NukeBoards

Pomoc - [MMF2] Full screen - z zachowaniem proporcji

Nornik - 16-10-2012, 22:02
: Temat postu: [MMF2] Full screen - z zachowaniem proporcji
A teraz inne pytanie związane z full screenem. Okno gry to 800x600. Gdy ustawię w opcjach "Change resolution mode" aby na starcie program zmieniał rozdzielczość (do rozmiaru okna) to program to robi, ale jest jedno ale. Mianowicie nie trzyma proporcji. Tzn rozciąga całą grę na cały ekran zamiast zrobić czarne pasy po bokach, abo na górze i na dole.

Można temu jakoś zaradzić?
Fadex - 16-10-2012, 22:38
:
Ja tam wolę na cały ekran niż w proporcjach :P

Ale jest wyjście. Oczywiście musisz ustawić szerokość okna gry na 1024 i wtedy dać fullscreen. Na pewno da się to jakoś rozwiązać za pomocą window control. Nie wiem tylko czy można sprawdzić, czy ekran jest panoramiczny...
Ayth - 17-10-2012, 07:28
:
Ustawienia gry: Border color: wybierz jaki chcesz kolor ramki -> Odznacz Heading when maximized -> Jeżeli chcesz aby tak było przy włączaniu gry to zaznacz Maximized on boot-up
Wackyjackie - 17-10-2012, 07:44
:
Ultimate Fullscreen object.
Nornik - 17-10-2012, 21:19
:
Fadex -> niestety to nie to. Jak zwiększę szerokość okna to widzę to co jest "poza ramką"

Klo -> to co proponujesz to powiększanie okna na pełny ekran, ale nie zmiana rozdzielczości

Wacky -> ten Ultimate Fullscreen wg mnie troszkę "oszukuje". Nie zmienia bowiem rozdzielczości tylko rozciąga grę do wielkości aktualnej rozdzielczości okna (monitora), ale zachowując proporcje (tworzy czarne pasy po bokach, bądź na górze i na dole)

Klo, Wacky -> w obu przypadkach rozciągnięcie psuje grafikę oraz nie działa na obiekty tekstowe (static text)

A ja potrzebuję coś co zmieni rozdzielczość i jednocześnie zachowa proporcje (mam monitor z optymalną rozdzielczością 1280x1024, czyli proporcje 5x4; okno gry mam 800x600, czyli proporcje 4x3).

Wbudowany fullscreen ładnie wygląda, tylko że rozciąga ekran do 5x4 (i kwadraty nagle stają się prostokątami). A ja bym chciał aby proporcje były zachowane, czyli 4x3 zostawiając czarne pasy na dole i na górze ekranu. Najlepiej aby monitor w ogóle tych pasów nie wyświetlał.


Na laptopie (stadardowa rozdzielczość 1366x768) mogę ustawić w Windowsie np 800x600 z zaznaczeniem aby ekran zachował proporcję. Dzięki czemu mam na ekranie widescreenowym ładny kwadrat 800x600 z czarnymi pasami po boku. I właśnie o to mi chodzi. Chcę aby to robiła gra.

Ufff... ale namotałem :)
Wackyjackie - 17-10-2012, 21:59
:
Heh, Static Text charakteryzuje się tym, że jest statyczny :P . I nie może się zmienić w żadnym wypadku.

Ultimate Fullscreen zawsze dawał radę, kij, że nie zmieniał rozdzielczości ekranu. Generalnie działa on na tej samej zasadzie co Window Control tyle, że wszystko sam liczy.

Masz oficjalny przykład, w razie czego: https://dl.dropbox.com/u/49372314/Examples/ultimate_fullscreen_example.mfa .

BTW "Keep screen ratio" pod "Change resolution mode" nic nie zmienia?