NukeBoards

Pomoc - Pociski naprowadzane

Ishimura - 08-09-2018, 22:25
: Temat postu: Pociski naprowadzane
Cześć, chciałbym stworzyć pociski naprowadzane czyli takie które najpierw są wystrzeliwane w losowym kierunku a potem płynnie nabierają kurs na cel.

Czy ktoś robił coś podobnego ?
msg - 09-09-2018, 14:46
:
Najbanalniejszy sposób to dołożenie dodatkowego obiektu, za którym podąża pocisk. Obiekt ten musi się stworzyć poza poziomem albo po prostu daleko od działka (dalej niż cel pocisku). Niewidoczny obiekt goni gracza a pocisk goni niewidoczny obiekt. Zrobiłem przykład dla 1 pocisku.
https://www.dropbox.com/s...tting1.mfa?dl=1
W trakcie robienia przykładu naszło mnie, że za pomocą funkcji VAngle można płynnie przejść z losowej wartości 0-359 do obliczonej jako kąt docelowy, stanowiący podążanie za celem. Wtedy powinno się to udać ustawić bez dodatkowego obiektu i łatwiej będzie przeskalować na wiele pocisków.
Ishimura - 10-09-2018, 16:40
:
Podążanie za celem oczywiście potrafie wykonać. Chodzi mi bardziej o efekt płynnego zakręcania po łuku, po wystrzale i nabieranie właściwego kierunku.

Mogę prosić o plik mfa, bo tego co wrzuciłeś nie mogę otworzyć
jarlfenrir - 12-09-2018, 20:47
:
Ja bym spróbował tak:
Niech pocisk ma zapamiętaną wartość kąta kierunku, w jakim się porusza
Oblicz kąt do celu i zapamiętaj w jakimś liczniku, albo innej zmiennej w pocisku.
Teraz określ czy pocisk powinien zakręcać w lewo czy w prawo i na tej podstawie dodaj lub odejmij od kąta kierunku jakąś niedużą stałą.
kamiledi15 - 13-09-2018, 10:08
:
A nie można jeszcze prościej? Jak cel jest po lewej od pocisku, to odejmij 1 od kąta, jak po prawej, to dodaj. Tak samo trzeba by było zrobić z osią y. Można dać mniej lub więcej niż 1, żeby zmienić prędkość zakręcania. Zrobiłem coś podobnego, żeby w mojej grze zrobić spowolnienie czasu, kursor goni wtedy niewidzialny obiekt w zwolnionym tempie i dzięki temu myszka rusza się wolniej niż normalnie.
Żeby zakrecal bardziej płynnie, to zrobiłbym, że im dalej w lewo lub prawo jest cel, tym szybciej zakręca. Czyli dodatkowy licznik, który mierzy odległość w osi x i y i od tego uzależnia prędkość obracania. Powinno to dać efekt płynnego obrotu, bo im bardziej cel będzie się oddałał, tym bardziej zakręcanie będzie przyspieszać, a im bliżej, tym wolniej.
Minty - 19-09-2018, 18:58
:
Direction Calculator ma akcję obrotu obiektu w kierunku innego obiektu, co rozwiązuje każdy aspekt problemu. http://romanx.webd.pl/?61