[RPG] Survive in the wastelands |
Autor |
Wiadomość |
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 09-09-2007, 22:09 [RPG] Survive in the wastelands
|
|
|
Po przejsciu Fallouta zaświatł mi ciekawy pomysł w głowie. Mianowicie... Survival w świecie Fallouta z walką zgodną z systemem SPECIAL użytym w tej grze.
Wybieramy na początku jedna z lokacji, to może być pustynia, miasto, baza militarna, albo katedra. Tworzymy własną postać lub wybieramy jedną z dostępnych (oczywiście niektóre statystyki będzie trzeba wywalić, bo np. charyzma na nic sie nam nie przyda). Ważne, by raz utworzoną postać można było zapisać na dysku.
Rozgrywka:
Zaczynamy na środku mapy. W ręce mamy pistolet 9mm a w ekwipunku kilka dodatkowych naboi i stimpack (coś jak apteczka). Z każdej strony wychodzą ludzie lub mutanty i zaczynamy walkę na zasadach systemu SPECIAL (mamy 5-10 punktów akcji, którymi płacimy za każdą czynność - strzał pojedynczy 5 PA, strzał serią 6 PA ruch o jeden hex (metr) 1 PA itp.).
Walka jest oczywiście torowa, dzięki czemu w naszej turze po zdobyciu odpowiedniej ilości EXP'a (za zabicie wrogów) mozemy spokojnie rozdysponować punkty na rozwój postaci.
Po przegranej (no cóż, w survivalach - jakiekolwiek by nie były - wygrać się nie da) zapisujemy się na listy wyników (najwięcej zabitych wrogów, najwyższy zdobyty poziom, albo nawet najwięcej zadanych obrażeń w jednej turze).
Sama idea jest prosta, ale zrobienie gry już takie się nie wydaje. Daję pomysł, bo sam tego raczej nie zrealizuję, a być może komuś podsunę tym jakąś myśl. |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 10-09-2007, 12:59
|
|
|
Wiesz, w sumie wątpię, żeby ktoś nie myślał o zrobieniu rimejka Fallout'a w klikach... chyba, że w niego nie grał ;---)
Po pierwsze - grafika... nie sądzę, by ktoś podołał takiemu wyzwaniu.
Po drugie - AI... czyli to co najbardziej wnerwia - sztuczna inteligencja wrogów i wykorzytywanie ich punktów akcji... jak to sobie wyobrażasz?
Po trzecie - jeżeli ktoś uporałby sie z pierwszymi dwoma punktami, to wątpię, żeby to się skończyło na kolejnym survivalu, a raczej klonie Fallout'a ;---) |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
quick-fire
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 24
177 Prestiż
|
Wysłany: 10-09-2007, 13:49
|
|
|
Klasyczna turówka z dobrym AI to jest cholernie trudna do zrobienia. ;-)
P.S/: Nazwa "SPECIAL" jest zlepkiem pierwszych liter nazw głównych cech. Więc... wyrzucając np tą charyzmę będziesz miał SPEIAL xD . |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 10-09-2007, 19:51
|
|
|
Fadex napisał/a: | Wiesz, w sumie wątpię, żeby ktoś nie myślał o zrobieniu rimejka Fallout'a w klikach... chyba, że w niego nie grał ;---)
Po pierwsze - grafika... nie sądzę, by ktoś podołał takiemu wyzwaniu.
Po drugie - AI... czyli to co najbardziej wnerwia - sztuczna inteligencja wrogów i wykorzytywanie ich punktów akcji... jak to sobie wyobrażasz?
Po trzecie - jeżeli ktoś uporałby sie z pierwszymi dwoma punktami, to wątpię, żeby to się skończyło na kolejnym survivalu, a raczej klonie Fallout'a ;---) |
Grafa to nie problem. Mam program, który wypakuje pliki grafik z fallouta, ale kolejny, który je przekonwertuje do gif'ów już mi nie działa...
No a co do AI, jak je sobie wyobrażam... gdybym sobie wyobrażał, to bym już grę robił! |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 11-09-2007, 15:55
|
|
|
Kocham Fallouta to moja nabardziej ulubiona gra tylko jest maly problem: jak przeniensc miodnosc fallout do survivala? Widziales klape Fallout tactics? Zmiana gatunku zrobila z hitu shit wiec w moim odczuciu falloutowy surwival nie mailby nic z fallouta strzelanie do otaczajacych nas co chwile mutantow nie bylaby fajna fallout to ogromny swiat gdzie wszyscy maja sprawy a ty mozesz w nie ingerowac zmiana gatunku to inny gra z plakietka fallout. BTW F3 tez pewnie bedzie shitem bo robia to nie dla prawdziwych fanow tylko dla dzieciakow ktorzy lubia ponaparzac bezmyslnie w wszystko co sie rusza. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 11-09-2007, 23:43
|
|
|
Nie widziałem Fallouta Tactics, ale ostatnio na niego "poluję". Jak zdobędę, to zobacze, czy to rzeczywiście aż taka klapa. |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 12-09-2007, 20:15
|
|
|
Znaczy tak gra spoko ale to juz nie jest fallout tylko gra do ktorej wrzucono swiat i bractwo stali z fallouta. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 20-02-2008, 08:54
|
|
|
Tactics to klapa, szczególnie wybór koloru zbroi, kolory są takie kontrastowe, zupełnie nie pasujące do klimatu fallouta. A co do tego survivala- survival turowy? Nieee... Wyobraź sobie jak będziesz czekał zanim 50 otaczającyh Cię potworów zrobi ruch... A przy survivalu turowym to jeszcze musiałbyś bohaterowi zrobić dużo większy zakres ruchu niż potworom. Pograj w crimsonland. ;p To był survival. Chodzi o to, że o mały włos unikasz ataku potwora, przeniesienie do systemu turowego zepsuje to. Fallout to RPG.
Temporal, Fallout 3 będzie turowy (tzn. chyba do wyboru). Widziałeś chociaż trailera z tego? Świetnie utrzymali klimat i myślę, że będzie to najlepsza gra roku 08, jeśli zdążą wypuścić na czas. Pesymista z Ciebie. ;p |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 20-02-2008, 14:27
|
|
|
Ruch wrogów zawsze można zrobić znacznie szybszy niż gracza na przykład po fastloopie.
A tego Crimsonland sobie sciagnąłem, nie wiem, czy to to samo bo jakies kilka wersji tam było, ale nie przypadł mi do gustu. |
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 20-02-2008, 15:11
|
|
|
Fenrir napisał/a: | Ruch wrogów zawsze można zrobić znacznie szybszy niż gracza na przykład po fastloopie. |
Tak, ale mimo to jeśli bohater nie będzie miał więcej punktów ruchu niż potworki, to nie ma szans. Jak będzie dużo potworów to i tak gdzie pójdzie, tam go któryś dosięgnie. Założmy, że bohater ma zasięg ruchu 10 pól, potwór 5 pól. Jeśli jest dużo potworów na mapie, to gdzie tam się wcisnąć, żeby nie być w odległości 5 pól (lub mniejszej) od nich?
W Crimsonlandzie kiedyś miałem 10 wynik w światowym highscores. xD |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 20-02-2008, 17:22
|
|
|
Cytat: | Pesymista z Ciebie. ;p |
No jestem EEe ja realista jestem eee wsumie to to samo No ale patrz ten nowy fallout to jakis inny jest z tego co sie orientuje to onni chca zrobic kolejna gre akcji dla debili gdzie tylko sie strzela. Dlatego ta gra bedzie dla wszystkich bo rzuca sie ci "debile" i starzy fani fallouta ktorzy mysla ze nowa gra bedzie taka jak stare dobre fallouty. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
|