NukeBoards

Ukończone - [Platformowa] ONE BUT DWARF

Xiris - 06-08-2019, 08:40
: Temat postu: [Platformowa] ONE BUT DWARF
Tytuł: ONE BUT DWARF

Gatunek: Platformówka

Autor: Piotr Wyszyński
Grafika: Piotr Wyszyński
Dźwięk: Piotr Wyszyński
Muzyka: Bjorn Lynne

Opis:
ONE BUT DWARF to prosta platformówka logiczna opowiadająca historię anonimowego krasnoluda, który decyduje się porzucić życie w jaskiniach i podjąć próbę spełnienia swojego marzenia o ucieczce na powierzchnię. Jego przedsięwzięcie nie będzie łatwe, na szczęście znajdą się inni, którzy zrobią co mogą, aby pomoc biednemu krasnoludowi opuścić brzydkie, mroczne miejsce, w którym przyszło im żyć!

Celem każdego poziomu jest dotrzeć do wyjścia. Niestety często może to wymagać odrobiny poświęcenia... Na szczęście tylko jeden krasnolud musi dotrzeć do drzwi!

Gra przygotowana na GMTK Jam 2019. Jest to tak naprawdę mój pierwszy bardziej złożony projekt.

Zrzuty ekranu:
Dostępne na stronie: https://xiris.itch.io/one-but-dwarf

Download:
Zagraj na stronie: https://xiris.itch.io/one-but-dwarf

Uwagi:
Komenatrze pod grą są w miare spójne. Road mapa poparwek:
1. Przerzucenie się ze standardowego kontrolera platformowego na customowy. Dodanie 'coyote time'.
2. Redesign kilku istniejących poziomów (szczególnie pierwszego po samouczku).
3. Wizualne poprawki - lepsze postacie, animacje, elementy 'wystroju' poziomów opowiadające nieco bardziej historię oraz łamiące monotonię kolorów.
4. Stworzenie jeszcze jednej dodatkowej mechaniki + dobicie w sumie do 20 poziomów.
5. Wprowadzenie 'kodów' do poziomów.
msg - 07-08-2019, 07:51
:
Naprawdę ciekawy mechanizm "po trupach do celu", dobrze zaprojektowane poziomy, jednak na mój gust trochę ich za mało i za szybko rośnie ich stopień skomplikowania. Podoba mi się, mimo paru drobnych niedociągnięć.

BTW. Który to Construct?
kamiledi15 - 07-08-2019, 18:13
:
Dobry pomysł i wykonanie, ale zbyt mało rozbudowane i szybko się kończy, pozostawiając niedosyt.
Xiris - 07-08-2019, 20:56
:
Dziękuję bardzo za Wasz feedback :) . Bardzo mi miło, że gra się Wam podoba.
Tak jak napisałem w opisie była tworzona na Game Jam, który odbył się w poprzedni weekend i brakło mi czasu na dopracowanie wielu elementów.

Mam nadzieję, że od przyszłego tygodnia uda mi się poświęcić chociaż odrobinkę czasu na doprowadzenie gry do bardziej 'dojrzałego' stanu :) .
wermi - 07-08-2019, 22:04
:
pierwsze, co mnie zabolało: przejścia. moim zdaniem powinny mieć kilka, maks kilkanaście klatek w tak dynamicznej grze. ich masakryczna długość połączona z możliwością poruszania się w ich trakcie sprawia, że często zaczynam się poruszać zanim cokolwiek pojawi się na ekranie i umieram niemal natychmiastowo, co wiąże się ze spędzeniem kolejnych dwóch sekund na ich oglądaniu.

myślę, że lepiej byłoby, gdyby postać ciągle skakała przy trzymanym klawiszu skoku.

dotknięcie spadającej platformy bokiem sprawia, że spada, co nie powinno się dziać.

w trakcie mojego przejścia często zdarzało się, że wciskałam reset zamiast skoku/przełączenia postaci, co w dużej mierze spowodowane jest układem sterowania/niemożnością jego zmiany (moja lewa ręka spoczywa na home row, gdzie na moim układzie klawiatury znajduje się R). imo przerzucenie się na ZX + strzałki (używane w wielu platformerach/emulatorach jako domyślny schemat) lub nawet przerzucenie samego skoku na klawisz po lewej stronie (np. ctrl) wystarczyłoby, żeby wymusić inną pozycję ręki i zniwelować problem. wraz ze zmianą sterowania miłym dodatkiem byłoby uniezależnienie ustawień od układu klawiatury, i.e. przypisywanie do fizycznego klawisza zamiast literki która zmienia się wraz ze zmianą układu.

ogólnie fajna gierka (szczególnie jak na pierwszy poważniejszy projekt!), ale niestety była dla mnie nieco frustrująca ze względu na powyższe. i ofc jest strasznie krótka, ale to zrozumiałe gdy była tworzona na jam trwajacy 48 godzin.
kamiledi15 - 07-08-2019, 22:09
:
Cytat:
często zaczynam się poruszać zanim cokolwiek pojawi się na ekranie i umieram niemal natychmiastowo, co wiąże się ze spędzeniem kolejnych dwóch sekund na ich oglądaniu.

Popieram, zapomniałem o tym wspomnieć. Też mnie to wkurzało.
Co do sterowania nie mam zastrzeżeń.
wermi - 07-08-2019, 22:24
:
sterowanie *samo w sobie* nie jest złe, ale intuicyjnie moja lewa ręka leży w takim miejscu, że przypadkowo wciskam reset lol. problem prawdopodobnie nie istnieje na qwerty (r nie znajduje się na home rowie), ale na colemaku tak

jeszcze jeden szczegół, o którym zapomniałam napisać: trzęsienie ekranu przy otwieraniu przejścia jest zdecydowanie zbyt intensywne/rozpraszające.
Xiris - 08-08-2019, 08:30
:
Dziękuję bardzo za feedback :) .

Poprawa ruchu (układ klawiszy oraz samo zachowanie) to mój główny priorytet w tym momencie. Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu uda mi się znaleźć chwilkę, żeby to poprawić.

Bardzo ważny punkt na temat screen shake oraz przejść między poziomami! Nikt wcześniej tego nie podniósł, a faktycznie myślę, że może to być trochę upierdliwe - poprawię jak najszybciej - tym bardziej, że to naprawdę minimalna zmiana :) .

[ Dodano: 13-08-2019, 10:47 ]
Hej,
udało mi się zrobić pierwszy mały update. Lista zmian:

- Ułatwienie skoku poprzez dodanie Coyote Time.
- Zmniejszenie Screen Shake oraz skrócenie 'fadeów'
- Krasnale nie zmieniają się automatycznie, gdy jeden z nich zginie
kurak - 04-10-2019, 23:11
:
Hej!

Świetna gra! Naprawdę bardzo bardzo dawno nie grałem w żadne gry z forum ;) a jestem tu od 2006 roku o ile mnie pamięć nie myli ;) A Twoją prawie przeszedłem, w ostatniej (jak się domyślam po widoku skrawka nieba) planszy coś się zacięło i tylko reset kompa pomógł.

Grałem niestety online i muszę zagrać od nowa ;) Wciągająca bestia.

Mimo tytułu jednak, cały czas miałem wrażenie że to jaskiniowcy a nie krasnoludy :D