NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] BULL UNDERGROUND CRAP ADVENTURE
Autor Wiadomość
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 15:42   

Kaszanna napisał/a:
udało mi się tylko raz wskoczyć po 2 klucz, a próbowałem chyba z 20.

to idź po niego dołem, bo jest prościej
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 16:08   

To nieprzewijalne intro do szału doprowadza. Za każdym razem jak resetuję grę abym miał full żyć bo podniesienie drugiego klucza wymaga ~4 powtórzeń średnio(a chce mieć full do checkpointa), to muszę oglądać to "Worm prezentuje". To chyba nie jest nic tak ważnego żeby nie można było tego pominąć. Moim zdaniem nie powinno się ginąć wchodząc na kolce od boku. Sterowanie w tej poprawionej wersji jest ok, idzie się przyzwyczaić(pomijając fakt że totalnie nie lubię sterowania strzałkami i jakimiś randomowymi przyciskami typu zxc). Ogólnie gierka ok ale niczym się nie wyróżniająca.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 17:15   

Drugi klucz o wiele łatwiej podnieść niższym skokiem - później odbijasz się od sufitu, więc dalej lecisz. I tak jak mówi łormi - łatwiej od spodu.
Doszedłem do (tak mi się zdaje) trzeciego poziomu, niebieskiego. Pojawia się tu mechanika podmuchu i wody (woda towarzyszy mi już jakiś czas). Myślicie, że są choć trochę pomocne? GUZIK! Jest jeszcze trudniej, bo woda wypycha nas na powierzchnię (zwykle na kolce) i trzeba dać potężnego nura, żeby gdzieś dopłynąć. Nura bardzo precyzyjnego (bo inaczej wepchnie nas na kolce). Wysiadłem tu: http://i.imgur.com/AztdlBR.png bo źle wycelowałem w miejsce między kolcami a kolcami.

Oskar1101 napisał/a:
Moim zdaniem nie powinno się ginąć wchodząc na kolce od boku.


Zgadzam się, ale to problem level designu - kolce powinny być na suficie w takich miejscach, że można się tylko na nie nadziać od spodu a te na ziemi powinny być we wnękach - wtedy każda kolizja ma wytłumaczenie.

Technicznie podoba mi się silnik, mimo, że trudno sterować postacią, jest bardzo solidny i dość rozbudowany. Efekty wizualne podmuchów (widoczny na screenie) też są bardzo w porządku. Poziom trudności jest wysoki. To jest akceptowalne, o ile prawidłowo on narasta, żeby zachęcić gracza pierwszymi dwoma, w miarę łatwymi levelami, żeby dopiero później dokręcić mu śrubę. W przeciwnym razie - sam widzisz co się dzieje. Nie zdziwię się, jeśli poza pogromcą i tobą jestem jedynym, który ujrzał niebieskie cegły. A jak czytam, że ludzie mają problem z drugim kluczem, to boję się powiedzieć, że i te zielone...

Silnik podoba mi się tylko technicznie, bo postacią steruje się trudno, plansze są szatańsko obmyślone i to powoduje, że już mam dość. Chciałeś dosrać nam w kształcie Super Meatboya, czy innego Shovel Knighta albo innej trudnej gierki, ale nie, to jest przesada. Tamte są dobrze zbalansowane i dają satysfakcję z przechodzenia plansz, bo autorzy dali graczowi liznąć trochę przygody. No i postępy da się zapisać...

Fajnie, że po utracie wszystkich żyć resetuje się tylko poziom, a nie gra. Nie ratuje to w 100% sytuacji, tym bardziej, że po wyjściu z gry już trzeba zaczynać zupełnie od nowa. NO I ZA KAŻDYM RAZEM USTAWIAĆ FULL SCREEN... ...
_________________
:razzugly:
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: MMF Express
Pomógł: 35 razy
Posty: 644

18047 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 17:46   

no i gdzie te screeny?
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 23:13   


Ten moment jest mocno przesadzony. O ile wszyscy narzekają na drugi klucz, to ja go biorę raczej bez problemu, bo wystarczy się rozbiec i skoczyć od góry i nie jest trudno wyczuć moment, ale ten fragment na screenie jest już pixel perfect i mimo wielu powtórzeń nie jestem w stanie tego zrobić. Nie powinno być tak, że zwykły skok przez kolce powoduje tyle problemów. A jak sobie pomyślę, że takie sytuacje będą się powtarzać co chwilę i za każdym razem będę musiał przechodzić wszystko od nowa, to sory, ale chyba sobie daruję.
Podoba mi się za to system trampolin. Zajęło mi trochę czasu załapanie, o co w nim chodzi, niby jest prosty, a jednak pomysłowy i dobrze się sprawdza.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
pogromca909 
Głupiec


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Skype:
Posty: 147

1212 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 23:26   

kamiledi15 napisał/a:
Obrazek
Ten moment jest mocno przesadzony. O ile wszyscy narzekają na drugi klucz, to ja go biorę raczej bez problemu, bo wystarczy się rozbiec i skoczyć od góry i nie jest trudno wyczuć moment, ale ten fragment na screenie jest już pixel perfect i mimo wielu powtórzeń nie jestem w stanie tego zrobić. Nie powinno być tak, że zwykły skok przez kolce powoduje tyle problemów. A jak sobie pomyślę, że takie sytuacje będą się powtarzać co chwilę i za każdym razem będę musiał przechodzić wszystko od nowa, to sory, ale chyba sobie daruję.
Podoba mi się za to system trampolin. Zajęło mi trochę czasu załapanie, o co w nim chodzi, niby jest prosty, a jednak pomysłowy i dobrze się sprawdza.


musisz lekko naciskac skok i zarazem skakać odrazu, iż pół sekundy za wolno i wbiegniesz w kolce zamiast skoczyć
_________________

 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 23:29   

Już zdążyłem się zorientować, dzięki. Okazało się, że tamten moment nie był wcale taki trudny. Teraz męczę się z tą trampoliną na górze, w którą trzeba walnąć głową pod wodą. Wielki plus za to, że po zmianie planszy po stracie wszystkich żyć już nie trzeba zaczynać całej gry od początku, ale przydałby się system zapisów, żeby po wyłączeniu gry też można było kontynuować od tego momentu. Ogólnie gra ma bardzo fajne pomysły, bo oprócz tego systemu trampolin podoba mi się też mechanika ruchu pod wodą.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
Ostatnio zmieniony przez kamiledi15 04-01-2016, 23:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
pogromca909 
Głupiec


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Skype:
Posty: 147

1212 Prestiż
Wysłany: 04-01-2016, 23:32   

Sporek napisał/a:
Ta gra w ogóle mi nie działa, klikam i nie uruchamia się.


turn off the antivirus m8

[ Dodano: 04-01-2016, 23:37 ]

_________________

 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 03:10   

Mi się tam kontrola skoku nawet podoba. Co prawda postać mogłaby skakać przed siebie na trochę krótszy dystans i może podczas wznoszenia się w trakcie skoku dać graczowi więcej kontroli nad lotem ku górze. Jeśli chodzi o ruch, to może bym trochę spowolnił postać, bo jednak ciężko tu o precyzję, która jest w tej grze akurat wymagana, co zapewne zwiększa poziom frustracji u msg.

Co mnie natomiast zirytowało to dwie rzeczy, po pierwsze: masochistyczny level design. Dotarłem do trzeciego levela i wyłączyłem grę bo miałem jej dość na chwilę. Wyłączyłem, chociaż chciałem zminimalizować i wyciszyć w systemie, aby potem wrócić i dokończyć, ale niestety, druga sprawa, na pełnym ekranie się nie dało. No cóż, ponownie będę musiał przebrnąć przez dwa pierwsze. Co ty masz z tymi kolcami? Poza tym pełno chamskich, niemożliwych momentów przy których aż ciśnie się na usta "tego się nie da". Wielokrotnie zmuszasz gracza do wpakowania się na kolce np. jako niespodziankę, kiedy chcemy zeskoczyć w dół nie wiedząc co jest pod nami. W 3 levelu jest moment z niebieskim kluczem znajdującym się pod wodą, między dwoma rzędami kolców. Trampolina nas wystrzeliwuje w dół, a gracz w ogóle nie ma pojęcia co tam jest, a tam , kolce. Jak już się wyczuje ten moment to można klucz zdobyć bez umierania, ale przy powrocie zawsze czeka nas śmierć podczas wychodzenia z wody, bo na suficie są kolce. Zawsze.

Ponadto nie ogarniam zasady działania prądów powietrza, ale chyba trzeba się poruszać z boku na bok.

A poza tym wszystko fajne, grafika nawet spoko, dopracowanie (poza tą minimalizacją/save'ami i niepomijalnym intro) jak na 2 doby świetne, muzyka naprawdę ekstra (chociaż w 2 levelu miałem z niej trochę polewkę, bo nie wiadomo, czy to muzyka egipskich czeluści, czy marsz żałobny droidów). Ale najbardziej spodobała mi się woda - rewelacyjnie zrobiona i idealnie zbalansowana.

Musisz bardziej nagradzać frustrację gracza, jeśli już celujesz w tak niemożliwy level design. Bo ja to tam nie jestem zwolennikiem bezstresowego grania.

No a tak całkowicie obiektywnie, to kolejna gra o zbieraniu kluczy.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 07:30   

Neoqueto napisał/a:
bo nie wiadomo, czy to muzyka egipskich czeluści, czy marsz żałobny droidów


Made my day. :D

msg napisał/a:
NO I ZA KAŻDYM RAZEM USTAWIAĆ FULL SCREEN...


pogromca narzekał na wymuszony fullscreen, to wywaliłem
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 10:26   

worm napisał/a:
pogromca narzekał na wymuszony fullscreen, to wywaliłem

Ustawienie powinno się zapisywać. Jak raz zdecydowałem, że chcę grać na full screenie, to tak ma zostać.

Neoqueto napisał/a:
Ponadto nie ogarniam zasady działania prądów powietrza, ale chyba trzeba się poruszać z boku na bok.

Im bliżej źródła ciągu (dolna część), tym większa siła wybicia. I im dłużej jesteś w tym ciągu, tym wyżej polecisz. Ja stosuję metodę przejścia przez ciąg i wybicia się dokładnie w momencie wejścia w ciąg, jednocześnie zawracając. Pozwala to na wręcz niedorzeczne wyskoki.
_________________
:razzugly:
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 16:13   

Fajnie się gra mimo, że przegrywam i daje sobie spokój po trzecim czy tam czwartym kluczu :-P Gra bardzo trudna ale fajna. Zrobiony projekt to dobry projekt :D
Moja ocena: 85/100
Bardzo trudne ale się napracowałeś, podziwiam to. Muzyka ciekawa, dziwna ale fajna :D
Grafika fajna, system dialogów też fajny, przypomina ten z Undertale. Podoba mi się gra ;)
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 19:58   

Po latach postanowiłem zagrać w jakąś polską klikową grę i padło na ten tytuł. Moja opinia zatem:

Pierwsze wrażenia ok. Graficznie prosto, ale czytelnie i nie kłuje w oczy. Muzyka retro tez ok, jednak gdy wchodzą wysokie dzwięki, to trochę są za piskliwe jak na moje uszy. Lubie trudne gry, choć nie ukrywam, że nie przepadam za grami bez save'ów. Umiera tu się strasznie często, a perspektywa grania od początku nie zachęca do wciągnięcia się w tytuł na dłużej. Nie zaszłem za daleko, ponieważ nie kumam idei pływania i wychodzenia z wody. Help wbudowany w grę jakoś nie dał mi żadnej porady na ten temat i nie mam pojęcia od czego zależy "wypływanie" na powierzchnie. Czasami losowo postać sama wyskoczy na brzeg, a czasami motam się pare minut i nie wiem co się dzieje :/

Oceny nie wystawiam, ale podkreśle, że gra z potencjałem. Teraz zadaj sobie tylko pytanie, czy to jest gra dla Ciebie, czy dla reszty pontecjalnych graczy?
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 05-01-2016, 20:34   

Temporal, z im wyższej wysokości wskoczysz do wody, tym głębiej się zanurzysz. Im dłużej przytrzymasz przycisk skoku, tym wyżej wyskoczysz z wody. Innymi słowy, im głębiej się zanurzysz, tym dłużej będziesz mógł przytrzymać skok i wyskoczyć na dłuższą odległość ku górze. Jeśli woda jest odpowiednio głęboka, to będziesz mógł wyskoczyć na wyższą wysokość, niż wysokość punktu, z którego zacząłeś spadać do wody.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 06-01-2016, 10:24   

Nie widzę sensu zakładać nowego tematu, dlatego zapowiem tutaj.

Przeanalizowałem wasze opinie i postanowiłem stworzyć poprawioną wersję gry. Wprowadzone zmiany to będą między innymi doszlifowana oprawa audiowizualna, kompletnie przebudowany level design oraz zapis. Wszystkiego.

Stay tuned ; )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group