NukeBoards

O NukeBoards, NukeSofcie i Klikipedii - [Pomysł] Ujednolicenie działów

wermi - 26-04-2016, 06:49
: Temat postu: [Pomysł] Ujednolicenie działów
Przyczepiłem się kiedyś do tego na Discord, ale lepiej będzie jeśli napiszę jeszcze tutaj.

Obecnie działy w kategorii "Produkcje" to masakra. Tu mamy miejsce na ukończone gry, tu mamy miejsce na mniej (plany) i bardziej (zapowiedzi) ukończone projekty, tu mamy dział dla gier nieklikowych. Co się dzieje gdy gra nie jest tworzona w klikach, ale nie jest też ukończona? Czasem ląduje do planów, czasem do zapowiedzi, czasem do nieklikowych tworów. Na przykład Kabryka leży w zapowiedziach, mimo że to strona internetowa. Przed chwilą otworzyłem arkusz z listą gier z 2015 z działu ukończone - była tam jedna gra z Unity, mimo że powinna być w nieklikowych tworach. Także granica między planami i zapowiedziami jest trudna do określenia, dlatego po prostu w jednym dziale mamy nieco bardziej ukończone gry a w drugim nieco mniej.

Co proponuję zrobić?
-scalić działy "plany" i "zapowiedzi" - w zupełności wystarczy jeden dział "nieukończone",
-scalić "nieklikowe twory" z "ukończone" i pozwolić na postowanie gier/programów nieklikowych w dotychczas klikowych działach - będzie mniej bałaganu.
-zabronić postowania tematów typu "gra bez nazwy, opis: skaczesz ludkiem, nie ma screenów ani downloadu", inaczej mówiąc - wymagać od usera przynajmniej kilku screenów i kilkuzdaniowego opisu o grze.

inb4 przecież tu nikt nie robi gier, co za różnica EZ-ImageManip
jarlfenrir - 26-04-2016, 09:29
:
Plany wg. mnie od zapowiedzi różnią się tym, że w planach jeszcze nie zacząłeś tworzenia gry. Tym samym nie możesz jeszcze dać screenów. Dlatego jeśli już by ktoś scalił te tematy, to jestem przeciwny wymaganiu i screenów i opisu, wystarczy jedno z tych dwóch.
masterjayz - 26-04-2016, 10:11
:
worm napisał/a:
scalić działy plany i zapowiedzi - w zupełności wystarczy jeden dział nieukończone

Ale po co? Teraz jest dobrze bo w planach umieszcza się gry, które zamierzamy zrobić, dzielimy się pomysłami a w zapowiedziach gdy już mamy grę, nie skończoną ale zapewne powstanie i dzielimy się informacjami na temat tej gry.

worm napisał/a:
scalić nieklikowe twory z ukończone i pozwolić na postowanie gier/programów nieklikowych w dotychczas klikowych działach - będzie mniej bałaganu.

Mniej bałaganu z przodu ale więcej bałaganu wewnątrz, moim zdaniem powinno się tutaj oddzielac gry w klikach od gier nie w klikach :D

worm napisał/a:
zabronić postowania tematów typu gra bez nazwy, opis: skaczesz ludkiem, nie ma screenów ani downloadu, inaczej mówiąc - wymagać od usera przynajmniej kilku screenów i kilkuzdaniowego opisu o grze.

To co podałeś to faktycznie ekstremalny przykład. Właśnie tym różnią się plany od zapowiedzi, w planach nie trzeba podawać screenów bo gry nie ma, w zapowiedziach już powinno się.

worm napisał/a:
inb4 przecież tu nikt nie robi gier, co za różnica EZ-ImageManip

Jeżeli uważasz, ze jesteś nikim to prawda :>
GHPL - 26-04-2016, 13:05
:
A ja proponuję działy: Ukończone (tylko mają być tagi w jakim języku jest gra), Plany (łącznie z zapowiedziami), Bitwy, Klikibaza i Programy (tutaj będą programy zrobione w klikach i wtyczki do klików)
wermi - 26-04-2016, 13:59
:
jarlfenrir napisał/a:
w planach jeszcze nie zacząłeś tworzenia gry

masterjayz napisał/a:
w planach nie trzeba podawać screenów bo gry nie ma


No ta, dlatego myślę że taki dział nie powinien mieć w ogóle miejsca. Po co chwalić się grą, gdy nie potrafisz nawet pokazać screena z rozgrywki?

@GHPL: oddzielny dział na programy nie ma sensu, bo naprawdę potrafię wymienić tylko jedną aplikację stworzoną w klikach, która jest faktycznie użyteczna (Renamer).

masterjayz napisał/a:
To co podałeś to faktycznie ekstremalny przykład.


Ekstremalny przykład? xD Na Fabryce Gier było właśnie wymagane kilka zdań opisu i parę screenów, a jak nie, to temat do wyrzucenia. I było dobrze, bo nie było tylu śmieciowych threadów typu "gra bez nazwy, opis: skaczemy ludzikiem, brak screenów i downloadu" jakich u nas w planach jest mnóstwo.

masterjayz napisał/a:
Mniej bałaganu z przodu ale więcej bałaganu wewnątrz, moim zdaniem powinno się tutaj oddzielac gry w klikach od gier nie w klikach


No to teraz tak jest i nie bardzo się to sprawdza, bo gry nieklikowe lądują wszędzie.
Neoqueto - 26-04-2016, 14:37
:
Plany są potrzebne.

Można chwalić się pomysłem, szkicami, szczątkowymi materiałami jak urywek fabuły. Można użyć tematu jako notatki dla samego siebie, ale żeby wszyscy widzieli. Można umieścić projekt, który ma bardzo nieokreśloną datę wydania lub jeśli nie jesteśmy pewni, czy go w ogóle wydamy. Projekty poniżej 50% ukończenia.

Zapowiedzi to po prostu zapowiedzi. Określamy kiedy gra się pojawi, mamy już dużo zrobione i każemy ludziom czekać na konkretny termin wydania. Powyżej 50% ukończenia.

To nie ma być jakiś wyszukany system określania projektów, tylko metoda na podział na mniej i bardziej rozwinięte, aby inny użytkownik mógł sobie przeczytać lub wypowiedzieć się w temacie, który go bardziej interesuje. Co prawda na Fabryce mieliśmy po prostu projekty, które miały dosłownie pasek stopnia ukończenia i to by było najlepsze, ale teraz na forum się tego wprowadzić nie da.

A "nieklikowe twory" powinny istnieć w obu tych działach jako podkategorie (tak, jak "Porzucone" w planach), lub po prostu jako osobny edytor, ale nie wiem, czy z perspektywy bazy danych byłaby to bardziej niekończąca się praca Syzyfa, czy 7 bram piekieł Dantego, żeby to od nowa ułożyć w ten sposób. Bo to jest rzeczywiście trochę dyskryminacja innych devów. Szczególnie, że dodany jest kurczę Cons i GM jako edytory, a one (przynajmniej GM) nie są klikami.

Ja się staram usuwać (edit: blokować tematy z...) gry i projekty niemające screenów lub denny opis, tak, jak to robiłem na Fabryce, ale najwidoczniej trzeba poświęcić temu większą uwagę i sypać za to ostrzeżeniami jeśli zachowanie będzie nagminne. To samo tyczy się przenoszenia do odpowiednich działów, jeżeli ktoś opublikował w niewłaściwym. Zostawiłbym jednak temat, jeśli projekt z planów rozwinął się w konkretną grę (i vice versa - jeżeli ktoś zaczął od nowa i przebudowuje koncepcję), aby nie robić niepotrzebnego zamieszania, ponadto wymagałoby to kontaktu z osobą zakładającą temat, a to jest czasem niemożliwe.
masterjayz - 26-04-2016, 15:13
:
worm napisał/a:
Po co chwalić się grą, gdy nie potrafisz nawet pokazać screena z rozgrywki?

Bo go nie ma, lol XD

worm napisał/a:
bo gry nieklikowe lądują wszędzie.

to jest wina użytkowników a nie budowy forum, trzeba usuwac i tyle
GHPL - 26-04-2016, 15:13
:
worm, ale ja stworzyłem użyteczny program - liczy funkcję pi
msg - 26-04-2016, 16:49
:
GHPL napisał/a:
worm, ale ja stworzyłem użyteczny program - liczy funkcję pi

Zostaw nam ocenę przydatności twojego programu, OK?

Trudno mi nie zgodzić się z wormim. Każdorazowo przewracam oczami, jak widzę "Ej robię grę, będzie się szczelało i biegało. Ale nie mam jeszcze screenów, bo to początkowa faza projektu". Jeśli faza projektu jest na tyle początkowa, że nie ma możliwości ukazania postępu prac w formie obrazkowej, to ani projekt jako taki nie istnieje, a mnie nie interesuje.

Jeśli ktoś ma koncept, szkic, filmik z działania silnika, to robi temat w scalonym dziale Plany, który można by nazwać WARSZTATEM. Tam chwalimy się tym co faktycznie robimy, wstawiamy trailery i zapowiedzi...

EDIT: W warsztacie, jak w prawdziwym tego typu obiekcie w garażu projekt mieści się od najbardziej początkowych faz (testy proof of concept, szkic, plan), poprzez pracę właściwą aż do niemal całkowitego ukończenia. Dzięki temu unikniemy głupiej sytuacji (która już miała miejsce), że jedna gra ma temat i w Planach i w Zapowiedziach... bo jest "większy" postęp.

EDIT2: uważam, że warto wstawić wpis w zasadach działu Workshop, czy jak go tam nazwiecie, że temat nie ma prawa istnieć bez chociaż jednego obrazka pokazującego postęp prac.
Malin - 26-04-2016, 21:01
:
No to może zamiast scalania, lepiej po prostu zrobić bardziej "restrykcyjny" pod tym względem regulamin. W planach trzeba dodać screen, bądź jakiś concept art (rozróżniajmy plany, od pomysłów :P ), a w zapowiedziach no jak sama nazwa wskazuje, niemalże skończone projekty, coś działającego jak trailer, hmmm...?

EDIT:
Pfff, to forum działa od czasów w których ja w pieluchach chodziłem, i jakoś się trzyma, więc nie widzę sensu tego zmieniać ^///^
pogromca909 - 26-04-2016, 21:55
:
Malin napisał/a:

EDIT:
Pfff, to forum działa od czasów w których ja w pieluchach chodziłem, i jakoś się trzyma, więc nie widzę sensu tego zmieniać ^///^


Em, no...nie, nie trzyma się. Tam jest faktycznie bajzel.


Ogółem, czemu nie można byłoby zlikwidować samego działu Nieklikowych tworów, a gry jakie byłyby tworzone od, być może, tego momentu, nie dzielić na klikowe i nieklikowe - wskazać jedynie edytor(chyba że mowa o dziale Planów, gdzie [aczkolwiek raczej rzadko]możliwe jest nie być pewnym wyboru edytora)? Choć może psuje to charakter tego forum - opierający się o głównie programy klikowe, wydaje się opcją sensowniejszą(przynajmniej w mej opinii) niż np. zrezygnowanie z działu "Plany".

P.S. Możliwe że powtórzyłem czyiś pomysł...cóż, najwyżej usuniecie post i dacie warna...i tak nic nie zrobię.

P.S. II Możliwe też że gdzieś pie!@#$ 3 po 3...

wermi - 27-04-2016, 15:16
:
@Malin: to że coś działa nie znaczy że jest dobre, zresztą sam to napisałeś:

Malin napisał/a:
Panie, to że to działa nie znaczy że jest dobre xD

creesee - 28-04-2016, 09:25
:
Dlaczego w ogóle rozgraniczać się na osobne działy dla ukończone/zapowiedzi/plany/nieklikowe/lubię kucyki/coś tam jeszcze? Jeśli już miałoby być jakiekolwiek ujednolicenie to najczytelniejszym rozwiązaniem byłby, moim zdaniem, motyw zero-jedynkowy: albo coś jest (ukończone), albo czegoś nie ma (wip - i tutaj ew. jakiś procencik). Rozwiązanie to stosowane jest na wielu forach programistycznych, czy graficznych. Dopiero przy zakładaniu tematu można dać prefiks z informacją w jakim oprogramowaniu/języku jest ona tworzona, no bo koniec końców, jest to forum klikowe, więc wszystkiego do jednego worka wrzucać po prostu nie wypada.

No i co mnie to obchodzi, że gra jest platformowa, zręcznościowa, logiczna? Mimo oczywistych preferencji każdego z nas, co do gatunku gier, każda jest, czasami może podobną, ale odrębną produkcją. Najwięcej informacji w takiej kwestii dają same screeny. Tak samo nic mi to nie mówi, że produkcja wyszła z tegega, emefa, gamemakera, czy efki. To już są aspekty poboczne, które śmiało można ładować w opis jako dodatkowe info.