NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strzelanka] Kontrola
Autor Wiadomość
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 08-10-2006, 17:39   [Strzelanka] Kontrola

Kontrola

Czas: 2030

Miejsce: Izrael

Charakter rozgrywki:
- FPP,
- kilka trafień powoduje śmierć,
- zabicie zbyt dużej liczby cywilów = przegrana,
- można nosić tylko 2 typy broni palnej (pistolet i dodatkowa) i 2 magazynki do każdej z nich,
- nóż jest zawsze dostępny,
- pociski mają określoną penetrację - z pistoletu nie przestrzeli się drzwi samochodu, ale z AK - tAK ;)
- im dłużej jest wciśnięty LPM, tym postać dokładniej mierzy; podobnie z ruchem i stanem zdrowia,
- można się schylać lub stać - kucając można się ochronić przed pociskami, chowając się za niektóre (niskie) obiekty.

Akcja:

1. Agencja wywiadowcza - tło fabularne

Wynaleziono urządzenie do kontroli umysłów. Zawiera ono komputer, który przetwarza strumień myśli na dane cyfrowe i odwrotnie, przez co może dopasowywać się do każdego mózgu i kontrolować go zgodnie z zamierzeniami użytkownika, które ten układa w rozkazy myślowe dla urządzenia.

Agent, który miał wykorzystać to urządzenie w akcji, przez przypadek sam siebie wyznacza na cel i użytkownika. Powoduje to awarię urządzenia, które samo zaczyna wysyłać rozkazy i odbierać myśli, uzyskując świadomość.

Kontroler zaczyna obierać cele, którymi będzie się kierował. Z racji braku świadomości u użytkownika, odbiera myśli od podświadomości. Za priorytet uznaje wyeliminowanie wrogów. Uznaje za nich agencję, która z niego korzystała, bowiem tylko ona mogłaby go zniszczyć na tym etapie. Za cel pośredni uznaje wyprodukowanie swoich kopii.

2. Miasto

Gracz wciela się w drugiego agenta, który ma zatrzymać tego, który zbiegł (jak się wydaje władzom) z Kontrolerem. Przed akcją w jego mózg zostaje wszczepiony specjalny przyrząd, który blokuje działanie Kontrolera, aby zbieg nie mógł go użyć jako broń.

Na podstawie nadajnika w Kontrolerze odnajduje agenta, gdy wychodzi z budki internetowej (coś jak budka telefoniczna - w końcu to 2030 rok) w środku pobliskiego miasta. Rozpoczyna się pościg przez różne pomieszczenia pełne cywilów: kafejka internetowa, restauracja, wąska uliczka.

Zabity przez gracza w strzelaninie na ulicy (po wyjściu z wąskiej uliczki) agent (w chwili śmierci) rzuca Kontroler (będący kulą o średnicy ok. 6-8 cm) prosto do przybyłego właśnie radiowozu.

Kontroler zaczyna panować nad jednym z policjantów (czego gracz jeszcze nie wie) i nakazuje reszcie policjantów strzelać do gracza, który musi uciekać.

Gracz raportuje bazie, że agent został wyeliminowany, ale nie odzyskał jeszcze urządzenia. Agencja nakazuje czekać, aż policjant, który przechwycił urządzenie, zostawi je w jednym miejscu.

3. Pustynia

Postać gracza jedzie samochodem za policjantem, który zamiast oddać urządzenie na komisariacie, jedzie na pustkowie. Gracz przekazuje te informacje bazie. Agencja odpowiada, że jedzie w kierunku małej bazy wojskowej. Nagle policjant zatrzymuje się, co zauważa gracz. Samochód gracza przyspiesza i znika z widoku.

Gracz wysiada niedaleko bazy wojskowej. Widok przez lornetkę przedstawia samochód policjanta, który jest podziurawiony jak sito i zakrwawiony. Gracz dostrzega również jednego z żołnierzy, który zachowuje się nietypowo i trzyma Kontroler w ręku. Po chwili odchodzi z miejsca zdarzenia i podąża prosto do kwater oficerskich. W tym momencie postać gracza zauważa, że "Wygląda na to, że Kontroler wcale nie potrzebuje użytkownika - sam wydaje celowi rozkazy!". Następuje przejście do kolejnej scenki: godzinę później wrak jest już usunięty, a przy zniszczonym murze jest tylko jeden wartownik.

Gracz dostaje informację, że skoro Kontroler może sam rozkazywać ludziom, to należy go wyeliminować bez względu na wszystko, bowiem stanowi straszliwe zagrożenie. Należy wyeliminować wartownika i przekraść się do kwater oficerskich, skąd dochodzi sygnał z nadajnika.

Już w budynku - wszystkie drzwi się szczelnie zamykają i rozlega się alarm. Idąc przez długie i kręte korytarze i ostatecznie tunel podziemny (wychodzący, jak się później okazuje, z kwater oficerskich), pełne różnych przeszkód w postaci np. skrzyń, należy wyeliminować żołnierzy, którzy pozostali w środku. Po dojściu do źródła sygnału (centrum radarowe) okazuje się, że Kontroler włada teraz dowódcą bazy, a nieopodal leży martwy żołnierz, który wcześniej wziął urządzenie z wraku.

W chwili, gdy gracz strzeli, lub po 1-2 sekundach nagle opada kurtyna z kuloodpornego szkła (na tyle szybko, by wystrzelony pocisk nie doleciał do Kontrolera), przecinając przy okazji ciało żołnierza. Uosobienie Kontrolera mówi: "Nic mnie nie powstrzyma!" - i ucieka. Gracz zauważa granat, który posiadał żołnierz. Używając go tworzy otwór w kurtynie.

Gracz musi przecisnąć się na kuckach przez otwór, po czym podążyć za Kontrolerem, który ucieka samochodem. Gracz łapie za ścigacz (coś podobnego do opancerzonego motoru) i zaczyna się pościg. Po przebiciu opony (Kontroler unika pocisków i odpowiada ogniem) samochód rozbija się na skale. Po wyjściu gracza ze ścigacza samochód efektownie eksploduje. Nieopodal gracza ląduje fragment Kontrolera - "oko", nadajnik fal mózgowych (może być ukazane w powiększeniu). Gracz raportuje bazie:

- Baza? Tu agent [nazwa_gracza]. Obiekt zniszczony, powtarzam, obiekt zniszczony!
- Nie tak szybko. Z jednej z fabryk wyszły przed chwilą kolejne Kontrolery. Prawdopodobnie pierwszy wykorzystał znajomość własnej budowy i tajne kody autoryzacyjne, które pamiętał agent - i zamówił produkcję. Udało nam się zatrzymać ją na 4 sztukach, ale zdążyły one już zawładnąć ludzmi.
- 4? Potrzeba na to oddziału z ciężkim uzbrojeniem!
- Albo jednego ładunku EMP. Wiemy, że te 4 Kontrolery skierowały się w twoim kierunku, ale pierwszy usunął z konstrukcji nadajnik.
- A skąd ja wezmę bombę EMP?
- Wiemy, że w pobliskiej bazie wojskowej jest kilka. Powiadomiliśmy już wojsko o fakcie. W pewnym sensie masz szczęście, że wszyscy, którzy Cię tam widzieli - nie żyją... Przedstaw się jako major Tipler.
- Świetnie, po prostu świetnie...
- Powinieneś zdążyć ją zabrać tuż przed 4 Kontrolerami. Niestety, procedura uzbrajania jest dosyć długa i będziesz musiał wdać się w pościg. Bez odbioru!


4. Pościg

Gracz dojeżdża do bazy, żołnierze podają EMP na pokład ścigacza. Po chwili nadjeżdżają 2 inne ścigacze, a ich kierowcy rozstrzeliwują kilku żołnierzy, ale także giną, jednak po chwili upadłe Kontrolery zawładnęły ocalałymi żołnierzami i ponownie wsiadają do ścigaczy. Gracz szybko ucieka. Za zadanie ma unikanie strzałów i odpowiadanie ogniem (przeciwnik po otrzymaniu postrzału lub po rozbiciu się - oddala się i wraca po kilku chwilach, czasem w nowym pojeździe). W międzyczasie centrala przekazuje instrukcje do aktywacji bomby. Nie słychać wszystkiego, a jedynie urywki (komentarze gracza, każdy w odstępie kilku- kilkunastosekundowym):

- Mam wpisać 66 czy 666?
- Aha, 626...
- Co to jest tyrystor??
- Nie zabije mnie to?
...itp.

Pościg jest kontynuowany poprzez pustkowia w stylu wielkiego kanionu, miasteczko i ostatecznie autostradę (most) nad rzeką. Na każdym etapie są przeszkody terenowe, które należy omijać (skały lub samochody), jednocześnie unikając ostrzału 4 Kontrolerów. Na ostatnim etapie (most) przeszkód jest coraz mniej, ostatecznie gracz po kwestii "Odpalam!" detonuje EMP.

Po osłabnięciu błysku widać 4 zniszczone (porozbijane) ścigacze. Gracz wyczołguje się z jednego z nich, podnosi się, rozgląda, po czym znów pada z jękiem na ustach.

Ekran zaciemnia się i przewijają się napisy :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group