NukeBoards

Plany - [Platformowa] Project Mystery

zetcom - 06-01-2018, 16:42
: Temat postu: [Platformowa] Project Mystery
Tytuł: Project Mystery (tytuł roboczy)

Gatunek: zręcznościówka - platformówka z elementami logicznymi

Autor: Bitmap Impact

Opis:
Gra początkowo powstawała jako projekt eksperymentalny nowego rozszerzenia Clickteam Firefly 3D. Uznałem to za świetną okazję by zagłębić się nieco bardziej w tworzenie gier 3D - jak kiedyś The games factory pozwalało zagłębić się w tworzenie gier 2D. W projekcie stawiam mocny nacisk na styl retro: połączenie grafiki stricte 2D z low poly pixelart 3D. Wszystkie poziomy są tworzone w oparciu o autorski edytor poziomów LVL Edit stworzony oczywiście w CF 2.5.

Zrzuty ekranu:

Zrzut 1 Zrzut 2 Zrzut 3 Zrzut 4


Konto Twitter projektu , Konto YouTube projektu , Konto Facebook projektu

Uwagi:
Brak
kamiledi15 - 06-01-2018, 18:36
:
Ciekawe, że na filmikach gra nazywa się Project Mystery aka Dewastator - dobrze rozumiem, że to jakaś gra z uniwersum Dewastatora, albo kolejna część?
Fajne jest to, że nadal trzymasz swój charakterystyczny styl, pod pewnymi względami nadal przypomina to najstarszego Dewastatora, oczywiście w pozytywnym sensie.
Ciekaw jestem, czy wykorzystasz jakoś to, że poziomy są w 3d? Oczywiście widok jest w formie 2,5d, ale mógłbyś to fajnie wykorzystać przy cutscenkach.
Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to przede wszystkim animacja kucania, a właściwie jej brak, ale domyślam się, że to poprawisz. Oraz zbytnia pikseloza obiektów, które są blisko kamery, np. krople deszczu, czy drzewa. Z kolei oświetlenie wydaje mi się zbyt ,,gładkie" w stosunku do tych wszystkich nieco kanciastych obiektów. Brzydka jest też grafika trawy. Patrząc też na twoje stare pokazówki tego faceta w czerwonej koszulce w okularach, wydaje mi się, że był on w wyższej rozdzielczości, niż ten nowy. Na razie to tyle, bo trudno coś więcej powiedzieć. Wady, które wymieniłem, przynajmniej jeśli chodzi o trawę i kucanie, pewnie wynikają z wczesnej wersji gry i łatwo je poprawić. W każdym razie życzę, żebyś wreszcie ukończył tą grę, bo robisz ją jeszcze dłużej, niż ja swoją :P
jarlfenrir - 06-01-2018, 20:25
: Temat postu: Re: Project Mystery
zetcom napisał/a:
low poly pixelart 3D

Cóż to za twór, że tak zapytam?
kamiledi15 - 06-01-2018, 20:36
:
Pewnie to, co widać, czyli obiekty 3d, ale nieco rozpikselowane - im bliżej kamery, tym bardziej.
zetcom - 07-01-2018, 01:43
:
Początkowo obecny projekt miał być jakby nowym Dewastatorem (kontynuacją), ale zdecydowałem, że jak tylko przyjdzie odpowiednia pora - doszlifuję poprzedni Projekt Dewastator i wypuszczę na światło dzienne. Obecny zaś Project Mystery jest czymś zupełnie nowym. Dzięki za uwagi Kamiledi15 :)
jarlfenrir napisał/a:
Cóż to za twór, że tak zapytam?

Po prostu stawiam na stylistykę jak za lat 90tych tylko w nowszym opakowaniu:

kamiledi15 - 07-01-2018, 02:12
:
Ale starego Dewastatora chyba ostatecznie nie skończyłeś? Bo zdziwiło mnie, że napisałeś, że to miała być kontynuacja Dewastatora. Pamiętam, że już 3 lata temu pisałeś, że ,,zbliżasz się do końca" :D Mam nadzieję, że na Mystery będziemy czekać krócej.
Przy okazji, co z tym kolesiem?
https://www.youtube.com/watch?v=f1Iq2hHjn30
Porzuciłeś go? Wyglądał bardzo szczegółowo. W nowej grze grafika ma nieco niższą rozdzielczość, więc jestem ciekaw, czy zrobiłeś go tylko na pokaz silnika, czy znajdzie się w jakiejś grze?
jarlfenrir - 07-01-2018, 13:39
:
zetcom napisał/a:

Po prostu stawiam na stylistykę jak za lat 90tych tylko w nowszym opakowaniu:
Obrazek

Czyli modele low poly, a tekstury pixelartowe?
Myślałem, że może mówisz o voxelarcie, a to byłoby interesujące :P

BTW. Co to ten dewastator? Musiałem przegapić jak publikowałeś tą grę. Masz jakiś link do niej jeszcze?
kamiledi15 - 07-01-2018, 14:00
:
Jarl, jak można nie znać Dewastatora O_o To prawdopodobnie najdłużej tworzona gra w klikach, moja gra to przy niej nic.
https://www.youtube.com/watch?v=G80sY3Yry9A
https://www.youtube.com/watch?v=H64pnzPzCmU
http://romanx.webd.pl/nb/...ight=dewastator
zetcom - 07-01-2018, 14:15
:
Wrzuciłem nowy materiał wideo odnośnie tworzonego projektu. Współpraca edytora poziomów LVL Edit z grą. Wciąż w fazie rozwojowej:
> LINK WIDEO <

kamiledi15 napisał/a:
Przy okazji, co z tym kolesiem?
https://www.youtube.com/watch?v=f1Iq2hHjn30

Czeka sobie na "lepsze czasy". Co do szczegółowości - jest to rzecz niebezpieczna przy tworzeniu gier. Trzeba się z tym mieć na baczności.

Cytat:
BTW. Co to ten dewastator? Musiałem przegapić jak publikowałeś tą grę. Masz jakiś link do niej jeszcze?

Oczywiście, że mam. Trzeba tylko pobrać "instalator sieciowy" bo swego czasu tyle wersji wychodziło, że tylko z takim programem można być na bieżąco: > LINK <
Dodam, że aktualnie pobrana z Dew Sync będzie wersja z Pixel Heaven 2017, a więc przed poprawkami jakie później dokonałem (a jest tego sporo - np. optymalizacja AI wroga).

kamiledi15 napisał/a:
Jarl, jak można nie znać Dewastatora O_o To prawdopodobnie najdłużej tworzona gra w klikach, moja gra to przy niej nic.

Gdybym miał swoją działalność - nie pracował dla innych, to już dawno bym skończył Dewastatora. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że ratuję ten projekt z masy zbędnych linijek zdarzeń - bo nie wiedziałem dosłownie nic o optymalizacji (zacząłem Dewastatora zanim zetknąłem się zawodowo z branżą gier).
jarlfenrir - 07-01-2018, 15:42
:
kamiledi15 napisał/a:
Jarl, jak można nie znać Dewastatora O_o To prawdopodobnie najdłużej tworzona gra w klikach, moja gra to przy niej nic.
https://www.youtube.com/watch?v=G80sY3Yry9A
https://www.youtube.com/watch?v=H64pnzPzCmU
http://romanx.webd.pl/nb/...ight=dewastator

Najdłużej tworozna gra w klikach jaką pamiętam, to Town of Death ;)
http://romanx.webd.pl/nb/...ght=town++death
nadal czekam.
kamiledi15 - 07-01-2018, 15:46
:
Jarl, jakbyś wszedł w linki, które ci wstawiłem, to byś zobaczył, że Dewastator jest tworzony co najmniej rok dłużej (autor datuje demo na 2005 rok).
msg - 07-01-2018, 15:49
:
Town of Death jest najdłużej robioną grą klikową w takim samym stopniu jak Stonehenge jest najdłużej wznoszoną budowlą na świecie, bo zaczęto stosunkowo dawno. Do czego zmierzam: nie wiem czy przez ostatnie 10 lat był rok bez update'u na temat Dewastatora, tamten umarł najdalej 2 lata po ogłoszeniu projektu.

Mimo, że kibicuję zetcomowi, żeby projekt został ukończony, to dalej boli mnie inwestycja masy roboczogodzin w technologię przestarzałą w dniu rozpoczęcia jej sprzedaży. Z drugiej strony realizacja pełnego 3D to wysiłek jeszcze większy i może takie małe oszustwo zda egzamin. Egzaminem byłoby w tym przypadku wydanie ukończonej gry.
kamiledi15 - 07-01-2018, 15:51
:
Czyli Town of Death był tworzony przed 2005 rokiem? Aż takiej pamięci nie mam, widzę tylko, że temat jest z 2006 roku. Ale masz rację, ja miałem na myśli gry nadal rozwijane, a nie takie, o których słuch dawno zaginął, bo takich znalazłaby się ogromna ilość. Ja i Zetcom jesteśmy osobami, które jak powiedziały, że zrobią, to zrobią, nie trzeba nam co pół roku powtarzać :p
zetcom - 08-01-2018, 00:00
:
msg napisał/a:
Town of Death jest najdłużej robioną grą klikową w takim samym stopniu jak Stonehenge jest najdłużej wznoszoną budowlą na świecie, bo zaczęto stosunkowo dawno.
Zagrałbym w Town of Death. Pamiętam po dziś ten pixelart.

msg napisał/a:
Z drugiej strony realizacja pełnego 3D to wysiłek jeszcze większy i może takie małe oszustwo zda egzamin. Egzaminem byłoby w tym przypadku wydanie ukończonej gry.
Czas pokaże. Z dużym dystansem podchodzę już do każdego projektu za który się biorę heh.
Minty - 08-01-2018, 16:25
:
Z radością śledzę projekt na Fb :)