NukeBoards

Pomysły i scenariusze - "Anty-soldat"

Neoqueto - 17-03-2015, 20:54
: Temat postu: "Anty-soldat"
Nie mam pojęcia.

Czas:Przyszłość, alternatywna rzeczywistość

Miejsce: Rzeczywistość wirtualna

Opis rozgrywki:
Uwaga, chaos.

Okej, pomysł kotlił się u mnie w bani już od dłuższego czasu.

Gra ma do pewnego stopnia imitować rozgrywkę znaną z gry Soldat. Generalnie, postacią możemy latać po mapie, strzelać i atakować na różne inne sposoby i wykonywać cele czy to drużynowe, czy po prostu naparzać się do końca czasu. Multi-player.

Na tym podobieństwa się kończą.

Gra ma charakteryzować się na tle wszystkich innych strzelanek nowatorskim podejściem do uzbrojenia. Broni ma być ogrom, wraz z możliwością kreacji własnych. Dlaczego nie ma broni, która emituje bardzo szerokie, zabijające powoli światło? Czemu by nie zrobić broni:

- obszarowej, tworzącej koło dookoła gracza, które powoli zabijałoby przeciwnika w zasięgu?
- A może broń z wbudowanym aimbotem?
- Broń, której pocisk odbija się od ścian 5 razy i przenika przez przeciwników, zadając im obrażenia, lub taka, która trafia w pierwszego, zadając mu więcej obrażeń i znika.
- Broń, która jest w zasadzie gigantycznym mieczem, który może być powiększany (do pewnego stopnia), zmniejszany i koliduje z terenem.
- Broń, której częstotliwość wystrzeliwania pocisków jest sinusoidalna.
- Broń, która bardzo mocno reaguje na wiatr.
- Broń, z której strzelasz minimum sekundę od wycelowania (broń i celownik zostają na pozycji, aktywujesz zdalnie).
- Broń, która jest bardzo efektywna, ale odejmuje ci fragi.
- Broń, która czyni teren na danym obszarze zabójczym.
- Broń, której pocisk jest sterowany przez kursor myszy.
- Broń, której pocisk leci niesamowicie powoli.
- Broń, której pocisk leci z taką prędkością, z jaką porusza się gracz lub rusza się kursor.
- Pełno broni klasycznych, jak zabijające jednym strzałem, pistolety, shotguny, karabiny maszynowe, snajperki, bazooki, granatniki, bomby bananowe etc.
- Broń niszcząca teren lub
- Broń, która "znika" segment terenu, aby na żądanie go przywrócić i ukatrupić gracza znajdującego się na miejscu dziury.

I tak dalej...

Do tego tona trybów gry, mutatorów i modyfikatorów rozgrywki, przykładowo:
- wszystkie bronie (lub wybrane przez serwer) są dostępne, ale danej broni możesz użyć tylko raz na jedno życie, wygrywa ten, komu nie skończą się wszystkie bronie (lub czas)
- zmiana map w trakcie rozgrywki, objawiająca się poprzez pojawienie się w losowym momencie granic nadciągającej mapy, aby gracze musieli uważać, żeby nie zostać "zamurowanym" w nowej mapie. Osobny map cycle dla mutatora.
- monety i inne zbierajki rozsiane po mapie, które dodadzą różnych bajerów.
- kupowanie broni a'la CS
- tryb destrukcji terenu
- bardziej standardowe tryby znane z Soldat, czyli Realistyczny, Advance i Survival
- klasyczne bonusy z Soldat i nie tylko, czyli Predator, który czyni cię czasowo niewidzialnym, Berserker, który na pewien czas zwiększa twoje obrażenia, różne rodzaje kamizelek kuloodpornych i granatów, apteczki, także takie, które pozwolą przekroczyć limit HP
- mutatory wprowadzające elementy RPG, jak system levelowania, z brońmi dla danych poziomów, czy klas postaci lub skilli (w ten sposób możesz nawet sobie cyknąć miniaturowe MMO na własnym serwie)
- klasyczne wielkie głowy na wspaniałe i krwiste headshoty
- boty znane jako miniony znajome graczom MOBA, które pomagają drużynom lub pojedynczym graczom
- oczywiście musi się pojawić oblężenie zombie, no bo jak inaczej

A z innych trybów rozgrywki, to:
- najpierw kilka standardowych, czyli deathmatch...
- capture the flag
- team deathmatch
- hold the flag
- assault (obrona bazy)
- last man standing (znane z UT)
- typowo soldatowskie, czyli infiltration, rambomatch i pointmatch
- CS-owskie, czyli bomb defusal, hostage rescue, etc.
- hide & seek
- dodgeball
- climb, jump (skakanie po ciężkich mapach próbując dotrzeć do mety)

Spory nacisk na grę drużynową - specjalny mutator, który pozwoli na wybór tzw. "team efforts", czyli "zadań", które cała drużyna może wspólnie wykonać, aby pod koniec gry lub w danym momencie uzyskać perk lub innego bonusa (te byłyby niekiedy losowane, a niekiedy ustalone odgórnie), przykładowo:
a) jedna drużyna grała w osłabionym składzie, dlatego w ostatnich sekundach gracze pozostałych drużyn mają odpowiednio zmniejszone HP do końca rundy
b) fragowy poker, czyli jeśli w dowolnym momencie uda się drużynie uzyskać jedną z kilku kombinacji fragów (np. potęgi dwójki), to wszyscy gracze mają np. zwiększony damage
c) jeśli każdy gracz z drużyny zdobędzie do 20 sekund przed końcem rozgrywki minimum 5 kill assists, to na mapie zostaje tylko jeden gracz - zdobywca największej ilości kill assists z tej właśnie drużyny i może donieść tyle flag ile chce w spokoju do bazy przez ten krótki czas.

Niemal te wszystkie "wysiłki drużynowe" i "nagrody" będą do pewnego stopnia konfigurowalne, będzie można je wyłączyć, przypisać daną nagrodę do danego wysiłku na stałe, włączyć losowe nagrody, czy zmienić parametry (a te będą zależne niekiedy od wielu zmiennych, np. wielkości mapy, czasu bycia w słabszym składzie, ilości punktów, sumy fragów teamu itp.)

Istniała będzie możliwość nie tylko zdefiniowania map cycle, ale cykli ustawień gry, w tym map, mutatorów, trybów, etc.

Tworzenie postaci nie będzie bardzo rozbudowane, będzie można tak jak w Soldat (czy w sumie bardziej jak Deluxe Ski Jump xD) zmienić kolory poszczególnych elementów stroju + ewentualnie fryzury/nakrycia głowy, ale nie będzie można grać w domyślnym wyglądzie (spokojnie, ~16 milionów kolorów, będzie można wybrać podobny) i nie będzie można mieć domyślnego nicku. Wiadomo, każdy by chciał grać i nic więcej, po co te całe cyrki, ale moim zdaniem to nie jest ani wielki wysiłek, a okazujesz jakiś szacunek grze.

Raczej nie występowałby centralny serwer, w którym mielibyśmy dostęp do lobby, rankingów i tym podobnych. Serwer taki byłby zbyt podatny na ataki. Chociaż to sprawa dyskusyjna, fajnie byłoby mieć coś prostego w tym stylu. Serwery gier z kolei byłyby zdecentralizowane, ale byłaby opcja stworzenia systemu logowania.

A co do map - mapy byłyby zrobione z bloków, przeciwnie do niedorobionych wielokątów znanych z Soldat. Box2D by się do tego nadawał w sam raz. To pozwoliłoby na ruchome, fizyczne i zniszczalne obiekty na mapie, ale przede wszystkim byłoby używane do detekcji kolizji z samymi graczami. Byłyby dostępne różnorodne rodzaje bloków, nie tylko kwadraty różnych rozmiarów, ale i trójkąty i inne fajne kształtne kształty. Proste i prymitywne, przede wszystkim.

Wreszcie - grafika. O ile istniałaby możliwość dodania tekstur do bloków, postaci, broni i sprite'ów rozsianych na mapie dla ozdoby, o tyle dominujący styl byłby prosty, minimalistyczny i nowoczesny, jeśli nie futurystyczny. Jasny. Bronie i ich pociski byłyby różnokolorowe, ale jednolite. Postacie byłyby bez żadnych bitmap czy tekstur, z konturem dla odróżnienia. Ogólnie prostota, czytelność i minimalizm.

Musiałem w końcu to z siebie wyrzucić. Jak przystało na tradycję PSK, na planach się skończy, ale kto wie. Nie czekam na komentarze, konstruktywną krytykę ani tym bardziej komplementy.
wermi - 17-03-2015, 23:40
:
Neoqueto napisał/a:
Pełno broni klasycznych, [...] bomby bananowe etc


banan jest op weź to usuń
Minty - 18-03-2015, 10:22
:
Aż mi się chce napisać niektóre z tych broni. :3
Matrixar - 06-04-2015, 17:52
:
Szczerze? :/ ... GENIALNY POMYSŁ!!!
msdos400 - 12-04-2015, 20:25
:
Bardzo się napracowałeś nad pisaniem. Pomysł genialny!
Wojownik21 - 22-04-2015, 14:27
:
Super pomysł. Szkoda, że pewnie (jeśli grę oczywiście ukończysz) części obietnic nie spełnisz.
Cootje - 22-04-2015, 15:05
:
Nie wiem czemu zakładasz, że autor gry nie spełni swoich obietnic... Przecież to klikowiec, a nie polityk.
Neoqueto - 22-04-2015, 15:58
:
Nie mam zamiaru tworzyć z tego gry. Jakbym miał, to założyłbym temat w dziale "Plany". Może w przyszłości. Innymi słowy, żadnych obietnic nie spełnię, bo żadnych obietnic nie składałem.
307 - 27-04-2015, 07:32
:
Według mnie to taki trochę ulepszony Soldat, ale pomysł mi się podoba.
gilos99 - 16-05-2015, 12:29
:
A grał ktoś w teeworlds?
Polecam.
A co do tego scenariuszu to całkiem fajny i w trakcie czytania przypomniała miał się gra teeworlds
Ale wątpię w to że w ogóle to coś powstanie.
masterjayz - 24-08-2016, 10:37
:
Nikt nie zapowiadał że powstanie :D
Kyogi - 27-11-2016, 23:16
:
Podczas czytania czuję takie połączenie teeworlds, soldata i trochę wormsów