NukeBoards

Pomoc - Jak zrobić grawitację obiektów

Pl00 - 03-03-2012, 20:40
: Temat postu: Jak zrobić grawitację obiektów
Ostatnio się bawiłem i chciałem zrobić spadający piasek, ale nie wiem jak zrobić by miał on grawitację, a po zderzeniu się z innym obiektem aktywnym się zatrzymał, a po zniszczeniu tego innego, żeby znowu spadał. Proszę o pomoc!
Neoqueto - 04-03-2012, 01:18
:
http://fabrykagier.com/pr...nsowanych-10061
Pl00 - 04-03-2012, 21:31
:
Chodziło mi o coś bardziej w stylu sypania się piasku jak w minecraft lub terraria, ale tamto też się przyda. Jak ktoś napisze o tym co chcę w temacie to @UP też dostaniesz pomógł ;)
Andrzejek98 - 05-03-2012, 01:15
:
Jeżeli "Piasek" nie dotyka podłoża >> set position Y +1 "Piasek".
Pl00 - 05-03-2012, 14:09
:
Andrzejek98 napisał/a:
Jeżeli Piasek nie dotyka podłoża >> set position Y +1 Piasek.

Też tak chciałem zrobić ale nie wiem jak zrobić NIE dotyka :S
Fadex - 05-03-2012, 15:01
:
// Czuję się wykorzystany, Neo dostanie punkt za link do mojego przykładu :P

Jeśli chodzi o silnik grawitacyjny w stylu minecrafta - gra oparta jest oczywiście o trójwymiarową tablicę, w której zapisywany jest typ każdego klocka na każdej pozycji X, Y i Z. W przypadku zniszczenia klocka sprawdzane jest, czy w pionie bezpośrednio nad tym klockiem są obiekty, które mogą spaść - jeśli takie są, to oczywiście zaprogramowany jest spadek, a odpowiednie wartości pozycji tych klocków w tablicy są nadpisywane.

Są oczywiście sposoby z kolizjami, zachodzeniem i tak dalej - jednak są tak strasznie niewydajne, że nie widzę najmniejszego sensu ich tłumaczyć, o.

Wybacz, ale nie będę dysponował czasem na zrobienie przykładu, taka okrężna odpowiedź musi Ci wystarczyć :P