NukeBoards

Pomoc - [TGF2] zachowanie obiektu zależne od drugiego obiektu

MrDartmoor - 29-10-2012, 22:41
: Temat postu: [TGF2] zachowanie obiektu zależne od drugiego obiektu
Witam.
Staram się wykonać zdarzenie, które będzie powodowało, że jeżeli obiekt 1 ma pozycję X <= -32 pozycji drugiego obiektu to obiekt 1 się zatrzymuje. Problemem moim jest fakt, że nie wiem jak to napisać ponieważ, gdy pisze to w compare X position to value pokazuje mi błąd po wpisaniu -32.
Inne tłumaczenie. Jeśli obiekt jeden zbliży się do obiektu 2 o mniej niż 32 pixele to go zatrzymaj. Nie mogę użyć detektorów ze względu na pokopany system, który stworzyłem.
Czy to co chce zrobić jest możliwe, jeśli tak to w jaki sposób, jeśli nie to jak to można osiągnąć?
Z góry dziękuję za pomoc.
Muchomorek - 30-10-2012, 17:45
:
Nasuwa mi się ADO, ale nie jest on dostępny w TGF2.
Nie mam pojęcia czemu po wpisaniu -32 wyskakuje Ci błąd, ale jestem pewien, że źle zrobiłeś ten system. Trzeba na pewno odjąć od siebie wartości pozycji (X1 - X2, Y1 - Y2) i ustalić je jako zmienne wartości, które z kolei będą porównywane czy nie wynoszą więcej niż 32, potem ewentualnie może być podniesiona flaga, potem picking objectów z flags X on i movement stop. Nie wiem czy działa, to tylko teoria. Tak czy inaczej trzeba stworzyć bardziej lub mniej skomplikowany system wykrywania odległości między dwoma obiektami [kiedyś Mefisto pytał o coś podobnego, również w TGF2].

Zapewne jest jakiś prostszy sposób, ale póki co nie mogę myśleć logicznie.