NukeBoards

Ukończone - The Island Story

Izaak - 24-07-2019, 09:29
: Temat postu: The Island Story
Tytuł: The Island Story

Gatunek: GATUNEK

Autor: Sebastian Żaczek
Strona projektu: www.sebastianzaczek.com

Opis:
Nadeszła godzina zero! 😀 Projekt The Island Story w końcu ujrzał światło dzienne.

Gra jest przygodowo-zręcznościową historią bezimiennego bohatera, który jako jedyny przeżywa katastrofę awionetki na nieznanej mu wyspie. Od tej pory stara się robić wszystko aby opuścić wyspę. Podczas rozgrywki przyjdzie nam wykonywać zadania zlecone przez napotkanych mieszkańców wyspy, eliminować dzikich tubylców, budować mosty do kolejnych części wyspy, kupować broń, niszczyć wrogie silosy, klatki ze zwierzętami itd.


Po długich namysłach jako platformę sprzedażową wybrałem sklep itch.io, który okazał się najodpowiedniejszym miejscem dla tego typu gry niezależnej, między innymi z powodu braku marż, dzięki czemu kosztuje jedyne 3.99$ 🙂 Obecnie pracuję nad ClickStore oraz GameJolt.

Gra oferuje zabawę w całkiem przyzwoitej formie na około 2/3 godziny. Dostępna jest wersja językowa angielska oraz polska (Dubbing)!

Zrzuty ekranu:





Projekt na itch.io (3.99 USD):
The Island Story
Kalon - 24-07-2019, 21:12
:
Podoba mi się ta gra ze względu na wybrany gatunek.
msg - 24-07-2019, 21:21
:
Dopiero zacząłem się przemieszczać po mapie i już zauważam jedno: tłumaczenie na angielski zdecydowanie do poprawy! W tej chwili razi w oczy prostymi błędami i przywodzi na myśl coś, co ledwo się przepchnęło przez Steam Greenlight. Jak trochę się rozpędzę z graniem to dopiszę więcej, ale daję znać n/t tłumaczenia jak najwcześniej, żeby zwiększyć szansę na zmianę przed dotarciem gry szerzej.

[ Dodano: 24-07-2019, 22:58 ]
Nieczęsto się to zdarza, że od pierwszych minut gra tak mocno nasącza człowieka klimatem. Oprawa audiowizualna - top nocz! Troszkę rozpraszają gwałtowne przeskoki przed/za krzaka, ale nie wiem sam jakbym to miał inaczej rozwiązać. Muzyka bardzo dobra. Efekty dźwiękowe - uszy lizać. Animacje roślinności też bardzo dobre. Brak nóg u ludzi z początku trochę mnie zdziwił, ale uznaję to za działanie stylistyczne i tłumaczę wysoką trawą.
Teraz rzeczy, których nie rozumiem. Dlaczego nie mamy dostępu do całego widocznego obszaru świata? Część mapy jest wyszarzona, niżej, ale rosną tam drzewa i wygląda to zupełnie tak, jakby dało się tam dojść bez problemu, ale jesteśmy nakierowywani w konkretne miejsca, zamiast móc iść gdzie bądź. Ja rozumiem, że mosty etc. ale to nie szło nasadzić dużo drzew albo postawić ostrokołu? Dalej, w sumie zdziwiłem się, że skrzynki z amunicją i apteczkami są nieskończone, na razie tego nie rozumiem, ale może będzie to miało uzasadnienie później, bo będziemy się wracać po mapie, nie wiem jeszcze. Na koniec - szkoda, że nie da się zabić npców, przytrzymanie E jest za długie a nawet zbędne, a sterowanie w menu - niekonsekwentne.

Po 20 minutach grania mam tyle i szczerze bardziej skupiam się na tych bolączkach niż całokształcie, ale jutro spojrzę na to świeżym okiem.

A teraz buglista:
- Nie powinno być możliwe przeskoczenie całego menu i intra poprzez naciśnięcie 2x spacji po zobaczeniu nazwy studia, które stworzyło grę
- Maski kolizji elementów otoczenia (roślinność, płoty, budynki) są pixel-perfect, więc łatwo o nie zaczepić. Kłócą się też z perspektywą - czasami stop następuje dość daleko od przeszkody.
- Strzelanie tylko na restrict actions.
- cienie i godraye pojawiają się i znikają. Możesz winić moją grafę, ale taki problem mam...
- frazy dubbingowe się zapętlają w około sekundowych fragmentach. muzyka czasami też
- szkocka whiskey pojawia się w wersji angielskiej
- przycisk ESC nie działa, a w zasadzie nie pokazuje pauzy, która działa, ale jest niewidoczna. Wylazłem tak przypadkowo z gry.

Z kwiatków tłumaczenia:
- for the best gameplay feeling use xbox gamepad
- Repeated pistol (który notabene z samopowtarzalną bronią nie ma nic wspólnego)
- Raised (po podniesieniu grzyba)
- he's old (o samolocie)
- this one barely holds (znowu o samolocie)
- I would buy a new plane in your place
- something must always go wrong
Izaak - 25-07-2019, 14:37
:
Dzięki za tę listę. Czym prędzej zabiorę się za poprawę najważniejszych z błędów. Języka angielskiego w zasadzie nie chciałem w ogóle robić, finalnie został dodany bardzo szybko, skąd te błędy. Uosobienie samolotu choć planowane, pewnie nie tak jak trzeba, natomiast co do zapętlania się co jakiś czas poszczególnych dźwięków nie mam już nerwów. Nie mam pojęcia w czym problem i tym bardziej jak go rozwiązać.

Mimo wszystko cieszę się, że klimat przypadł do gustu, w zasadzie chciałem stworzyć grywalną grę grafiką i chyba mi się to udało :) Co do choinek poza mapą, to projekt pożerał kolosalną ilości pamięci RAM, przez co musiałem zdjąć z nich animację oraz je przerzedzić - CF raczej nie na takie projekty, bądź u boku kogoś kto dokładnie wie jak działa ten program ;D

Kiedy uporam się z błędami podeślę ci poprawioną wersję - chyba, że itch.io posiada taką opcję o.O

Tak, czy siak dzięki za raport :D
msg - 25-07-2019, 18:26
:
Izaak napisał/a:
Języka angielskiego w zasadzie nie chciałem w ogóle robić, finalnie został dodany bardzo szybko, skąd te błędy


Zgłaszam chęć poprawienia listy dialogowej. Napisz mi na PW albo diskord, to to przeczytam i wykonam korektę. Fajnie by było jakbyś znalazł jeszcze jednego, który sprawdzi później moją wersję.
Xiris - 27-07-2019, 09:33
:
Widzę bardzo dużo inspiracji serią Far Cry :D . Ogólnie jeżeli chodzi o screeny i trailer wszystko wygląda epicko fajnie. Kupiłem grę na itch.io, ale wygląda na to, ze mój laptop nie jest w stanie jej uciągnąć.

Jest gdzieś opcja, żeby zmniejszyć jakość grafiki czy w jakiś inny sposób przyspieszyć działanie gry?

+ to tylko u mnie czy ESC w grze nie działa?
Izaak - 27-07-2019, 16:47
:
Nie działa prawdopodobnie jedynie w wersji angielskiej - "nie widać okna". Niestety przy takiej ilości obiektów tylko tyle zużycia pamięci udało mi się osiągnąć - > 800MB