Wysyłanie informacji o postaci gracza |
Autor |
Wiadomość |
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 18:19 Wysyłanie informacji o postaci gracza
|
|
|
Robię grę Multiplayer, w której gracz (zanim dołączy do planszy) wybiera jedną z kilku postaci.
Próbowałem zrobić to w postaci takiej: w momencie wyboru postaci (kliknięcie na obiekt) gra wysyła numer przypisany postaci do serwera, po załadowaniu gry serwer odbiera numer i tworzy obiekt danej postaci (plus String z nazwą gracza).
Zrobiłem tak, jak opisałem, ale raczej mi nie wyszło (wnioskuje po tym, że po załadowaniu poziomu z planszą mapa się nie Scrolluje, czyli żadna postać nie jest utworzona).
Proszę o pomoc w poprawnym użyciu tego, a jeśli ta cała czynność jest błędna, to proszę o poprawne naprowadzenie.
Z góry dzięki! |
|
|
|
|
GHPL
Starszy chorąży
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 18 razy Posty: 386
6075 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 19:44
|
|
|
Mógłbym zrobić przykład, ale prościej będzie jak znajdę błąd w twoim kodzie. Wrzuć jakiegoś screena lub .mfa. |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 20:07
|
|
|
Nawet nie podałeś jak klient wysyła tą wartość, ani jak serwer ją odbiera... ciężko pomóc bazując na Twoim opisie. |
|
|
|
|
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 21:05
|
|
|
Próbowałem to jakoś wykombinować, i wpadłem na coś takiego.
Na zrzucie 1: Tutaj chodzi o akcję z Lacewingiem. Po wybraniu jednej z pięciu postaci gra wysyła cyfrę odpowiadającą danej postaci.
Na zrzucie 2: To screen z wydarzeń z planszy gry. Po starcie planszy serwer odbiera informację o wybranej postaci i ją tworzy wraz ze Stringiem z nazwą gracza.
Jeszcze tylko dopowiem, że nie jest to LAN, tylko połączenie z serwerem (może się przyda ta informacja ).
Zrzut 1: http://i.imgur.com/en6rEtf.png
Zrzut 2: http://i.imgur.com/2s8B1Pq.png |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 21:12
|
|
|
Jak dla mnie wygląda dobrze.
Cytat: | wnioskuje po tym, że po załadowaniu poziomu z planszą mapa się nie Scrolluje, czyli żadna postać nie jest utworzona | ale to zdanie mnie zaintrygowało. Jaka plansza ma się scrollować i gdzie? U klienta? Na serwerze? Może scrollowanie masz źle zrobione. |
|
|
|
|
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 13-03-2017, 21:22
|
|
|
Nie mam jak pokazać na screenie w obecnej chwili, ale łatwo wytłumaczyć
Każdą postać przydzieliłem do grupy "Players". W zdarzeniach dałem:
Zawsze
-> Scrolluj względem "Players" (no i pozycja 0,0)
Nie pamiętam jak to dokładnie jest ale chyba jest to zrozumiałe
[ Dodano: 13-03-2017, 21:24 ]
Gracze mają ruch platformowy. Jest to zwykła mała mapka w linii prostej z boku, czyli jak typowa platformówka w 2D.
Jak robiłem jest bez użycia internetu to Scrollowało.
Dopiero jak zrobiłem te zdarzenia z Lacewingiem - przestało |
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 16-03-2017, 21:50
|
|
|
Najprawdopodobniej problem tkwi w tym, że od strony klienta sendujesz wiadomość na subchannelu 1, a po stronie serwera odbierasz wiadomość blast na subchannelu 0. Send i blast to dwie różne rzeczy, tak samo wiadomości muszą być przesyłane na tym samym subchannelu |
|
|
|
|
|