[TGF/MMF] Samples |
Czego używasz do odtwarzania efektów dźwiękowych? |
Polecenie Play Sample |
|
26% |
[ 4 ] |
DMC2 |
|
73% |
[ 11 ] |
|
Głosowań: 15 |
Wszystkich Głosów: 15 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Posty: 1411
Prestiż
|
Wysłany: 18-03-2006, 17:44 [TGF/MMF] Samples
|
|
|
W niektórych grach nie widać różnicy.
Czego używacie do odtwarzania w grach (obojętnie czy TGF czy MMF) efektów dźwiękowcych (po prostu sampli):
- Polecenia Play Sample
- DMC2
Proszę o wypełnienie ankiety i (niekoniecznie) poradzenie mi, dlaczego warto użyć tego a nie tego.
PS. Co sądzicie o opcji Multi-samples w TGF? |
_________________ |
|
|
|
|
Fred
Bohater
Posty: 358
Prestiż
|
Wysłany: 18-03-2006, 18:26
|
|
|
Ja jestem zdecydowanie za DMC2, bo sam go używam. Jakie są tego plusy? :
+ Odtwarza formaty, których nie odtwarza domyślne: Play Samples, Play Music.
+ Nie ma zawiech sampli i muzyki
+ Dowolnie można operować samplami i muzyką. Głośność, balans, przyśpieszenie i zwolnienie sampla lub muzyki
+ Prosty w obsłudze, nom oczywiście nie tak jak Play samples/music
Multi samples posiadają wiele wad. Najważniejszą z nich jest chyba to, że czasami niektóre sample przy nakładzie innych przestają grać. Np. gra muzyka w formacie wav (który bardzo dużo waży) i słychać strzały pistoletów, wrogów jak i gracza. Niektóre dźwieki przestają być odtwarzane. Tak więc DMC2 i tylko DMC2. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jakim
Młodszy chorąży Mjuzik Mejker
Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263
Prestiż
|
Wysłany: 18-03-2006, 23:04
|
|
|
Ja też używam DMC. Oprócz multisamplingu wykorzystuję jego możliwości zmiany EQ sampla (frequency), co wykorzystałem w m.in Syntezatorku . |
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Posty: 296
Prestiż
|
Wysłany: 18-03-2006, 23:38
|
|
|
DMC. Z powodów podanych przez Freda. |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Posty: 955
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:02
|
|
|
W DMC NIE lubie:
-Potrzeba bass.dll
-Gdy ktoś zapomni zdezaktywować bass.dll to gra zostaje w procesach
-Pliki są poza exekiem, czyli w pewnym sensie niewygodne.
W DMC lubie:
+Możliwość modulacji odgrywanego dźwięku
+Odczyt mp3 i mod
Gdy nie potrzeba, nie używam dmc2, tylko play sample. Dlaczego? A no bo po co dodawać nowego plugina, nową dllke, to w końcu troche rozmiaru kosztuje. Chociaż sample odtwarzane w wavie, nie w mp3 ważą więcej. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 1773
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:16
|
|
|
DMC 2!
Dlaczego?
Nie zacina gry! |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Jakim
Młodszy chorąży Mjuzik Mejker
Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:19
|
|
|
Fadex: zacina, jak zapomnisz dać "Terminate BASS".
Jednak od DMC2 wolę fmod.dll, niestety nie ma żadnego plugina obsługującego tę bibliotekę. Jest to dll służący do odtwarzania modów, xmów, itów, s3mów itp., dodatkowo też może pobierać nazwy, ilości sampli i instrumentów, pozycje co 1 rowa i wiele, wiele więcej .
Używam jej do GMa, więc wiem . |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 1773
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:22
|
|
|
Cytat: | fmod.dll, niestety nie ma żadnego plugina obsługującego tę bibliotekę |
A Call Dll nie łaska? |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Jakim
Młodszy chorąży Mjuzik Mejker
Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:30
|
|
|
A jest? Wow, nie wiedziałem; sądziłem, że CallDll służy do czego innego. Rispekt .
Call dll służy do odwoływania się do określonych bibliotek dll - tak dodałem, żeby każdy wiedział / Fadex |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Posty: 955
Prestiż
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:49
|
|
|
http://romanx.webd.pl/nb/viewtopic.php?t=458
Ostatni post mi uświadomił, że CallDll nie jest doskonały. Ale powinien działać przy przesyłaniu małoskomplikowanych danych, np. łańcuchów lub zmiennych jak to chyba powinno byc w przypadku tego dll |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
kubamaster93
Sierżant
Posty: 116
Prestiż
|
Wysłany: 23-04-2007, 17:59
|
|
|
Ja używam opcji "Play Samples" (też można kilka naraz - trzeba w opcjach gry ustawić "odtwarzaj kilka próbek naraz") bo DMC2 mi się chrzani - jak wezmę, żeby dany dźwięk był co 2 sec, to on jest jakoś co chwilę... Coś nie działa... :???: |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Posty: 1731
Prestiż
|
Wysłany: 23-04-2007, 18:22
|
|
|
Tasmpol napisał/a: |
-Pliki są poza exekiem, czyli w pewnym sensie niewygodne.
|
Nie? Mi zawsze sie wydawało, że jak cos jest poza exekiem, to właśnie jest wygodniej! Dzielisz sobie na foldery jak chcesz, w dowolnej chwili bezproblemowo możesz zmienić jeden dźwięk na inny, no i nie ma problemu z wydaniem specjalnej wersji gry bez dźwięków.
Ja używam DMC2 bo nie powoduje słynnego błędu z wyświetlaniem literki "r" zamiast nazwy sampli (przy kopiowaniu zdarzeń), ma większe możliwości co do odtwarzanych formatów, więcej opcji i nie powoduje, że sample w niwytłumaczalny sosób się zapętlają. |
|
|
|
|
|