NukeBoards

Pomoc - [TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie

LukiBoss63 - 30-11-2013, 12:55
: Temat postu: [TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie
Hejka. Mam pytanko, bo chciałbym zrobić gre typu "bieganie" (np. Stick Run na Facebooku).
I nie umiem zrobić tak, że ludzik biegnie cały czas do przodu (sam) i żebyśmy mogli np. skoczyć. Proszę o pomoc! Daje cały prestiż... :P
Ayth - 30-11-2013, 19:06
:
Najprosciej zwykly ruch platformowy i obiekt Control X

Always -> Control X>Simulate>Keyboard>Simulate key down>(i tu np. strzalka w prawo czyli wpisujesz tam "right")

nie jest to najlepsze sterowanie najlepiej stworzyc wlasny ruch albo uzyc PMO bo przy PMO nie jest potrzebny Control X
LukiBoss63 - 30-11-2013, 20:45
:
OK. Thx wielkie. :P
creesee - 30-11-2013, 20:47
:
Ale...? Po co symulować wciśnięcie przycisku zamiast od razu wprawić postać w ruch?

Zawsze: ustaw posX na 3; //tutaj regulujesz sobie szybkość biegania postaci
Jeśli posX > 0: Puść pętlę "posX" posX razy;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać NIE zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci + 1;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci - 1px (oraz dla bezpieczeństwa i zaoszczędzenia procka) zatrzymaj pętlę "posX" i ustaw posX na 0;
LukiBoss63 - 30-11-2013, 20:58
:
creesee, troche nie ogarniam... Mógłbyś mi wysłać projekt z tym? Nie musi być dziś...v :D Tylko wiesz, bo to na TGF2 - bez dodatków...
creesee - 30-11-2013, 21:09
:
Po prostu krok po kroku postaraj się przepisać kod do tgf2. Jeśli czegoś nie będziesz umiał, pytaj. ; )
Rzuć okiem na własny ruch platformowy, który Wormi zrobił całkiem sam, żadnych tutoriali, bez niczego. Sam ogarnął, serio.
LukiBoss63 - 30-11-2013, 21:46
:
creesee, przejrzałem ten projekt ruchu, ale to wciąż nie to! Chodzi mi o "dwa ruchy jednocześnie", albo coś w tym stylu - ludek biegnie CIĄGLE do przodu, ale można skakać, kucać itp.
msg - 30-11-2013, 21:50
:
Grałeś we Free Jumpera od Fadexa? Jest na Kbazie. Pewnie chodzi ci dokładnie o to. Najbanalniej jest zrobić:

1
+ Alterable Value A of Gracz == 1
• Gracz: Set X coordinate to Gracz X coordinate + 1


Albo "- 1" zależy w którą stronę. Chcesz szybciej? Zrób +/- 2.

A obiektowi gracz nadaj ruch platformowy, prędkość maksymalna 0, przyspieczenie można też ;) .
LukiBoss63 - 30-11-2013, 21:55
:
Nie grałem we Free Jumpera, ale chodzi mi o coś w stylu Stickman Run na Facebooku. Zara przepisze kod, i powiem, czy jest ok. :D
Ayth - 30-11-2013, 21:58
:
ah creesee mieszasz mu w glowie dalem mu prosty przyklad i zamiast pieprzyc sie z petlami lepiej uzyc Platform Movement Object (PMO):

Start of frame -> PMO>Set object> tu wybierz obiekt ktory ma ciagle biec

Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key

Bieg w lewo:
Always -> PMO>On user input>User is holding left input key

Skok spacja:
Upon pressing "Space bar" + PMO>Object states>Object is standing on ground -> PMO>On user input>Jump

Kolizje z tlem

PMO>Collision testing (top of the event)>Test for obstacle overlap + Obiekt is overlapping a backdrop -> PMO>Collisions>Object does overlap with an obstacle
msg - 30-11-2013, 22:00
:
Ayth napisał/a:
Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key


Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.

Poczekajmy na opa.
LukiBoss63 - 30-11-2013, 22:02
:
Tera to mi namieszaliście :D Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba :D Dajcie mi prosty sposób, ok?

I piszcie normalnie, bo nie wiem co to "PMO"! :P
Ayth - 30-11-2013, 22:03
:
msg napisał/a:
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
no to jest warunek always nie?

[ Dodano: 30-11-2013, 22:03 ]
LukiBoss63 napisał/a:
Tera to mi namieszaliście :D Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba :D Dajcie mi prosty sposób, ok?
naprosciej to to co ci dalem na poczatku
LukiBoss63 - 30-11-2013, 22:05
:
Control X? Gdzie to znajde? Sorry, ale troche zielony jestem :P
msg - 30-11-2013, 22:05
:
LukiBoss63 napisał/a:
Tera to mi namieszaliście Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba Dajcie mi prosty sposób, ok?

Klep mój kod, nie marudź :D
Ayth napisał/a:


msg napisał/a:
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
no to jest warunek always nie?

Tyż prawda.