy nie zmienię. To pozwala bardzo łatwo edytować grę, gdy się chcesz pobawić. Kto nie będzie wiedział o co chodzi, ten może nabałaganić i być sobie winnym, a ja często i gęsto lubiłem przechodzić grę z minigunem gdzie normalnie go nie bylo :)

kamiledi15 napisał/a:
Nie wiem, po co jest przycisk służący do wyłączania ich strzelania

Czasami chciałem przejść grę bez ich pomocy po prostu. poza tym są dwie misje, gdzie strzelajac po ścianach uszkadzamy statek, który mamy przejąć (chyba misja 2). Jak nawalają po ścianach, to ich pociski tez niszczą kadłub, więc dla precyzji zawsze ich wylaczalem. Powinienem pewnie o tym wspomnieć dla gracza xD ale jak miałem 17 lat to więcej myślałem o Marcie z klasy niż o tym czy Kamiledi się połapie :P

kamiledi15 napisał/a:
Przeszedłem całość.

Wielkie dzięki! To motywuje.

kamiledi15 napisał/a:
Szkoda, że tej instrukcji nie było w jedynce, ale w ten sposób znaczna część minusów prawdopodobnie zniknie

No i dlatego marzy mi się remix jedynki, chociazby dlatego ze 2 i 3 maja kompletnie inny system broni, który na nowo zdefiniował gatunek gier top-down XDDDD mojego autorstwa ofkorz :D

[ Dodano: 02-02-2018, 00:57 ]
kamiledi15 napisał/a:
do czego jest kucanie i jak kupować te ulepszenia statystyk?


no kupowanie to nie statystyki tylko dodaja do pasków punkty. A kucanie ma dwa aspekty - kucajac zadajemy wieksze obrazenia,
np damage jednej broni jest tak: zwykly damage + 4*premia do kucania. W DW:RU mam np. tak, że celując dokładnie, zabijamy wroga od razu

i najwazniejsze, to Ci sie przyda w DW2, TYLKO kucając, możemy niszczyc platformy teleportacyjne wroga.
kamiledi15 - 02-02-2018, 18:41
:
To już zdążyłem przeczytać w instrukcji do dwójki. Jedynkę przeszedłem bez kucania i bez kupowania, bo nie wiedziałem, o co chodzi. Coś chyba nie tak jest z menu kodów, bo startuje mi wtedy od początku gry, a nie od zapisu. Chciałem użyć kodów w poziomie 20, bo nie mogłem go przejść, ale w końcu okazało się, że nie muszę używać punktów kontrolnych, tylko wybijać wrogów, więc jakoś sobie poradziłem. A co to jest DW:RU? Nie powinno być RO - Ruch Oporu?
Co do dwójki, na razie trochę wali mnie po oczach ten pasek przeładowywania, w jedynce był mniejszy i bardziej schowany, ale pewnie się przyzwyczaję.