NukeBoards

Dishwshr - [Klikowiec] Cootje

Cootje - 15-06-2015, 21:06
: Temat postu: [Klikowiec] Cootje
No po tylu latach na tym forum zakładam wreszcie temat w tym dziale, ale nie też tak bez powodu. Znudziła mi się praca dla innych i na zlecenia, więc wraz z garstką znajomych i naszymi zasobami finansowymi postanowiliśmy przejść na profesjonalizm jako firma tworząca gry i software. Całymi dniami siedzimy nad tworzeniem naszego systemu informatycznego oraz przygotowaniami do rejestracji działalności gospodarczej w UK oraz powoli planujemy pierwszy projekt jaki mamy zamiar wydać. Więcej informacji już niebawem :)
masterjayz - 25-06-2015, 16:30
:
Oo, a ta gra w klikach rozumiem?
wermi - 25-06-2015, 16:34
:
żarty chyba sobie robisz masterjayz
Cootje - 25-06-2015, 18:01
:
Ten projekt jest realizowany w Javie ze względu na najlepszą przenośność kodu pomiędzy platformami.
Fadex - 25-06-2015, 18:16
:
xD
wermi - 25-06-2015, 18:48
:
no to mogłeś od razu w html5 robic jak zalezy ci na przenosnosci kodu
Cootje - 25-06-2015, 20:58
:
Wolę Jave z małym uzasadnieniem:



Może nie najlepiej oddaje to wynagrodzenia, ale skala jest mniej więcej zachowana.
Fadex - 25-06-2015, 21:09
:
Nie mówię że Java jest zła. Mówię że tworzenie gier w Javie jest złe. To duża różnica.
BROO - 25-06-2015, 21:26
:
Z tego hajskresu wynika, że koszty wynajęcia programisty Javy będą najwyższe.
Cootje - 25-06-2015, 21:41
:
Fadex gra nie będzie na PC.
Fadex - 25-06-2015, 22:03
:
no to tylko pozostaje android, bo do reszty Java się średnio nadaje ;)
Wackyjackie - 25-06-2015, 22:32
:
LibGDX? Daje naprawdę dużą wydajność i swobodę, np Ingress był w nim napisany. A co lepsze jest cały czas rozwijany na zupełnie wolnej licencji. I export na co się chce. W tym html5 ;p.
jarlfenrir - 25-06-2015, 22:32
:
Cootje napisał/a:
Wolę Jave z małym uzasadnieniem:

Obrazek

Może nie najlepiej oddaje to wynagrodzenia, ale skala jest mniej więcej zachowana.

A ja zawsze myślałem, że to programista C/C++ zarabia najwięcej :P Ale cóż, sam jestem javowcem i w C++ kodowałem tylko na studiach.

Fadex napisał/a:
Nie mówię że Java jest zła. Mówię że tworzenie gier w Javie jest złe. To duża różnica.
Zawsze, kiedy to słyszę podaję pewien kasowy hit stworzony w javie - Minecraft ;) Nie ma nikogo, kto by o nim nie słyszał.

Fadex napisał/a:
no to tylko pozostaje android, bo do reszty Java się średnio nadaje
Do reszty java średnio się nadaje? Nawet nie masz pojęcia, ile jest systemów, z których korzystasz i są stworzone w javie, a o tym nie wiesz, bo łączysz się z nimi przez przeglądarkę internetową (to nie zawsze jest PHP :P )
No i jakiś czas temu postanowiłem wypróbować pewną aplikacyjkę o nazwie Stencyl i ku mojemu zdziwieniu... również okazał się być napisany w javie.

Cootje, osobiście bardzo jestem ciekaw co to za gra i czekam na więcej informacji ;)
Fadex - 25-06-2015, 23:33
:
jarlfenrir, akurat mam pojęcie ;) Java EE też jest bardzo słabym frameworkiem (nawet kiedyś próbowałem go używać - ugh.), niestety ciągle popularnym. Django chociażby jest znacznie lepsze.

Cytat:
Zawsze, kiedy to słyszę podaję pewien kasowy hit stworzony w javie - Minecraft ;) Nie ma nikogo, kto by o nim nie słyszał.

Owszem, jest w Javie. Tak samo jak problemy z jego optymalizacją wynikają z tego że jest w Javie - gdyby był przepisany na C++ to wiele z nich by zniknęło. Jedna perełka nie czyni dobrego języka - nie bez powodu *cała reszta* gier na PC oscyluje pomiędzy C++ a C# (nie licząc przeglądarkowych).

Ogólnie teraz nie jestem w stanie powiedzieć które aplikacje są stworzone w Javie, a które nie są - ale jeszcze 3 lata temu, kiedy dysponowałem wolniejszym sprzętem różnica w szybkości działania była bardzo wyraźna. Aplikacje javy są po prostu wolne!
Minty - 26-06-2015, 18:10
:
Najwięcej zarabiają programiści języków obskurnych, FORTH czy inny R. Tylko trudniej znaleźć pracę :P W przeciwieństwie do Javy... Nie wiem, skąd pomysł, że programiści Javy zarabiają więcej niż C++. Jest podobnie, bo jest duża część wspólna rynku.