NukeBoards

Plany - [Strzelanka] Projekt Dewastator

zetcom - 28-08-2011, 13:18
: Temat postu: [Strzelanka] Projekt Dewastator
Tytuł: Dewastator

Gatunek: Strzelanka zręcznościowo - logiczna

Autor: Zetcom Entertainment

Opis:
Załączone Tech Demo zawiera jeden grywalny poziom ukończony w 95% Bardzo bym prosił o Wasze opinie/pierwsze wrażenie na temat podjętego projektu. W razie pytań i wszelkich sugestii proszę pisać - nawet nie koniecznie w tym temacie.
Projekt tworzę w zasadzie sam, tak więc przyda mi się pomoc i Wasza konstruktywna krytyka. Z pewnością są rzeczy, które wymagają poprawek, a których nie dostrzegam - liczy się dla mnie każdy nawet najdrobniejszy szczegół.
Dodam jeszcze, że w dźwięk zaangażowany jest misieksamgame, tak więc w finalnej produkcji gra będzie z pewnością bardziej żywa niż obecnie.

Zarys fabuły:
Dewastator pracuje dla tajnej agencji: RIMA (powołanej przez podziemny ruch wolności: SOLIDARNI). Zajmuje się ona wymierzaniem sprawiedliwości poza panującym obecnie prawem. RIMA jest wszędzie tam, gdzie cierpią niewinni. Wszędzie tam, gdzie zamyka się usta obywatelom bądź po prostu... "kasuje" ich tożsamość.
W czasach Dewastatora (rok 2034) prawdziwa wolność nie istnieje - to tylko pusta iluzja. Słowo kryjące za sobą w kulisach najokrutniejsze zbrodnie przeciw człowiekowi i idące za tym nieskończenie wielkie pragnienia kasy. Większość obywateli dziesiątki lat temu uległa naciskowi rządu by nosić w swoim ciele chipy (zamiast dowodów osobistych i kart), tym samym całkowicie nieświadomie poddając się kontroli potężnym mechanizmom - od wieków sterowanym przez tzw.: Panów świata. Stosowano przeróżnych chwytów by tego dokonać. Naiwność ludzka wobec postępu bio-technologicznego i pozornego jego bezpieczeństwa przed czynnikiem ludzkim okazała się istnym mitologicznym koniem trojańskim.
Następnym nieuchronnym krokiem ma być globalizacja wszystkich narodów. Niebawem nad światem zapanuje jeden władca! RIMA jest więc jedyną nadzieją na godne, prawdziwie wolne życie. Jedyną szansą na zniesienie tej chorej do szpiku kontroli nad ludzkim istnieniem. Są często określani jako tzw. ''Ziemskie anioły'' z tego chociażby powodu, że w tych czasach to jedyna taka grupa, która ma odwagę walczyć. Nie liczy się dla nich ani pozycja w społeczeństwie, pieniądze ani to jakie kto ma układy - najważniejsze są jedynie sprawiedliwość i wolność!

Zastosowane silniki:
- "Ruch Platformowy Albert" by BROO, "Granat" by RomanX

Strona projektu:
Projekt Dewastator

Kontrolsy:
WASD, S - kopniak, E - akcja/podnoszenie, Ctrl - strzał, Tab - lista broni, 2.3.4..-0 zmiana broni

Zrzuty ekranu:
Zrzut 1
Zrzut 2

Uwagi:
Pobierz paczkę z Dewatator TechDemo
Wackyjackie - 28-08-2011, 14:29
:
Naprawdę czuć tego Alberta ^^ .Poziom świetny, zarówno pod względem designu jak i technicznym. Gameplay też zalicza się na plus, ale brakuje tu różnorodności w przeciwnikach i lepszego ich AI. A raczej - różnych przeciwników z różnym AI. Grafika fajna, MODuł nie spodobał mi się ;- ).

Znalazłem też parę błędów:
- Gdy moja pozycja jest taka jak pozycja wroga to nie może mnie on trafić, ani ja jego ^^ '.
- Podczas korzystania z tego niepamiętamjaksięnazywał pojazdu można wyjechać poza ekran, bez przemieszczenia kamery (kamera nie zmienia pozycji przy przejściu do kolejnego fragmentu mapy).
- http://i53.tinypic.com/wl6tj4.png
- Postać podskakuje na windzie
- Dewastator ma kolano z gumy :P . I coś wolno kopie.
- Sterowanie jest niewygodne (albo inaczej - mogłoby być wygodniejsze), dobrze że można je zmienić w INI ;)
- Tutaj akurat sugestia - mile widziany byłby 8/4-kierunkowy strzał i możliwość kucania (zarówno dla przeciwników jak i bohatera). Bo aktualnie trzeba tylko tłuc w przycisk strzału bez większej taktyki (nie licząc wrogów których możemy zabić w inny sposób :D ).
- Fajna byłaby możliwość wyboru mocy rzutu granatem
- Brakuje mi schodów/nierównych powierzchni (a Albert obsługuje :P )
Fadex - 28-08-2011, 15:02
:
Grze brakuje dynamizmu. Co by się przydało? Głównie kucanie, bieganie, przewroty w przód (żeby np. szybko dostać się za przeciwnika). Teraz mamy nieco ospałego terminatora i przypuszczam że poprawiając ruch grywalność podskoczyłaby drastycznie. Poza tym - wszystko okej :)
WściegłyOguras - 28-08-2011, 16:23
:
Ale level niedopracowany!
1lvl/1 okno:
-co to za koleś po lewej?!
-po co na górze te apteki, skoro nie można ich użyć?
-pistolet wychodzi poza cień prawej lampy na górze...
-totalna dezorientacja-> przez 10min szukałem dźwigni do bramy! Jest pewna szkoła platformowych gier i strzelanek! Tu powinieneś zastosować podniszczone drewniane drzwi, co będzie sugerowało możliwość rozwalenia bramy!
-Marny design levela, tak zwany łan łej tiket
1lvl/2 okno:
-brak możliwości rozwalenia pierwszych skrzynek z kopniaka!
-brak możliwości uniknięcia pocisku wroga, trzeba mashowac Ctrl!!
-gra w ślimaczym tempie.
-po rozwaleniu skrzynki pod drabiną nie można na nią wskoczyć, być może zamierzone, ale głupie.
-level design typu łan łej tiket.
1lvl/3,4,5,6 okno
-troszkę lepiej.
-sztywna rozgrywka.
-życie ucieka.
-bezradność.
-mniejsze błędy graficzne.

To tyle 3,5/6
Piter - 28-08-2011, 18:21
:
Świat coraz bardziej mnie zadziwia: wyszedł DN Forever, kolesie z Aiw postanowili wypuścić betę AlterOps, a ty nareszcie dałeś demo Dewastatora :D
Zagram jak tylko znajdę czas!
Neoqueto - 28-08-2011, 20:32
:
WściegłyOguras napisał/a:
-co to za koleś po lewej?!


Chuck Norris, nie poznajesz?

Wypuszczenie dema to nie jedyna zbieżność z DNF i w ogóle z Dukiem - zadziwia mnie interakcja z otoczeniem.

Oby tak dalej. Nie grałem długo, tylko troszeczkę. Uraczysz nas rozpiską sterowania? A może coś przeoczyłem?

Edit: przeoczyłem i to DUŻO. Dzięki temu jest jeszcze lepiej.
Wackyjackie - 28-08-2011, 20:34
:
zetcom napisał/a:
Kontrolsy:
WASD, S - kopniak, E - akcja/podnoszenie, Ctrl - strzał, Tab - lista broni, 2.3.4..-0 zmiana broni

Możesz zmieniać w pliku INI. I jest jeszcze bieg pod dolną strzałką (wtf?).
Piter - 28-08-2011, 21:11
:
Jak na demo to całkiem nieźle, brakuje mi jednak kucania i chowania się za osłonami. Generalnie sterowanie leży, jest niezwykle nieintuicyjne (kopniak przy S? bieg na strzałkę w dół?). W sumie gra ok, grafika bardzo mi się podoba, a interakcja ze światem jest bardzo ciekawym urozmaiceniem. Faktycznie przypomina Duke'a, nawet nazwa kojarzy mi się z pewną bronią ;)
zetcom - 28-08-2011, 21:40
:
Wackyjackie napisał/a:
I jest jeszcze bieg pod dolną strzałką (wtf?).

Biegać można, jednak nie chcę tego aspektu poruszać gdyż poza prędkością niczym się nie różni od chodu - tymczasowo. Potrzeba mi jeszcze wykonać animację przypominającą bieg z pochyleniem sylwetki bohatera do przodu.

WściegłyOguras napisał/a:
-brak możliwości rozwalenia pierwszych skrzynek z kopniaka!

Można tylko rozwalić poniszczone skrzynie. Te bez dziur itp. są tak jakby w tle. Tak... to zwykłe obiekty tła.

Wackyjackie napisał/a:
- Brakuje mi schodów/nierównych powierzchni (a Albert obsługuje :P )

Akcja gry nie będzie tylko i wyłącznie na terenie fabryki, więc o nierówne powierzchnie bym się nie martwił. Jednakże... coś dodam (:

WściegłyOguras napisał/a:
-Marny design levela, tak zwany łan łej tiket

Racja, sam to odczuwam. Popracuję nad nieliniowością z całą pewnością.

Neoqueto napisał/a:
zadziwia mnie interakcja z otoczeniem

Kładę na ten element spory nacisk. Póki co jestem najbardziej dumny z "symulatora ping-ponga" (trzeba powęszyć po planszy by go odnaleźć). Przy okazji jeśli chodzi o interakcję: jak rzucisz granatem i nie doleci do wroga... możesz go kopnąć (granat) i wtedy dopiero zdetonować ;)
Vader - 30-08-2011, 11:43
:
Good-Miód, wygląda ciekawie, graficznie bardzo mi się podoba (:, fabuła też niczego sobie ;D, no powiem tak "Czekam!" :) .
AreXadiusz - 30-08-2011, 14:59
:
To jest coś.. Super! ;) Trzymam kciuki za projekt
zetcom - 25-12-2011, 11:14
:
Do wglądu kolejne technologiczne demo Dewastatora. Postanowiłem je opublikować ze względu na święta (: Przy okazji dać świadectwo, że projekt nie stoi w miejscu. Dużo pracowałem nad nieliniowością. Zaszło wiele ulepszeń graficznych i mechanicznych.
Jak ktoś znajdzie wolną chwilę by zobaczyć zmiany jakie zaszły od ostatniej publikacji to serdecznie zapraszam!

Zarys zmian:
- Więcej elementów interakcji
- Zwiększona dynamika kamery
- Dodane kucanie i bieg bohatera
- Poprawki wizualne i mechaniczne

Tym razem TechDemo jest już z roboczym menu. Tak więc nie trzeba grzebać w pliku ini by dopasować sterowanie do swoich "widzi mi się".

Proszę mieć jednak na uwadze, że jest to wciąż gra z dużą ilością błędów. Jeśli zauważycie jakieś rażące niedociągnięcia, piszcie - będę za ich wyłapanie baaardzo wdzięczny. Postaram się nawet notować osoby, które dam później w "creditsach" gdy pomoc okaże się naprawdę konkretna.


Dewastator TechDemo 5 (paczka rar)


Wesołych Świąt!
Minty - 25-12-2011, 12:07
:
lol @ ESRB. Przecież wiesz, jak odbierane są udawane paski ładowania i podobne.
zetcom - 25-12-2011, 12:37
:
ESRB... Biorąc pod uwagę "wózek widłowy na napęd grawitacyjny" + możliwość rozjechania wroga = znaczek ten jest wskazany (:

Gra ma strukturę typu: główna aplikacja menu/ustawienia + (cz. dużo bardziej skomplikowana) czyli poziom uruchamiany na klucz autoryzacji jako aplikacja zewnętrzna.
msg - 25-12-2011, 21:27
:
zetcom napisał/a:
Gra ma strukturę typu: główna aplikacja menu/ustawienia + (cz. dużo bardziej skomplikowana) czyli poziom uruchamiany na klucz autoryzacji jako aplikacja zewnętrzna.


Kiedyś też tak robiłem. Wierz mi, więcej z tego błędów jak pożytku ;)