NukeBoards

Bitwy - [Bitwa NB] 37

Neoqueto - 11-04-2015, 07:00
:
Potem postaram się o jakieś minirecenzje, a tymczasem punkty:

3 pkt: Neoqueto - Syrkel
2 pkt: Worm - Nazwa
1 pkt: deer - Saint Depth


Wyróżnienia (bez konkretnej kolejności):
Wacky - wykonanie techniczne (wyniki) i wyzywający gameplay
BROO - za styl graficzny, ciekawy pomysł i wyzywający gameplay
Myth, Sasiacz i Pogromca - za ciekawy pomysł
Cremmy i kamiledi - za humor
BulletHead - za synchronizację z muzyką i styl graficzny
Malin - za logo?

A reszta to niewyróżniające się platformówki! :> (co w przypadku gry Fadexa jest tak jakby pochwałą?)
Malin - 11-04-2015, 08:11
:
Niestety wiem. Hotline Pinball robiłem w niecały dzień, i to chciałem skończyć przed końcem dnia, by ją wysłać odpowiednio szybko. Trochę się nie postarałem, przyznam ;( Co do tematu, to bardziej chciałem tam aby były te wirujące gwiazdy itd. ponieważ one kręcą się w koło.
Slawo - 11-04-2015, 08:15
:
Worm napisał/a:
Slawo,

Cytat:
Myth i Worm - nie mam czym rozpakować 7z - nie chce mi się szukać odpowiedniego programu.

Fadex napisał/a:
Przed oddaniem głosu należy zapoznać się ze wszystkimi produkcjami.


Twój głos jest nieważny :) :)


Widzisz - masz nauczkę, że nie ważne co zrobisz i jak - najważniejsze jest UMIEĆ to sprzedać i dotrzeć do jak największej liczby adresatów. A ja zapoznałem sie z wszystkimi pracami - z tymi w 7z niestety tylko z plikami.
BROO - 11-04-2015, 10:52
:
BTW, kliknijcie na avatar w menu Toczonego by nieco poprawić graficzną jakość gry EZ-ImageManip .
1oolec - 11-04-2015, 12:12
:
BROO napisał/a:
BTW, kliknijcie na avatar w menu Toczonego by nieco poprawić graficzną jakość gry EZ-ImageManip .


BROO, a ta mona liza to jakis mem ? nie klikałem 10 lat prawie i nie orientuje sie :)
wermi - 11-04-2015, 12:13
:
Slawo napisał/a:
Widzisz - masz nauczkę, że nie ważne co zrobisz i jak - najważniejsze jest UMIEĆ to sprzedać i dotrzeć do jak największej liczby adresatów.


Myślisz, że to mi ma zależeć na tym żeby każdy zagrał w moją grę? Nie, to tobie ma zależeć na zagranie we wszystkie gry jeżeli chcesz oddać głos. Poza tym 7z otwiera każdy normalny archiwizator, naprawdę nie wiem skąd wziąłeś taki upośledzony soft który rary otwiera a 7z nie.

[ Dodano: 11-04-2015, 12:14 ]
1oolec napisał/a:
a ta mona liza to jakis mem ?


Można tak powiedzieć, to taki nasz mem forumowy ;p
Sasiacz - 11-04-2015, 16:00
:
Na wstępie stwierdzam, że obecny system punktowania słabo mi pasuje do takiej liczby uczestników. Jest tu sporo interesujących gier i trudno wybrać te dwie które zasługują na punkty bardziej niż reszta.

Oceny:


3 pkt: Sasiacz - Picklock \\Wiadomo :D . Trochę żałuję że musiałem zrezygnować ze sporej ilości zawartości. Chyba jednak lepiej było to zrobić niż dać coś niedokończonego i nie do końca grywalnego :P
2 pkt: BulletHead - Rotobrot \\Bardzo fajnie wykonane, zgranie z muzyką daje bardzo dobre wrażenie
1 pkt: Worm - Nazwa \\Graficznie nie powala, co więcej powiedziałbym wręcz, że odstrasza. Mimo wszystko jednak fajnie się w to gra :)

Jest jeszcze parę gier wartych wspomnienia. Są to między innymi:
- Za najlepsze(wręcz ekstremalne) moim zdaniem nawiązanie do tematu
bkamiledi15 - Sznurek Czasu (gorzej z estetyką wykonania)

- Ciekawy pomysł i gameplay:
* Neoqueto - Syrkel (miałem tu spory problem, długo się zastanawiałem czy ta gra nie zasługuje na ten 1 punkt. Gameplay jest bardzo fajny, muzyka moim zdaniem jest naprawdę nieźle dobrana)
* Wackyjackie - Circle Labirynth (miałem na samym początku podobny pomysł :P )
* pogromca909 - Zwalcz Drobnoustroje (bardzo fajny pomysł, szkoda tylko że tak marnie graficznie :( )
* Cremmy - Równina ( podobał mi się styl graficzny i pomysł w pełni zgodny z tematem)

- Ciekawy gameplay
* BROO - Toczony (nie lubuje się w tego typu grach więc wydawała mi się dość trudna)
* deer - Saint Depth (ciekawa, szkoda że ma tak niewiele wspólnego z tematem)

- Ciekawy pomysł
* Myth - Profesjonalny Złodziej Maciek (nawet nawet, chociaż wykonanie jest takie sobie)
* Fadex - Thypo

- Ładne wykonanie jednak mało zgodne z tematem Malin - Hotline Pinball

Co do reszty, to pomysł mnie nie powaliły a wykonanie było bardzo słabe D:
Cremmy - 11-04-2015, 17:27
:
3 punkty: Autor "Równina"
2 punkty: BROO "Toczony"
1 punkt: Worm "Nazwa"
Sporek - 11-04-2015, 18:41
:
No to głosuję... nie brałem udziału przez monitor, ale teraz już mam nowy, kupiłem dzisiaj, nie jest jakiś najlepszy, ale i tak fajny :)
Grałem w każdą grę i gry były podobne do siebie, w sumie do tego tematu można wiele podczepić.
3 punkty Sznurek Czasu - gra najbardziej adekwatna do tematu bitwy, jest pełno wszystkiego w koło, pełno napchane tego tam, i na dodatek bardzo mi się podobał pomysł tej gry, chyba najbardziej oryginalna gra tej bitwy, ale to moje zdanie :)
Dalej to już trudny wybór, ale wybór padł na...
2 punkty na równinę, znowu oryginalna gra :)
A 3 miejsce to już całkowita trudność bo każdy się po trochu postarał... neo zrobił fajną grę, bullethead zrobił prostą ale efekciarsko wyglądającą... Toczony ma ciekawy styl... zbyt trudny wybór.
Ostatecznie głosuję na Thypo, miło się mi w to grało, a i też oryginalna gra :)
1 punkt: Thypo
fil - 12-04-2015, 00:04
:
miau

3pkt Broo
2pkt Neoqueto
1pkt BulletHead
Wackyjackie - 12-04-2015, 16:29
:
Rotobrod
Prawie dobra gra.
Bardzo dobra i klimatyczna grafika, świetna synchronizacja strzału z muzyką, muzyka też w sumie w porządku, ładne efekty...ale instadeath po dotknięciu złych cosi to zły pomysł w przypadku tej gry. Dobrze by było mieć parę żyć i możliwość zbierania wszelakich bonusów typu: odegnanie fali, dodanie życia itp. Jeśli takie elementy pojawiają się za 3 falą, to przepraszam, ale nie chciało mi się tyle grać ;p. Muzyka powinna przyspieszać z każdą falą (chyba że znowu @up), bo przeciwników coraz więcej, a my dalej w naszym ślimaczym tempie. Gra nadawałaby się na androida, nie wiem, czemu działo nie jest sterowane myszą: myślę, że lepiej by się wtedy grało. Dobrze powiązane z tematem, wszystko jest tu w koło :).

Thypo
Przyzwoita grafika w Fadexowym stylu, ładne czaszeczki :>, skopany ruch platformowy. Jest bardzo niewygodnie i mimo to, że ma być "easy to learn, hard to master", to jest po prostu niewygodny, kulka (raczej jakaś elipsoida) albo mi za bardzo przeskoczy, albo za mało. Nie podobały mi się poziomy ze zgaszonym światłem, ale na całe udało mi się je jakoś szybko przebrnąć. Brakuje interpolacji w ruchu gracza, kulka za bardzo przeskakuje przy spadaniu, czy wznoszeniu się. Gra ciężka, level design mi nie odpowiadał (bazowy poziom mógł być ciut bardziej złożony), minus za niewycentrowane gratulacje :P. Taka, thypowa platformówka, nawet nawet pokrywająca się z tematem, przynajmniej do czasu kompletnego redesignu poziomu.

Toczony
Bardzo podobało mi się menu i związane z nim grafiki oraz animacje, ale gdy już wszedłem do gry to Toczony znacznie stracił na oprawie: czerwone, gołe plamy zupełnie nie pasują do reszty grafik, a kulka lepiej by się prezentowała bez tych w sumie niekoniecznych numerków na niej (za to plus za Monę). No i ten kolor tła :u. Za to z drugiej strony sterowanie jest w miarę przyjemne, a silniczek solidnie wykonany, tylko nie jestem w stanie wyjść za drugi poziom w skończonym czasie, także dla mnie w tamtym miejscu gra się by kończyła, gdyby nie bug. Skoro poziomy są ręcznie stawiane, warto by pomyśleć nad jakimś lepszym stopniowaniu poziomu trudności. Loop (muzyka) w menu i rozgrywce na plus, pasuje do gry. Wolę jednak mechanikę Flappy Bird, czy Maverick Bird (polecam). Gra jest na temat, to do tego się nie przyczepiam. Dzięki bugu z wylatywaniem pograłem trochę dłużej niż miałbym grać bez niego ^^.

Równina
Druga część Doliny! <3 Las jest za pierwszym razem okropny, na szczęście za każdym razem coraz prostszy :>. Grafika dopracowana i przyjemna dla oczu, chociaż chyba trochę zaczerpnięta z Doliny. Ale przede wszystkim pocieszne dialogi i fabuła, chociaż żałuję, ze na końcu Roch
Spoiler:
Generalnie miłe ponowne spotkanie z Rochem, Muchomorownikiem i Panią Przyłbipiętową, szkoda, że tak krótkie. Dla mnie 1 miejsce.

Sznurek czasu aka Bez nazwy
Doceniam oprawę audio. Ale grafiki i silnika już nie mogę, rozumiem, że to zabieg w stylu "moja piersza gra w TGF", ale bez przesady :P. Większość ruchów
wbudowana, oprawa niechlujnie zrobiona (np. liczniki pod przeszkodami, swoją drogą czemu 2? Twierdzeniem Pitagorasa trzeba było wyliczyć długość po linii prostej). Gra frustruje poziomem trudności, szczególnie na poziomach "samochodowych", gdzie wystarczy raz nie trafić w przeszkodę, to wpadamy w pętlę odbijania się i zanim zdążymy z niej wyjść, to cel nam ucieknie. Ale jak mówiłem audio i jako tako fabuła dobra. Z nawiązaniem do tematu tu nie było problemu :).

Zwalcz drobnoustroje
Ciekawy pomysł, gorsze wykonanie. To może być dobra gra, szczególnie na platformach mobilnych, ale jak na razie opiera się na randomowym stawianiem tych kropek i liczeniu na to, że się uda. A można by zwolnić ruch drobnoustrojów, każdemu nadać różny, specyficzny dla nich ruch, ograniczyć ilość substancji do minimum i zrobić tak, że po ustawieniu serum, rosło by ono przez jakiś czas, aż by zniknęło. Wtedy gra byłaby bardziej logiczna, niż "klikklikklikklik" (sugestia mode off).
Dopiero 18 poziom stanowił jakieś wyzwanie i odstęp od randomowego klikania, ale 19 nie udało mi się przejść, bo byłem zbyt niecierpliwy, a po załączeniu speedhacka zawiesiłem aplikację ;d.
No i lepsza grafika to konieczność, chociaż na te okręgi mogłeś dać kanał alfa na brzegach, znacznie lepiej by to wyglądało. I lensa na środek, żeby to rzeczywiście wyglądało jak soczewka mikroskopu, czy czegoś. W ogóle, fajnie jakby grafika rzeczywiście wyglądała jak wyjęta spod mikroskopu.
Niestety i przy tak małej grze sporo wpadek, można stawiać serum poza ekranem w niektórych miejscach, a postawione czasem serum znika przedwcześnie. A szkoda, skoro gra ma już i tak prosty silnik (nie sądzę, by na ramkę było więcej niż 10 zdarzeń). Sympatyczna ikona, btw.

Hotline Pinball
Ładne logo, ładne menu, ale w sumie tyle. To pinball, plansza powinna być ciekawa, a tu mamy tylko PIĘĆ interaktywnych elementów, w dodatku ze wbudowanym ruchem odbijającej się piłki (a jest przecież pinball movement :P); w pinballu piłka powinna opadać, a nie odbijać się od wszystkiego jak leci. Też w zależności od kąta paletki piłeczka powinna się inaczej odbijać, a tu paletki są płaskie. W dodatku, piłeczka nie ma prawa wpaść w dziurę między obie paletki, a gdy za dużo razy nacisnę z/x to paletka się blokuje i przestaje wysuwać. Poziom trudności w ogóle niewymagający. Ładna muzyka, pasuje do gry, przypuszczam, że zaczerpnięta z Hotline Miami. Mały związek z tematem.

KwadratowyLoop
W grze nie ma nic autorskiego, wbudowany ruch, kradziona muzyka (nie pasująca do gry), grafika z minecrafta, a własne elementy narysowane brzydko. Plansza bardzo na odwal się rozrysowana, w ogóle wszystko wygląda jak zrobione w 15 minut. Fadex lepiej zrealizował pomysł niekończącej się planszy i w tę stronę powinna pójść rozgrywka. Nie piszę tego, żeby Cię zniechęcić, ale, no, słabo.

Profesjonalny Złodziej Maciek
Jestem miło zaskoczony, jeśli chodzi o gry Adriana. Solidna grafika, silnik ujdzie (ale nie ujdize AI gospodarzy), pomysł też ciekawy, chociaż brakuje racjonalnego wytłumaczenia :P. Niestety nie jestem w stanie wyjść za drugi poziom, ludzie są zbyt szybcy w porównaniu do mnie, mimo zdolności bohatera do teleportacji. Ale idziesz w dobrym kierunku ;). Tylko związek z tematem na siłę, skoro nie ma uzasadnienia fabularnego.

Picklock
Chcę mój kursor z powrotem! Nie wciągnęła mnie, fajny pomysł, ale kiepskie wykończenie: dlaczego napisy zachodzą na liczniki, dlaczego nie są one w równej linii (dlaczego zamek do drzwi jest na zawiasach :D)? Brakuje wyników online, sam ze sobą nie lubię rywalizować w takie gry. Ale tak to porządnie wykonana gra, nie zauważyłem jakichś większych błędów, grafika nie niszczy wzroku. Gra jest okej, ale nic więcej. Mogłeś włączyć wygładzanie krawędzi na obracanych obiektach jak i dodać kanał alfa do tych nieobracanych, bo wszystko jest poszarpane.

W koło Macieju
Bardzo ładna grafika, bardzo dobra muzyka, dźwięki z sfxra też ok. Ale też bardzo dużo niedbałości, problemy z kolejnością wyświetlania napisów, czy pojawiający się bloków, brzydko wygląda wbijanie się postaci w platformy, postać sama się odwraca w prawą stronę nie wiedzieć czemu na najłatwiejszym poziomie, napis o przegranej wychodzi poza ekran i jest wypisany niepasującą czcionką, ale z tego wszystkiego najgorszy jest nie zawsze załapujący podwójny skok. Denerwujący jest początek rozgrywki, gdzie się gra zaczyna i od razu giniemy, przypomina mi to parę gier z pakietu Action 52. W sumie cała gra przypomina mi jedną z tego zestawu :P. Podoba mi się zróżnicowanie tych 3 poziomów, ale te niedoróbki nie pozwalają mi na przyznanie dla gry punktu.

Nazwa
W sumie bardzo fajna gra, ale brakuje jej większego pomyślunku jeśli chodzi o poziomy, bo w sumie rzucimy sobie piłeczkę i leci, jak nie doleci, to klikamy w inne miejsce aż do skutku. Może gdyby się dało ręcznie aktywować inne rzeczy na planszy, byłoby ciekawiej. Przyzwoita grafika, ale niedopracowana i trochę przez to niespójna (np. teren jest ładny, ale często "poszatkowany", brzydkie strumienie powietrza, ładna kulka). Za to co mogę najbardziej pochwalić to silnik. Bardzo porządnie wykonany, nie widzę żadnych błędów. No i menu so gładkie i świetnie dobrany spokojny utwór przewodni ;p. Nie wiem czemu restart jest pod R, a nie prawym, musiałem przez Ciebie sięgać do klawiatury :<. Byłby punkt, gdyby nie fakt, że jak dla mnie za mało tutaj "w koło", bo gra jest porządna :P. Sorry, to sama tocząca się kulka.

Saint Depth
Gra z bardzo odciśniętą pikorową stylistyką, wygląda świetnie, silnik też świetny (tylko szkoda, że z miniego) i gra też się świetnie, przynajmniej do czasu śmierci, bo potem średnio chce się powtarzać poprzednie poziomy. Ciekawy level design i wciągająca atmosfera, zbliżania się coraz bliżej piekła. Tylko mimo tego wszystkiego z tematem jest tu związane tylko toczenie kulki. Gdyby tematem było "w głąb", a nie "w koło" byłoby podium.

Syrkel
Niby fajne, designerskie, ale gra w wersji na bitwę jest baaardzo męcząca przez ciągłe klikanie lewego przycisku myszy (ale od czego są boty :P). Druga wersja znacznie to już poprawia. I jest przyjemniejsza w grze. Gra wciąga, zagrałem dobre parę razy, chociaż nigdy nie udało mi się dobić 5000 :c (i to nie
wiem czy z mojego powodu, bo jak już raz byłem blisko miałem wrażenie, że zabiła mnie nicość, nieważne). Podoba mi się, ale wymaga dopracowania parametrów ruchu. Poza tym nie lubię bonusu odwracającego sterowanie, bo początkowo nie wiedziałem co on robi i się przez to rozbijałem, a (tu drugi problem) jak się rozpędzi, to ciężko się zatrzymać. Brakuje mi też jakiegoś celownika, kursora, czasem się gubiłem gdzie mam myszkę skierowaną, najczęściej niestety w krytycznych sytuacjach. Zmieniłbym sterowanie na samą mychę i myślę, że lepiej by się grało, niż tak dusić na siłę w te strzałki z nadzieją, że kółko szybciej przyspieszy/zahamuje. Gra jest jedną z najbardziej zgodnych z tematem i ma pierwiastek wciągający, także ode mnie ląduje na podium.


Także podsumowując:
3 pkt - Circle Labyrinth - Wackyjackie
2 pkt - Równina - Cremmy
1 pkt - Syrkel - Neoqueto
Cremmy - 12-04-2015, 17:11
:
@Wacky
Spoiler:

Myślałem o tym, ale ściemnianie ekranu by nie nadążało >:
sgames - 12-04-2015, 18:38
:
Kamiledi15 3pkt,
Broo 2pkt,
Myth 1pkt.
Don_Sotto - 12-04-2015, 19:12
:
Toczony 3pkt,
Rotobrod 2pkt,
Sznurek Czasu 1pkt.
Cootje - 13-04-2015, 00:15
:
Matrixar napisał/a:

Podsumowanie:

1. Ogólnie najlepiej wypadła gra... Kamiledi15! Oryginalny pomysł, było śmiesznie, i ogólnie po prostu mega. Mógłbyś zrobić serie jak Reksio :D

2. Deer-Saintdepth: Po prostu fajna giera :)

3. Msdoss400-Kwadratowy Loop: Ogólnie gry nie były jakieś mocne, więc twoja także znajdzie się na podium ;)


Czy to się będzie liczyć jako głos? bo on już raczej z banem nic więcej nie napisze...