Zamknięty przez: Neoqueto 14-07-2015, 15:34 |
[MMF2] Globalna kasa |
Autor |
Wiadomość |
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 12:41 [MMF2] Globalna kasa
|
|
|
Witam, otóż chciałbym zrobić globalną kase jak i życie, zmęczenie etc. - zastępuje to score'ami, ale jak zrobić, żeby na każdym frame był score np. "Kasa" "Zycie" itp. |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 13:56
|
|
|
Wartości globalne:
|
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 14:24
|
|
|
Jak zmieniać wartości globalne score? Nie ogarniam jak zobaczyć daną wartość dajmy na to tego score.
[ Dodano: 13-07-2015, 14:50 ]
Ustawiłem wartość globalną, teraz zamiast do score, przypisuje do Counter, lecz nie działa ;/ |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 16:06
|
|
|
Wartości globalne to zwyczajne wartości - tak jak w liczniku, czy w obiekcie - tylko widoczne w obrębie całej gry, a nie tylko jednej ramki. Nie mogą tak po prostu "nie działać" ^_^' |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 16:25
|
|
|
Nie chciałbym tutaj spamić. Wejdziesz na gg? opisze Ci co i jak.
[ Dodano: 13-07-2015, 16:48 ]
Moje gg jakby ktoś chciał pomóc w tej sprawie, objaśnił bym tam, bo tu dużo tego, wrzucania ssów itp. 49539354 |
|
|
|
|
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 17:07
|
|
|
Ustawiasz sobie np. Global Value A = Kasa. To będzie zmienna twojej kasy w całej grze, nie zapisuj jej w żadnym liczniku globalnym bo będziesz musiał go przeklejać do każdej klatki.
Teraz robisz sobie tam gdzie chcesz mieć pokazaną kasę jakiś licznik, np w prawym rogu sklepu itp. Teraz dajesz zdarzenie:
Always--> Set Counter to(ten gdzie ma być kasa) -> Retrive Global Value A
I tą linijkę musisz zrobić w każdej klatce z licznikiem gdzie chcesz mieć pokazaną kasę. Aha i jak chcesz dodawać albo odejmować kasę, to nie dodawaj/odejmuj do licznika, tylko do tej zmiennej globalnej.
Robisz tak analogicznie do każdej statystyki w grze, którą trzeba będzie później zapisać do Save. Łatwo prosto i przyjemnie |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 17:15
|
|
|
Dalej mi nie działa. Musiałby ktoś mi pomóc na skype/gg, szybciej by było. |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 17:28
|
|
|
Najlepiej zrobisz pisząc tutaj.
"Score" to jest konkretny obiekt. Wartości globalne są od A do Z (domyślnie).
Używanie zmiennych globalnych: https://www.dropbox.com/s...-uhue5r8Da?dl=0
Całkowicie porzuć obiekty "Score" i "Lives". |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:02
|
|
|
Zrobiłem tak jak mi Ishimura kazał/a (nie na Score tylko na Counterze). Gdy na klatce 1-szej klikne dajmy przycisk, który dodaje 5 punktów i gdy przejde na klatke 2, punkty sie zeruja. |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:08
|
|
|
Kliknięcie przycisku musi dodawać nie do Countera, ale do Global Value A. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:22
|
|
|
Ktoś pomógłby na skype/gg? Średnio mi odpowiada na Forum (sprawdzanie czy ktokolwiek coś napisał, żeby wrzucić zdjęcie trzeba znaleźć host zdjęc i wpakować)
[ Dodano: 13-07-2015, 18:28 ]
Aaa.... Ogarnąłem. Jak będzie coś nie tak to napiszę. Dziękuje.
[ Dodano: 13-07-2015, 18:37 ]
Jedno cuś. Jak robie nowego countera, robie z niego bar'a do zycia, wstawie itd. - przy uruchomieniu gry nie pokazuje sie na ekranie. |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:48
|
|
|
Pokazuje się, tylko musisz się upewnić, że ustawiłeś "Minimum value" na "0" (chyba, że potrzebujesz ujemnych) i "Maximum value" na coś rozsądnego, a nie "999999999". No i jeśli jego "Initial value" jest na "0", to zanim ustawisz go w zdarzeniach nie będzie on widoczny. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
wgnsy123
Starszy kapral
Główny edytor:
Posty: 48
353 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:53
|
|
|
Max jest 100, min. 0 - początkowa wartość na 100, czyli powinno widać...
[ Dodano: 13-07-2015, 19:00 ]
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 19:07
|
|
|
W takim razie pewnie masz błąd w kodzie. Jeśli ustawiłeś Counterowi wartość na Global Value, to jeśli Global Value = 0, Counter również wynosi 0, zatem jest niewidoczny. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 13-07-2015, 19:09
|
|
|
Powiedz mi tylko gdzie znajduje się ten pasek ? Jeśli odpalasz klatkę i ustawiłeś żeby kamera trzymała się jakiegoś punktu, a ten pasek jest na starcie poza widoczną częścią klatki, to możliwe że jak przesuwasz ekran to licznik porusza się razem z nim i nigdy go nie zobaczysz.
Zaznacz opcję Folow the frame jeśli jest tak jak napisałem powyżej. |
|
|
|
|
|