NukeBoards

Pomoc - Nie kończący się bieg....

Mister - 23-01-2017, 19:08
: Temat postu: Nie kończący się bieg....
Siema, orientuje się ktoś jak zrobić niekończący się bieg w stylu platformówki? że np zrobię mapę która będzie się powtarzać coraz szybciej... i jak zrobić mechanizm który blokuję stawanie? tylko bieg w prawo? coś w direction options??
GHPL - 23-01-2017, 21:51
:
Możesz zrobić że postać się nie rusza, a gra generuje obiekty za ekranem które ruszają się w lewo.
Herrios - 23-01-2017, 23:00
:
GHPL napisał/a:
Możesz zrobić że postać się nie rusza, a gra generuje obiekty za ekranem które ruszają się w lewo.


Nawet musi, nie wyobrażam sobie innego sposobu chyba że rozszerzanie ramki z poziomu eventów, ale trzeba też pomyśleć o spadku fpsów związanym z rozmiarem tej ramki oraz z centrowaniem jej.

Zrób jak GHPL mówi, to najrozsądniejsza opcja.
msg - 24-01-2017, 07:47
:
Herrios napisał/a:
nie wyobrażam sobie innego sposobu

to masz kiepską wyobraźnię ;)

Fakt pozostaje, że potrzeba tu małego kompromisu, ale rozwiązań jest kilka:
1) przewijać wszystko poza postacią, ale wtedy projektowanie poziomu czasami robi się trudne, ale za to ekonomiczne pamięciowo. Tuż za ekranem ustawiasz obiekty, które biegają po ekranie góra dół i wystrzeliwują (albo tworzą ruchome obiekty) w stronę gracza platformy, wrogów, chmurki, co ma być na ekranie (pomysł opisany przez GHPL).
2) Dać akcję Always -> Set X of Gracz to X of Gracz + 1, postać samoczynnie przesunie się w prawo, ale wygląda to mało płynnie i ruch ten będzie trochę "walczył" z graczem. Zwiększenie szybkości (parametr +1) zmniejsza dodatkowo precyzję ruchu.
3) ustawić postaci ruch Bouncing Ball i posłać ją w prawo, dołożyć scrolling i gotowe, ale wtedy trzeba z poziomu zdarzeń, za pomocą operacji na Y postaci zaprogramować skok
4) użyć platform movement object, a wtedy poruszanie postaci w bok można przypiąć do dowolnego warunku, nawet Always.

Jeśli faktycznie twoim zamiarem jest projektowanie dłuuuuugiej planszy zamiast losowe jej "wystrzeliwanie" w kierunku gracza (pomysł 1) to opcja z PMO (opcja 4) jest najlepsza.
jarlfenrir - 24-01-2017, 10:10
:
msg napisał/a:

2) Dać akcję Always -> Set X of Gracz to X of Gracz + 1, postać samoczynnie przesunie się w prawo, ale wygląda to mało płynnie i ruch ten będzie trochę walczył z graczem. Zwiększenie szybkości (parametr +1) zmniejsza dodatkowo precyzję ruchu.

Dlaczego ruch będzie wyglądał mało płynnie? Często robię ruch w ten sposób.
A co do wartości większej niż 1 - przesuwasz gracza o 1 w pętli, a pętlę uruchamiasz już tyle razy, ile Ci pasuje.
msg - 24-01-2017, 12:06
:
jarlfenrir napisał/a:
Dlaczego ruch będzie wyglądał mało płynnie?

W sumie źle się wysłowiłem. Prędkość będzie stała, więc ruch będzie płynny, ale sztywny - brak przyśpieszenia/hamowania.
Z pętlą też zacny plan, ale nie zmienia to faktu, że PMO da potencjalnie lepszy rezultat.
jarlfenrir - 24-01-2017, 12:38
:
W niekończącym się biegu przyśpieszenie/hamowanie?