NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF] Wyświetlanie nazwy gracza
Autor Wiadomość
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
  Wysłany: 17-01-2012, 16:14   [TGF] Wyświetlanie nazwy gracza

Witam, mam takie pytanie, ponieważ kombinowałem i jak na razie nic z tego nie wyszło. Jak zrobić, że na początku gry, gracz podaje w okienku swoje imię np. Sporeczek i klika okej, a potem przez całą grę bohaterowie np. w tekstach mówionych mówią Witaj (nazwa użytkownika), albo w okienkach że nazwa postaci: Sporeczek, liczba monet itp. Z góry dziękuje.
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 16:33   

Mnóstwo sposobów, wystarczy wsadzić imię do globalnego obiektu przechowującego tekst. Działa to nawet z najzwyklejszym globalnym obiektem tekstowym (String), jeśli zapiszesz imię jako Alterable string. Niestety, obiektów tekstowych w TGF 1 nie można niszczyć, więc polecam coś w rodzaju Global Strings Object - nie dość, że od razu jest globalny (nie musisz nic przestawiać), można go zniszczyć w konkretnym poziomie, żeby nie zajmował limitu i w dodatku przechowuje do 1000 ciągów, a nie 1.
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 18:49   

Mi chodzi raczej o takie coś, żeby potem nie dało się tego edytować, coś w rodzaju tekstu wpisywanego w obiekcie tekstowym. Tzn. aby obiekt był nieedytowalny.
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 19:25   

Podałam Ci, jak robić globalne ciągi znaków. Jak chcesz konkatenować ciągi, to robisz to tak:
"Znów się spotykamy "+$tekst+"... posmakuj mej stali psi synu!"
Oczywiście $tekst zastąp czymś, co faktycznie zawiera imię postaci, np. string$("Text object") jeśli używasz globalnego obiektu Text.
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 20:10   

W tym problem że jak to robię to wyświetla mi komunikat o tym że wyrażenie jest nieprawidłowe, tzn czy jakoś tak. Nawet nie wiem czy zwykły obiekt tekstowy może mieć komendy... i nie chodzi mi o ten co się wpisuje.
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 20:25   

Może byś pokazał to wyrażenie?
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 20:27   

Gdy klikam np. spacje >> Tekstowy obiekt >> Modyfikuj zmienny ciąg >> "Znów się spotykamy "string$("Text object")"... posmakuj mej stali psi synu!" Oczywiście mam obiekt edycji tekstu o nazwie Text object ;)
_________________
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 20:33   

"Znów się spotykamy" + string$("Text object") + "...posmakuj mej stali, niewierny".
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 20:35   

No co jest, gdy klikam Okej to mi wyskakuje że nie rozumie wyrażenia. Usunąłem tą kropkę..
_________________
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 21:00   

zamieniłeś Text object na nazwę jakiej ty użyłeś?
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 21:25   

Sprawdź czy samo wyrażenie string$("Text object") jest dobre. Bo z editboxa (a z tego co napisałeś wynika, że korzystasz z ediboxa) inaczej się chyba wyciąga tekst
o_ O.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 22:00   

Sporek napisał/a:
"Znów się spotykamy "string$("Text object")"... posmakuj mej stali psi synu!"

A gdzie plusy?
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 22:17   

Wackyjackie napisał/a:
Sprawdź czy samo wyrażenie string$(Text object) jest dobre. Bo z editboxa (a z tego co napisałeś wynika, że korzystasz z ediboxa) inaczej się chyba wyciąga tekst
o_ O.


Hmm, nie działa. Samo, ani z obiektem. Nic. To dopiero zagadka...
_________________
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 22:35   

Nic nie jest zagadką. Zamiast wklepywać gotową formułkę, poszukaj sobie właściwej klikając prawym na obiekcie tekstu (stringu, editboxie, niemampojęciazczegokorzystasz) przy podawaniu tekstu (retrieve data from an object). I po problemie. Nie mam ochoty specjalnie instalować TGFa 1.06, by zrobić przykład :Q.

Albo zaaaraz. Znalazłem na dysku, tylko biblioteki dociągnę...
Ostatnio zmieniony przez Wackyjackie 17-01-2012, 22:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-01-2012, 22:43   

Wackyjackie napisał/a:
Nic nie jest zagadką. Zamiast wklepywać gotową formułkę, poszukaj sobie właściwej klikając prawym na obiekcie tekstu (stringu, editboxie, niemampojęciazczegokorzystasz) przy podawaniu tekstu (retrieve data from an object). I po problemie. Nie mam ochoty specjalnie instalować TGFa 1.06, by zrobić przykład :Q.

Albo zaaaraz. Znalazłem na dysku, tylko biblioteki dociągnę...

Ja nawet nie wiem gdzie to jest O_O
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group