NukeBoards

Ukończone - [Platformowa] Gimper Dreamland

Herrios - 22-07-2017, 16:56
:
worm napisał/a:
jest na low, wciąż jest jakieś 30 fps.

Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!
msg - 22-07-2017, 19:45
:
Herrios napisał/a:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!

Nie zaczynaj z herezjami. Szczególnie w obecności wormiego.
Ayth - 22-07-2017, 20:59
:
msg napisał/a:
Herrios napisał/a:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!

Nie zaczynaj z herezjami. Szczególnie w obecności wormiego.

Ale naprawdę nie widzi w więcej niż 30fps
Oskar1101 - 23-07-2017, 05:13
:
Oko widzi wszystkie klatki(wszystkie fotony które wpadają do pręcików i czopków), a od mózgu zależy ile klatek przyjmiesz do swojej świadomości. Z tego co pamiętam w testach na pilotach wojskowych, potrafili oni dostrzec pojedynczą klatkę spośród 250 wyświetlonych w ciągu jednej sekundy(ale moim zdaniem to dosyć nierzetelny test). Myślę że przeciętny człowiek powinien spokojnie wychwycić pojedynczą klatkę spośród ~150 czy ~180(oczywiście nie mówię tutaj o ekranach monitorów, bo mają one rzecz jasna swoje limity i parametry)
msg - 23-07-2017, 06:59
:
Oskar1101 napisał/a:
Oko widzi wszystkie klatki(wszystkie fotony które wpadają do pręcików i czopków), a od mózgu zależy ile klatek przyjmiesz do swojej świadomości. Z tego co pamiętam w testach na pilotach wojskowych, potrafili oni dostrzec pojedynczą klatkę spośród 250 wyświetlonych w ciągu jednej sekundy(ale moim zdaniem to dosyć nierzetelny test). Myślę że przeciętny człowiek powinien spokojnie wychwycić pojedynczą klatkę spośród ~150 czy ~180(oczywiście nie mówię tutaj o ekranach monitorów, bo mają one rzecz jasna swoje limity i parametry)


Panowie Ayth i Herrios mylą pojęcia. Powstanie wrażenia płynnego ruchu i dostrzeganie różnicy w ilości FPS to dwie różne rzeczy. To powinno wystarczyć jako wytłumaczenie, bo na oba tematy w internecie aż kipi.
30 fps to mało jak na grę. Player, szczególnie taki jak wormi będzie się męczył i miał wrażenie opóźnionego inputu. Głównie dlatego, że ten opóźniony faktycznie może być, bo komputer renderujący grę w 30 fps mówi 'ale mnie ta gra boli, nie nadążam, ojojoj'.
Malin - 23-07-2017, 14:48
:
Cytat:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!


Na tym filmie nie widzisz różnicy?
jarlfenrir - 23-07-2017, 18:57
:
To chyba musi być jakaś super szybka kamera, która nagrywa jedna klatkę filmu szybciej niż 1/30 sekundy. Bo filmy w 24 klatkach wyglądają płynniej niż prezentowane tu 30... brakuje motion blur.

Aczkolwiek w przypadku gier, które renderują obraz statyczny, bez rozmyć, rzeczywiście 30 fps może być mało.
msg - 23-07-2017, 19:54
:
jarlfenrir napisał/a:
super szybka kamera, która nagrywa jedna klatkę filmu szybciej niż 1/30 sekundy

Super szybka to określenie bardzo na wyrost, bo zasadniczo każdy nowy sensowny aparat i kamera nagrywają dziś w 50 lub 60 fps w nominalnej rozdzielczości filmowej danego aparatu (2K lub 4K). Nawet telefony potrafią chwilowo zarejestrować do 240 klatek na sekundę. To nie te czasy, że sprzęt dla mas nagrywał w VGA lub telewizyjnych okolicach i tylko 30 fps. Ogromna moc obliczeniowa urządzeń przenośnych pozwala ich producentom na rejestrację duuuużej liczby pikseli na sekundę.

Film jest tendencyjny i dość średnio miarodajny, bo z nagrań 60 fps wywalono co drugą klatkę, więc wygląda to tragicznie i żadna kamera 30 fps tak nie kaleczy obrazu - domyślny czas ekspozycji to 1/2 czasu klatki, stąd efekt poruszenia.
jarlfenrir - 23-07-2017, 20:48
:
Mówiąc szybka miałem na myśli tyle, że na samo nagrywanie klatki kamera musiała poświęcić znacznie mniej czasu, niż ta klatka potem jest wyświetlana.
Jeśli film powstał przez wyrzucenie co drugiej klatki z filmu 60 FPS, to już wszystko jest jasne ;)
kamiledi15 - 23-07-2017, 20:56
:
To jest chyba lepsze porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=j9x7y4ZpmoY
Ja widzę różnicę tylko w spowolnionym tempie, w czasie rzeczywistym wygląda to dla mnie tak samo. Może przy 30 fps obraz jest minimalnie skaczący, ale jest to tak mało zauważalne, że dla mnie nie robi to różnicy. Ale fakt, że na niektórych nagraniach 60 fps sprawia wrażenie aż zbyt płynnego, może to kwestia przyzwyczajenia.
jarlfenrir - 24-07-2017, 16:18
:
Ponieważ jest to forum związane z grami, to lepszy były test FPSów z jakiejś gry...
powyższy film nie tyle udowadnia, że więcej niż 30FPS ludzkie oko nie widzi, ale na pewno udowadnia, że 30 FPS w przypadku filmu jest wystarczające.
msg - 24-07-2017, 18:21
:
jarlfenrir napisał/a:
powyższy film nie tyle udowadnia, że więcej niż 30FPS ludzkie oko nie widzi, ale na pewno udowadnia, że 30 FPS w przypadku filmu jest wystarczające.

I zaś herezje. Wystarczające jest też by zarabiać 2000 zł na rękę. Skoro da się za to wyżyć, to po co zarabiać więcej?

Tu jest exek z CFa z ustalonym frame ratem na 30. https://www.dropbox.com/s.../30fps.exe?dl=1
jarlfenrir - 24-07-2017, 19:37
:
O to mi chodziło - w grze potrzebujesz więcej FPSów, niż w filmie ;) Powiem nawet więcej - film musi być nagrywany tradycyjną techniką, bo przy renderowanym podejrzewam, że już zobaczysz różnicę między 30, a 60, a może nawet i 120.