NukeBoards

Plany - Pociskiem na Księżyc

Sporek - 16-09-2014, 21:40
:
fil napisał/a:
Interesujące. Pocisk ładnie zrobiony, tylko oni wchodzą od pupy strony? :P

Dzięki, tak, wchodzą od tyłu x D
Mam teraz kilka nowych informacji technicznych co do gry:
Gra będzie robiona w proporcjach 16:9 więc przy monitorach krótszych będzie widać paski na górze takie filmowe, ale moim zdaniem to dobra rozdzielczość i taka uniwersalna, zrobię dostosowanie się wielkości do rozdzielczości i oglądanie w okienku, domyślną wielkością ma być taka, że 1 pixel normalny jest powiększony do 3 pixeli.
Kolejna sprawa: Jeszcze nie wiem jak to zrobię, ale chcę zrobić tak, że będzie można łatwo tą grę zlokalizować na inne języki np. angielski i będzie folder z wszystkimi tekstami z gry i one będą pobierane z tych folderów, będę prosił pewnie o pomoc jak będę z tym zaczynał bo nie potrafię tego zrobić, ale się nauczę.
I jeszcze kolejna sprawa: cały czas mnie męczy pewna rzecz czy ta gra ma być darmowa czy płatna (nie znam się na sprzedawaniu), czyli w cenie do 18 zł maks, lub to, czy jakąś zbiórkę na to zrobić jak będę miał minimum pół gry zrobionej. To nie chodzi o to aby się wzbogacić (wiadomo, pieniądze dodatkowe się przydadzą, wynagrodzenie itp. kto nie lubi ;P ), chodzi tylko o pewne rzeczy które są mi potrzebne do zrobienia gry na przykład FLstudio oryginalne aby móc legalnie rozpowszechniać utwory w nim zrobione (są inne programy, nie znam darmowego o takich funkcjach i pozwalający wykorzystywać dowolnie, jak znacie to mówcie), Klawiatura do komputera midi aby łatwiej się robiło do gry mojej muzykę (nie aż taki priorytetowy cel, ale jednak), Tablet graficzny aby móc rysować niektóre rzeczy łatwiej, do tej gry tylko w niektórych miejscach by się przydał, ale jednak. Teraz cele takie poboczne: Kupienie hostingu aby mieć własną stronę o grze, jakiegoś tłumacza który poprawiał by moje tłumaczenia, i ewentualnie marzenie na steam greenlight aby gra była szerzej dostępna (nie chodzi o sprzedawanie, jakby była darmowa to by była za darmo). Jeszcze są inne rzeczy które by ułatwiły robienie tej gry np. kupno mmf 2 dev bo mam zwykłą wersje, jakieś inne programy i bajery, ale to już tylko takie niewymagane :P
Staram się zrobić tą grę najlepiej jak potrafię żebym się nie musiał niczego wstydzić i spodoba się innym, dlatego tak myślę, co o tym myślicie ?
A, i dziękuje za rady z tym rozkrokiem postaci, serio, teraz patrzę na te stare projekty to mi się wydają jakby zeza mieli xD
WAŻNY NEWS:
Zanim powstanie gra ale i podczas robienia gry będzie powstawał komiks na podstawie gry. Będzie mi pomagał obmyślać i dopracowywać fabułę, no i chciałem i tak narysować taki komiks :)
Wackyjackie - 16-09-2014, 21:48
:
Na chwilę obecną to nie ma co planować, skup się na rzeczywistym robieniu gry, a nie na pierdółkach typu muzyka, czy osprzęty do komputera, które na chwilę obecną w żaden sposób się nie przydadzą. Na razie inwestować w grę nie musisz nic, przecież ;).

Jak już sama gra będzie gotowa, to wtedy się możesz zainteresować takimi sprawami...ja bym rozważył jednak współpracę z Jakimś muzykiem (niekoniecznie z Jakimem, serio :P).

O ile 16:9 jest spoko, to zrób tak, by gra po prostu obsługiwała wiele rozdzielczości i tyle. Ja np. mam nadal 4:3.

Jeśli chodzi o lokalizację, to INI Twoim sprzymierzeńcem. Tylko warto zastanowić się nad dobrą strukturą takiego pliku/plików, żeby móc na tym jakoś operować w przyszłości.
Generalnie, przykładowy plik INI:

Kod:
[Menu]
opcja1 = Nowa Gra
opcja2 = Wyjście

[Gra_costam]
jakis_tekst1 = Tekst1
jakis_tekst2 = Tekst2


Po więcej informacji, szukaj przykładów na forum, jakieś na pewno są :P.

Tego, błagam Cię, nie pisz takich ścian tekstu, rozdzielaj je czasami już podwójnym enterem, bo chociaż już rozdzielasz czasem pojedynczym :U.
Sporek - 04-02-2015, 03:04
:
Wackyjackie napisał/a:

Jak już sama gra będzie gotowa, to wtedy się możesz zainteresować takimi sprawami...ja bym rozważył jednak współpracę z Jakimś muzykiem (niekoniecznie z Jakimem, serio :P ).

O ile 16:9 jest spoko, to zrób tak, by gra po prostu obsługiwała wiele rozdzielczości i tyle. Ja np. mam nadal 4:3.

NEVER ! Muzykę robię sam lub trochę z tatą. A 16:9 chcę dać, bo nawet na 4:3 będzie widać cały ekran, po prostu będzie panoramiczny. Dlatego tą rozdzielczość wybrałem.

Nowa wiadomość !
Patrzyłem rozwiązania z innych gier jak uzyskać jak najlepszą grafikę w wielu różnych sytuacjach, a jednocześnie uzyskać wszędzie to samo i chyba mi się udało :)
Kolejna sprawa - gra chyba nie będzie już pikselowa, będzie normalnie rysowana, ma się wydawać jakby była malowana ale nie do końca. Jeszcze nad tym myślę :) A, i jeśli gra nie będzie pikselowa - będzie wykorzystywała direct x to wygładzania ekranu żeby nie było widać pikseli, bo to mmf 2 :) Ale jak ktoś zna lepszy sposób bez wykorzystywania go to chętnie się dowiem :) I jeszcze mam pytanie czy to się uda - czy jeśli zrobię grafiki w gimpie, będą miały ładną przeźroczystość, wstawię to, zrobię grę, to to zadziała ? Tzn. wiem, że zadziała, ale czy nie ma przy takim czymś błędów albo coś ? I czy to dobry pomysł aby taka była grafika ? Celuję w takie trochę animowane filmy ale bardziej malowane. I jeszcze jedno pytanie - Czy robienie w 1080 p jako domyślną rozdzielczość i skalowanie w dół dla niższych rozdzielczości nie obciąży za bardzo komputera ? Bo jeśli tak, to będzie to 720 p.
wermi - 04-02-2015, 03:23
:
Sporek napisał/a:
czy jeśli zrobię grafiki w gimpie, będą miały ładną przeźroczystość, wstawię to, zrobię grę, to to zadziała ?

Chodzi ci o grafiki z alpha channelem? Nie będzie z nimi żadnych problemów.
Sporek napisał/a:
Czy robienie w 1080 p jako domyślną rozdzielczość i skalowanie w dół dla niższych rozdzielczości nie obciąży za bardzo komputera ?

Raczej za bardzo nie powinno, ale ja i tak bym zrobił w 720p.
Sporek - 07-02-2015, 00:01
:
Worm napisał/a:
Sporek napisał/a:
czy jeśli zrobię grafiki w gimpie, będą miały ładną przeźroczystość, wstawię to, zrobię grę, to to zadziała ?

Chodzi ci o grafiki z alpha channelem? Nie będzie z nimi żadnych problemów.
Sporek napisał/a:
Czy robienie w 1080 p jako domyślną rozdzielczość i skalowanie w dół dla niższych rozdzielczości nie obciąży za bardzo komputera ?

Raczej za bardzo nie powinno, ale ja i tak bym zrobił w 720p.

1. znaczy, ja napisałem, że zadziała xD
2. ok, zastanowię się nad tym, może i lepiej 720p.
UWAGA ! NOWOŚĆ ! PREZENTACJA ZAŁOŻEŃ GRY, WYMAGA DIRECT X 8 LUB WIĘKSZE, GRAFIKA NA SZYBKO, SPRAWDZAJCIE !!!
Grafika tutaj jest okropna, a raczej w porównaniu do tego co chcę zrobić, mam już trochę concept artów i grafik na kartce, tutaj nie ma porównania, bardziej będzie przypominać disneya, może nie aż tak super, ale prawie :) Będzie pod linijką wszystko itp, tutaj w gimp myszką na szybko rysowałem aby przetestować coś :)

oto linkuś >>> http://przeklej.org/file/xktzLu/prezentacja.1.exe
jak widzicie, gra jest niepikselowa z ładnym wygładzaniem :)
powiedzcie jak wam działa, bo u mnie jest super, ale nie wiem jak u innych i po to udostępniam aby przetestować jak działa więc oby jak najwięcej osób to przetestowało. A, i spytam się - czy można zrobić, aby w menu można było zmienić korzystanie z direct x ? Bo jak nie, to będę musiał 2 wersje zrobić :)
Ok, patrzcie szybko i piszcie w komentarzach :)

Neoqueto - 07-02-2015, 01:28
:
Założeń gry, czy założeń stylu graficznego (mocny parallax scrolling, kolorystyka, kontury)? Bo jakby to były założenia gry, to byś opisał rozgrywkę przede wszystkim. Ale co do stylu to naprawdę super klimatyczny.
kamiledi15 - 07-02-2015, 09:49
:
Wygląda bardzo fajnie, jedynie dodałbym ze dwie klatki animacji, jak prawa ręka/noga leci z powrotem w przód. Bo w tył leci płynnie, a potem nagle ,,wskakuje" z powrotem na pozycję z przodu, nie ma animacji, jak wraca. Ale tak to wygląda świetnie.
Sporek - 07-02-2015, 19:07
:
kamiledi15 napisał/a:
Wygląda bardzo fajnie, jedynie dodałbym ze dwie klatki animacji, jak prawa ręka/noga leci z powrotem w przód. Bo w tył leci płynnie, a potem nagle ,,wskakuje z powrotem na pozycję z przodu, nie ma animacji, jak wraca. Ale tak to wygląda świetnie.

XD ta grafika gry to na szybko, jedynie kolory wziąłem z gry finalnej :) To tylko test, żeby sprawdzić "niepikselowość" :)
ViS - 07-02-2015, 22:00
:
U mnie nawet na starym laptopie,niewiele mocniejszym niż atari wszystko działa płynnie i wygląda ładnie.
Ayth - 07-02-2015, 23:27
:
Sporek napisał/a:
UWAGA ! NOWOŚĆ ! PREZENTACJA ZAŁOŻEŃ GRY, WYMAGA DIRECT X 8 LUB WIĘKSZE, GRAFIKA NA SZYBKO, SPRAWDZAJCIE !!!
możesz spokojnie przełączyć na HWA z DirectX 9.0 bo nikt już dzisiaj nie używa starszych systemów ^.^
Co do prezentacji, to spoko, fajnie tylko nie wiele prezentuje
Sporek - 21-02-2015, 19:56
:
Ayth napisał/a:
Sporek napisał/a:
UWAGA ! NOWOŚĆ ! PREZENTACJA ZAŁOŻEŃ GRY, WYMAGA DIRECT X 8 LUB WIĘKSZE, GRAFIKA NA SZYBKO, SPRAWDZAJCIE !!!
możesz spokojnie przełączyć na HWA z DirectX 9.0 bo nikt już dzisiaj nie używa starszych systemów ^.^
Co do prezentacji, to spoko, fajnie tylko nie wiele prezentuje

Dzięki :) Już niedługo udostępnię pierwsze grafiki przypominające to co będzie finalnie, rysowane myszką, ale przypominające :) No i popracuję nad scenariuszem dalej (pokaże tylko fragmenty pewnie) i w ogóle wiele rzeczy :)
Uwaga ! Trwają prace nad ilustracjami koncepcyjnymi do scenariusza, pokaże wam początek gry już niedługo dzięki temu :)
PS aby nie było wątpliwości: Te ilustracje koncepcyjne to będą takie prezentujące obrazowo scenariusz, a nie to, jak gra będzie wyglądać. Klimat postaram się aby był w nich.
PS: Zrobiłem szybki szkic w paint z nudów i profil wyszedł bliski temu co chciałem, dorobiłem do tego animację z ciekawości jak to wyjdzie:

kamiledi15 - 21-02-2015, 20:00
:
Wygląda świetnie, prawie jak przy rotoskopii. Coraz lepiej ci to wychodzi :)
Sporek - 01-03-2015, 17:04
:

Oto niektóre szkice koncepcyjne wycięte z kilku kartek rysowanych w różnym czasie, niektóre wyszły bardziej, niektóre mniej, niektóre rysowałem dokładniej, niektóre gorzej. Z tego to najbardziej bliski finalnej wersji jest robotnik z czapką po środku, będę musiał go trochę dopracować, ale rysowałem go najszybciej i jednocześnie według mnie najlepiej wyszedł, dlatego go tu daję :)
kamiledi15 - 01-03-2015, 21:07
:
Fajnie to wygląda, ja bym tak nie narysował :) Ciekawe, jak to wyjdzie w ruchu. Trochę te twarze przypominają neandertalczyków, ale to w sumie pasuje do koncepcji gry.
Sporek - 08-02-2019, 02:34
:
Jak tak teraz patrzę na te moje rysunki, to w sumie słabe były xD
Projekt nadal siedzi w mojej głowie, kiedyś na 100 % powstanie, co z tego będzie to nie wiem :)
Fabuła i mój sposób postrzegania projektu zmienił się przez lata tak bardzo, że najprawdopodobniej wyjdzie z tego wszystkiego komiks i/lub film, bo bardziej interesuje mnie opowiedzenie w tym wszystkim historii, chociaż pierwotny zamysł nadal mam w głowię, pliki też, więc może coś kiedyś do tego też nawiążę :) W ostateczności jak mi się pozmienia w życiu to mógłbym z tego zrobić coś w rodzaju life is strange/interaktywny film. Życie jeszcze pokaże :) A temat odkopuje, żeby tak po prostu przypomnieć, że tego akurat nie porzuciłem, bo to moje opus magnum. Przynajmniej pies syrena wychodzi!