|
|
[Zręcznościówka] Time Out |
Autor |
Wiadomość |
copperdragon
Bohater Popieram Ice Cold Revolucion
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy Posty: 625
55382 Prestiż
|
Wysłany: 08-10-2006, 19:58 [Zręcznościówka] Time Out
|
|
|
Dawno temu na Shoutboksie PoW powiedział (żartobliwie, rzecz jasna), żeby zrobić grę opartą o wątek Lostów: mianowicie - trzeba było wciskać co jakiś czas pewien przycisk, aby komputer nie wybuchł. Mnie to bardzo rozbawio, ale zastanowiłem się nad tym głębiej i w ten oto sposób powstał pomysł na grę.
Otóż jest się w jakimś budynku niewiadomo gdzie. Bohater nie wie, kim jest, jak się nazywa, co robił, jak się tu dostał i o so tu w ogóle chozi. Czyta list, w którym dowiaduje się, że trzeba co pewien czas wciskać przycisk komputera, aby nie doszło do katastrofalnej awarii. Jest to (załóżmy) 108 sekund. W ciągu tych 108 sekund gracz może odkrywać rozmaite zakątki budynku, uruchamiać różne przejścia, a także odkrywać inne komputery, które są połączone sieciowo z komputerem początkowym (lecz wtedy najpierw trzeba je włączyć i się zalogować).
Celem pierwszej części gry jest dojście do komputera głównego, w którym opisano wszystkie procesy związane z upływem potrzebnego czasu. Niestety, jest to dosyć stary blaszak, który bardzo wolno chodzić, toteż żeby wyłączyć główny proces (czyli autodestrukcję budynku), trzeba poczekać te kilkanaście sekund. Oprócz tego jest jeszcze inna kosekwencja upływu czasu; deaktywują się systemy, które są odpowiedzialne za przetrzymywanie eksperymentów laboratoryjnych, z którymi spotkanie 3. stopnia jest nadzwyczaj niewskazane. A więc trzeba uciec. Okazuje się, że było się dotychczas na piętrze, a nie na parterze, na którym czeka na nas sporo niemiluchów. Ponieważ wejście główne jest zablokowane, trzeba uciec ewakuacyjnym, którego aktywacja wiąże się bezpośrednio z ponownym uruchomieniem odliczania czasu i związaną z nim autodestrukcją budynku. :lol: Na szczęście po wyjściu bardzo szybko bohater wydostaje się spoza zasięgu eksplozji.
A potem czekamy na sequel, w którym się wyjaśni, o co właściwie chodziło.
I jak się podoba? |
|
|
|
|
Jakim
Młodszy chorąży Mjuzik Mejker
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy Posty: 263
21763 Prestiż
|
Wysłany: 08-10-2006, 20:12
|
|
|
Wiesz, nawet niezłe, ale lekko nie podoba mi się "Otóż jest się w (...) i o so tu w ogóle chozi". Ciekawszy i logiczniejszy byłby scenariusz: jesteś naukowcem w laboratorium, niech będzie, "Dharma" i wybrano Cię na "operatora". Jako że niewiele wyjaśniono, próbujesz sam zrozumieć i zgłębić i tajemnice bazy. Do końca Twojej zmiany pozostało 8h (można by zrobić coś a'la '24 godziny" ), więc musisz się spieszyć i pamiętać o regularnym wpisywaniu hasła . |
|
|
|
|
radex
Plutonowy
Posty: 64
238 Prestiż
|
Wysłany: 08-10-2006, 20:17
|
|
|
hehe, lubie losta i to fajny pomysł, choć troche dziwny |
_________________ ...Nestle, and Good Luck... |
|
|
|
|
Lukas
Plutonowy
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 89
942 Prestiż
|
Wysłany: 08-10-2006, 20:19
|
|
|
Koncepcja dobra, bardzo mi się podoba, ale później rozwój sytuacji trochę lipny dałoby się z tego niezły horror zrobić Taka aura tajemniczości. Coś podobnego było w "Escape" (nie pamiętam jak to się nazywało, było się jeńcem w obozie koncentracyjnym, i po posiłku czy po pracy w kamieniołomach zawsze było kilka-kilkanaście sekund żeby przeszukać skrzynkę czy coś przeczytać, nim któryś z strażników się skapnął, że coś nie tak i tak się akcja rozwijała). Jakby ktoś to dobrze zrealizował, byłaby z tego całkiem całkiem gra |
_________________
|
|
|
|
|
copperdragon
Bohater Popieram Ice Cold Revolucion
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy Posty: 625
55382 Prestiż
|
Wysłany: 09-10-2006, 15:38
|
|
|
Jakim napisał/a: | Wiesz, nawet niezłe, ale lekko nie podoba mi się Otóż jest się w (...) i o so tu w ogóle chozi. Ciekawszy i logiczniejszy byłby scenariusz: jesteś naukowcem w laboratorium, niech będzie, Dharma i wybrano Cię na operatora. Jako że niewiele wyjaśniono, próbujesz sam zrozumieć i zgłębić i tajemnice bazy. Do końca Twojej zmiany pozostało 8h (można by zrobić coś a'la '24 godziny ), więc musisz się spieszyć i pamiętać o regularnym wpisywaniu hasła . |
Hmm... nawet niezła myśl, muszę powiedzieć... Temu, kto by chciał zastosować to w scenariuszu, polecam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|