[Strategia] Warriors of sword and spell |
Autor |
Wiadomość |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:45
|
|
|
No, to zaraz machnę reckę v2
To znaczy... nie dziś oczywiście |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
drc
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 81
391 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 17:17
|
|
|
naprawdę fajna gierka... na pewno jedna z najlepszych ostatnio wydanych
ale proszę daj wersję lajt |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 18:30
|
|
|
Więc .
Zacznę od warstwy fabularnej:
Do najlepszych ona nie należy, ale przynajmniej wiemy co, po co, dlaczego. Przydałby się jakiś opis świata w którym gra się dzieje. Ogółem - jest dobrze, ale może być lepiej. Nie ma na co narzekać - 6+/10.
Grafika:
Miejscami wspaniała, miejscami dobra, a jeszcze gdzie indziej średnia. Na całe szczęście nie spada poniżej tego, średniego, poziomu. Jest jednolita stylowo i za to masz wielkiego plusa.
Powinieneś dodać więcej detali, do takich obiektów jak skały, czy trawa. Jeszcze nie spotkałem się nigdy z jednolitą, płaską trawą jak i z płaskimi górami. Wystarczy gdzie nie gdzie narysować krzaczek, kwiatka i dodać więcej odcieni trawy. I poprawić cieniowanie (głównie gór). Menu nie należy też do najpiękniejszych. Solidna, stylowa, jednolita - 8-/10.
Muzyka:
U mnie się nie odtwarza, ale przesłuchałem w winampie. Pasuje do gry i przyjemnie się przy niej gra. Nic poza tym . 7-/10 (- za to, że nie działa na niektórych kompach).
Zobacz czy nie dałeś jednej, określonej ścieżki, do plików muzycznych. Może się zdarzyć tak, że muzyka jest odtwarzana tylko jeśli gra jest zapisana na określonym dysku i w określonym katalogu.
Dźwięk:
Zdecydowanie najsłabsza strona gry. W dźwiękach w menu słychać, szum przed kliknięciem (słychać, że był nagrywany). Poruszanie się bohatera przypomina...przelewanie wody. Do dźwięków walki nie mam szczególnych zastrzeżeń. Ogólnie ubogo tak z dźwiękami. Chociaż tyle, że są jakiekolwiek .
5/10
Miodność:
Gra się ŚWIETNIE. Produkcja wciąga. Chyba jedyna klikowa gra która mnie tak wciągnęła. System walk - ciekawy, ale zbyt mała jest ingerencja gracza. I zbyt duża losowość walki. Nie jestem aż pewny, czy zależy od umiejętności .
9/10
Technikalia:
Cóż...mimo, że wygrałem pierwszą misję, nie odblokowała mi się kolejna. Uznam grę za wersję demo, póki co, ale czekam na poprawkę. Przydałoby się również zapis/odczyt. Nie jest to, aż takie trudne jak mogłoby się wydawać. Poruszanie się po mapie nie należy do najwygodniejszych. Tak samo jak poruszanie kamery. Dobrze, że można poruszać nią strzałkami...o czym nie chcący się dowiedziałem...- gdzie jakiekolwiek readme/opis COKOLWIEK?
7/10. Nie uświadczyłem specjalnych błędów.
W sumie: 6+8+7+5+9+7= 42
42/6=7
7-/10 - czyli lepiej niż nieźle.
<Jeden minus się nie zredukował ;>> |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 20:28
|
|
|
Wackyjackie, dziękuję za recenzję, opinię i oceny.
W downloadzie jest zamieszczona wersja 1.01, w której wyeliminowany został między innymi błąd "niekończącej się pierwszej misji".
Trochę więcej detali jest później, w następnych misjach - nie chciałem "wszystkiego" wrzucać do pierwszej misji. Między innymi są też kwiatki . Ale faktycznie "wrzucę" coś do pierwszej misji aby faktycznie było w niej coś więcej.
O poruszaniu kamery strzałkami jest info w pierwszym głównym poście No więc, ten minus mógłby się jednak zredukować
A fakt, że ukończenie pierwszej misji jest już możliwe to koło tej siódemki mógłby się pojawić plus
Ok, a teraz na poważnie. Wytknięte błędy i rzeczy do poprawienia skrzętnie notuję na boku i będę je wprowadzał do gry. Jak się zbierze pokaźna ilość rzeczy poprawionych to zamieszczę kolejną wersję gry. Między innymi mam zamiar wprowadzić Tutorial.
I jeszcze jedna rzecz. Zapis/odczyt - to faktycznie chyba będzie trzeba wprowadzić. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić - przeszukam forum to może coś znajdę. Ale jeśli macie jakieś propozycje to bardzo proszę. |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 21:04
|
|
|
Ini służy do zapisu gry. Zalety? Jest zapis. Wady? Operowanie na naprawdę wielu wartościach w przypadku tak skomplikowanej gry "z" i "do" pliku ini. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 22:08
|
|
|
Nawet zapisywanie odblokowanych plansz będzie już dobre. A to akurat banał do zrobienia.
Do wyboru masz INI i Array. Możesz też użyć opcji "Save frame cośtam", zapisuje ci wszystko, ale praktycznie nie masz opcji do wyboru.
Na ini i array przeznaczyłem po dniu i je opanowałem . Więc to nie jest nic aż takiego strasznego. Jest pełno tutoriali na tym i innych forach . Przykładów za wiele nie ma ;>. |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 30-03-2010, 23:26
|
|
|
Nie no, odblokowane plansze są zapisywane. Tzn jak dziś przejdziesz pierwszą misję to zostanie to zapamiętane i jutro zaczynasz grę od misji nr 2. |
|
|
|
|
Seba
Starszy sierżant Zwolnij!
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 184
1261 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2010, 10:11
|
|
|
Gra jest fajna ;]
Ale bardzo denerwujące jest to, że większość ataków jest ze strony wroga. Dużo mojej armii przegrała, bo nic nie robiła
I kiedy w końcu udało mi się przejść pierwszą misję, druga się nie odblokowała... |
_________________
WIN!
Чувак сегодня, выпил много водки. |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2010, 10:49
|
|
|
Seba, zmartwiłeś mnie faktem, że nie odblokowała Ci się druga misja. A powiedz mi grasz na wersji 1.0 czy na 1.01? Mam nadzieję, że na wersji 1.0, bo wydaję mi się że w kolejnej wersji już ten błąd poprawiłem i działa jak powinno. Cóż przeprowadzę dodatkowe testy.
A odnośnie tego, że twoja armia "nic nie robiła". W pierwszej misji walczysz głównie z goblinami. A gobliny są bardzo zwinne (wysoka inicjatywa). Musisz sobie z tym faktem poradzić, albo rozwijając u dowódcy np. dowodzenie, albo obronę (aby wyższa inicjatywa goblina nie kończyła się tak często skutecznym atakiem), albo np. rzuceniem odpowiedniego zaklęcia. |
|
|
|
|
Seba
Starszy sierżant Zwolnij!
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 184
1261 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2010, 18:09
|
|
|
Grałem na najnowszej wersji jaką udostępniłeś - post napisałem w dniu kiedy ją ściągnąłem.
O i jeszcze coś mi się przypomniało. Mówisz o czarach - tylko raz mogłem wybrać jakiś czar, to to po prawej z I II III IV nie? Potem było jakby zablokowane, nic się nie działo gdy wybierałem czar. |
_________________
WIN!
Чувак сегодня, выпил много водки. |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2010, 19:42
|
|
|
W download zamieściłem wersję 1.02:
- Dodano Samouczek
- Zmieniono dźwięk ruchu armii
- Poprawiono parę pomniejszych niedociągnięć
Przetestowałem dokładnie tę pierwszą misję i u mnie się skończyła, odblokowując następną. Więc naprawdę nie wiem, skąd te problemy. Na pewno pokonaliście wszystkie armie goblinów? Może jakaś się gdzieś schowała? Już sam nie wiem.
Seba, co do zaklęć. Tyle razy testowałem i z zaklęciami nie miałem ani jednego problemu. A... jesteś pewien, że miałeś dane zaklęcie w posiadaniu? |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2010, 20:51
|
|
|
Moim zdaniem problem jest taki że wystarczy zdobyć dwa zamki, aby dostać ekran z 'wygraniem' misji, a nie dodatkowo wybić goblińskie armie. Ale przetestuję tą wersję i zobaczę .
//Nie skończyłem, bo...gra się 'zawiesiła' podczas tury wroga...Jedyne co mogę robić to ruszać mapą, a wróg ani myśli, żeby się ruszyć ;/. Także więc albowiem - kolejny bug.
@Down
Gdzieś w okolicy zamku. Tego po prawej. Jedna armia. |
Ostatnio zmieniony przez Wackyjackie 03-04-2010, 18:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2010, 10:22
|
|
|
A pamiętasz w którym miejscu stały armie wroga? Przynajmniej tak mniej więcej.
[ Dodano: 13-04-2010, 17:31 ]
Ostatnimi dniami testowałem i testowałem (wersję 1.02). Pierwszą misję przeszedłem kilka razy. Za każdym razem misja się "zakończyła" odblokowała się następna. AI komputera się nie zablokowało ani razu. Również zrobiłem test cały czas kończąc turę - doszedłem do "kilkudziesiętnej" tury i wszystko było ok. Więc może zdarzył się jakiś jednorazowy błąd?
Czy ktoś dalej testował gierkę? Romanx gdzieś tu obiecał, że będzie testował grę przez Święta |
|
|
|
|
Taksim
Mięso armatnie
Główny edytor:
Posty: 1
5 Prestiż
|
Wysłany: 25-04-2010, 17:51
|
|
|
Mam wersje 1.02 i miałem podobny błąd jak Wackyjackie.
I nie odblokowała mi się druga misja jak skończyłem pierwszą. Zdobyłem zamki, ale nie wybiłem wszystkich zielonych, a misja mi się zakończyła. Przechodziłem kilka razy pierwszą misje, ale ile można?
Save by się przydał w trakcie misji. Może nie wtedy kiedy chcemy, ale jakiś check point czy coś.
Kajetan Raulin? | Aleks |
Ostatnio zmieniony przez Aleks 25-04-2010, 21:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 25-04-2010, 18:33
|
|
|
Nornik, nie zdążyłam jeszcze Spokojnie. |
|
|
|
|
|