NukeBoards

Bitwy - [Bitwa NB] 36

duur - 14-08-2014, 22:46
:
wyszarpane z szuta słowa msg: "Chodzi bardziej o to, że parę lat temu pojawił się temat z bitwą i każdy zamykał się w pokoju na kilka dni a po tygodniu wystawiał grę. Gra była prosta w budowie, i zajmowała miejsce na podium. Dziś wszyscy się babrzą na forum w dobieranie platformy do kwiatuszka, kwiatuszka do serduszka, serduszka do ździebełka a tego z kolei do ekranu GAME OVER, głupie pytania w stylu "ehe ehe, a jak zrobię 100 000 obiektów to przyjmiecie moją pracę?" albo "a można mieć w grze SILNIK"? Tak jak mówiłem, pomyśl, jedyne czym ryzykujesz to odrzucenie twojej pracy. Nic wielkiego. Przynajmniej dla mnie."

nabijałem jedynie posty, czego serdecznie żałuję! i przyznam, gdzieś uciekły te czasy, co się zwyczajnie siadało do gry, pobudzonym tematem bitwy (niejako stanowił bodziec, motywację, inspirację... przewodnią myśl działania) i bez oglądania się na innych wrzucało po prostu ciekawą giereczkę - czysta zabawa, fast fun, popisówa umiejętności, pomysłowości i daru znajdowania wolnego czasu :--P

cmok :--*
Fadex - 14-08-2014, 23:21
:
Bitwa ma być wyzwaniem. Zawsze staram się dobierać temat bitwy tak, aby można go było zinterpretować na wiele różnych sposobów, ale żeby nie dało się do niego dopasować dowolnej gry.

Bo nie chodzi przecież o to, żeby wyminąć temat, ledwie go musnąć w produkcji i liczyć na to że admin się zlituje i dopuści grę do głosowania. Takie kombinowanie jest wbrew temu, czym bitwa w założeniu jest - zabawą jak i wyzwaniem. To nie jest wymyślenie dowolnej gry a potem podrasowanie jej elementów żeby jakoś przepchnęła się przez temat - jeśli ktoś tak robi, to po prostu brakuje tej osobie ambicji.

Chodzi wymyślenie gry, która w całości zgodna z tematem, a w swojej interpretacji pozostanie oryginalna. Tu jest ta różnica - zaczynamy od tematu bitwy, nie od gry. Oznacza to prawdopodobnie odrzucanie nawet i dziesiątek różnych pomysłów, ale pomysł jest tu już połową sukcesu :)
adrian09_01 - 20-08-2014, 16:12
:
Fadziu, powinieneś dopisać formułkę:

PS2:
Udział w bitwie bierzecie na własną odpowiedzialność. Nie ponosimy odpowiedzialności za zniszczone klawiatury i mysze w wyniku poziomu trudności gier na bitwę podesłanych.
Sporek - 20-08-2014, 17:06
:
adrian09_01 napisał/a:
Fadziu, powinieneś dopisać formułkę:

PS2:
Udział w bitwie bierzecie na własną odpowiedzialność. Nie ponosimy odpowiedzialności za zniszczone klawiatury i mysze w wyniku poziomu trudności gier na bitwę podesłanych.

Aż się prawie udusiłem przez ciebie.
Fadex - 20-08-2014, 17:08
:
Zniszczone myszy i klawiatury pasują do tematu, natomiast wszelkie formułki ostrzegające już nie ;)
Sasiacz - 24-08-2014, 13:27
:
Ok, spora część silnika już zrobiona :P . Została jeszcze tylko grafika, sklecenie jakiejkolwiek fabuły oraz level design.

BTW. Kiedy można oczekiwać aktualizacji listy nagród?
Fadex - 24-08-2014, 14:34
:
Na śmierć zapomniałem >.<'
Zaktualizowana lista znajduje się tutaj. Więc jeśli te nagrody nie zachęcą was do walki, to już nie wiem co zachęci ;)
Warto podziękować też hojnej Sne, bo ona ufundowała większość nagród, w tym niektóre bardzo fajne.
Sporek - 24-08-2014, 15:05
:
Sasiacz napisał/a:
Ok, spora część silnika już zrobiona :P . Została jeszcze tylko grafika, sklecenie jakiejkolwiek fabuły oraz level design.

BTW. Kiedy można oczekiwać aktualizacji listy nagród?

Hehe, ja dopiero grafikę i muzykę robię, nad silnikiem niedługo się zajmę, mam go już w głowie, ale wiadomo jak to jest xD

Fajne nagrody, bardzo fajne, warto brać udział.
Sasiacz - 24-08-2014, 15:38
:
Trzeba się przyłożyć bo jest z czego wybierać ;)

@Edit
Taki ogólny raport z postępów:
Silnik już w większości jest, do zrobienia pozostają jakieś rozszerzone zachowania dla nowych typów wrogów. Ciągle jeszcze tworze grafikę otoczenia oraz dorabiam animacje dla postaci.
Ogólnie mam już 2 pełne "poziomy". Planuje zrobić 10. Zobaczymy jak wyjdzie ;)

[ Dodano: 15-09-2014, 19:46 ]
Czy wchodzi w grę wydłużenie terminu o jeden tydzień? Chciałbym dopracować poziomy a w jeden weekend to nie bardzo :|
Oczywiście dostosuje się jeżeli admin czy inni uczestnicy nie wyrażą zgody.
Sporek - 15-09-2014, 20:27
:
Sasiacz napisał/a:
Trzeba się przyłożyć bo jest z czego wybierać ;)

@Edit
Taki ogólny raport z postępów:
Silnik już w większości jest, do zrobienia pozostają jakieś rozszerzone zachowania dla nowych typów wrogów. Ciągle jeszcze tworze grafikę otoczenia oraz dorabiam animacje dla postaci.
Ogólnie mam już 2 pełne poziomy. Planuje zrobić 10. Zobaczymy jak wyjdzie ;)

[ Dodano: 15-09-2014, 19:46 ]
Czy wchodzi w grę wydłużenie terminu o jeden tydzień? Chciałbym dopracować poziomy a w jeden weekend to nie bardzo :|
Oczywiście dostosuje się jeżeli admin czy inni uczestnicy nie wyrażą zgody.

Jestem za, nawet dłużej, przez początek roku szkolnego nie miałem czasu ani chęci, dopiero teraz lub jutro się biorę dalej do roboty :)
Fadex - 15-09-2014, 20:39
:
Pppffft :D
Dowodzi to że nie ważne jak długi jest termin, zawsze zabieracie się na tydzień przed końcem i nie zdążacie. Macie świadomość że to jedna z najdłuższych, jeśli nie najdłuższa bitwa jakie były?

Anyway. Ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia w temacie?
Sasiacz - 15-09-2014, 20:45
:
Cytat:
Dowodzi to że nie ważne jak długi jest termin, zawsze zabieracie się na tydzień przed końcem i nie zdążacie. Macie świadomość że to jedna z najdłuższych, jeśli nie najdłuższa bitwa jakie były?

Wniosek z tego taki że trzeba robić krótszy termin żeby móc go potem wydłużyć XD

Co prawda zabrałem się do tego znacznie wcześniej niż tydzień temu tylko trochę się to rozwlekło ;P
Sunflower - 15-09-2014, 20:57
:
Fadex, to ty jeszcze się nie nauczyłeś, że po to jest początkowy termin, aby go przedłużyć? Właśnie dlatego lepiej robić bitwy krótsze; bo inaczej ludzie kolejkują Bitwę na odpowiednio dalszą pozycję. ^^ "

(jakby co, jestem za przedłużeniem)
Wackyjackie - 15-09-2014, 20:59
:
Bitwa całoroczna!
Sporek - 15-09-2014, 21:08
:
Cytat:

Co prawda zabrałem się do tego znacznie wcześniej niż tydzień temu tylko trochę się to rozwlekło ;P

Ja zacząłem robić ostro 1 dnia bitwy już xD Ale przestałem 1 września.