NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[RPG] Survive in the wastelands
Autor Wiadomość
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 09-09-2007, 22:09   [RPG] Survive in the wastelands

Po przejsciu Fallouta zaświatł mi ciekawy pomysł w głowie. Mianowicie... Survival w świecie Fallouta z walką zgodną z systemem SPECIAL użytym w tej grze.

Wybieramy na początku jedna z lokacji, to może być pustynia, miasto, baza militarna, albo katedra. Tworzymy własną postać lub wybieramy jedną z dostępnych (oczywiście niektóre statystyki będzie trzeba wywalić, bo np. charyzma na nic sie nam nie przyda). Ważne, by raz utworzoną postać można było zapisać na dysku.

Rozgrywka:
Zaczynamy na środku mapy. W ręce mamy pistolet 9mm a w ekwipunku kilka dodatkowych naboi i stimpack (coś jak apteczka). Z każdej strony wychodzą ludzie lub mutanty i zaczynamy walkę na zasadach systemu SPECIAL (mamy 5-10 punktów akcji, którymi płacimy za każdą czynność - strzał pojedynczy 5 PA, strzał serią 6 PA ruch o jeden hex (metr) 1 PA itp.).
Walka jest oczywiście torowa, dzięki czemu w naszej turze po zdobyciu odpowiedniej ilości EXP'a (za zabicie wrogów) mozemy spokojnie rozdysponować punkty na rozwój postaci.

Po przegranej (no cóż, w survivalach - jakiekolwiek by nie były - wygrać się nie da) zapisujemy się na listy wyników (najwięcej zabitych wrogów, najwyższy zdobyty poziom, albo nawet najwięcej zadanych obrażeń w jednej turze).

Sama idea jest prosta, ale zrobienie gry już takie się nie wydaje. Daję pomysł, bo sam tego raczej nie zrealizuję, a być może komuś podsunę tym jakąś myśl.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 10-09-2007, 12:59   

Wiesz, w sumie wątpię, żeby ktoś nie myślał o zrobieniu rimejka Fallout'a w klikach... chyba, że w niego nie grał ;---)
Po pierwsze - grafika... nie sądzę, by ktoś podołał takiemu wyzwaniu.
Po drugie - AI... czyli to co najbardziej wnerwia - sztuczna inteligencja wrogów i wykorzytywanie ich punktów akcji... jak to sobie wyobrażasz?
Po trzecie - jeżeli ktoś uporałby sie z pierwszymi dwoma punktami, to wątpię, żeby to się skończyło na kolejnym survivalu, a raczej klonie Fallout'a ;---)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
quick-fire 
Kapral


Główny edytor: Construct
Drugi edytor: GDevelop
Posty: 24

177 Prestiż
Wysłany: 10-09-2007, 13:49   

Klasyczna turówka z dobrym AI to jest cholernie trudna do zrobienia. ;-)

P.S/: Nazwa "SPECIAL" jest zlepkiem pierwszych liter nazw głównych cech. Więc... wyrzucając np tą charyzmę będziesz miał SPEIAL xD .
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 10-09-2007, 19:51   

Fadex napisał/a:
Wiesz, w sumie wątpię, żeby ktoś nie myślał o zrobieniu rimejka Fallout'a w klikach... chyba, że w niego nie grał ;---)
Po pierwsze - grafika... nie sądzę, by ktoś podołał takiemu wyzwaniu.
Po drugie - AI... czyli to co najbardziej wnerwia - sztuczna inteligencja wrogów i wykorzytywanie ich punktów akcji... jak to sobie wyobrażasz?
Po trzecie - jeżeli ktoś uporałby sie z pierwszymi dwoma punktami, to wątpię, żeby to się skończyło na kolejnym survivalu, a raczej klonie Fallout'a ;---)

Grafa to nie problem. Mam program, który wypakuje pliki grafik z fallouta, ale kolejny, który je przekonwertuje do gif'ów już mi nie działa...

No a co do AI, jak je sobie wyobrażam... gdybym sobie wyobrażał, to bym już grę robił!
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 11-09-2007, 15:55   

Kocham Fallouta to moja nabardziej ulubiona gra tylko jest maly problem: jak przeniensc miodnosc fallout do survivala? Widziales klape Fallout tactics? Zmiana gatunku zrobila z hitu shit wiec w moim odczuciu falloutowy surwival nie mailby nic z fallouta strzelanie do otaczajacych nas co chwile mutantow nie bylaby fajna fallout to ogromny swiat gdzie wszyscy maja sprawy a ty mozesz w nie ingerowac zmiana gatunku to inny gra z plakietka fallout. BTW F3 tez pewnie bedzie shitem bo robia to nie dla prawdziwych fanow tylko dla dzieciakow ktorzy lubia ponaparzac bezmyslnie w wszystko co sie rusza.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 11-09-2007, 23:43   

Nie widziałem Fallouta Tactics, ale ostatnio na niego "poluję". Jak zdobędę, to zobacze, czy to rzeczywiście aż taka klapa.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 12-09-2007, 20:15   

Znaczy tak gra spoko ale to juz nie jest fallout tylko gra do ktorej wrzucono swiat i bractwo stali z fallouta.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Qdlaty 
Starszy sierżant


Główny edytor: Construct
Pomógł: 5 razy
Posty: 185

1998 Prestiż
Wysłany: 20-02-2008, 08:54   

Tactics to klapa, szczególnie wybór koloru zbroi, kolory są takie kontrastowe, zupełnie nie pasujące do klimatu fallouta. A co do tego survivala- survival turowy? Nieee... Wyobraź sobie jak będziesz czekał zanim 50 otaczającyh Cię potworów zrobi ruch... A przy survivalu turowym to jeszcze musiałbyś bohaterowi zrobić dużo większy zakres ruchu niż potworom. Pograj w crimsonland. ;p To był survival. Chodzi o to, że o mały włos unikasz ataku potwora, przeniesienie do systemu turowego zepsuje to. Fallout to RPG.

Temporal, Fallout 3 będzie turowy (tzn. chyba do wyboru). Widziałeś chociaż trailera z tego? Świetnie utrzymali klimat i myślę, że będzie to najlepsza gra roku 08, jeśli zdążą wypuścić na czas. Pesymista z Ciebie. ;p
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 20-02-2008, 14:27   

Ruch wrogów zawsze można zrobić znacznie szybszy niż gracza na przykład po fastloopie.

A tego Crimsonland sobie sciagnąłem, nie wiem, czy to to samo bo jakies kilka wersji tam było, ale nie przypadł mi do gustu.
 
     
Qdlaty 
Starszy sierżant


Główny edytor: Construct
Pomógł: 5 razy
Posty: 185

1998 Prestiż
Wysłany: 20-02-2008, 15:11   

Fenrir napisał/a:
Ruch wrogów zawsze można zrobić znacznie szybszy niż gracza na przykład po fastloopie.

Tak, ale mimo to jeśli bohater nie będzie miał więcej punktów ruchu niż potworki, to nie ma szans. Jak będzie dużo potworów to i tak gdzie pójdzie, tam go któryś dosięgnie. Założmy, że bohater ma zasięg ruchu 10 pól, potwór 5 pól. Jeśli jest dużo potworów na mapie, to gdzie tam się wcisnąć, żeby nie być w odległości 5 pól (lub mniejszej) od nich?
W Crimsonlandzie kiedyś miałem 10 wynik w światowym highscores. xD
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 20-02-2008, 17:22   

Cytat:
Pesymista z Ciebie. ;p

No jestem :P EEe ja realista jestem eee wsumie to to samo :D No ale patrz ten nowy fallout to jakis inny jest z tego co sie orientuje to onni chca zrobic kolejna gre akcji dla debili gdzie tylko sie strzela. Dlatego ta gra bedzie dla wszystkich bo rzuca sie ci "debile" i starzy fani fallouta ktorzy mysla ze nowa gra bedzie taka jak stare dobre fallouty.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group