NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strategia] Warriors of sword and spell
Autor Wiadomość
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
  Wysłany: 28-03-2010, 00:00   [Strategia] Warriors of sword and spell

Tytuł: Warriors of sword and spell

Gatunek: Strategia

Autor: Nornik
Grafika: Nornik
Dźwięk: Nornik
Muzyka: biblioteki TGF2, www.freesound.org, z gier Diablo, Nox, HoMM3

Opis:
Grę najprościej można opisać jako skrzyżowanie Heroes of Might and Magic oraz pierwszych części Warlords. Myślę, że nie ma takich, którzy nie słyszeliby o którejś z tych gier. Jeśli jednak ktoś o nich nie słyszał to w telegraficznym skrócie: gra polega na rozbudowie miast, tworzeniu coraz silniejszych armii, eksploracji mapy, odwiedzanie ciekawych lokacji, zbieraniu skarbów, toczeniu walk z nieprzyjaźnie nastawionymi mieszkańcami, rozwijaniu dowódców, rzucaniu zaklęć, itp.

Zrzuty ekranu:
Mapa1
Mapa2
Walka1
Walka2
Zamek
Dowódca
Menu

Download:
https://sites.google.com/site/warriorsofswordandspell/download

Uwagi:
Sterowanie: za pomocą myszki.
Przesuwanie mapy: za pomocą strzałek na klawiaturze lub po wciśnięciu prawego przycisku myszy.

Oczywiście wszelkie komentarze mile widziane. Grę przetestowałem, więc nie powinno się dziać nic niepożądanego. Jeśli jednak napotkacie na jakieś błędy – dajcie znać, to postaram się je wyeliminować.

Zapraszam do ściągania i grania :)


PS. Plik instalacyjny z grą zajmuje ok. 28 MB. Od razu odpowiem na pytanie "czemu tak dużo?". Ano temu, że sama gra zajmuje jakieś 5 MB a reszta to muzyka, która jest nieodłącznym elementem gry. Dlatego też wersji "odchudzonej" bez muzyki nie będzie (to tak tylko piszę jakby ktoś marudził na "gigantyczne" rozmiary pliku jaki musi ściągnąć).
 
     
Mefisto 
Bohater


Główny edytor: MMF2
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 74

4255 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 11:49   

Pograłem chwilę i muszę powiedzieć, że bardzo fajnie się gra. Grafika b. dobra, wszystko spójne ze sobą. Niestety jest też kilka błędów i niedoróbek. Muzyka nie działa. Przewijanie ekranu jest strasznie niewygodne, sprawdź TO. Brakuje też przycisku(albo takie nie znalazłem) centrowania ekranu na bohatera. Szkoda, że nie zrobiłeś własnego kursora. Drobnym błędem jest też to, że jak najedziemy kursorem na hud a pod hudem(na mapie) jest złoto albo inny przedmiot to w lunecie jest wyświetlana jego nazwa.
Ogółem, mimo drobnych błędów bardzo dobra gra. Dłużej pogram to powiem coś więcej.

Pozdro.
 
 
     
Kodek 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: nie
Pomógł: 8 razy
Posty: 176

12261 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 11:57   

Przyznam, że to jedna z lepszych produkcji klikowych w jakie grałem ; O

Szkoda, że nie ma zapisu gry bo chciał bym dokończyć co zacząłem w pierwszej misji, ale na pewno spróbuję ją przejść całą. Jest wykonana na prawdę dobrze ; )

Good work ; )

Przejdę to ocenię.
 
     
szymat 
Sierżant
mieeeuuuuhheheh


Główny edytor: Novelty
Pojedynki: tak
Posty: 129

12572 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 12:50   

Gra jest spoko, znalazłem kilka błędów:
- Gdy mam łuczników w gostku, i atakuje jakąś jednostkę, po wygraniu, tracę łuczników. Nie używałem ich :) .
- Scrolling popraw :) , przykład mefista jest dobry.
- Więcej jednostek możliwych

Ogółem gra bardzo fajna, podbiła serca fanów Herosów itp :)
_________________

 
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 13:11   

Mefisto napisał/a:
Muzyka nie działa.
Pozdro.


U mnie muzyka i wszystkie inne dźwięki działają ;)

+ Grafika jest super! :D :) Przyjemna dla oka.
+ Klimatycznie dobrana muzyka i dźwieki.
+ Fajne walki :)
+ Dobrze wykonane AI.
+ Prosta obsługa.
+ Fajowskie używanie czarów :D
+ Miodność gry

- Ciutkę słabe przewijanie mapy
- Brak zapisu gry :(


Ogółem 9/10 ! :) Tak trzymaj !

POLECAM ! :)
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 13:18   

Dziękuję za pierwsze opinie i komentarze. Postaram się aby żadna cenna uwaga nie została pominięta i w miarę możliwości (zwłaszcza czasowych) będą korygował pomniejsze błędy. Te grubsze sprawy na pewno będą poprawione.

A więc w odpowiedzi na dotychczasowe uwagi w kolejności ich ważności:
- błąd z łucznikami - już go zlokalizowałem. Nie wiedzieć czemu w jednym zdarzeniu było odwołanie do skrótu do łucznika a nie do niego samego (na szczęście błąd wystąpił tylko w pierwszej misji).
- scrolling - faktycznie najlepszy nie jest, ale też uważam że nie ma tragedii. Przykład Mefista jest oczywiście o niebo lepszy i postaram się go zaimplementować.

Postaram się jak najszybciej zamieścić w sieci poprawioną wersję.

- spróbuję coś zrobić z tą "luneta i HUDem" - choć w tym momencie nie wiem co :)

- Mefisto, jak to "muzyka nie działa"? Nie ma jej w ogóle? Czy coś się dzieje z jej odtwarzaniem (np. po walce nie wraca do muzyki z adventure map). Wszyscy mają taki problem?

pozdr.
 
     
Mefisto 
Bohater


Główny edytor: MMF2
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 74

4255 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 17:18   

Nornik napisał/a:
spróbuję coś zrobić z tą luneta i HUDem - choć w tym momencie nie wiem co


Dodaj zdarzenie(do zdarzenia,które wyświetla opis) kursor NIE zachodzi na HUD. ?
Nornik napisał/a:
Mefisto, jak to muzyka nie działa? Nie ma jej w ogóle? Czy coś się dzieje z jej odtwarzaniem (np. po walce nie wraca do muzyki z adventure map). Wszyscy mają taki problem?


W ogóle nie odtwarza, ale to chyba nie wina gry. Nie wiem dlaczego ale na moim kompie dźwięki nie działają jak są wczytywane z pliku. Ani w TGF2 ani w MMF2. : (
 
 
     
Kodek 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: nie
Pomógł: 8 razy
Posty: 176

12261 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 18:00   

Mefisto napisał/a:
W ogóle nie odtwarza, ale to chyba nie wina gry. Nie wiem dlaczego ale na moim kompie dźwięki nie działają jak są wczytywane z pliku. Ani w TGF2 ani w MMF2. : (

Mnie muzyka też nie działa. Jedynie te dźwięki wygranej walki, zaznaczania postaci czy wybierania konkretnych opcji.
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 18:23   

A powiedzcie mi co jest do zmiany w tym scrollingu? (zakładam, że chodzi o ten za pomocą prawego przycisku myszy):

- sam fakt, że scrolling następuje po naciśnięciu prawego przycisku myszy w "odpowiedniej" części ekranu
- czy to, że przesuwanie jest skokowe i może wystąpić efekt skakania w miejscu (zmiana na zmianę lewo/prawo lub góra/dół)

Pytam, bo zastanawiam się czy skorygować aktualny scrolling o rozwiązania zapożyczone od metody Mefista, czy zaimplementować cały jego sposób (przewijanie mapy po zbliżeniu kursora do krawędzi ekranu). W tym drugim przypadku napotkałem dwa problemy. Pierwszy to gdy pas który powoduje przesuwanie mapy (po najechaniu na niego kursorem) jest za wąski to ciężko w niego trafić (trzeba być bardzo precyzyjnym). Poza tym przy chęci wejścia na ekran dowódcy bądź zamku trzeba przesunąć kursor na HUD przechodząc przez pasek przesuwania w dół - w tym samym czasie następuje przesunięcie mapy w dół. Im szerszy dolny pasek tym dalej przesunie się mapa. Jakoś tak... nie podoba mi się to :)
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 19:42   

Patrzę na NB a tu pięć nieprzeczytanych postów w dziale ukończone w tym samym temacie. Od razu pomyślałem: "Lol wtf hax hax?". No ale dobra.

Ściągając paczkę o trochę ponadprzeciętnej wadze zacząłem czytać komentarze. "Grafika B. dobra"; "Jedna z lepszych gier klikowych w jakie grałem"; "miodność" i wiele innych zachwalających grę komentarzy. "Czad, ale czy to jest naprawdę takie dobre?" pomyślałem rozpakowując grę do folderu "Śmieci", jak robię ze wszystkimi grami z serii Pobierz-Zagraj-Usuń. Łoriors of słord and spell, nazwa od razu kojarzy się ze słynnymi "Hirołsami", ale oczywiście nie należy oczekiwać, żeby gra klikowa choćby zbliżyła się do tego lidera gatunku. No, tyle słowem wstępu, czas uruchomić plik o nieprzeciętnej ikonie i nazwie "Warriors_of_sword_and_spell_v1.exe".

Moim oczom ukazuje się iście standardowe menu. "Na pewno ściągnąłem dobrą grę? Nie no, tytuł się zgadza...". A więc, menu jest bardzo proste i szczerze powiedziawszy nie zachęca do kliknięcia w "Kampanię". Ale przecież mam zrecenzować grę, czego ja to nie zrobię. Klikam łapczywie na "Wojnę Goblinów", która zapewne jest tytułem pierwszej misji. Wstęp do kampanii jest dość ciekawy, ale niektóre zdania wydają się być wprowadzone jako tak zwane "zapchaj-dziury". Wybaczam to autorowi, bo nikt nie jest doskonałym pisarzem. Czasami brakuje też polskich znaków, literówek NA RAZIE nie znalazłem.

A teraz sama gra - cóż, na początku miałem trudności z połapaniem się o co w tym wszystkim chodzi. W końcu odnalazłem swój odzdział. Wtedy zobaczyłem siatkę tak giganycznych rozmiarów, że o mało nie spadłem z fotela, co jest dość trudną sztuką - ten nie jest obrotowy, tylko stacjonarny ;) "Przeżyję", pomyślałem, po czym rozpocząłem przygodę. Zabieram jakąś skrzynkę ze złotem, po czym wchodzę do jaskini i walczę z pająkami. I tu rozczarowanie - walka prowadzona jest prawie w całości losowo. Jedyne, co możemy zrobić to rzucić zaklęcie na jednego z naszych podwładnych, bądź wroga. Bardzo nie lubię, jeżeli walka, która jest kluczowym elementem gry zależy od czynników zewnętrznych. Według mnie bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie silnika walki w stylu Apostołów, to jest - dwia rzędy po trzy jednostki. W pierwszym rzędzie miecznicy, kaswalerzyści, itp, natomiast w drugim łucznicy, kusznicy i jednostki wsparcia. Cele wybierałoby się z możliwych, oczywiście miecznik nie może trafić jednostki przeciwnika w drugim rzędzie, jeżeli w pierwszym stoi kawalerzysta. Co innego łucznik. Oczywiście jest to tylko hipoteza, ale system walki zaimplementowany w grze szczerze powiedziawszy jest według mnie bardzo słaby, to tak jakby rozgrywać szybką walkę w oryginalnych hirołsach tracąc całą esencję gry. Dobra, pomarudziłem na system walki, teraz marudzenie na hud i inne elementy.

Po skończonej "bitwie" chcę się ruszyć. Nie mogę. Błąd? Przecież mam znacznik do ruszania się. Po kilku minutach kombinowania i restartowania gry doszedłem do wniosku, że hud gry jest mało czytelny i nie zauważyłem, że zabrakło mi punktów ruchu. Tak, czuję na was swój śmiech, rozbawienie, teksty w stylu "o lol, nie widział, że nie ma ruchu!". Ha, ha, bardzo śmieszne. Otóż, uważam, iż gdy braknie nam punktów ruchu, te wielkie kwadrato-podobne strzałki powinny stać się przynajmniej czerwone, żeby poinformować nas o tym, że nie możemy się już ruszyć. Ale mniejsza o to.

Idę sobie po wielkiej krainie, a tu nagle ŁAŁ zdobywam zamek! Ha, teraz jestem fajny, mogę sobie zakupić jednostki. Po kilku minutach podróży po lekko nieintuicyjnym inetrfejsie (jakiś trening, pierwszy poziom z pomocą byłby BARDZO przydatny) kupuję sobie jednostki. Potem zdobywam więcej złota. Tyle, że stać mnie na łuczników! (Oh yeah baybe!) Radość niestety nie trwa długo. Być może był to zamysł autora, żeby wprowadzić specjalne "zdarzenie losowe", być może nie, ale po KAŻDEJ walce tracę wszystkich łuczników jakich mam. Nawet gdy przeżyją. Co oni, dezerterują? Cóż, jest to dosyć poważny błąd i szczerze bardzo denerwujący.

Wracając do samej gry - spotkałem się z opiniami, że nie działa muzyka. U mnie wszystko śmiga w jak najlepszym porządku, ale chyba ja to kurka już gdzieś słyszałem. I to w grach o podobnej tematyce. No cóż, to lepsze niż cisza, ale lepiej byłoby załatwić coś oryginalnego (pomimo tego oczywiście, że utwory pasują do gry i same w sobie są dziełami sztuki ;) )

Grafika... hmm, jest to dosyć sporna kwestia. Nie będę owijał w bawełne - jest dla mnie po prostu brzydka, ale wykonanie niektórych elementów jest dość dobre. Mówię to m.in. o zamku, wieży, cmentarzu, czy nawet kapliczki lub kopalni krasnoludów. Inne elementy... no cóż, mimo dobrych lineartów śa po prostu cienkie i niewycieniowane. Wygląd bohaterów może powodować ataki histerycznego śmiechu, mama zaczęła już dzwonić po egzorcystę, ale na szczęście się opamiętałem. Toż to jest piwosz, nie rycerz! Więc - niektóre elementy są wykonane bardzo dobrze, a inne niestety niechlujnie, choć wszystkie w tym samym stylu - za to plus.

Innym ciekawym błędem jest przyciemnianie ekranu. Pojawia się ono w przypadku tury wroga, jak i w przypadku tury gracza, kiedy wróg zniknie już z mapy. Swoją drogą inteligencja przeciwnika nie wydaje się być najgorsza (no, może poza tym, że zmierza do starcia z nami mimo o wiele gorszej armii...). Czasem jego zachowania wydają się losowe, ale... nobody's perfect. Może władca rzuca kostką.

Ostatnim i jednocześnie najgorszym błędem jest to, że nie da się przejść pierwszej misji. Oba zamki są moje, wrogów żadnych nie ma, tura 22 i... koniec. Nic się już nie da zrobić. Mogę sobie nastukać tur do 100 i nic się nie stanie. Klikowy następca hirołsów nie powinien mieć takich błędów. Żadna gra klikowa nie powinna mieć takich błędów.


Szczerze mówiąc starałem się scharakteryzować produkcję jak najwięcej uwagi poświęcając rzeczom, które należałoby zmienić, poprawić, etc. Jest to jedyna tego typu gra na PSK i gratuluję autorowi przełamania lodów. Po tym wszystkim czuję pewien niedosyt. Mimo wszystko przyjemnie chodziło mi się piwoszem po polach wielkości boiska dewastując hordy goblinów, nawet kiedy niewiele było w tym mojego udziału. Gra jest dość skomplikowana i za to plus dla autora, lubię takie :) Szkoda, że historia zakończyła się już na pierwszej misji, dalsze mogły być jeszcze ciekawsze. Tymczasem gra pozostaje w moim folderze "Śmieci", będę sobie wmawiał, że to dlatego, iż nie chce mi się nacisnąć shift+delete, ale kogo ja chcę oszukać ;) Mam nadzieję iż autor weźmie sobie moje rady do serca i potraktuje poważnie tę pisaną z przymrużeniem oka recenzję.

Pozostawię bez oceny, bardziej cenię sobie słowa niż liczby.
Pozdrawiam.
Fadex
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
szymat 
Sierżant
mieeeuuuuhheheh


Główny edytor: Novelty
Pojedynki: tak
Posty: 129

12572 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 20:23   

Fadex... to było takie... poruszające i piękne <brawo> ;)

Fadex ma racje, zwraca Ci uwagę na niedociągnięcia i ubytki. Postaraj się nad drugą wersją albo tą poprawioną, a wszyscy będą zadowoleni :)
_________________

 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3445

33730 Prestiż
Wysłany: 28-03-2010, 20:37   

Ja powiem tak: przygotowuję krótką, ale treściwą "recenzję" tej gierki (na pewno krótszą niż wywód Fadexa), bo mi się spodobała na pierwszy rzut oka - dlatego zamierzam ją zjechać (tj. znaleźć jak najwięcej błędów do poprawy) :) Jak na razie nie mam czasu, ale podczas świąt to zrobię.

Nornik, jeśli znasz jakieś błędy w gierce, a nie wiesz, jak je naprawić, to pisz. Mimo ograniczeń TGF2 pewnie będzie się dało temu zaradzić.
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 29-03-2010, 19:07   

Usunąłem wersję 1.0 gry z sieci, a także skasowałem linki download w pierwszym poście. Widziałem, że daliście też grę do Klikibazy. Proszę admina o jej usunięcie. Dzisiaj zamieszczę (w każdym razie postaram się) uaktualnioną wersję. Wtedy też napiszę coś więcej.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 29-03-2010, 22:14   

U mnie również nie ma muzyki oraz dźwięków... ;) .

//Jutro napiszę coś więcej.

Wygrałem pierwszą misję...ale nie odblokowała mi się kolejna...
Ostatnio zmieniony przez Wackyjackie 30-03-2010, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 29-03-2010, 22:33   

Ok, w downloadzie znajduje się zaktualizowana gra (wersja 1.01). Mimo niewielkiej ilości czasu, na podstawie Waszych opinii i komentarzy (Fadexa również ;) ) udało mi się zmienić co następuje:

- wyeliminowano błąd uniemożliwiający ukończenie pierwszej misji
- wyeliminowano błąd "dezerterujących" łuczników
- wyeliminowano błąd powodujący pojawianie się w lunecie nazw obiektów znajdujących się pod "HUDem"
- poprawiono przewijanie ekranu (póki co pozostałem przy oryginalnym sposobie przewijania ale zastosowałem rozwiązanie zaproponowane przez Mefisto - pętle. Dzięki temu wyeliminowałem skakanie ekranu, a mapa przesuwa się płynnie. Czemu nie zastosowałem scrolla "przy krawędzi ekranu" napisałem kilka postów wcześniej. Rzecz do dalszego przemyślenia)
- "wielkie kwadrato-podobne strzałki" zostały zastąpione strzałkami. Po wyczerpaniu punktów ruchu stają się czerwone



I jeszcze słów kilka w odpowiedzi na recenzję Fadexa:
- o walce -> tak jak napisałem gra jest krzyżówką HoMM i pierwszych części Warlords. Sposób walki jest właśnie zaczerpnięty z tej drugiej gry a nie z HoMM. Za pomocą zaklęć, poszczególnych umiejętności dowódców, czy odpowiedniego użycia umiejętności taktyki, ma się wpływ na przebieg bitwy. Wiec wcale tak źle według mnie nie jest.
- o siatce -> hmmm... w sumie to nie wiem w czym jest problem dużej siatki
- o grafice -> oczywiście jednym się podoba, drugim się nie podoba. Normalna rzecz. Mi się podoba i dlatego taką umieściłem w grze. Wydaje mi się, że ma swój styl, swoją "kreskę" i tworzy zgraną całość
- o piwoszu -> tak, muszę powiedzieć, że rozbawił mnie ten Twój piwosz :) (Ciebie chyba też). Ale to dobrze. Od razu powiem, że wszyscy dowódcy są rysowani tą samą "kreską" i mają właśnie taki humorystyczny charakter - tak miało być. Poza tym z portretów dowódców jestem naprawdę zadowolony i ich na pewno nie zmienię :)

Zapraszam do dalszego grania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group