NukeBoards

Bitwy - [Globalna Wojna] 4

Fadex - 18-04-2015, 14:04
: Temat postu: [Globalna Wojna] 4
Ogłaszam CZWARTĄ GLOBALNĄ WOJNĘ!
IV Globalna Wojna to odsłona największego konkursu klikowego w całej historii Polskiej Sceny Klikowej! Tym razem skrzyżujemy miecze ze światową społecznością klikową! Mam nadzieję, że wszyscy będziemy się dobrze bawić i pokażemy klasę na skalę światową! Życzę wam wszystkim powodzenia i najwyższych miejsc!



:arrow: Temat:
- Retro
Gra w stylu z tzw. "dawnej szkoły"! Grafika z bijącymi pikselami po oczach, 8-bitowe dźwięki i utwory muzyczne, wysoki poziom trudności rodem z gier arcade! Pokażcie na co was stać nie tylko przed polską sceną, ale także całym światem! :)

:arrow: Linki pomocnicze:
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Retro
- https://www.youtube.com/watch?v=xZqIeMOK4gk
- https://www.youtube.com/watch?v=rc62hFksKo4
- https://www.youtube.com/watch?v=g0x1LjfgJzk
- https://www.youtube.com/watch?v=LgXr5Ns85zI
- https://www.youtube.com/watch?v=toeIxrRtbFg
- https://www.youtube.com/watch?v=ovRanSrw5Xs
- https://www.youtube.com/watch?v=ATfBtrZ4deQ

:arrow: Zasady oraz wytyczne:
- gra musi zawierać angielską wersje językową,
- gra może mieć maksymalnie cztery ramki,
- główna część gry musi znajdować się w jednej ramce. Pozostałe służą do menu, ekranu wyników, etc,
- każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń,
- każde zdarzenie może posiadać maksymalnie 4 warunki,
- komentarze oraz nagłówki grup nie wliczają się do limitu zdarzeń,
- warunek "OR" nie wlicza się do limitu warunków w zdarzeniu,
- każda ramka może integrować wyłącznie we własne zdarzenia,
- gra nie może używać zdarzeń globalnych, behaviorów oraz zewnętrznych skryptów,
- limit wielkości pracy: 50 MB,
- dozwolone jest korzystanie z darmowych zasobów graficznych oraz muzycznych o ile nie łamie to ich licencji,
- muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,
- gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem,
- dozwolone jest używanie rozszerzeń listowanych wyłącznie w ExtensionView by Jaffob lub Clickteam Extension Manager,
- rozszerzenia użyte w projekcie muszą być w pełni darmowe oraz muszą być wydane co najmniej miesiąc przed zakończeniem konkursu,
- rozszerzenia skryptowe takie jak Lua, Lua++, DotNet itp są niedozwolone,
- dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,
- plik gry musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na wojnę,
- praca w grupach dwuosobowych jest dozwolona, ale tylko jedna osoba z grupy może odebrać nagrodę za wyjątkiem rang,
- jedna osoba/grupa może oddać tylko jedną prace,
- jeśli ubiegasz się o dodatkową nagrodę NB musisz w zgłoszeniu dodać swój nick z NB,
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- jeśli korzystasz z shaderów powinny one być dołączone do paczki z grą,
- kod źródłowy gry musi być spakowany w formacie rar lub zip,
- sędziowie mogą brać udział w konkursie, ale ich prace nie otrzymają nagrody,
- praca musi być odpowiednia dla osób w każdym wieku dlatego każdego rodzaju nagość lub wulgaryzmy doprowadzą do dyskwalifikacji,
- źródła wszystkich prac zostaną opublikowane po zakończeniu konkursu, a ich zawartość będzie mogła być dowolnie używana przez społeczność klikową na zasadach licencji creative commons,
- zastrzegamy sobie prawo do zmian zasad konkursu w dowolnym czasie jednak postaramy się robić co w naszej mocy aby zasady pozostały w niezmienionej formie.

:arrow: Ocenianie prac:
Jeśli praca spełnia powyższe zasady oraz wytyczne to zostanie oceniona przez sędziów wybranych z pośród pracowników Clickteamu oraz administracji NB według poniższych kategorii.

Rozgrywka – 1 do 20 pkt.
Wykonanie – 1 do 10 pkt.
Grafika - 1 do 5 pkt.
Udźwiękowienie - 1 do 5 pkt.
Szalony Koder - 1 do 5 pkt (Gry wykonane w nie więcej niż 5 zdarzeniach na każdą ramkę).
Przenośność kodu - 1 do 4 pkt (Gry działające z Android/IOS/HTML/SWF exporterem).



:arrow: Przewidywane nagrody:
I miejsce:
- Paczka niespodzianka ufundowana przez Clickteam!
- 2 tytuły z listy nagród!
- przynależność do grupy Legendy!
- specjalny kolor użytkownika!

II miejsce:
- 2 tytuły z listy nagród!


III miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!


Dodatkowe podium z nagrodami dla użytkowników NB:

I miejsce użytkownika NB:
- Duża niespodzianka!
- przynależność do grupy Bohaterowie (i wyżej)!
- 6000 Punktów Prestiżu!
- specjalny kolor użytkownika!

II miejsce użytkownika NB:
- Niespodzianka!
- 4500 Punktów Prestiżu!

III miejsce użytkownika NB:
- Mała niespodzianka!
- 3000 Punktów Prestiżu!

Dla wszystkich uczestników:
- 1500 Punktów Prestiżu!
- Kopia prac na wieczność!



:arrow: Nadsyłanie prac:
Prace należy wysyłać na adres email: 20eventgame@gmail.com do dnia 8.05.2015 (Piątek), godziny 23:59 (GMT + 01:00). Następnie odbędzie się trwające kilka dni ocenianie prac.
Wiadomość zgłoszeniowa powinna zawierać nazwę pracy oraz nick z forum NB lub CT.

:arrow: Wydarzenie zorganizowane przez:
Cootje,
Fadex,
Sne.

:arrow: Specjalne podziękowania dla:
Fanotherpg,
Jeff,
Neoqueto,
Clickteam,
NukeBoards.
Fadex - 18-04-2015, 14:09
:
Wątek na forum clickteamu:
http://community.clicktea...0999#post660999
Cootje - 19-04-2015, 00:02
: Temat postu: Re: 4
Ok, chciałbym niektórym wyjaśnić jak naprawdę wyglądają, niektóre zasady według mojego zdrowego świata.

Fadex napisał/a:

- gra może mieć maksymalnie cztery ramki,

https://www.dropbox.com/s...frames.png?dl=0

Nie, nie, nie... maksymalnie 4 oznacza 4 i mniej przynajmniej dla mnie...

Fadex napisał/a:

Szalony Koder - 1 do 5 pkt (Gry wykonane w mniej niż 6 na każdą ramkę).


"Mniej niż 6" dla mnie mniej niż 6 to 5 oraz mniej...
Myślałem też aby sędziowie przydzielali 5 pkt dla gier 1 eventowych, 4pkt dla 2 itp itd, ale zostawiam to im do dowolnej interpretacji.

A teraz coś z innej beczki mała podpowiedź! Jeden sędzia upierał się przy zakazie wartości globalnych więc może słabiej ocenić grę za wykonanie, która użyła tych wartości.
Wackyjackie - 19-04-2015, 01:12
:
Cootje napisał/a:
Jeden sędzia upierał się przy zakazie wartości globalnych więc może słabiej ocenić grę za wykonanie, która użyła tych wartości.

To bez sensu. Wyniku nie będę mógł sobie zapisać w Globalnej Wartości, bo gra zostanie słabiej oceniona? :P To zapiszę do INI i odczytam w następnej ramce :U, też jedno zdarzenie, ale już chyba lepiej użyć globalnej. Czysto hipotetycznie, bo jeszcze nie mam pomysłu na grę ;>.
Cootje - 19-04-2015, 01:17
:
Nie jest to zakazane, tylko to moja mała rada ja nie mogę powiedzieć co w takiej sytuacji zrobi sędzia:P
Fanotherpg - 19-04-2015, 04:32
:
Owy sędziwy sędzia powinien doczytać oficjalne reguły które owych wartości nie zakazują.
Cootje - 19-04-2015, 14:09
:
Indead... Ciekawi mnie po której stronie będzie większa frekwencja.
Mateusz - 19-04-2015, 14:14
:
A oto moja gra.

Na mejla wysłałem odbezpieczoną wersję.
Pozdrófffka :ayayayayay:

http://www.speedyshare.co...ce-Guardian.zip


Fajnie byłoby coś wygrać, ale generalnie chciałem się sprawdzić :D
https://www.youtube.com/watch?v=hzoCJZG-hfU
Cootje - 19-04-2015, 14:33
:
Do końca terminu jeszcze sporo czasu, a Ty już wysyłasz prace... Ja bym na Twoim miejscu zaczekał bo zawsze coś do głowy może przyjść, albo znajdzie się jakiś fragment do ulepszenia.

Anyway, chyba na każdym 20-event compo jest jakiś space shooter :D
Mateusz - 19-04-2015, 14:42
:
Po prostu naszła wena o 2 w nocy. Przy limicie 20 zdarzeń nie rozbuduję tego na pewno, chyba że już poza konkursem, bez ograniczeń, to się można bawić. Ale po co? Space Guardian 2 i tak nie przebije GTA 5 w które idę w końcu grać ŁAAAA

(Ktoś chętny do dokończenia za mnie inżynierki? Mam już 50 stron, także niewiele zostało.)
Wackyjackie - 19-04-2015, 19:36
:
http://c64screenshots.com/titles/
Cootje - 19-04-2015, 20:54
:
Nawet nie masz pojęcia jak można rozbudować grę przy limicie 20 zdarzeń:P Pewnie przekonasz się jak wszystkie prace zostaną ujawnione:D
jarlfenrir - 20-04-2015, 08:08
:
Cytat:
- dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,

Czy dozwolone są darmowe wersje tych porgramów? Tj. TGF/TGF2 z czasopisma lub CF free edition?
Zax37 - 20-04-2015, 08:56
:
Rozszerzenie CallDLL oraz własne dllki nie są zabronione..? :P

EDIT: Aha, jeszcze jedno - wygląda na to, że ExtensionView już nie działa. Może jakaś oficjalna lista tych rozszerzeń, żeby nie było nieścisłości?
Fadex - 20-04-2015, 10:15
:
- Bez własnych rozszerzeń, niepublikowanych i tworzonych tylko na bitwę,
- Bez płatnych rozszerzeń,
- Bez CallDLL i ładowania własnych DLLi (fuj!),
- Bez rozszerzeń skryptowych.

Myślę że każdy z grubsza wie które rozszerzenia są "egzotyczne" a które nie są. Jeśli masz wątpliwości co do konkretnego rozszerzenia to możesz zapytać, tworzenie pełnej listy zajęłoby za dużo czasu a i tak pojawiałoby się mnóstwo pytań w stylu "dlaczego X lub Y nie ma na liście?".

Oprócz tego myślę że nie ma większych obiekcji? Sugerowałbym jednak i tak tworzenie w minimum MMF2 :)