NukeBoards

Bitwy - [Globalna Wojna] 4

Malin - 28-04-2015, 17:28
:
I tak nic nie zrobię, wszystkie aktualne projekty zostały wstrzymane ;(
Cootje - 28-04-2015, 17:33
:
Już widzę te wyniki:

1st Myth
2nd Mateusz
3th
BROO - 28-04-2015, 17:34
:
O, termin przedłużony.
1oolec - 29-04-2015, 10:41
:
Ja robie oczywiście :)
Zax37 - 29-04-2015, 15:08
:
Co prawda to prawda... darmowe Fusion 2.5 potrafi wejść człowiekowi w tyłek, ograniczona jest nie tylko ilość ramek, ale również np. ilość obiektów, no ale trudno. Jak ktoś nie potrafi zmieścić menu/creditsów/cutscenek etc w dwóch ramkach to i w trzech się nie zmieści x)

A tak wracając do samego 2.5 free edition - mówicie żeby podsyłać sam kod? Czy jednak mam komuś :razzugly: tyłek żeby mi zbudował projekt? :P
duur - 29-04-2015, 15:44
:
parę pytań:

Rozgrywka – 1 do 20 pkt.
brak zapytania (wiadomo, gameplay rządzi - tylko czy.. liczy się subiektywnie odebrana wygoda, 'fajność' grania.. czy docenianie starań autora, że dał możliwość 'brutalnego heh' powrotu do retro czasów?)

Wykonanie – 1 do 10 pkt.
jakie aspekty są brane pod uwagę? pomysłowość rozwiązań koderskich? staranność wykonania ogółem gry? czy są oceniane bebechy: porządek w edytorze ramki? elegancko napisane komentarze po angielsku? (w tej chwili mam krótkie, pomocnicze komentarze w swojskim języku - mam się tym przejmować, czy upiększyć)

Grafika - 1 do 5 pkt.
brak zapytania

Udźwiękowienie - 1 do 5 pkt.
brak zapytania

Szalony Koder - 1 do 5 pkt (Gry wykonane w nie więcej niż 5 zdarzeniach na każdą ramkę).
jeśli w jednej ramce (gra) wykonam 20 events, a w pozostałych po 5 events - zostanie to wzięte pod uwagę, czy potraktowane jako wszystkie ramki dwudziestozdarzeniowe, bo w jednej z nich dwadzieścia zdarzeń??

Przenośność kodu - 1 do 4 pkt (Gry działające z Android/IOS/HTML/SWF exporterem).
jak to rozumieć? w domyśle jury ma ocenić możliwość / łatwość przełożenia gry na inne: swf, android..? czy gra musi być od razu tak wykonana, by juror bez żadnej ingerencji w kod, mógł skompilować do innych niż exe - i ma samo przez się działać? (w tym przypadku tylko "klik myszą" spełnia taką funkcję)

staram się tu wyciągnąć parę pkt i oparłem całe założenia swojej gry o jeden klawisz, w domyśle: tapnięcie / przytrzymanie palucha na ekranie mobilnej gry [lub automat retro z buttonem do nawalania] - będę wściekły :--P jak ten zabieg nie przyniesie chwały, a jedynie okrzyk: "wariat! mógł dać normalne sterowanie!"

dziękuję za uwagę :--*
Cootje - 29-04-2015, 16:29
:
Zax37, zawsze można tworzyć grę na konkurs w MMF2, a co do projektu to musi być plik mfa i opcjonalnie exe.


Deer...

Gameplay to punkty za to jak bardzo gra wciągnie sędzie w rozgrywkę i jak bardzo podoba mu się pomysł bez względu na wykonanie.

Wykonanie to punkty za połączenie wszystkiego w całość, rozwiązania użyte w kodzie oraz profesjonalizm twórcy.

Mad Coder Jeśli masz 5 lub mniej zdarzeń w ramce z grą to je otrzymasz. Nie ma sensu podciągać pod to menu i ramki nieużywane w grze.

Przenośność kodu Gra powinna się bez zmiany w kodzie kompilować i działać na innych platformach. Jedyne zmiany jakie sędzia powinien wprowadzić to rozdzielczość i zmiana typu platformy.
Don_Sotto - 29-04-2015, 20:18
:
Don sotto dołącza do zabawy! Miejcie się na baczności;)
jarlfenrir - 30-04-2015, 08:35
:
Zax37 napisał/a:
Co prawda to prawda... darmowe Fusion 2.5 potrafi wejść człowiekowi w tyłek, ograniczona jest nie tylko ilość ramek, ale również np. ilość obiektów

A ile obiektów może być maksymalnie? Póki co nie osiągnąłem limitu i nie wiedziałem, że jest.

EDIT: martwi mnie natomiast inna rzecz. Mam wrażenie, że pewne warunki działają inaczej w CF niż w TGF2.
Np.

Kod:
obiekt A ma wartość taką samą jak obiekt B
w CFie porówna mi wartości pierwszego z brzegu A z pierwszym lepszym B, podczas gdy w TGFie, jak dobrze pamiętam, porównywał wszystkie i akcje stosował dla każdej znalezionej "pary".
Ale to jeszcze będę musiał potwierdzić, bo dawno TGFa nie uruchamiałem.
Wackyjackie - 30-04-2015, 09:35
:
Masz 2 sposoby sprawdzania takiego warunku, jeśli porównujesz alterable za pomocą warunku do tego w danym obiekcie, będzie inne zachowanie niż porównywanie przez warunek z special conditions.

Generalnie cf I tgf2 to jeden pies, tylko znacznie poprawiony.

</ot>
Cootje - 30-04-2015, 14:08
:
Teraz masz for each of two object, które idealnie się do takiego zadania nadaje.
Zax37 - 01-05-2015, 11:55
:
Limit 30 obiektów aktywnych. Backdropów można chyba ile wlezie.

To, że cokolwiek bym teraz nie ruszył sprawia że Fusion przechodzi w tryb nieaktywny sprawia że czuję, że wykorzystałem już wszystkie możliwości w tym projekcie. :P

Tymczasem podsyłam swoje wypocinki na podanego maila...
Cootje - 02-05-2015, 15:35
:
Następnym razem damy jedną zasadę aby gra była robiona w CF free oszczędzi nam to pisania ograniczeń :D
jarlfenrir - 03-05-2015, 19:10
:
Zax37 napisał/a:
Limit 30 obiektów aktywnych. Backdropów można chyba ile wlezie.

To, że cokolwiek bym teraz nie ruszył sprawia że Fusion przechodzi w tryb nieaktywny sprawia że czuję, że wykorzystałem już wszystkie możliwości w tym projekcie. :P

Tymczasem podsyłam swoje wypocinki na podanego maila...

Ale to jest 30 TYPÓW różnych obiektów, tak? W sesnie, że jak mam 20 zombiech, 5 ludzi i 40 pocisków to to się liczy jako 3 obiekty dla tego ograniczenia?
Zax37 - 03-05-2015, 19:24
:
Tak tak, oczywiście :) Chyba że masz 30 różnych typów zombie, to będzie ciężko, bo na gracza, pocisk i rozbryzgi krwi będziesz musiał z trzech zrezygnować. :razzugly: