|
|
c++ program pomoc funkcja |
Autor |
Wiadomość |
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
|
|
|
|
Natie
Bohaterka
Pojedynki: nie
Posty: 380
Prestiż
|
Wysłany: 24-10-2015, 18:32
|
|
|
To było tak dawno temu... Ale czy w C++ czasem nie potęguje się przez pow, a nie przez cyrkumfleks? |
_________________ ... |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 717
Prestiż
|
Wysłany: 24-10-2015, 19:08
|
|
|
Cytat: | #include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
float x1(float b, float a, float d){
return (b*b+sqrt(d))/(2*a);
}
float x2(float b, float a, float d){
return (b*b-sqrt(d))/(2*a);
}
int main()
{
float a;
float b;
float c;
float d;
cout << szablon funkcji to ax^2+bx+c << endl;
cout << podaj a << endl;
cin>> a;
cout << podaj b << endl;
cin>> b;
cout << podaj c << endl;
cin>> c;
d = a*a-4*a*c;
cout << delta to << d << endl;
cout << x1(b, a, c) << to 1 miejsce zerowe\n;
cout << x2(b, a, c) << to 2 miejsce zerowe\n;
return 0;
} |
Sobie zweryfikuj wyniki, szybko edytowałem, bo nie mam czasu. Daszek to nie był znak dereferencji? ;d |
_________________
|
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
Wysłany: 24-10-2015, 19:20
|
|
|
Wackyjackie napisał/a: |
Cytat: | #include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
float x1(float b, float a, float d){
return (b*b+sqrt(d))/(2*a);
}
float x2(float b, float a, float d){
return (b*b-sqrt(d))/(2*a);
}
int main()
{
float a;
float b;
float c;
float d;
cout << szablon funkcji to ax^2+bx+c << endl;
cout << podaj a << endl;
cin>> a;
cout << podaj b << endl;
cin>> b;
cout << podaj c << endl;
cin>> c;
d = a*a-4*a*c;
cout << delta to << d << endl;
cout << x1(b, a, c) << to 1 miejsce zerowe\n;
cout << x2(b, a, c) << to 2 miejsce zerowe\n;
return 0;
} |
Sobie zweryfikuj wyniki, szybko edytowałem, bo nie mam czasu. Daszek to nie był znak dereferencji? ;d |
Wow działa, poza (x,y,z) w argumentach funkcji to co dodałeś ? Bardzo dziękuje |
_________________
|
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Pojedynki: nie
Posty: 502
Prestiż
|
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 717
Prestiż
|
Wysłany: 24-10-2015, 22:01
|
|
|
Hola, właśnie, po co tam kwadrat przy b w x1 i x2 x'D. |
_________________
|
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:47
|
|
|
Wackyjackie napisał/a: | Hola, właśnie, po co tam kwadrat przy b w x1 i x2 x'D. |
Coś mi się pochrzaniło ze wzorami xD
[ Dodano: 08-11-2015, 16:34 ]
Mam problem a nie chcę zakładać nowego tematu. Mam napisać program "Przygotować porównanie szybkości działania funkcji rekurencyjnej i interakcyjnej na przykładzie funkcji silnia" w c++ ale nie wiem jak się za to zabrać w ogóle. Nie wiem jakie komendy mam użyć, co i jak. Jak napisać funkcję to wiem, ale nie wiem co dalej.
Mam też 2 zadanie "Wykonać program pobierający dane do funkcji z tablicy poprzez wskaźniki." i to chyba by mi się udało samemu, najwyżej jakby coś nie poszło to się spytam, ale zapisałem sobie żeby nie zapomnieć. |
_________________
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Posty: 1411
Prestiż
|
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Posty: 1411
Prestiż
|
Wysłany: 08-11-2015, 18:55
|
|
|
Sporek napisał/a: | on sam powiedział, że sięz nami uczy bo nie zna jeszcze c++ |
Ale kto?!
Kod który podałeś służy do pomiaru czasu, który upłynął między kolejnymi GetTickCount(), więc w moje kody musisz go zwyczajnie wpleść, wstawiając jeden GetTickCount() tuż przed rozpoczęciem pętli iteracyjnej/rekurencyjnej i zaraz po. Dzięki temu dowiesz się, ile obie metody zajęły (odejmiesz jeden wynik od drugiego). Pozostałe funkcje wypisał nie wiadomo po co, biblioteki, miło, że wam podał, żeby potem nie było paniki pt. "wstawiłem GetTickCount() i się nie kompiluje !!", podawanie nazw zmiennych to durnota. |
_________________ |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
Wysłany: 08-11-2015, 20:14
|
|
|
msg napisał/a: | Sporek napisał/a: | on sam powiedział, że sięz nami uczy bo nie zna jeszcze c++ |
Ale kto?!
Kod który podałeś służy do pomiaru czasu, który upłynął między kolejnymi GetTickCount(), więc w moje kody musisz go zwyczajnie wpleść, wstawiając jeden GetTickCount() tuż przed rozpoczęciem pętli iteracyjnej/rekurencyjnej i zaraz po. Dzięki temu dowiesz się, ile obie metody zajęły (odejmiesz jeden wynik od drugiego). Pozostałe funkcje wypisał nie wiadomo po co, biblioteki, miło, że wam podał, żeby potem nie było paniki pt. wstawiłem GetTickCount() i się nie kompiluje !!, podawanie nazw zmiennych to durnota. |
nauczyciel |
_________________
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Posty: 1411
Prestiż
|
Wysłany: 08-11-2015, 20:30
|
|
|
Sporek napisał/a: | nauczyciel |
Przykro mi, że uczy was lama, ale to norma w polskim szkolnictwie. Oznacza to jednak, że nie powinieneś brać jego słów na poważnie i traktować go w tej dziedzinie jako autorytet. Google i stack overflow twoim przyjacielem! No chyba, że masz kolegę, który już to potrafi, bo wasz belfer jest abominacją edukacji i powinien spłonąć w piekle. Powodzenia!
PS. Jakieś banały chyba możemy sobie wyjaśnić na mumblu, jak coś prostego jak to, to nawet ja mogę ci pomóc, ale jak tutejsi programiści będą mieli chwilę, to też bywają na serwerze. |
_________________ |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349
Prestiż
|
|
|
|
|
Cootje
Legenda
Posty: 644
Prestiż
|
Wysłany: 11-11-2015, 23:27
|
|
|
Uruchamia, ale po wykonaniu programu automatycznie go zamyka daj jakiś system pause czy coś. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|