NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Inna] The Miners
Autor Wiadomość
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 25-06-2016, 00:24   

Na stronie gry (KLIK) pojawił się nowy widget od Humble Bundle - pojawił się więc nowy sposób zakupu gry. Jeżeli ktoś nie mógł z różnych przyczyn kupić gry na IGS to zapraszam.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 25-06-2016, 09:25   

Pierwsze za co ci się dostanie po uszach to rozmiar okna gry. 800x600 to po pierwsze okno w coraz mniej popularnych proporcjach a sama rozdzielczość też jest mała.
Zacząłem od samouczka. Tutek poprowadził mnie bardzo precyzyjne przez całą mechanikę gry, był bardzo rzeczowy i ogólnie należycie wykonany. Muzyczka niezła, w sklepie się szybko zapętla niestety, ale podczas faktycznej rozgrywki jest ładnie spasowana, mi odpowiada i nie planuję jej zastępować swoimi relaksującymi utworami. Estetyczna grafika, dobre animacje, niemal bezbłędny silnik (o tym potem, w tutku dział znakomicie). Obnażył też pierwszą rzecz, która naprawdę jest z tą grą nie w porządku. Niestety jest to niemal sprawa kluczowa: system kopania i przemieszczanie. Ustalmy jedno: sterowanie w grze to kwestia dyskusyjna, rzecz do której trzeba się przyzwyczaić. Mi osobiście sterowanie na WSAD i kopanie na QAZWXEDC całkiem pasuje. Niestety kopanie+skakanie i to, co z niego wynika ma się nijak do wynikającej z rycia mapy. Bardzo szybko okazuje się, że jesteśmy zablokowani i za cholerę nie możemy iść tam, gdzie chcemy. A to górnik odmawia kopania w określoną stronę z byle powodu, a to tunel prowadzi pod skosem, więc kopanie lekko w górę nie wchodzi w grę (wtedy tylko w dół). Można się teleportować do "bazy" i zejść od nowa, ale zwykle jest tak, że i tak spadniemy w pionowo wyryty tunel. Na skos nie da się ZAWSZE kopać - ziemia usiana jest nieprzebijalnymi skałami. I byłbym w stanie przełknąć wieczne pogłębianie terenu i odkrywanie bezkresnych czeluści mapy, gdyby nie to, że jest ona głęboka na jakieś... 50 pól. Dalej są te nierozbijalne kamienie ułożone w wał nie do przejścia...
W trybie kampanii wyzwanie jest o tyle ambitne, że śmierć dwóch z pięciu moich górników spowodowała ukazanie się ekranu GAME OVER. Postanowiłem więc poćwiczyć w trybie Free Play. Tutaj, tak samo jak w kampanii walczymy z drugą drużyną pięciu wspaniałych i zbieramy kosztowności na wyścigi - kto pierwszy osiągnie ustalony pułap wartości znajdziek, ten wygrywa. Tak średnio mi to podchodzi pod "Free" Play, ale można ustalić bardzo wysoki pułap i dalej długo i świetnie się b... NIEPRAWDA! Mapa jest na tyle ograniczona rozmiarem, że prędzej czy później spotkamy się z przedstawicielem drużyny przeciwnej. I co wtedy? A wtedy mniej więcej to, co się działo pod biurem Kampanii Węglowej, jak kopalnie zwalniały górników. Regularna walka! Walka, z której jeden z górników wróci na tarczy. Zwykle (na moje szczęście) był to górnik przeciwnika sterowanego przez AI (całkiem niezłe, nawiasem mówiąc). I teraz najgorsze, zważywszy na to, że walczymy. Jeśli mój górnik zginie, bo postanowił się bić z dwoma przeciwnikami naraz, jeśli zginie, bo go zmieliły wirujące pod ziemią kamienie (???), jeśli utonie, jeśli spadnie w zbyt głęboki pionowy kanał, to trudno, gram w osłabionym składzie. Jeśli AI zabije górnika, lub to ja mu zlikwiduję człowieka - komputer zaraz dostaje nowego! Pominąłem coś? Ja też mogę zrespawnować swoich nowych towarzyszy? Jeśli nie, to walka jest po prostu nie fer!
Wracając do AI - buduje ładne, skomplikowane tunele, ale często stoi bezczynnie w swoim poplątanym dziele a po kilku minutach teleportuje się na górę, "bo tak, bo już czas". Ale i tak mnie ogrywa, bo nie mogę wykopać odpowiedniej ilości surowców, bo źle zacząłem. Dosłownie parę złych kopnięć i już szanse na wygraną zmarnowane. Nie można się cofnąć, nie można wstawić bloku ziemi, można podskoczyć na wysokość jednego bloku, co zwykle nie daje absolutnie nic - szczególnie przeczy sensowi skośnych tuneli, w które nie można wskoczyć z dołu (z wysokości 1 bloku przypominam).

Gra wygląda na produkt nieukończony. Wygląda też na coś, co będzie okraszone licznymi update'ami w przyszłości, ale nie wiem o jak odległej przyszłości mówimy. Póki co gameplay jest zwyczajnie ubogi i polecam poczekać z zakupem do czasu aż:
1) będzie więcej niż jedna mapa (mała, nie generowana losowo) - proszę mnie poprawić, jeśli przeoczyłem inne mapy - widzę nazwy biomów we FreePlayu, ale nie mogę ich wybrać - muszę przejść kampanię, żeby je odblokować? Jeśli tak to sorry - jest 5 biomów i bliżej nieokreślona ilość map w nich.
2) będzie można IŚĆ GDZIE SIĘ CHCE. Już mam jeden bardzo prosty (banalny wręcz pomysł) - dać możliwość zakupu drabiny, którą można wstawić w blok i wspiąć się po niej pięterko wyżej.
3) będzie możliwość kopania pionowo w górę - razem z drabinami rozwiąże problem swobodnego przemieszczania
4) mapa będzie bardziej obszerna - limit kopania w dół w tej chwili jest zbyt rygorystyczny
5) tryb Free Play będzie faktycznie Free playowy - daj mi dużą mapę do kopania SAMEMU, bez AI, zbierania surowców w ściśle określonym celu - spłacić dług 20 000, znaleźć bardzo rzadki kamień albo misja ratunkowa - znaleźć górnika, wyciągnąć go na powierzchnię... Albo po prostu bez celu.
6) będzie możliwość zapisania postępu na mapie... szczególnie dlatego, że będzie free play, który może trwać dłuuuugo.

Poniżej wstawiam obrazek z opisanymi ruchami, których "krecik" nie chciał wykonać.
http://i.imgur.com/9Q6IgEg.png
Natknąłem się na inną małą niezgodność - w kampanii wybrałem "miśki" jako swoją drużynę a dostałem krokodylki...

Obecnie nie wystawiam żadnej oceny, gra ma zmarnowany potencjał wciągacza na długie godziny, teraz odechciewa się po 30 minutach. Psuje je masa drobiazgów, które opisałem wyżej - całość jest wykonana bardzo ładnie, ale jest to pysznie wyglądający tort, do którego ktoś wsadził wiśnie z pestkami.
_________________
:razzugly:
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 25-06-2016, 10:27   

Nie wygląda na coś, co cieszy oko. Jeśli już, to zagrałbym w serię Clonk.
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 26-06-2016, 01:15   

msg napisał/a:
Pierwsze za co ci się dostanie po uszach to rozmiar okna gry. 800x600 to po pierwsze okno w coraz mniej popularnych proporcjach a sama rozdzielczość też jest mała.


Bez przesady. Wydaje mi się, że to klasyczny format 4:3 który podejdzie na każdym monitorze i na każdym laptopie. Jeżeli okno jest dla kogoś zbyt małe (bo ma wielki monitor, z ustawiona dużą rozdzielczością w Windowsie) to może przecież włączyć fullscreen. Choć warto tu wspomnieć, że zauważyłem iż przy odświeżaniu 75 Hz program nie zachowuje proporcji (nie ma czarnych pasów po bokach a kafelki nie są kwadratowe). Przy odświeżaniu 60 Hz proporcje są zachowane. Ale to chyba "wina" MMF2.

msg napisał/a:
Tutek poprowadził mnie bardzo precyzyjne przez całą mechanikę gry, był bardzo rzeczowy i ogólnie należycie wykonany.


Dobrze, że tutorial spełnił swoją rolę. Podczas Digital Dragons 2014 gracze nie mieli pojęcia co i jak robić, co dla mnie było przecież oczywiste. Wówczas stało się dla mnie jasne że samouczek zwyczajnie musi być wprowadzony do gry.

msg napisał/a:
Ustalmy jedno: sterowanie w grze to kwestia dyskusyjna


Zgadzam się. Dlatego też w grze wprowadziłem w sumie 3 możliwości sterowania. Wydaje mi się, że każdy znajdzie taki jaki mu najbardziej będzie odpowiadać.

msg napisał/a:
A to górnik odmawia kopania w określoną stronę z byle powodu, a to tunel prowadzi pod skosem, więc kopanie lekko w górę nie wchodzi w grę (wtedy tylko w dół).


Cała gra jest oparta o siatkę, co widać podczas kopania poszczególnych pól tuneli. Generalnie można kopać w każdym kierunku przy końcu tunelu, tylko nie pionowo w górę i nie da się wkopać skosem w skos. Kopanie po skosie jest o tyle problematyczne, iż ten skos, jest długi na 2 pola. Podczas gry może dojść do sytuacji, w której zostanie wykopane tylko połowa takiego skośnego tunelu (bo natkniemy się np. na kamień, bądź inny skos). Wówczas koniec wykopanego tunelu zostanie pomiędzy polami siatki. I taki właśnie przypadek został przedstawiony na Twoim screenie. Trzeba się przekopać w dół o jedno pole aby "wrócić" na siatkę i można kopać dalej.

msg napisał/a:
I byłbym w stanie przełknąć wieczne pogłębianie terenu


Wcale nie trzeba wiecznie pogłębiać kopalni. Przecież można kopać na boki. Całość właśnie polega na tym aby dobrze sobie rozplanować tunele a nie kopać byle gdzie. Można np. zrobić kawałek tunelu wysoki na 2 pola i dopiero w takiej mini komorze wykopać tunel w dół. Dzięki temu będzie można zejść kolejnym górnikiem w dół, bądź przeskoczyć utworzony szyb i iść dalej w bok.

msg napisał/a:
Można się teleportować do bazy i zejść od nowa

W sklepie można kupić mobilny teleport, który umożliwia górnikom teleportowanie się w głąb kopalni. Raczej sprawdza się to na dużych mapach, bo jest to rzecz dość droga.

msg napisał/a:
ziemia usiana jest nieprzebijalnymi skałami.


Co utrudnia i urozmaica rozgrywkę. Inaczej byłoby jedno wielkie połacie ziemi.

msg napisał/a:
gdyby nie to, że jest ona głęboka na jakieś... 50 pól.


No tak, nieograniczonej mapy tu nie ma. Mapy są różnej wielkości. Najmniejsza ma 50x50 pól. Ale i tak ta najmniejsza mapa według mnie wcale taka mała nie jest. Jest odpowiednia na małą rozgrywkę, na uzbieranie 600-900 sztuk złota.

msg napisał/a:
Regularna walka!


Nie bardzo rozumiem. Możliwość walki to minus? To dodatkowe urozmaicenie gry. Zawsze można pogonić z kopalni drużynę przeciwnika.

msg napisał/a:
Jeśli AI zabije górnika, lub to ja mu zlikwiduję człowieka - komputer zaraz dostaje nowego!


Oj! Nieprawda! AI, tak samo jak gracz, może stracić swoich górników. Czy to wpadając do wody, w głęboki tunel, czy też właśnie podczas walki. Górnicy AI NIE ODRADZAJĄ się! Ilość posiadanych górników w obu zespołach jest cały czas wyświetlana na HUD, obok flag, po prawej stronie. Na Twoim screenie widać, że gracz ma 3 a AI 5. Jestem przekonany, że odniosłeś wrażenie o odradzaniu się AI, gdyż pomyliłeś teleport (w uproszczeniu zielone gwiazdki) ze śmiercią górnika (w uproszczeniu dużo czerwonych gwiazdek). "Komputer" zwyczajnie Ci uciekł. Jestem tego pewien na 100%.

msg napisał/a:
Wracając do AI - buduje ładne, skomplikowane tunele, ale często stoi bezczynnie w swoim poplątanym dziele a po kilku minutach teleportuje się na górę, bo tak, bo już czas


Dzięki. Bardzo się starałem aby AI działało jak należy. AI czasem stoi, bo regeneruje swojego górnika (górnik jak stoi i nic nie robi to jego poziom zdrowia rośnie). Czyli robi to samo co gracz. AI może teleportować górnika do bazy z różnych powodów. Wyraźnie uznał, że jest mu to teraz potrzebne. Nic się tu nie dzieje bez przyczyny.

msg napisał/a:
Ale i tak mnie ogrywa, bo nie mogę wykopać odpowiedniej ilości surowców, bo źle zacząłem. Dosłownie parę złych kopnięć i już szanse na wygraną zmarnowane.


No bo głupi to on (ten AI) nie jest ;) . Myślę, że trzeba chwilę pograć, poznać mechanikę gry i planowanie odpowiednich tuneli przyjdzie z łatwością. A co za tym idzie... zwycięstwo. A jak "komputer" jest zbyt blisko celu, zawsze można kogoś tam (do jego kopalni) wysłać i wywołać małą burdę.

msg napisał/a:
Gra wygląda na produkt nieukończony.


Absolutnie się z tym stwierdzeniem nie zgadzam. Gra ma wszystko to co miała mieć.

msg napisał/a:
będzie więcej niż jedna mapa


W grze jest 20 map - po 4 na każdy rodzaj terenu. Mapy są o zróżnicowanej wielkości: np. 50x50, 100x100, 75x150 czy 50x200. Ale fakt, że nie są one od razu dostępne. Każda mapa jest odblokowywana po przejściu jej w trybie kampanii (a nie po przejściu całej kampanii!). Wydawało mi się, że to dobre rozwiązanie, gdyż, poza osiągnięciami, jest to kolejna rzecz, która nagradza postępy gracza w grze.

msg napisał/a:
będzie można IŚĆ GDZIE SIĘ CHCE. Już mam jeden bardzo prosty (banalny wręcz pomysł) - dać możliwość zakupu drabiny, którą można wstawić w blok i wspiąć się po niej pięterko wyżej.


Podczas betatestów, przeprowadzonych przez kilku tutejszych użytkowników forum, było to rozwiązanie już zaproponowane. Myślałem nad tym, ale ostatecznie uznałem, że zbyt ułatwiło by to rozgrywkę i drabin nie wprowadziłem (-> patrz odpowiednie planowanie kopalni).

msg napisał/a:
Natknąłem się na inną małą niezgodność - w kampanii wybrałem miśki jako swoją drużynę a dostałem krokodylki...


Niemożliwe. Grę testowałem na wylot i nic takiego nie miało miejsca. Nawet teraz, wykonałem kilkanaście (!) testów przy wyborze rasy górników w trybie kampanii i zawsze górnik jest taki jaki ma być. Może coś Ci się pomyliło i jednak wybrałeś te krokodylki?

msg napisał/a:
Psuje je masa drobiazgów, które opisałem wyżej


Z tym stwierdzeniem też absolutnie się nie zgadzam (ale oczywiście każdy może mieć swoje zdanie!) Myślę, że grze trzeba dać szansę i się jej nauczyć (bo fakt, łatwa ona nie jest), aby w nią grać i mieć z niej frajdę. To nie jest gra, gdzie gracz kliknie w jednym miejscu i reszta się sama zrobi. Mam wrażenie, że większość tych drobiazgów wynika ze "złej obserwacji gry" (-> odradzanie AI, rozumiem, że to by było frustrujące) i może innych oczekiwań w stosunku do gry? Np. na wspomnianym DD2014 sporo osób grę porównywało do Gnomorii i oczekiwało od niej sandboxa, craftingu i właśnie niemal nieograniczonej swobody. A są to przecież dwie zupełnie różne gry...

-------------------

msg, generalnie dziękuję za opinię a przede wszystkim za to, że jest ona wydana na podstawie zagrania w grę (a nie na podstawie screenów czy opisów). Mam nadzieję, że podejdziesz do gry jeszcze raz (albo i nieraz).
 
     
Malin 
Młodszy chorąży

Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 4 razy
Posty: 237

4748 Prestiż
Wysłany: 27-06-2016, 20:06   

Cytat:
klasyczny format 4:3


No właśnie, 4:3... Mam nadzieję że nie jestem jedyną osobą, którą ten format odrzuca. Pf, gdybym był "zarządcą internetu" to bym używanie tego formatu zabronił xDD
_________________

 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 13-07-2016, 23:13   

Gra została zaktualizowana do wersji 1.01. W niej drobne poprawki:

1. Lekko zwiększono siłę skoku. Nie w jakiś bardzo widoczny sposób gdyż namieszałoby to w mechanice gry oraz nie współgrałoby z obecnie utworzonymi mapami. Niemniej, zgodnie z uwagą msg górnik może teraz wyskoczyć na skośnie wykopany tunel, który znajduje się nad nim.
2. Poprawione zostały osiągnięcia związane z bijatyką. Niestety w wersji 1.0 nie działały one jak należy.
3. Poprawiono błąd powodujący niemożliwość zaznaczenia górnika klikają na nim lewym przyciskiem myszy, gdy znajduje się on w lewy górnym rogu (tak, wiem, dziwny błąd)
4. 5 map zostało udostępnionych w trybie free play (pozostałe mapy w dalszym ciągu muszą być odblokowane podczas kampanii)

Kolejne ważne info: ostatecznie zdecydowałem o stworzeniu wersji demo gry. The Miners Demo zawiera 2 rasy górników oraz 2 mapy (+samouczek). Dodatkowo zostało udostępnionych kilka osiągnięć do zdobycia. Myślę, że to demo w dobry sposób pokazuje co może zaoferować pełna wersja gry.

Demo jest do pobrania na IndieDB:

The Miners Demo download
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 14-07-2016, 21:48   

Gra się dość przyjemnie. Font wygląda jak zerżnięty z Warblade, tylko że wygląda gorzej i według mnie nie pasuje do reszty. Grafika brzydka, ale estetyczna. Muzyka w porządku. Ruch górników jest dziwny i zbugowany. Gra ma straszne problemy z optymalizacją, przez co fps-y spadają z 50 do nawet 20 na mojej maszynie. Instalator demka nie tworzy żadnego skrótu do aplikacji, muszę sam szukać katalogu instalacji gry i stamtąd odpalić.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 19-07-2016, 12:14   

Przede wszystkim przydałyby się tooltipy po najechaniu na którąś z opcji. Musiałem przejść cały tutorial tylko dlatego, że nie każdą ikonkę rozumiałem.
Ogólnie gra mnie nie wciągnęła, wiec niewiele pograłem i ciężko mi coś więcej powiedzieć.
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 31-07-2016, 21:33   

worm napisał/a:
Font wygląda jak zerżnięty z Warblade


Nic nie "zerżnąłem" z żadnej gry. Zresztą nawet nie wiem, że taka gra jak wspomniałeś istnieje.

worm napisał/a:
Grafika brzydka, ale estetyczna.


No to w końcu jaka jest? Bo jedno wklucza drugie. No i jak jednak się zdecydujesz, że brzydka to napisz dlaczego. Łatwo jest napisać, że coś jest do bani. Gorzej już z argumentacją i uzasadnieniem tego co się napisało.

worm napisał/a:
Ruch górników jest dziwny i zbugowany.


Dziwny? W jakim sensie? Co tam jest dziwnego? Zbugowany? W jaki sposób? Górnik wszedł Ci w ścianę? Zaczął lewitować? Wbił się w sufit?

worm napisał/a:
Gra ma straszne problemy z optymalizacją, przez co fps-y spadają z 50 do nawet 20 na mojej maszynie.


Testowałem grę na kilku komputerach, w tym na "biurowym" laptopie bez żadnych bajerów i prędkość gry była w porządku na każdym z nich. Na początku były problemy z optymalizacją. Gra bardzo zwalniała na dużych mapach - przyznaję. Natomiast wprowadziłem szereg usprawnień które problemy te wyeliminowały (przynajmniej na testowanych komputerach).

worm napisał/a:
Instalator demka nie tworzy żadnego skrótu do aplikacji, muszę sam szukać katalogu instalacji gry i stamtąd odpalić.


Jedyne co mi się nasuwa do tego komentarza to: "jejku, straszne to".

jarlfenrir napisał/a:
Musiałem przejść cały tutorial tylko dlatego, że nie każdą ikonkę rozumiałem.


"Tylko dlatego"? Wow, a czy nie właśnie po to jest tutorial? To nie jest kara za nieznajomość interfejsu gry, którą musisz odbyć (czytaj przejść tutorial). Nie znasz interfejsu, nie chcesz się sam w niego zagłębiać, to odpalasz tutorial, gdzie gra Cię nauczy krok po kroku poruszania się po niej. Nie rozumiem Cię. Uważam, że ten tutorial to świetna sprawa.

Rexu napisał/a:
Nie wygląda na coś, co cieszy oko.


Nie wygląda bo? Może zagraj najpierw i dopiero oceń czy cieszy czy nie cieszy? Znasz takie powiedzenie "nie oceniaj książki po okładce?

Malin napisał/a:
Pf, gdybym był zarządcą internetu to bym


...to bym zabronił pisania głupot. Ludzie. Ja rozumiem, że gra się komuś może nie podobać - to całkowicie normalne. Ale popatrzcie czego wy się czepiacie? Rozmiar okna gry jakiego nie lubię i już gra jest "be"? A kto z Was zrobił pełno wartościową grę (ok, jakąkolwiek grę) w formacie FHD, czy HD, czy tam w innym "widescreen'owym"? I to jeszcze ze scrollingiem, w klikach (i pomińmy ewentualne przykłady z oknem 160x90 px :P ). Instalator nie tworzy skrótu? Zgroza. Jest tutorial - źle. Jakby go nie było też było by źle. Same tooltipy nic by nie dały bo nie poznałbyś mechaniki gry.

Kurcze, przy Warriorsach, z dziwnym oknem (1000x800 dla przypomnienia), ze "specyficzną" grafiką, niewydajnym silnikiem, i nieintuicyjnym interfejsem nikt nie czepiał się w ogóle takich rzeczy. A o błędach w grze nawet nie wspomnę (17 wersji wydanych). Naprawdę dziwi mnie Wasze podejście do tematu. Jedynie msg napisał swoją opinię jak należy.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 31-07-2016, 23:30   

Nornik napisał/a:
Kurcze, przy Warriorsach, z dziwnym oknem (1000x800 dla przypomnienia), ze specyficzną grafiką, niewydajnym silnikiem, i nieintuicyjnym interfejsem nikt nie czepiał się w ogóle takich rzeczy. A o błędach w grze nawet nie wspomnę (17 wersji wydanych). Naprawdę dziwi mnie Wasze podejście do tematu.

Nasze podejście do tematu nie powinno cię dziwić. Zapominasz o jednym, niebywale istotnym aspekcie: The Miners nie jest darmowy, a Warriorsi byli. Inaczej patrzy się na produkcję, za którą ktoś wybulił kasę i wtedy nawet brak skrótu może być jak zadra w skarpecie. I to nic, że jest demo, sam fakt istnienia wersji płatnej zmienia patrzenie na całość.
Osobna sprawa: lubimy się czepiać, bo nas też się czepiali, jak coś publikowaliśmy ;) . Ale nie mówimy ci co jest "nie tak" i "źle", żeby ci to wytknąć i już, tylko żebyś to rozważył na zimno i zaimplementował poprawki.
Ostatnia rzecz: standardy się zmieniają, brak postępu to cofanie się, powolny postęp to stanie w miejscu.
_________________
:razzugly:
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 31-07-2016, 23:55   

Nornik napisał/a:
Nic nie zerżnąłem z żadnej gry.

A czy ja powiedziałem że zerżnąłeś?

Nornik napisał/a:
No to w końcu jaka jest? Bo jedno wklucza drugie.

Zamień "estetyczna" na "schludna".

Nornik napisał/a:
No i jak jednak się zdecydujesz, że brzydka to napisz dlaczego.

Słaby dobór kolorów (może czas przestać z domyślnej mmfowej palety?), znaczna część grafik jest poszarpana przez niedokładne stawianie pikseli. Widać różnicę w stylach grafik na przodzie i tłach (pierwsze to wypociny z mmfa, drugie to coś w stylu "moje pierwsze rysunki w photoshop/gimp").

Nornik napisał/a:
Dziwny? W jakim sensie? Co tam jest dziwnego? Zbugowany? W jaki sposób?

Film sklecony na szybko, takich błędów jest więcej: https://youtu.be/oBmYzfS6C0g

Mamy 2016 rok, czy naprawdę nie da się zrobić działającego ruchu platformowego, nawet przy obecności rozszerzeń które połowę roboty odwalają za ciebie (PMO)?

Nornik napisał/a:
Jedyne co mi się nasuwa do tego komentarza to: jejku, straszne to.

Przypominam, że to gra która kosztuje 6 dolarów :^)

Nornik napisał/a:
Może zagraj najpierw i dopiero oceń czy cieszy czy nie cieszy? Znasz takie powiedzenie nie oceniaj książki po okładce?

1. komentarz odnosi się do grafiki, a ją można ocenić patrząc na trailer/screeny.
2. w czasie pisania tej wypowiedzi nie było wersji demonstracyjnej
3. większość osób "ocenia książkę po okładce", więc może jednak warto popracować nad tym jak gra się prezentuje?

Nornik napisał/a:
A kto z Was zrobił pełno wartościową grę (ok, jakąkolwiek grę) w formacie FHD, czy HD, czy tam w innym widescreen'owym?

Wspaniały argument w stylu "zrób lepiej".

Nornik napisał/a:
I to jeszcze ze scrollingiem, w klikach

To nie czasy TGFa gdzie scrolling z okienkiem większym niż 640x480 oznaczał niską wydajność.

Nornik napisał/a:
Jest tutorial - źle. Jakby go nie było też było by źle.

fenrir nie przyczepił się do tutoriala, tylko do konieczności przejścia przez niego, bo nie ma żadnego innego sposobu na poznanie jakie opcje kryją się za danymi ikonkami.

Nornik napisał/a:
Same tooltipy nic by nie dały bo nie poznałbyś mechaniki gry.

Większości mechanik można się domyślić/poznać przez granie, w żadnej grze nie miałem konieczności korzystać z tutoriala/instrukcji bo o czymś nie wiedziałem.

Nornik napisał/a:
Kurcze, przy Warriorsach, z dziwnym oknem (1000x800 dla przypomnienia), ze specyficzną grafiką, niewydajnym silnikiem, i nieintuicyjnym interfejsem nikt nie czepiał się w ogóle takich rzeczy.

Oczekiwania użytkowników były niższe, bo to była amatorska gra klikowa a nie płatny produkt. Zresztą Górnikom nie tak daleko rozdzielczością, grafiką, wydajnością i interfejsem do Wojowników ;--)
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 02-08-2016, 08:23   

Co do skrótu: większość ludzi nadal instaluje grę na zasadzie klikania "dalej" bez patrzenia, co się dzieje. Grę zainstalowałeś, szukasz skrótu... a tu nie ma! I teraz weź się zastanawiaj, gdzie to się zainstalowało. Poza tym nie każdy wie, że poza "skrótem na pulpicie" ta gra może jeszcze gdzieś istnieć.

Co do tooltipów: wiele rzeczy można się domyślić z samej gry, a brak tooltipów może sprawić, że wracając do gry np. po roku znów będę musiał przechodzić tutorial, by sobie przypomnieć co było czym.

Ale żeby nie było, że wyłącznie się czepiam: publikacja dema to naprawdę chwalebny czyn :P
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 03-08-2016, 20:17   

W tutorialu jest mały błąd - gdy jest opisywany sklep i kupiłem już dynamit, jest napisane, żebym kliknął ikonę wyjścia, ale ta ikona jest inna niż na ekranie.
Muzyka w naszej bazie dość brzydko się zapętla. Nie wiem, po co jest taka krótka chwila ciszy, zanim muzyka zacznie grać od nowa. Nie zauważyłem tego problemu przy innych utworach, ale w czasie gry słychać czasem krótkie przycięcie muzyki, pewnie właśnie wtedy się zapętla.
Tutorial jest świetnie zrobiony i duży plus za niego. Jedyne, co by się przydało, to parę słów opisu po najechaniu myszą na ikonę. Wtedy pół tego tutoriala można by było skrócić, bo jest nieco przydługi. Do tego część ikonek nie jest wcale wyjaśniona w tutorialu. Na przykład w menu górnika mamy parę szarych ikon, których nie da się wybrać. Domyślam się, że funkcjonują w pełnej wersji, ale trochę dziwne, że nie są opisane w tutorialu. Tak samo jak np. dziwne znaczki na minimapie, które można wybrać z lewej strony - nie wiem, co oznaczają, mogę je podświetlić, ale nic się nie zmienia, a tutorial nic o nich nie wspomina.
Faktycznie brak skrótu po instalacji trochę utrudnia sprawę. Nie jest to chyba trudne do zrobienia w instalatorze. Instalator jest angielski, więc informuje nas, że gra zainstalowała się w folderze Program Files, tymczasem w polskim Windowsie instaluje się w folderze Pliki Programów. Oczywiście w polskiej wersji Windowsa też jest folder Program Files, ale tam gry nie ma, wbrew temu, co mówi nam instalator (testowałem na Windows 7).
Na razie to tyle, bo pograłem w tutorial. Nie jestem wielkim fanem takich gier, ale pogram w normalny tryb i napiszę coś więcej.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 640

20 Prestiż
Wysłany: 05-08-2016, 18:04   

Nie ma jakieś normalnej instalki tego dema, jakiś mirror albo coś?
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 09-08-2016, 21:06   

Widzicie, nie tak trudno napisać parę zdań więcej. Przynajmniej ja (czy każdy inny autor) będzie wiedział o co chodzi.

Tak więc ok, już wiem gdzie leży problem.

kamiledi15 napisał/a:
W tutorialu jest mały błąd - gdy jest opisywany sklep i kupiłem już dynamit, jest napisane, żebym kliknął ikonę wyjścia, ale ta ikona jest inna niż na ekranie.

Faktycznie :/ tak to jest jak się wprowadza zmiany w ostatniej chwili. No nic to... detal, ale do poprawki.

kamiledi15 napisał/a:
Tak samo jak np. dziwne znaczki na minimapie, które można wybrać z lewej strony - nie wiem, co oznaczają, mogę je podświetlić, ale nic się nie zmienia, a tutorial nic o nich nie wspomina.

Fakt, teraz (w demo) nie działają. Działają w pełnej wersji. Powiedzmy, że mają swoją jedną "specjalną" funkcję ;) Jakoś nie pomyślałem, aby je z dema usunąć.

Temporal napisał/a:
Nie ma jakieś normalnej instalki tego dema, jakiś mirror albo coś?

Nie bardzo rozumiem, co to jest normlna instalka. A co Ci się nie podoba w mirrorze z IndieDB?


A teraz coś na dobre zakończenie dnia: The Miners zostało zatwierdzone przez Steam! :D Dziękuje za głosy tym, którzy głosowali!


A ten zielony kolor na mojej podstronie Steam bardzo mi się podoba :)

The Miners - zaakceptowane przez Steam :D

[ Dodano: 30-09-2016, 00:03 ]
Hej!

Chciałem się podzielić z Wami informacją, że The Miners zostało wydane na Steam. Gra zostanie udostępniona 4 października. :)

The Miners on Steam

Ci co kupili grę na Indie Game Stand lub na Humble Bundle mogą pobrać z tych sklepów swój kod Steam. Tam też można pobrać patch do gry (wersja na Steam jest oczywiście w najnowszej wersji).

Jakby co, to lista zmian poniżej:

v.1.02
1. Usunięty błąd powodujący możliwość wypadnięcia górników poza mapę
2. Korekta grafiki wyjścia ze sklepu w tutorialu
3. Skrócony czas wyświetlania ekranu "raise cash to win"
4. Dodano możliwość grania w "free play mode" bez przeciwnika
5. Dodano możliwość grania w "free play mode" bez określonego celu (brak konieczności uzbierania określonej gotówki)
6. Dodano możliwość kopania w pionie i poziomie w rogach jaskiń i bardzo stromych korytarzy
7. 19 map dostępnych od samego początku w trybie "free play" (ostatnia mapa musi być odblokowana w trybie kampanii)
8. Poprawiony błąd w edytorze map dla przycisku "100% Rich" (wskaźnik bogactwa nie odświeża się podczas przewijania mapy)

v.1.01
1. Lekko zwiększono siłę skoku
2. Skorygowano osiągnięcia związane z bijatyką
3. Poprawiono dziwny błąd uniemożliwiający wybranie górnika gdy znajdują się on w lewym górnym rogu ekranu
4. Udostępniono 5 map w trybie "free play" na początku gry
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group