NukeBoards

Plany - Ksiądz Mięnczysław 4

Temporal - 24-01-2019, 09:57
: Temat postu: Ksiądz Mięnczysław 4
Tytuł: Ksiądz Mięnczysław 4

Gatunek: Platformer

Autor: Temporal

Opis:
Kolejna odsłona znanej i lubianej serii. Tym razem gra skupi się bardziej na gadaniu niż mówieniu. Więcej dialogów, więcej fabuły, więcej wszystkiego. W tej części dowiemy się wiele z przeszłości czarnego.

Zrzuty ekranu:
Na dniach pojawią się pierwsze screeny

Uwagi:
To dopiero początek.

[ Dodano: 10-02-2019, 09:32 ]
Pewnie są tacy, co uważają, że trolluję i ta gra nie powstaje, dlatego mam zamiar co jakiś czas napisać coś w tym wątku. Gra jest w dziale plany, czyli oznacza to, że gra nie jest w fazie beta i za wiele nie ma do pokazania. Projekt nie powstaje od dupy strony, dlatego zamiast normalnej grafiki są placeholdery, a priorytetem jest napisanie podstawowego kodu by działały podstawowe rzeczy, a z czasem będą dodawane dodatkowe ficzery, normalne projekty plansz itd.

Takie tam screeny, by pokazać, że coś tam w wolnym czasie się tworzy:





Nic zaawansowanego, ale to dopiero początek projektu. Aktualnie pracuję nad przeciwnikami i ich podstawowym AI. Z czasem będę tutaj wrzucał jakieś krótkie filmiki, albo gify.

[ Dodano: 27-02-2019, 22:41 ]
A jednak!!!

https://www.youtube.com/watch?v=AM5o9EqzW6o

Taka tam demonstracja silniczka do gry. AI wroga i jego zachowanie w poszczególnych sytuacjach. Wrogowie nie mają być super inteligentni, przewidywać, dostosowywać się do każdej sytuacji i ownić gracza. Chodzi po prostu o coś więcej niż ślepy patrol i atak gdy jesteś w zasięgu wzroku. Chciałem uzyskać AI w stylu "Sligów" z gry Abe Odeesey. Nie jest to idealna kopia, ale zamysł był taki by upodobnić zachowanie wrogów do stworków z tamtej gry. W przyadku jednego wroga, to można łatwo przymanipulować przeciwnikiem na własną korzyść, ale gdy na planszy w różnych miejscach jest trochę więcej wrogich jednostek, to zaczyna się kombinowanie by ujść z życiem. W grach rzadko chodzi o realizm, a bardziej o dobry design gry.

Przeciwnicy nie mają typowego "stożka" za wzrok a raczej coś w rodzaju "tuby". W przypadku top down, stożek ma sens, w przypadku sidescrollera tak średnio. Niby realne, że z większej odległości przeciwnik zobaczy nas na górnej platformie, ale od strony gameplay'wej lepsze jest takie rozwiązanie jak teraz. Te wszystkie linie i napisy, to nie są żadne niewidoczne obiekty. Ogólnie obliczenia powstają na innej zasadzie, a dla trybu debuggera są specjalnie rysowane na podstawie wartości zmiennych, tylko dla lepszej wizualizacji tego co się dzieje. Te zmienne pojawiające się w formie tekstu, to nie wszystkie zmienne w grze, tylko cześć najbardziej popularnych. Z czasem może napiszę sobie coś na wzór konsoli, bo aktualnie jakbym chciał wyświetlać wszystkie dane, to nic by nie było widać na ekranie. Chwilowo nie mam animacji śmierci, dlatego obiekt w paru ujęciach po prostu znika.

Tam jest pierdylion zmiennych i łatwo można zmieniać parametry initializując inne wartości dla poszczególnych instancji. Dystans patrol, odległość od krawędzie patroli, dystans od ściany, czy tzw. "jump buffer" można dowolnie modyfikować. W łatwy sposób można każdego wroga "poustawiać" tak by zachowywał się inaczej od swoich kolegów.
Kalon - 28-02-2019, 08:10
:
Niby jednak nie, ale gra wygląda zadowalająco. Nie miałem okazji pograć w poprzednie części, ale ta wygląda dość schludnie.
Temporal - 08-03-2019, 23:11
:
Niestety dysk mi padł i cały projekt poszedł w cholerę :( . Tyle pracy poszło na marne.
kamiledi15 - 08-03-2019, 23:32
:
Standard w naszej społeczności.
wermi - 09-03-2019, 17:58
:
nawet gdybyś napisał to nieironicznie to ciężko byłoby ci uwierzyć
Temporal - 24-03-2019, 14:24
:
Najnowszy teaser: Klik
Kalon - 24-03-2019, 19:16
:
Nie chcę mi się na konto YouTube logować żeby to obejrzeć.
wermi - 24-03-2019, 21:41
:
zaskoczę cię ale nie trzeba mieć konta na youtube żeby oglądać filmy
Wackyjackie - 25-03-2019, 07:39
:
Ha, zaskoczę Cię ale trzeba bo film jest +18 i też nie mogłem obejrzeć ;'(. Potem dam edit.

EDIT:
...aha.
msg - 25-03-2019, 09:12
:
Kalon napisał/a:
Nie chcę mi się na konto YouTube logować żeby to obejrzeć.
Wackyjackie napisał/a:
Ha, zaskoczę Cię ale trzeba bo film jest +18 i też nie mogłem obejrzeć ;'(. Potem dam edit.

Nie mogę się doczekać waszej opinii po staraniach związanych z próbą dostania się do filmu.
wermi - 25-03-2019, 23:57
:
Damn zostałam zaskoczona
jarlfenrir - 26-03-2019, 13:07
:
No no, niezły ten teaser. Widać, że nie próżnowałeś przez ostatnie dwa miechy :P