NukeBoards

Pomoc - [Ogólne] Płynna kolizja z góry

draq - 22-01-2012, 22:12
: Temat postu: [Ogólne] Płynna kolizja z góry
Witam, próbuję zrobić w mojej grze płynną kolizję, jednak rezultat jest słaby. Postać z ruchem 360 powinna "ocierać" się o przeszkody, a nie zatrzymywać. Próbowałem kombinować z trygonometrią-w momencie gdy postać zachodzi na przeszkodę to dodaje się do pozycji x sin obrotu i do y cos obrotu (albo inaczej z tymi sinusami, teraz nie pamiętam). Nie działa to jednak poprawnie i wydaje mi się że wzór powinien być bardziej rozbudowany. Gdyby to były 4 ściany to dla każdej z nich można byłoby dać osobne zdarzenie. Dla górnej byłoby y+1 dla dolnej y-1, dla prawej x-1, dla lewej x+1. Narazie właśnie mam tak zrobione, jednak w grze będzie kilka elementów o różnym kształcie, z którym będzie kolidowała postać i potrzebuję innego rozwiązania. Pozdrawiam.
Wackyjackie - 22-01-2012, 22:30
:
360* Movement Object rozwiązuje wszystkie problemy. Mniemam, że korzystasz z MMF2.
Też robiłem grę w 3D :P .
Aleks - 22-01-2012, 22:40
:
Takie coś wykombinowałeś?

http://c.wrzuta.pl/wo6835...8217/silnik.rar
draq - 23-01-2012, 00:18
:
Chodzi mi o taką kolizje jak w ruchu 360 stopni w przykładzie romanx'a, gdy obiekt chce wyjść za plansze i ślizga się po krawędziach. Zależy mi na uniwersalnym zdarzeniu, które tyczy się każdej przeszkody o różnym kształcie.
Edit:
Przetestowałem tą wtyczkę do ruchu 360 i kolizja jest dokładnie taka, o jaką mi chodziło. Jednak mimo wszystko potrzebowałbym przykładu bez użycia tej wtyczki. Pozdrawiam.