NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
c++ program pomoc funkcja
Autor Wiadomość
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
  Wysłany: 24-10-2015, 17:24   c++ program pomoc funkcja

Hej mam problem z napisaniem programu. Mam za pomocą funkcji obliczyć miejsca zerowe funkcji. Po kilku przemianach mam coś takiego ale nadal nie działa. Proszę o pomoc !

Kod:
#include <iostream>

using namespace std;



float x1(float b, float a, float d)
{
return (((b^2)+sqrt(d))/(2*a));
}

float x2(float b, float a, float d)
{
return (b^2-sqrt(d))/2*a;
}

int main()
{

float a;
float b;
float c;
float x;
float d;

cout << "szablon funkcji to ax^2+bx+c" << endl;
cout << "podaj x" << endl;
cin>> x;
cout << "podaj a" << endl;
cin>> a;
cout << "podaj c" << endl;
cin>> c;
d = a^2-4*a*c;
cout << "delta to" << d << endl;
cout << x1(float x) << "to 1 miejsce zerowe";
cout << x2(float x) << "to 2 miejsce zerowe";

return 0;
}
_________________
 
     
Natie 
Bohaterka


Pojedynki: nie
Posty: 380

Prestiż
Wysłany: 24-10-2015, 17:32   

To było tak dawno temu... Ale czy w C++ czasem nie potęguje się przez pow, a nie przez cyrkumfleks?
_________________
...
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 715

Prestiż
Wysłany: 24-10-2015, 18:08   

Spoiler:



Cytat:
#include <iostream>
#include <math.h>

using namespace std;

float x1(float b, float a, float d){
return (b*b+sqrt(d))/(2*a);
}

float x2(float b, float a, float d){
return (b*b-sqrt(d))/(2*a);
}

int main()
{

float a;
float b;
float c;
float d;

cout << szablon funkcji to ax^2+bx+c << endl;
cout << podaj a << endl;
cin>> a;
cout << podaj b << endl;
cin>> b;
cout << podaj c << endl;
cin>> c;
d = a*a-4*a*c;
cout << delta to << d << endl;
cout << x1(b, a, c) << to 1 miejsce zerowe\n;
cout << x2(b, a, c) << to 2 miejsce zerowe\n;

return 0;
}


Sobie zweryfikuj wyniki, szybko edytowałem, bo nie mam czasu. Daszek to nie był znak dereferencji? ;d
_________________
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
Wysłany: 24-10-2015, 18:20   

Wackyjackie napisał/a:
Spoiler:



Cytat:
#include <iostream>
#include <math.h>

using namespace std;

float x1(float b, float a, float d){
return (b*b+sqrt(d))/(2*a);
}

float x2(float b, float a, float d){
return (b*b-sqrt(d))/(2*a);

}

int main()
{

float a;
float b;
float c;
float d;

cout << szablon funkcji to ax^2+bx+c << endl;
cout << podaj a << endl;
cin>> a;
cout << podaj b << endl;
cin>> b;
cout << podaj c << endl;
cin>> c;
d = a*a-4*a*c;
cout << delta to << d << endl;
cout << x1(b, a, c) << to 1 miejsce zerowe\n;
cout << x2(b, a, c) << to 2 miejsce zerowe\n;

return 0;
}


Sobie zweryfikuj wyniki, szybko edytowałem, bo nie mam czasu. Daszek to nie był znak dereferencji? ;d


Wow działa, poza (x,y,z) w argumentach funkcji to co dodałeś ? Bardzo dziękuje :)
_________________
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Pojedynki: nie
Posty: 502

Prestiż
Wysłany: 24-10-2015, 18:29   

https://en.wikipedia.org/wiki/Operators_in_C_and_C%2B%2B

Znaczek "^" EZ-inne ! EZ-AdvMath EZ-Search EZ-Counter EZ-Window

EZ-button EZ-button EZ-ImageManip

A tam delta = b*b - 4*a*c proponuję :ban:
I x0 = (-b-sqrt(d)) / 2a
x1 = (-b+sqrt(d)) / 2a

Chwila, co to w ogóle liczy? :shrug:
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 715

Prestiż
Wysłany: 24-10-2015, 21:01   

Hola, właśnie, po co tam kwadrat przy b w x1 i x2 x'D.
_________________
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
Wysłany: 25-10-2015, 12:47   

Wackyjackie napisał/a:
Hola, właśnie, po co tam kwadrat przy b w x1 i x2 x'D.

Coś mi się pochrzaniło ze wzorami xD

[ Dodano: 08-11-2015, 16:34 ]
Mam problem a nie chcę zakładać nowego tematu. Mam napisać program "Przygotować porównanie szybkości działania funkcji rekurencyjnej i interakcyjnej na przykładzie funkcji silnia" w c++ ale nie wiem jak się za to zabrać w ogóle. Nie wiem jakie komendy mam użyć, co i jak. Jak napisać funkcję to wiem, ale nie wiem co dalej.
Mam też 2 zadanie "Wykonać program pobierający dane do funkcji z tablicy poprzez wskaźniki." i to chyba by mi się udało samemu, najwyżej jakby coś nie poszło to się spytam, ale zapisałem sobie żeby nie zapomnieć.
_________________
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 08-11-2015, 17:18   

Sporek napisał/a:
porównanie szybkości działania funkcji rekurencyjnej i interakcyjnej

ITERACYJNEJ a nie interakcyjnej.

http://www.algorytm.org/a...lnia/s-2-c.html
http://www.algorytm.org/a...lnia/s-1-c.html
http://www.algorytm.edu.p...urencyjnie.html
http://www.algorytm.org/a...zne/silnia.html

i tak dalej, w google setki wyników.

http://www.algorytm.edu.p...a-wskaznik.html ad 2.
_________________
:razzugly:
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
Wysłany: 08-11-2015, 18:39   

msg napisał/a:
Sporek napisał/a:
porównanie szybkości działania funkcji rekurencyjnej i interakcyjnej

ITERACYJNEJ a nie interakcyjnej.

http://www.algorytm.org/a...lnia/s-2-c.html
http://www.algorytm.org/a...lnia/s-1-c.html
http://www.algorytm.edu.p...urencyjnie.html
http://www.algorytm.org/a...zne/silnia.html

i tak dalej, w google setki wyników.

http://www.algorytm.edu.p...a-wskaznik.html ad 2.

dzieki, ale ja kopiowałem ze strony na której zadaje pracę... on sam powiedział, że sięz nami uczy bo nie zna jeszcze c++ ale jak musi nauczyć to trudno. btw dodał jeszcze zeby użyć takich coś


Kod:
#include <iostream>
#include <windows.h>

using namespace std;

int main()
{
char znak;
int czasA = GetTickCount();

cin >> znak;

int czasB = GetTickCount();
cout << "Wykonywanie zajęło " << czasB - czasA << " milisekund\n";
}


-----------------------

Biblioteki

time.h
cstdlib

Zmienne

clock_t start, stop
double czas;


Funkcje


clock()


clocks_per_sec()


ale ''code'' to ty taguj | Neo
_________________
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 08-11-2015, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 08-11-2015, 18:55   

Sporek napisał/a:
on sam powiedział, że sięz nami uczy bo nie zna jeszcze c++

Ale kto?!

Kod który podałeś służy do pomiaru czasu, który upłynął między kolejnymi GetTickCount(), więc w moje kody musisz go zwyczajnie wpleść, wstawiając jeden GetTickCount() tuż przed rozpoczęciem pętli iteracyjnej/rekurencyjnej i zaraz po. Dzięki temu dowiesz się, ile obie metody zajęły (odejmiesz jeden wynik od drugiego). Pozostałe funkcje wypisał nie wiadomo po co, biblioteki, miło, że wam podał, żeby potem nie było paniki pt. "wstawiłem GetTickCount() i się nie kompiluje !!", podawanie nazw zmiennych to durnota.
_________________
:razzugly:
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
Wysłany: 08-11-2015, 20:14   

msg napisał/a:
Sporek napisał/a:
on sam powiedział, że sięz nami uczy bo nie zna jeszcze c++

Ale kto?!

Kod który podałeś służy do pomiaru czasu, który upłynął między kolejnymi GetTickCount(), więc w moje kody musisz go zwyczajnie wpleść, wstawiając jeden GetTickCount() tuż przed rozpoczęciem pętli iteracyjnej/rekurencyjnej i zaraz po. Dzięki temu dowiesz się, ile obie metody zajęły (odejmiesz jeden wynik od drugiego). Pozostałe funkcje wypisał nie wiadomo po co, biblioteki, miło, że wam podał, żeby potem nie było paniki pt. wstawiłem GetTickCount() i się nie kompiluje !!, podawanie nazw zmiennych to durnota.

nauczyciel
_________________
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 08-11-2015, 20:30   

Sporek napisał/a:
nauczyciel

Przykro mi, że uczy was lama, ale to norma w polskim szkolnictwie. Oznacza to jednak, że nie powinieneś brać jego słów na poważnie i traktować go w tej dziedzinie jako autorytet. Google i stack overflow twoim przyjacielem! No chyba, że masz kolegę, który już to potrafi, bo wasz belfer jest abominacją edukacji i powinien spłonąć w piekle. Powodzenia!

PS. Jakieś banały chyba możemy sobie wyjaśnić na mumblu, jak coś prostego jak to, to nawet ja mogę ci pomóc, ale jak tutejsi programiści będą mieli chwilę, to też bywają na serwerze.
_________________
:razzugly:
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Pojedynki: być może
Steam:
Posty: 349

Prestiż
Wysłany: 10-11-2015, 19:20   


Kod:
#include <iostream>
#include <time.h>
#include <cstdlib>

using namespace std;

int c;
int b;
int a;
clock_t start, stop;
double czas;

using namespace std;

int main()
{
cout << "podaj liczbe dzialania";
cin>>a;
cout << "najpierw funkcja iteracyjna"<<endl;

b=0;

//zacznij odliczac czas
start = clock();
//wczytywanie liczb do tablicy
for (int b=0; b < 100; b++)
{
a=a*5;
}
stop = clock();
czas = (double)(stop - start) / CLOCKS_PER_SEC;
cout<<"Czas zapisu (bez wskaznika): "<<czas<<" sekund"<<endl;
return 0;
}

nie uruchamia się to mimo braku błędu :(
_________________
 
     
Cootje 
Legenda


Posty: 639

Prestiż
Wysłany: 11-11-2015, 23:27   

Uruchamia, ale po wykonaniu programu automatycznie go zamyka daj jakiś system pause czy coś.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group