NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[RPG] Strzelanka kosmiczna
Autor Wiadomość
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 22-05-2006, 16:53   [RPG] Strzelanka kosmiczna

Ja mam taki pomysł, żeby zrobić strzelankę kosmiczną. Rzecz w tym, że będzie ona zupełnie nieliniowa. Będzie można się swobodnie poruszać między układami i planetami, niekiedy natrafiając na przeszkody w postacfi asteroid czy patroli przeciwników.
Oprócz questa głównego będzie można przechodzć questy dodatkowe, które znacznie pomogą bohaterowi (np. udostępnią planetę z zaawansowaną technologią, o tym później). A to np. trzeba będzie zniszczyć jakiś obiekt, albo gonić jakiś statek... pomysłów jest wiele.

Tak samo jak w RPGu, będzie możliwość rozbudowy. Będzie można rozbudowywać:
- model statku (szybkość i HP)
- powłoka (HP i odporność na gorąco)
- silnik (wydajność, szybkość, maksymalna moc)
- akumulator (szybkość odnawiania mocy)
- tarczę (maksymalne pochłanianie obrażeń i wydajność)
- działa (siła, szybkość pocisku, szybkostrzelność, temperatura pocisków)
- dodatki

Pokrótce opiszę, co czym jest i po co:
- HP: ile obrażeń może przyjąć statek
- maksymalna moc: maksymalna moc statku (o zastosowaniu później)
- szybkość: szybkość poruszania statkiem w bok, przydatne do szybszych uników
- odporność na gorąco: nazwa mówi sama za siebie, im większa, tym gorętsze planety możesz odwiedzić
- wydajność: jak mało pochłaniana jest moc
- szybkość odnawiania mocy: jak szybko regeneruje się moc
- maksymalne pochłanianie obrażeń: jak wiele obrażeń jest w stanie przyjąć tarcza, zanim niektóre obrażenia zaczną przechodzić
Dla dział:
- siła: jak wiele obrażeń zadaje pocisk
- szybkość pocisku: jak szybko pocisk leci do celu
- szybkostrzelność: w jak krótkim czasie będzie można wystrzelić kolejny pocisk
- temperatura: jaka jest temperatura pocisku, przydatne to np. gdy pociski przeciwnika lecą do gorących obiektów

A oto dodatki:
- noktowizor: pozwala widzieć niewidzialne gorące obiekty, ale nie widać zimnych
- radar: pokazuje wszystkie ciała stałe
- dwa dodatkowe działa: dwa działa, które lecą przy statku i strzelają co jakiś czas
- układ chłodzeniowy: pozwala na ochłodzenie statku, dzięki czemu pociski cieplne mogą być zmylone
- wyrzutnia: krąży za statkiem, wyrzuca ciężkie pociski (ograniczona objętość)
- wnęki nanotechniczne*: jest bezpośrednio w statku, można do niego kupić "apteczki" odnawiające HP
- statek pomocniczy: statek krążący po planszy, zbiera pieniądze, strzela, ładuje moc... nie wszystko naraz jednak :P
*czekam na propozycje odnośnie nazw

Istotna w grze będzie moc. Będzie odnawiała się wtedy, kiedy statek będzie stał, a marnowała podczas lotu, strzałów czy używania tarczy. Co gorsza, jeśli statek wykorzysta całą moc, wtedy gra jest przegrana, więc trzeba będzie z niej korzystać rozsądnie.

Żeby kupić odpowiednie wyposażenie, oprócz pieniędzy za misje i pokonywanie przeciwników potrzebne będą też surowce i statek musi znajdować się na odpowiedniej planecie. Skąd brać surowce? Z planet. W statku będzie lądownik, który będzie badał planety i zbierał z nich surowce. Może też brać udział w misjach, które sam statek nie może zrobić. Lądownik również będzie można wyposażać, w co, nad tym jeszcze się zastanowię.

Co do płacenia za wyposażenie, jedyne, co się zwraca przy sprzedaży elementu i zamianie na inny, to koszt montowania. Czemu? Dlatego, że to, co się złoży, nie zawsze jest łatwo rozłożyć, i tak np. rubiny, które użyto do produkcji laserów, nie będą odzyskane.

Póki co to tyle, jak coś mi się przypomni, to dopiszę tutaj. Ale chyba przyznacie mi rację, że nie jest to jakiś bardzo ogólnikowy opis. :P
Ostatnio zmieniony przez copperdragon 23-05-2006, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 22-05-2006, 17:57   

Ten "magazyn" to może po prostu generator tarcz, do którego dokupywałoby się ogniwa?... Ewentualnie "wnęki nanotechniczne", z których wychodziłyby nanoboty naprawiające kadłub.
Coś mi tu mocno pachnie takimi hitami jak seria X i Freelancer... bardzo dobra rzecz :)
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 23-05-2006, 14:50   

RomanX napisał/a:
Ten magazyn to może po prostu generator tarcz, do którego dokupywałoby się ogniwa?... Ewentualnie wnęki nanotechniczne, z których wychodziłyby nanoboty naprawiające kadłub.
Coś mi tu mocno pachnie takimi hitami jak seria X i Freelancer... bardzo dobra rzecz :)

Wnęki nanotechniczne? Brzmi nawet nieźle, na razie ustawiam taką nazwę, lista propozycji nadal otwarta. :P
 
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 20-08-2006, 00:34   

Pomysl ciekawy ale... co by bylo z Save Game? Dalo by sie tak zeby to wszystko sie zapisywalo :P ?
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 20-08-2006, 11:30   

Save Game object. I co? Nie da się?
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 20-08-2006, 12:53   

No ba, wystarczy zapisywać odpowiednie wartości globalne do jakiegoś pliku albo po prostu zapisać grę. (takie zapisywanie gry "po prostu" jest możliwe w GM, i jak dobrze znam życie, w TGF/MMF za pomocą odpowiednich pluginów).
 
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 20-08-2006, 17:54   

Ta pewnie do kazdego przedmiotu bedzie trzeba oddzielony warunek dac ^.^ A to by byla gra hoho i wieksza, a tu wiekszosc gierek to na 5-10 minut. :)
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 20-08-2006, 18:00   

Baq - wszystko w jednym warunku zrobisz za pomocą save game object!
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group