NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: msg
02-05-2015, 19:27
[MMF2] Strzał 360
Autor Wiadomość
Zimny_kotlet 
Szeregowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 4

65 Prestiż
Wysłany: 26-12-2011, 16:05   [MMF2] Strzał 360

No więc tak:
Chciałem sobie zrobić prosty silnik do strzelania 360, poczytałem trochę tu i tam, no i zrobiłem tak jak pisali. Tylko że coś nie działa.

Zdarzenia i cała reszta wyglądają mniej więcej tak:
Jest gracz, celownik i pocisk.
Celownik ustawiony tam gdzie myszka, wiadomo.
User klika -> stwórz pocisk na postaci // ustaw kąt pocisku na "Direction( "Advanced Direction Object", X( "postac" ), Y( "postac" ), X( "celownik" ), Y( "celownik" ))"
Jest więcej niż zero pocisków -> włącz pętle "ruch_pocisku" 10 razy
Na pętli "ruch_pocisku" -> dodaj "Cos(Angle( "pocisk" ))" do PosX kulki // odejmij "Sin(Angle( "pocisk" ))" od PosY kulki

Teoretycznie to powinno wystarczyć, lecz jak klikam to pocisk sie pojawia, obraca i caly czas jest w miejscu w którym się pojawił. Jakikolwiek przykład mile widziany.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 26-12-2011, 16:21   

Cos(Angle( "pocisk" )) - zawsze mniejsze lub równe 1, czyli zaokrąglane do całkowitego 0 lub w szczególnym przypadku 1. Pozycja jest całkowita. Wobec tego dodajesz zero :P
Zrób tak: dodawaj/odejmuj te wartości od zmiennych RuchX, RuchY (dodaj je najpierw pociskowi), a następnie ustawiaj PosX i PosY na te zmienne. Pamiętaj, żeby przy tworzeniu pocisku (tj. przy kliknięciu) ustawić RuchX,Y na PosX,Y.
 
     
Zimny_kotlet 
Szeregowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 4

65 Prestiż
Wysłany: 26-12-2011, 17:21   

No dobra, dodaje Cos(Angle("pocisk")) do ruchX, później ustawiam posX na ruchX, klikam, a ten dalej stoi. Po chwili sie zorientowałem że przy kliknięciu ustawić ruchX/Y na PosX/Y-nic to nie zmieniło, nic się dalej nie chce ruszać.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 27-12-2011, 07:59   

Zimny_kotlet napisał/a:
a ten dalej stoi.

Dalej stoi, a jeszcze nie ustawiałeś RuchX,Y na PosX,Y na początku istnienia? To znaczy, że akcje są dobre, tylko najwyraźniej warunki nie. Gdyby warunki były spełnione, obiekt teleportowałby się do 0,0.
 
     
Zimny_kotlet 
Szeregowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 4

65 Prestiż
Wysłany: 27-12-2011, 16:36   

Okej, znalazłem błąd, 360 ładnie działa, "pomógł" rozdane, temat zakończony.
 
     
ChickenGames 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Posty: 69

2469 Prestiż
Wysłany: 02-05-2015, 19:16   

Daj projekt mfa do downloadu bo nic nie kumam ;3
_________________
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 02-05-2015, 19:22   

Necroposting. Na nukesofcie masz fajny tutorial do strzału 360.

http://romanx.webd.pl/down/360.zip
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group