NukeBoards

Nieklikowe twory - [Przygodowa] Historia Zaginionej Marchewki [RM2k3]

CrasheR - 02-05-2015, 02:16
: Temat postu: [Przygodowa] Historia Zaginionej Marchewki [RM2k3]



Z lekkim opóźnieniem, ale udało się ukończyć projekt. Mam nadzieję, że wersja finalna przypadnie wam do gustu. Życzę miłej gry!


Dawno dawno temu w odległej galaktyce...
To chyba nie ta opowieść... Zacznijmy, więc jeszcze raz. :)
Pewnego dnia główny bohater gry o imieniu Bartek, który jest wegetarianinem wyrusza do miasteczka po codzienną dostawę swoich ukochanych warzyw. Niestety na miejscu okazje się, iż wszystkie warzywa zniknęły i nikt nie wie, co się z nimi stało. Bartek postanawia poruszyć swoje szare komórki, zakłada czapkę detektywa, a następnie wyrusza w drogę za złodziejem warzyw. Czy uda mu się znaleźć odpowiedni dowody i odkryć bandytę?


Jak wiadomo od dawna w majkerze najlepiej sprzedają się przygodówki, gry które opierają się raczej o eksplorowanie terenu, a więc w tym przypadku nie będzie inaczej. Projekt zawiera CustomMenu, które odpalane jest za pomocą klawicza 0 (zero). Pojawiać się będą w nim przedmioty, które do użycia będą potrzebowały uprzedniego przypisania jako przedmiot interaktywny. Dodatkowo w sekcji items znajdziecie każdy przedmiot z dokładnym opisem.

Za wskazówki i rady bardzo dziękuję Sojicie oraz Prekiemu, a Kleo za wytrwałą i krwiożerczą walkę z bugami! Jesteś kochana, bardzo, bardzo dziękuję!


Spoiler:



Ukończone:
HZM - Mediafire
HZM - Zippyshare
Gra zawiera wszystkie pliki potrzebne do odpalenia
(w tym RTP 2k3)

Cootje - 02-05-2015, 02:45
:
Wow, to jeden z niewielu projektów, który po tak długim czasie został jednak ukończony :)

[ Dodano: 02-05-2015, 05:20 ]
Niestety utkwiłem na studni... Podnoszę kamienie aby wrzucić je do studni podchodzę do niej i i mam tylko tekst "Powinienem tu wrzucić kamień" czy jakoś w ten deseń.
CrasheR - 02-05-2015, 13:30
:
Cytat:
Projekt zawiera CustomMenu, które odpalane jest za pomocą klawicza 0 (zero). Pojawiać się będą w nim przedmioty, które do użycia będą potrzebowały uprzedniego przypisania jako przedmiot interaktywny. Dodatkowo w sekcji items znajdziecie każdy przedmiot z dokładnym opisem.


Pierwszy post - opis mechaniki.
Wejdź w menu, ustaw kamień jako przedmiot aktywny i wtedy podejdź do studni.
Cootje - 02-05-2015, 15:25
:
Tak to jest jak się nie czyta opisu:P W grze wcześniej szukałem menu i wciskałem co popadnie, ale nie przyszło mi na myśl, że menu może być pod cyfrą 0 :D Może lepiej ustawić to pod innym klawiszem?

Co do gry to bardzo mi się podoba, dialogi nie są sztuczne jak w niektórych klikowych grach rpg. Jednak nie pchaj za dużo humorystyki na siłę ja osobiście wolę gry z odpowiednim dawkowaniem dowcipów. Bardzo fajnie z prostego pomysłu zrobiłeś grywalną grę, w której dodałeś sporo elementów interaktywnych co jest kolejnym dużym plusem!
wermi - 02-05-2015, 16:17
:
Cytat:
The file you requested has been blocked for a violation of our Terms of Service.


Ale mam już ściągnięte to gdzieś, wypowiem się o tym jak zagram.
Cootje - 02-05-2015, 16:24
:
Napisz im, że jesteś autorem gry i się pomylili.
CrasheR - 02-05-2015, 16:50
:
Mirror:
http://www16.zippyshare.com/v/VUWBPQng/file.html
wermi - 02-05-2015, 21:06
:
Oto moja pseudorecenzja, lol.

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to pasek tytułowy gry.



Następne co się rzuciło w oczy (a raczej w uszy) to muzyka w midi. Czuję się jakbym grał w grę adriana. Chociaż w sumie w jego ostatniej grze nie ma midów.

Nieprzyjemnie się to czyta. Dialogi leżą interpunkcyjnie i nieco gramatycznie. Poza tym emotka w co drugim zdaniu, geez. Po co.

Ponieważ trudno mi się wypowiedzieć na temat gameplayu gry w którą grałem 5 minut napiszę tylko to, że jest ciekawsza niż najnowsze pokemony na 3dsa.

Na razie porzucam grę, bo nie wiem jak wejść do studni.
CrasheR - 03-05-2015, 11:57
:
Worm napisał/a:
Na razie porzucam grę, bo nie wiem jak wejść do studni.


Cootje napisał/a:
Niestety utkwiłem na studni... Podnoszę kamienie aby wrzucić je do studni podchodzę do niej i i mam tylko tekst Powinienem tu wrzucić kamień czy jakoś w ten deseń.


CrasheR napisał/a:
Cytat:
Projekt zawiera CustomMenu, które odpalane jest za pomocą klawicza 0 (zero). Pojawiać się będą w nim przedmioty, które do użycia będą potrzebowały uprzedniego przypisania jako przedmiot interaktywny. Dodatkowo w sekcji items znajdziecie każdy przedmiot z dokładnym opisem.


Pierwszy post - opis mechaniki.
Wejdź w menu, ustaw kamień jako przedmiot aktywny i wtedy podejdź do studni.

Mateusz - 03-05-2015, 13:26
:
CrasheR napisał/a:
Worm napisał/a:
Na razie porzucam grę, bo nie wiem jak wejść do studni.


Cootje napisał/a:
Niestety utkwiłem na studni... Podnoszę kamienie aby wrzucić je do studni podchodzę do niej i i mam tylko tekst Powinienem tu wrzucić kamień czy jakoś w ten deseń.


CrasheR napisał/a:
Cytat:
Projekt zawiera CustomMenu, które odpalane jest za pomocą klawicza 0 (zero). Pojawiać się będą w nim przedmioty, które do użycia będą potrzebowały uprzedniego przypisania jako przedmiot interaktywny. Dodatkowo w sekcji items znajdziecie każdy przedmiot z dokładnym opisem.


Pierwszy post - opis mechaniki.
Wejdź w menu, ustaw kamień jako przedmiot aktywny i wtedy podejdź do studni.


Dosyć powszechne w grach 'niekomercyjnych' że tak to nazwę z tego co zauważyłem jest zniechęcanie się użytkowników do nowych mechanik, a juz w szczególności nikt nie zagląda do instrukcji. O ile hamowanie w wyścgiówce masz pod H a nie pod spacją, a w strzelance strzelasz R zamiast enterem, to nikogo nie będzie to interesowało, że im ładnie na tacy podałeś to w instrukcji ;)

Dobra rada na przyszłość, funkcje gry trzeba stopniowo wprowadzać w grze. Oprócz głównej historii dorobić tutorial, a najlepiej wplątać go w historię. Dla przykładu, 1/4 gry GTA 4 to tak naprawdę tutorial uczący gracza wszystkich nowych mechanik.

Sama gra mnie nie interesuje z tego względu, że nie cierpię gier na rpg makerze. Jakoś mam do niego prywatny uraz. Grafika jest Twoja czy to jakieś gotowe biblioteki? Podoba mi się w każdym razie. I gratuluję wytrwałości w ukończeniu projektu!
wermi - 03-05-2015, 13:30
:
Kamień wrzuciłem, ale nie wiem co dalej.
CrasheR - 03-05-2015, 13:58
:
Mateusz napisał/a:
Dobra rada na przyszłość, funkcje gry trzeba stopniowo wprowadzać w grze. Oprócz głównej historii dorobić tutorial, a najlepiej wplątać go w historię. Dla przykładu, 1/4 gry GTA 4 to tak naprawdę tutorial uczący gracza wszystkich nowych mechanik.

Tutorial się nie pojawił, gdyż gra kierowana była głównie do ludzi, którzy mają jakąś tam wiedzę o RPG Makerze (forum.ultimateam.pl oraz tsukuru.pl/forum), a sterowanie jest oparte prawie całkowicie o ten program(kilka drobnych zmian). Grafiki to głównie te standardowe dołączone do programu, ale trochę rzeczy też narysowałem i poskładałem sam.

Worm napisał/a:
Kamień wrzuciłem, ale nie wiem co dalej.

Musisz znaleźć linę. Pochodź po mieście. Chyba nie za często grywasz w gry przygodowe polegające na badaniu terenu :P

Kilka osób ukończyło już HZM bez mojej pomocy, więc się da.

Jeżeli nadal nie możesz trafić:
Spoiler:

kamiledi15 - 03-05-2015, 14:22
:
Miałem jeszcze poprzednie demo, więc grę wczytałem z ostatniego zapisu. Trafiłem do więzienia i chyba miała się zaraz zacząć walka ze strażnikiem, kiedy gra się skończyła komunikatem:
http://i.imgur.com/64nkUyd.jpg
Po czym uległa wyłączeniu. O co tu chodzi?
CrasheR - 03-05-2015, 14:51
:
Prawdopodobnie brakujcie ci jakichś kodeków. W tym miejscu powinien odpalić się filmik.
kamiledi15 - 03-05-2015, 15:04
:
Możliwe, nie wiem. Wszystkie formaty filmów mi śmigają, więc nie wiem, czego może brakować.