[Globalna Wojna] 4 |
Autor |
Wiadomość |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 717
36330 Prestiż
|
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 10:45
|
|
|
Calldll wczytuje zewnętrzny kod, więc coś w deseń zewnętrznego skryptu i jego użycie automatycznie wykluczy pracę z udziału w konkursie.
jarlfenrir napisał/a: | Cytat: | - dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5, |
Czy dozwolone są darmowe wersje tych porgramów? Tj. TGF/TGF2 z czasopisma lub CF free edition? |
Tak, można korzystać z darmowych oraz promocyjnych wersji wymienionych wyżej programów. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 11:08
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Teraz muszę tylko wybrać czy TGF2, którego znam, czy może lepiej nowy CF w celach dydaktycznych Czasu mało, więc dłużej chyba będę myślał nad grą, niż fkatycznie ją tworzył...
Cytat: | - gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem, |
Mam nadzieję, że jak z darmowego CFa wyeksportuję dla HTML5, to to się liczy jako "działające na Windowsie", bo nie widzę w nim możliwości exportu do innego formatu... |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 11:28
|
|
|
Eksport nie jest stricte wymagany, można przesłać sam kod źródłowy.
Można też kogoś poprosić o eksport. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 11:47
|
|
|
CF to to samo co TGF2 tylko ma więcej opcji. Możesz wysłać sam plik MFA jeśli gra będzie bez rozszerzeń lub z rozszerzeniami posiadającymi port na wszystkie platformy to już możesz być prawie pewny, że zadziała na każdej platformie i uzyska dodatkowe pkt. O źle dopasowane rozdzielczości na Andka i IOS raczej nikt nie będzie się czepiał bo wiadomo, że to wymaga lekkich zmian. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 13:12
|
|
|
Moje pytanie: można używać wtyczki Sub-application?
Edit: pytanie trochę bez sensu, bo wymagałoby to więcej ramek, niż pozwalają zasady. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 13:17 Re: 4
|
|
|
Fadex napisał/a: | - dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,
|
Jak widać nie można
Fadex napisał/a: | - Bez własnych rozszerzeń,..
|
Tego zasady nie zabraniają... Można korzystać z własnych rozszerzeń jeśli zostały stworzone przed 1 kwietnia 2015 roku, zostały oficjalnie zatwierdzone przez Clickteam (czyli dodane do extension managera), są w pełni darmowe oraz dostępne dla wszystkich.
Nie wyjmuj z kontekstu, po wielokropku zdanie miało dokładnie taki sam sens jak tu napisałeś | Fadex |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
Ostatnio zmieniony przez Fadex 20-04-2015, 16:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 19:43
|
|
|
Mam jeszcze jedną wątpliwosć. Czy zdanie:
Cytat: | każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń |
Oznacza, że jak zrobię np:
Kod: | start of frame -> set valueA to 8; set valueB to 4; set valueC to 2 |
to to jest jedno zdarzenie, czy 3? |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 19:51
|
|
|
To jedno zdarzenie.
Zdarzenie = zbiór warunków + zbiór akcji
W bitwie są limity na liczbę zdarzeń i liczbę warunków. Akcji może być nieograniczona ilość. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 19:51
|
|
|
jarlfenrir, to jest jedno zdarzenie wykonujące 3 akcje. Zdarzenie to cała linia oznaczona numerem. Akcja to "ptaszek".
Zasady nie precyzują ile akcji może znajdować się w jednym zdarzeniu, czyli teoretycznie możesz dodać nieskończoną ilość akcji, jednak podejrzewam, że będzie to brane pod uwagę jako kryterium oceniania na zasadzie im mniejsza ilość akcji, tym wyższa ocena.
Niech się Fadex lub Cootje wypowiedzą.
Edit: Fadexy się wypowiedziały. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 20:16
|
|
|
Gdyby akcje i wyrażenia były ograniczone to już chyba była by przesada. W poprzednich edycjach nikt nie zwracał uwagi na to ile akcji/wyrażeń miała gra. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
janus1001
Szeregowy
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 4
43 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 20:18
|
|
|
Czy można używać wbudowanych movementów? Mimo że nie mają bezpośredniego zastosowania, to można ich użyć w celu zmniejszenia ilości zdarzeń w ciekawy sposób.
Drugie pytanie: "muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji" - oznacza to, że nie ma być plików poza plikiem .mfa lub innym? |
Ostatnio zmieniony przez janus1001 20-04-2015, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 20:23
|
|
|
Jasne, jak użyjesz ich w sprytny sposób to tylko zyskasz. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 21:42
|
|
|
Można powiedzieć, że gra może tworzyć pliki w folderze jeśli tego potrzebuje przykładowo pliki zapisu stanu gry. Jednak nie powinny to być dynamicznie ładowane tilesety itp. Najbezpieczniej jednak jest dodać wszystko do zasobów binarnych aplikacji. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
 
Główny edytor: 
Posty: 437
16663 Prestiż
|
Wysłany: 21-04-2015, 02:51
|
|
|
sluchajcie ziomeczki, ja nie po to wrzuciłem Guardian Galaxy, żebyście się zastanawiali czy mieć w grze 4 zdarzenia czy trzy. Mieliście się zdemotywować od samego początku i uznać, że nie osiągnięcie w tej bitwie nic, poza porażką, bo ona juz jest wygrana.
Także spokojnie, nie ma znaczenia co tam wyskrobiecie, z góry jesteście skazani na porażkę. Przykro mi to mówić, lubię was wszystkich (w szczególności Ciebie Tomi888), ale sami widzicie przeciwko czemu walczycie.
Dodajcie mój kanał do ulubionych, subskrybujcie mnie, polubcie mój fanpage, moją stronę na facebooku, mój instagram, dajcie łapkę w górę pod filmem.
EDIT: Cotje, specjalnie dla Ciebie, nie optymalizowałem "kodu" gry nic a nic, dam sobie rękę uciąć że tam można z 13 zdarzeń zrobić jedno. Co nie zmienia faktu, ze nie masz szans.
|
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 |
|
|
|
 |
|