NukeBoards

Ukończone - [zręcznościowa] Siup

pepe9donkey - 08-04-2006, 00:23
: Temat postu: [zręcznościowa] Siup
Tytuł: Siup

Gatunek: Zręcznościowa

Autor: pepe9donkey
Grafika: pepe9donkey
Dźwięk: pepe9donkey
Muzyka: pepe9donkey
System wyników: Slawo

Opis:

Zły, podły i w każdym calu niebezpieczny Kartoflany Łeb zaatakował naszą niczemu niewinną, sielską Pikselkową Krainę i panoszy się bez celu strasząc turystów. Sytuacja jest tak napięta, że doszło nawet do ataku na nasz sklep spożywczy, gdzie skradzione zostały wszystkie landrynki. TAK DALEJ BYĆ NIE MOŻE!

Błagam Cię, jesteś naszą jedyną nadzieją! Wysiupaj stąd tego zatrważającego, paskudnego potwora i pomóż naszej biednej krainie stanąć na nogi po tak okrutnym ataku... Czeka Cię wielka sława. Pomyśl tylko - staniesz się idolem nastolatek i w końcu trafisz na okładki kolorowych pism dla pań... Zastanów się...

Aby wysiupać Kartoflanego Łba, musisz tak podbijać pola, po których się poruszasz, by pola przeciwne, podbite siłą Twego skoku siupnęły wstrętnego potwora. Za każde siupnięcie otrzymujesz punkty. Uważaj, ponieważ Kartoflany Łeb jest potężnym czarodziejem i może wzywać na pomoc swych plugawych sprzymierzeńców. Ruszaj zatem w tę niebezpieczną, acz błogosławioną misję i niech moc będzie z Tobą...

Zrzuty ekranu:
http://www.aateam.boo.pl/gry/siup_1.gif

Download:
http://www.aateam.boo.pl/gry/siup.zip.

Uwagi:
Gra ma system wyników online oraz jest możliwość wysyłania wyników na "normalną" listę. Jest też wersja vitalize na OZCOM - http://zagrajmy.superhost.pl/online/siup.php. Zapraszam do komentowania :D .
Slawo - 08-04-2006, 00:43
:
Ja tylko dodam, że dla poprawnego działania gry z Vitalize trzeba zmaksymalizować okno po otwarciu i wejść przez taki link na jaki stale się wchodzi (dla mnie np. musi być www na początku) aby nie zobaczyć tekstu, że się jest niezalogowanym.

A co do gry, no cóż, ode mnie ma już dychę na serwisie a od jutra zaczynam ostre granie, chyba, że mi je ktoś wybije z głowy robiąc np. 1000pkt :D Bo umiejętne granie pozwala na długie granie.
Minty - 08-04-2006, 16:21
:
Jak zwykle nie wysyła wyników, ale to tyczy się Slawa, a nie samej gry :)
Gierka bardzo fajna. Oryginalna - albo nie pamiętam, albo faktycznie nie widziałam takiej wcześniej. Humorzasty motyw z ziemniakiem :) Jedyne, co mi się nie podoba, to grafika. Wszystko ok, ale ta kolorystyka... z epoki brązu ;) Powiedzmy, że mało zróżnicowana, o :P
Slawo - 08-04-2006, 17:11
:
Nie chce mi się szukać w źródle gry ...

Można by się dowiedzieć zasady działania bonusów (jeśli nie zepsuje to atrakcyjności z grania i odkrywania of kors). Bo np. nie rozumiem co daje bonus 2x, 3x itp. Czy jest jakiś co pomnaża nam punkty ? Bo na tym mi najbardziej zależy :D

Hie, hie, znalazłem :D

pomoc/siup_pl.html#bonusy w pomocy z grą :D

RX - jeden wynik Twój w bazie jest (ale może to kiedyś się ktoś podszył ? :D ) Może masz dwa IP jak koorczak ? No, albo blokade jak Tasmpol.
Tasmpol - 08-04-2006, 21:26
:
Bardzo oryginalna gra i jakże grywalna! Trzeba się wykazać niezłą zręcznością i koncentracją :D Szkoda tylko że nie moge wysyłać wynikó :( A już miałem 60...
Grafika jaka jest taka jest - całkiem fajna, ale gdy siupnie się Ziemniaka, to zmienia kolor na czerwony, ale cieniowanie dalej jest brązowe. A woda dalej mi się nie podoba x[ Sowieso i tak jest fajne i przede wszystkim - grywalne jak cholera :D I takie małe, kompaktowe, fajnie by się grało na przenośnej konsolce :D
Fadex - 09-04-2006, 11:24
:
RX - właśnie przy betatestach teżsię czepiałem najbardziej kolorystyki... Mi ona nie pasuje...
Reszta jest całkiem grywalna, ale grając w betatestową wersję wykryłem bug z życiami i tak długo grałem, że mi się znudziło :evil:
Więc:
Pomysł: 7,5/10 - bardzo oryginalny!
Silnik: 6,8/10 - dobry!
Grafika: 6,7/10 (kolorystyka 3/10)
Grywalność: 5,4/10 - można pograć, gdy się nudzi

Ogółem: 6,6/10 - w końcu to tylko punktówka...
Voythieus - 10-04-2006, 14:55
:
Widzę, że pan pepe9donkey jest człowiekiem wszechstronnie utalentowanym. Literacko - co widać po jego postach i tekstach w Ślimaczku. Graficznie, muzycznie i klikowo - co widać po tej grze. Wprawdzie Siup to pozycja raczej przeciętna, lecz widać w niej spory potencjał autora.

Zacznę może trochę nietypowo, bo od zalet, choć wady z reguły wymieniać łatwiej. Głównym atutem niniejszej gry jest dla mnie styl audiowizualny, w jakim została ona wykonana. Powiedziałbym, że jest to stylizacja na produkcję sprzed lat, lecz nie poprzez powielanie dawnych wzorców, lecz odpowiednie adaptowanie współczesnych. Mamy więc wyraźnie pikselizującą grafikę (co wcale nie znaczy, że prostą i brzydką - wprost przeciwnie), niską rozdzielczość (tu przejawiającą się w niewielkich wymiarach pola gry) i składającą się z uproszczonych dźwięków muzykę. W przypadku zagranicznych produkcji klikowych są to atrybuty często spotykane (zobaczcie sobie chociażby dzieła Natomic Studios - http://www.natomic.com), u nas - niestety - znacznie rzadziej, choć prawdą jest, że nie bez powodu (nie każdy posiada odpowiednie umiejętności i jakże konieczną szczyptę talentu).

Żeby się jednak pepe9donkey nazbyt pewnie nie poczuł, muszę jasno powiedzieć, że jego pikselom brakuje polotu. Przygaszone, brunatne kolory, z którymi nie kontrastuje żaden żywszy element, są po prostu nudne i mało ciekawe. Radziłbym zastosować szerszą paletę barw, najlepiej jaśniejszych i jaskrawszych. Brakuje tu też oryginalności... Ziemniak może i zabawny, ale do bólu sztampowy, podobnie jak ten włochaty gość - deja vu.

Natomiast sam pomysł, polegający na siupaniu owego wspomnianego kartofla, jest z pewnością ciekawy i raczej niespotykany, niestety sprawia wrażenie niedopracowanego. Rozgrywka jest raczej chaotyczna. Cały czas patrzę się na kartofla, by podążać za nim krok w krok, a przez to siłą rzeczy bardzo pobieżnie zwracam uwagę na pozostałe elementy. O ile bonus rzuca się jako tako w oczy a czerwonego smoka również można ominąć, o tyle pojawiające się tu i ówdzie kolce to właściwie loteria. Zdarza mi się tracić życia i nawet nie zauważam kiedy.

Muzyka - to kolejna wada. Jak pisałem, podoba mi się styl, w jakim została wykonana, lecz melodia (zdaje się, że tylko jedna w menu i jedna w trakcie rozgrywki) po chwili zaczyna irytować. Żeby było zabawniej - nie ma możliwości wyłączenia jej w grze, przez co zostaje tylko wyłączenie głośników.

Oprócz tego zauważyłem szereg niedoróbek i niedopatrzeń. Kilka przykładów: dlaczego nie można np. szybko przerwać rozgrywki i przejść do menu poprzez naciśnięcie klawisza ESC? Dlaczego poziom z najlepszymi wynikami jest wykonany tak, mówiąc szczerze, niechlujnie? No i nie powinno być tam chyba pola do wpisywania pseudonimu, gdy wchodzi się przez menu.

Moim skromnym zdaniem Siup to gra, która mogła być świetna i mogła stanowić bardzo miłę odmianę od wszelkiej maści Tarzanów i tym podobnych dzieł, jaki jesteśmy ostatnio atakowani, ale okazała się być grą zmarnowanej szansy... Życzę większego powodzenia na przyszłość. :)
Slawo - 10-04-2006, 15:18
:
Voythieus napisał/a:

Oprócz tego zauważyłem szereg niedoróbek i niedopatrzeń. Kilka przykładów: dlaczego nie można np. szybko przerwać rozgrywki i przejść do menu poprzez naciśnięcie klawisza ESC? Dlaczego poziom z najlepszymi wynikami jest wykonany tak, mówiąc szczerze, niechlujnie? No i nie powinno być tam chyba pola do wpisywania pseudonimu, gdy wchodzi się przez menu.


To raczej moje niedoróbki :D A inaczej - ograniczenia MMF/TGFa
1. Nie zgłaszało się okno do wpisania nicka gracza - obeszliśmy to robiąc EDIT przy wejściu do wyników lokalnych - niestety tekst w tym edicie nie zmienia się wraz ze zmianą rozdzielczości gry.
2. Wyniki z www pokazywane są w EDITach a EDIT niestety zawsze jest na wierzchu-musieliśmy zrezygnować z kursora stylowego bo właził pod wyniki z www. Poza tym musieliśmy dać stałe tło bo gra zrobiona jest w on\knie 200x200-w takim oknie wstawiliśmy EDITY pokazujące wyniki z www a wchodząc do tej ramki z wynikami na samym początku jak edity miały transparent - .... zapamiętywały tło transparentne z 200x200 i jak ja testowałem grę w 400x400 miałem w tle pod wynikami miniaturkę całej gry ... jako tło.

Tak więc te niedoróbki to wina/ograniczenia MMF/TGF. No i moje umiejętnosci graficzne :D

Wyjścia/ucieczki ESC z gry do menu itp. - są w wersji z vitalize - w offline chyba zapomniałem dorobić.

Nie piszcie takich długich postów, bo mi się tego czytać nie chce! xP Ale trzeba przeczytać... / Fadex
Temporal - 10-04-2006, 15:48
:
Ja już dawno napisałem posta na temat tej gierki ale na CP. Nie pamiętam co wtedy napisałem więc poczekam aż CP wróci i skopjuję tego posta i wkleje tutaj.
Powiem tylko tyle że ten post dawał do zrozumienia że gra jest fajowska.
pepe9donkey - 10-04-2006, 15:55
:
No faktycznie z tym oknem wyników to było trochę kłopotu. Chciałem zachować kursor, ale okno wyniku nie wyskakiwało, więc postanowiliśmy zrobić to za pomocą edit object, tyle, że edit object jest zawsze na wierzchu :doubt: . Nie wiem, może w wersji 1.2 w ogóle zrezygnuję z tego kursora i zostawię windowsowski (o ile oczywiście Slawo zgodzi się to jeszcze raz przerobić :D ).

A poza tym to dzięki za wszystkie komentarze :D
Slawo - 10-04-2006, 19:53
:
PP - przerobienie nie jest problemem - zaznaczysz tylko jakie linie skopiować za jakie i po problemie - albo nawet można całą ramkę ze zdarzeniami przecież.

No to może wkońcu ja się wypowiem, bo mam jeden minus o którym nikt nie napisał :roll:

Plusy:

:arrow: Niesamowicie grywalna jak dla mnie - dlaczego ?
- jest pobijanie rekordów i to na www :lol:
- są prawdziwe 3 sekundy a nie "oszukane" jak w Familiadzie, nie można się zatem nudzić,
- idealnie są dobrane bonusy i jak dzisiaj wkońcu nauczyłem się robić MEGA SIUPY i to kilka z rzędu to gra zyskała jeszcze u mnie na jakości i grywalności !
:arrow: nazwa gry - chyba lepiej nie można było jej nazwać - teraz w moim otoczeniu mogę poświrować słowami typu - wysiupie mnie, mega siup, super siup itp. idę sobie posiupać :D
:arrow: ani zbyt trudna ani zbyt łatwa
:arrow: nie znam drugiej gry tej wielkości, w której im szybszy komp tym lepiej by się grało (nie mówią tu o waszych 3D strzelaninach), ale ... tu chyba wpływ ma mała wada gry ...

Minusy:
:arrow: grafika: mimo, że stylowa i nie ma jej czego zarzucić, gra sprzedała by się o wiele lepiej z grafiką "cukierkową", np. taki I can Fly Deagle bardziej przypomina tę grafikę z gier flash.
:arrow: coś jest z muzyką, niestety po kilku zagraniach w werji off line mam prawie to samo co z grą Alicji "Space Impact II". Komp nie może przerobić czegoś i nawet wyskakuje okno - mało pamięci wirtualnej. Nie wiem czy to wina obiektów aktywnych, ale chyba bardziej mp3 i dmc2 - bo na wersji vitalize, gdy zrobię full okno - nie mam tego. Chociaż z tą zmianą rozdzielczości nie wiem czy dobrze, że takie coś wymyśliłeś - Vitalize musi mieć full window aby poprawnie działąć-przynajmniej u mnie- no i te problemy z transparentnym tłem-bez różnych rozdz. by ich nie było.

Jest jeszcze jakiś problem z muzyką, chciałem pokazać grę starszej :D koeżance na szybszej maszynie z WinXP, i wyskoczyło okno - że jest problem z jakimś plikiem od muzyki coś tam.exe - identycznie było z grą z ozcom - Final Break Out - może to wina kompa, ale dlaczego ?

Reasumując - gra ma na ozcom już sześć 10tek i nic poza tym !!!
To o czymś świadczy :)
Temporal - 12-04-2006, 13:27
:
No więc zgodnie z obietnicą wklejam tego posta:

Gra jest superowa!!! Ogólnie nie lubię mini gier ale jak na mini grę to jest naprawdę świetna. Przeważnie klikowcy jak robią mini gry to dają nam do grania wersję niedopracowaną a tutaj widać świetną robotę. Giera jest estetyczna, grywalna, ma klimacik i jest tak skonstruowana że nie niezniechęca po odpaleniu exeka. Grafa jednak nie jest taka zła jak to osądziłem wcześniej po screenach. Cóż wniosek z tego taki że żeby grę ocenić trzeba w nią pograć a nie sugerować się opisem czy screenami.
Żeby precyzyjniej oceniać gry to zrobiłem podział na mini gry i na rozbudowane więc:

Ta mini gra oceniona jest na 10/10
koko - 29-04-2006, 08:41
:
Naprawde, gra jest B.Rozbudowana i wciągająca :smile: