NukeBoards

Bitwy - [Globalna Wojna] 3

Minty - 19-08-2009, 03:37
: Temat postu: [Globalna Wojna] 3
Ogłaszam TRZECIĄ GLOBALNĄ WOJNĘ PSK!
III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier.

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
Victory Games – http://victorygames.pl


Sponsorami są:
CD Projekt – http://cdprojekt.pl


A jest współorganizowana, bądź też wspierana (przynajmniej informacją) przez następujące serwisy:

NukeBoards - http://romanx.webd.pl/nb/
Click Portal - http://cportal.webd.pl/
Fabryka Gier - http://fabrykagier.com/
Game Maker Clan - http://gmclan.org/
RMXP - http://rmxp.pl/index.php
Strefa Twórców Gier - http://stg.vole.pl/
TiTek - http://titek.victorygames.info/
Twierdza RPG Makera - http://www.rpgmaker.pl/

:arrow: Temat:
Motyw śmierci (odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy) – jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę. Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!

Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was. Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard (http://www.tale-of-tales.com/TheGraveyard/ ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard (http://fg.netray.pl/patronaty/kurak/ ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.

Jako przykład niech posłużą Wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego:
- przygodówka The Graveyard studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz
- The Graveyard, studia Kurak Games będąca "papierową" strzelanką.

:arrow: Wytyczne:
• prawa autorskie: wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości,
• typ gry: dowolny!
- limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
• limit ilości zdarzeń/ linii kodu: BRAK,
• limit wielkości pracy: BRAK, (jeśli muzyka waży powyżej 20 MB i jest to więcej, niż sama gra, zalecane jest utworzenie osobnej paczki z muzyką i osobnej z grą)
• maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 (dozwolona zmiana rozdzielczości, aby uzyskać full screen),
• dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, TGF2, MMF2, GM, Construct i RPG Maker
• gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
• kod pracy (niekoniecznie grafika, muzyka itp.) musi być tworzony aktywnie (przykłady itp. nie są liczone) tylko przez najwyżej dwóch członków*,
• cała gra może być tworzona maksymalnie przez czterech członków* (np. 2 robią kod, a 2 - resztę)
(* Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę) )
• jeśli używasz DMC2, plik bass.dll musi być dołączony, tak samo jak pliki CNCS##.DLL i tym podobne biblioteki,
• praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) i powinnna być zarchiwizowana,
• można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie.

Przykład:
Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków.
Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

:arrow: Przewidywane nagrody:
• zaszczyt i chwała!
• punkty/Kasa CP/CB/NB - potrójna dawka!
• przynależność do grupy Bohaterowie!
• specjalny kolor użytkownika!
• kopia prac na wieczność!
nagrody rzeczowe ufundowane przez , po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

:arrow: Nadsyłanie prac:

Pracę należy umieścić na serwerze i przesłać link mailem Fanotherpg-owi i/lub mnie (zapasowo ;) ), bądź poprzez GG: 9340933, do dnia 03.10, godziny 23:59. Macie aż 45 dni na wykonanie! Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców. W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Dyskwalifikacja:

• gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry (nawet własnego autorstwa),
• gdy zostanie przysłana po terminie (nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu),
• zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków (np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków).

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Do Wojny, gotowi... START!

Oryginalny opis i zasady w tym dokumencie: http://romanx.webd.pl/nb/+/GW3.zip (warto przeczytać!)
Fadex - 19-08-2009, 09:13
:
Ło ja cie :O

Zabieram się do pracy!
copperdragon - 19-08-2009, 09:26
:
ROTFLOLMAOMGEEZ!

Kończyć numer zinu i do boju! Toć to jest najbardziej epicka Wojna, jaką kiedykolwiek widziałem. Już mam pewien pomysł, ale jaki, to się przekonacie nieco później. ;)

No i podziękowania dla Zdunka, to już nie pierwszy raz, kiedy załatwia nam taką Batalię. :D

Oj, coś mi mówi, że będzie co opisywać, oj, będzie.
draq - 19-08-2009, 10:25
:
NO..koperkowy smok jeszcze nigdy mnie nie zawiódł =* teraz przynajmniej wiem ze jest z kim rywalizować i ze nie będzie takiej szopki jak na niedawno skończonej bitwie xd.
Piter - 19-08-2009, 10:59
:
Biorę się do roboty! Wątpię, żebym coś wygrał (patrząc na ilość współorganizatorów), ale kto wie... ;)
Pisarz - 19-08-2009, 11:06
:
Poprawię błędy w silniku Alpha Distortion i biorę się do roboty. Może mi się uda coś zrobić, może nawet jakieś miejsce zajmę (przedostatnie?).

Do roboty ludzie!
Wirtualność - 19-08-2009, 11:44
:
Założę się że będzie niezła konkurencja :)

Biorę się do roboty, oczywiście. ;)
Fanotherpg - 19-08-2009, 17:54
:
Oby za słowami przyszły produkcje! Pamiętajcie, że wersje demo i minigry również są akceptowane!
Mateusz - 19-08-2009, 18:37
:
ej słuchajcie, a ja mam pomysł na strzelaninkę/coś że jesteśmy niezniszczalni (wyjaśni się w fabule) i w dowolny sposób ku uciesze serca masakrujemy mieszkańców Rzymu bo chcemy się dostać i załatwić papieża. To jest więc kontrowersyjny materiał. Przejdzie czy zmieniać fabułę i wszystkie elementy o żydach i murzynach włącznie?
Minty - 19-08-2009, 19:16
:
Jak kontrowersja to pełną gębą. Na wszelki wypadek możesz przygotować wersję "dla dzieci" ;)
iamiam - 19-08-2009, 19:44
:
a typowo "rasistyczna" też przejdzie, czy to może coś tam naruszyć jakieś tam prawa człowieka?
copperdragon - 19-08-2009, 19:52
:
Khem, khem, tylko taka drobna uwaga: pamiętajcie, że przedmiotem tematu jest motyw śmierci, a nie kontrowersyjność! Szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się, żeby ot, taka sobie strzelanka miała zostać wysoko oceniona przez jury tylko dlatego, że zawiera tam kontrowersyjne treści. Myślę, że coś takiego byłoby raczej odebrane jako próbę wywołania szumu wokół mizernej gry (inna sprawa, czy taka gra musi być mizerna; ale jeśli nie, to po co ta kontrowersyjność :P ).
Mateusz - 19-08-2009, 20:18
:
Żeby zrobić większy szum niż gra copperdragona =D
żartuję, widzisz, fajnie mi to do fabuły podpasowało. Bo trzeba zniszczyć
coś, co reprezentuje ludzi, naszego ducha, coś co mówi o tym, że oprócz
naszych osiągnięć naukowych mamy jakieś acziwmenty w dziedzinie duchowej.
Myślę, że tutaj pasuje chyba najbardziej religia. Co jest symbolem takim głównym religi?
No Jezus chyba, nie? Zus'a się nie da zabić, a przedstawicielem całej bandy jest papież,
więc jakgdyby ktoś załatwił papieża to byłby to jakiś atak na nasze człowieczeństwo.

I ten pomysł nie bardzo mi się podoba, jest aż naddto kontrowersyjny wg mnie, w piwnicy
musiałbym chyba tą grę robić gdyby rodzina zobaczyła jakie mam pomysły ;) No ale
co można innego zniszczyć żeby osłabić naszego takiego ducha? Macie jakieś pomysły?
Co jeszcze mówi o naszym człowieczeństwie, osiągnieciach.

Bo w mojej produkcji głównym celem będzie wybicie ludzi z rąk istot wyższych. Po prostu
uznają nas za coś gorszego i chcą się nas pozbyć. Wpierw kilka misji żeby osłabić rasę
ludzką a potem zniszczenie jakiegoś głównego symbolu (końcowy level) który ma pokazać
ludziom że to armageddon. I wsio ;P
Minty - 19-08-2009, 20:44
:
Ja raczej nic nie zrobię, ale mam 2 pomysły (w tym jeden przez przypadek przysunął Mateusz):
- przygodówka z elementami akcji na finale: zamach na JPII. W sensie próba wykrycia i powstrzymania zamachu.
- skradanka, gdzie zabijanie przeciwników nie jest pochwalane (wiadomo, stealth), ale kilka razy są wymuszone sytuacje, kiedy trzeba kogoś zabić. A pomiędzy misjami koszmary senne z zabitymi postaciami i ich rodzinami. W miarę postępów gry coraz częściej koszmary mieszałyby się z rzeczywistością. Taka psychodela - dobra realizacja tego, co właśnie mam na myśli, byłaby naprawdę ciekawa. Niestety, ja bym tego nie zrobiła, bo do tego potrzeba dużo, dużo grafiki (sceny zabijania jako osobne cut-scenki i oczywiście koszmary).
copperdragon - 19-08-2009, 20:52
:
RomanX napisał/a:
- skradanka, gdzie zabijanie przeciwników nie jest pochwalane (wiadomo, stealth), ale kilka razy są wymuszone sytuacje, kiedy trzeba kogoś zabić. A pomiędzy misjami koszmary senne z zabitymi postaciami i ich rodzinami. W miarę postępów gry coraz częściej koszmary mieszałyby się z rzeczywistością. Taka psychodela - dobra realizacja tego, co właśnie mam na myśli, byłaby naprawdę ciekawa. Niestety, ja bym tego nie zrobiła, bo do tego potrzeba dużo, dużo grafiki (sceny zabijania jako osobne cut-scenki i oczywiście koszmary).

Ja też czegoś takiego nie zrobię, raz, że, jak wspomniano, potrzeba do tego dużo grafiki i to raczej bardziej zaawansowane niż regularne kształty geometryczne, dwa, że mam własny pomysł (z zastosowaniem tychże kształtów, a jakże!)

M9206: Jako ten symbol pokazujący, że to armageddon, proponowałbym odpalenie całej zawartości któregoś amerykańskiego tudzież rosyjskiego składziku z atomówkami; przy odrobinie szczęścia rozsadzi całą Ziemię, przy odrobinie pecha zostawi malusieńki kraterek. ^^