|
|
Silnik skryptowy w TGF |
Autor |
Wiadomość |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 14-07-2007, 15:39 Silnik skryptowy w TGF
|
|
|
Widząc, iż ostatnio Phizzy na The Daily Click stworzył "Script Engine" pod MMF 2. Natchniony owym dziełem, nie zaglądając do kodu zrobiłem własny, w TGF. Jest bardzo prosty, ale pewnie się komuś przyda
http://download.yousendit.com/BE0FACE0715C34F9
Rozszerzenia:
List object, String parser 2.
Komendy:
Pause - zatrzymuje zdarzenia (spacja je wznawia),
Init bass - chyba wiadomo
Terminate bass - jak wyżej,
Open mod - otwiera plik module,
Play mod - odtwarza plik module,
Set text 1 / [string] - zmienia tekst pod pierwszym obrazkiem na [string],
Set text 2 / [string] - zmienia tekst pod drugim obrazkiem na [string],
Set img 1 / [string] - zmienia obrazek pierwszy na [string] (w katalogu z grą),
Set img 2 / [string] - zmienia obrazek drugi na [string] (w katalogu z grą),
Stop mod - zatrzymuje plik module,
Close mod - zamyka plik module,
Message / [string] - wyświetla tekst [string] w oknie tekstu.
Message 1 / [string] - wyświetla tekst [string] w oknie tekstu. (pisany przez pierwszą osobę),
Message 2 / [string] - wyświetla tekst [string] w oknie tekstu. (pisany przez drugą osobę),
Jump to frame / [value] - skacze do ramki [value],
Load script / [string] - wczytuje następny skrypt (w przypadku, gdy np, długi skrypt nie mieści się w list object, można go podzielić na 2 mniejsze),
Exit - kończy grę.
Wygląd skryptu przykładowego:
Kod: | Start
Init bass
Open mod / music.sfx
Play mod
Set text 1 / Fadex
Set img 1 / Fadex.gif
Set text 2 / Ktoś
Set img 2 / supa.gif
Message 1 / Cześć.
Pause
Message 2 / Cześć. Jestem Zuym doktorem zua!
Pause
Set text 2 / Zuy doktor zua
Set img 2 / zuo.gif
Message 1 / Lol, fajna xyfka.
Pause
Message 2 / Łó, w tle leci muzyka z Aquanoida. [Reklama ]
Pause
Message 1 / Rzeczywiście o_O nigdy bym na to nie wpadł.
Pause
Message 2 / Ale nudny ten dialog.
Pause
Message 1 / To fakt, ale silnik skryptowy niczego sobie
Pause
Message / KONIEC
Pause
Stop mod
Close mod
Terminate bass
Exit
|
|
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
Ostatnio zmieniony przez Minty 12-09-2009, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 14-07-2007, 16:39
|
|
|
To nie jest to samo tu jest oparte na zewnętrznych plikach, np. do zrobienia pokazówek, przerywników w grach, etc. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
cx
Starszy chorąży
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 370
22 Prestiż
|
Wysłany: 14-07-2007, 23:26
|
|
|
Ja też robiłem kiedyś podobny projekt
Tym razem wszystko było zrobione przy użyciu LIST + LICZNIK i rozszerzeń.
Dużo prostsze.
Jak kiedyś do tego wrócę, to wam pokażę
[ Dodano: 14-07-2007, 22:29 ]
Muzyka z Aquanoida xD.
Ja to słyszałem w Zone Runner 2 |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 14-07-2007, 23:32
|
|
|
Ja też to bardzo znany utwór, był też w Linx - chyba najpóźniej |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|