NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
RPG
Autor Wiadomość
Damian
Kapral


Posty: 18

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 19:51   RPG

Jaki waszym zdaniem powinien być rpg? :!: W miarę możliwości TGF. :!:
_________________
Złodziej Enginów rulez!
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Posty: 674

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 22:11   

Na możliwości TGf'a to możesz wsumie zrobić rpg jakiego chcesz byle w 2d. RPG powinien mieć sporo lokacji,qestów, stworów i przedmiotów. Z tym ostatnim to najtrudniej bo trzebra nadać sporo właściwości, zrobić w inventory by się wyświetlało i przekładało no i trzeba tez zapamiętać je w save'ie. Wsumie trochę dziwaczne to twoje pytanie :doubt: .
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Pojedynki: tak
Steam:
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 23:00   

Może coś jak Pokemony :) A tak na poważnie to moze być każdy nawet 3D ale... ograniczenie obiektów... mocno ogranicza...
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Cellstar 
Starszy kapral


Posty: 49

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 23:01   

Cytat:
Jaki waszym zdaniem powinien być rpg ?


Na początku trzeba sobie wytłumaczyć skrót RPG (Role Playing Game) jak każdy chyba wie i jak sama nazwa wskazuje jest to odgrywanie ról i najważniejszą cechą każdego rpg (również w TGF) powinno być poczucie związania się z bohaterami , fabułą oraz ingerencją w wydarzenia(fabuła gra tutaj istotną rolę).
Dodatkiem może być również klimat który niestety trudno stworzyć , myśle że grafika schodzi tu na dalszy plan ale trzeba dodać że powinna być względnie narysowana by zachęcała do grania. Jeżeli
chodzi o TGF wcale nie musi tutaj być zaawansowanego ekwipunku (przykład mamy
Bard's Tale (2005) gdzie ekwipunek jest skąpy) a jak wcześniej wspomniana już fabuła oraz sprawny system utożsamiania się z bohaterem (i nie tylko z nim). Oczywiście w każdym prawie rpg mamy mase przedmiotów do kolekcjonowania które napewno uprzyjemnią zabawe :) tych więc nie powinno zabraknąć.
Ostatnio zmieniony przez Cellstar 29-11-2005, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Posty: 674

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 23:08   

Cytat:
A tak na poważnie to moze być każdy nawet 3D


W tgf niby jak 3d???

Fabuła niejest najważniejsza można zboczyć z typowego erpega zrobić grywalną grę z elementami rpg. Jeśli gra będzie grywalna to już pół sukcesu 8) .
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 23:09   

Aj, spójrz chociażby na grę bitewną Mr. Knifa. Albo na projekt ISIS.
A na RPGach to się nie znam... Lubię w nich fabułę i możliwość życia bohaterem, a nie nawidzę "pokemonowego" stylu walki... Jedynym RPG`iem, który mi się wkręcił to The Legend of Zelda - tam jest połączenie RPGa, gry akcji, a nawet platformówki. Nie ma tych pokemonowych walk. Więc, zagram w RPGa jak będzie w nim inny system walki niż "kliknij atakuj, kliknij walnij dziobem, otrzymaj uderzenie wroga i od nowa.". Ciągle naciskasz A.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Pojedynki: tak
Steam:
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 24-11-2005, 23:13   

Np Klik Open GL.. bądź wiedzieć jak zrobic fake 3d..
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Posty: 674

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:33   

Fake 3d jest syfny 8) . Czemu większosć klikowców uważa rpg za pokemony? Głupio porównywać RPG z jedną grą o Pokemonach. Zagraj w jakiegoś prawdziwego rpg i dowiedz się co to jest tak napradę a nie jakieś tam pokemony :D .
 
     
pepe9donkey 
Bohater
Strup Parzyłapa


Posty: 216

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:39   

Ja może napiszę jaki nie powinien być RPG:

- nie powinien być wzorowany na Diablo (nie wiem kto to powiedział że Diablo to RPG)
- fabuła nie powinna być liniowa
_________________
\,,/, (o_O) ,\,,/
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:41   

O jejku, myślisz, że jak wszyscy chwalą te słynne rpgi to nie spróbuję? Grałem w każdy, który mi się nawinął na CD w jakimś czasopiśmie lub od kolegi, albo w Internecie był pod przystępnym rozmiarem. I w większości był ten styl walki... A w tych najnowszych to też jest lepszy, ale dalej jest "wybierz atak..." ...
A powiedz, jaki to jest "prawdziwy rpg" to zagram i zobaczę...
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Posty: 674

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:50   

To o czym piszesz to widziałem tylko w pokemonach i final fantsy no i może jeszcze w jakis starych grach i zrobionych w rpg makerze. W sumie w każdym wybiera się atak i takie tam ale w innym stylu niż pokemony. Dobre rpg to Baludurs gate, Icewind dale, Fallout (oczywiscie wszystkie gry z serii).

Cytat:
Ja może napiszę jaki nie powinien być RPG:

- nie powinien być wzorowany na Diablo (nie wiem kto to powiedział że Diablo to RPG)
- fabuła nie powinna być liniowa


Zgadzam się!!! Diablo nie jest erpegiem tylko ma elementy erpega 8) . Co do fabuły też się zgadzam ale w większości rpg jest :doubt: .
 
     
Mr Knife 
Bohater

Pojedynki: tak
Posty: 266

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 22:16   

Temporal napisał/a:
Fake 3d jest syfny 8)


Hehe... a wcale nie! Wystarczy tylko trochę usiąść do grafiki, rysujemy najpierw największy widziany obrazek i zmniejszamy go. Ja grafikiem nie jestem, więc wyglądała , jak wyglądała. Dobrze, że Fred szybko ją podrasował, bo byłoby jeszcze gorzej.

A Fake 3D, to bardzo dobre rozwiązanie na RPG np. coś jak Morrowind. Rozglądamy się myszką , widzimy miecz, tarcze, którą możemy się bronić. O wiele lepsza walka i przywiązanie do postaci. Do tego dochodzi strzelanie z łuku! Kolejna atrakcja, a rzucanie czarów :D Dodatkowo z systemem symboli, rysujemy kursorem na ekranie jakiś symbol oznaczający dany czar. Silnik można oprzeć na samych wartościach, licznikach i według nich tworzyć zaplanowany wcześniej obraz. Tak jak film, wszystko trzeba ładnie wyreżyserować, a efekt zapewnie szokował by ( patrz skrypty w CoD ). Nowy silnik ISIS nad którym właśnie pracuje, zbytnio nie nadaje się do symulatora lotu, więc być może zrobię jego małą reklamówkę i dam na forum z niezabezpieczonym plikiem. Może komuś się przyda.

PS. Sorry za przekręcenie twojej ksywki :P
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Pojedynki: tak
Steam:
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 22:55   

Diablo jest aRPG czyli action Role-Playing Game czyli RPG z duzym nakładem na akcję.. a co do pokemonów to to był z jednej strony żart a z drugiej uważam je za mini RPG :P
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
pepe9donkey 
Bohater
Strup Parzyłapa


Posty: 216

Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 20:35   

Ja tam wolę tradycyjne fabularne RPG (Warhammer, Deadlands, Earthdown). Na kompie to już nie to, najważniejsze to wczuć się w postać.

Moim zdaniem powinieneś spróbować zrobić w grze swoisty klimat, tak by gracz mógł poczuć więź ze swoim bohaterem.
_________________
\,,/, (o_O) ,\,,/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group