NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Zręcznościowa] Pies Syrena
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 06-05-2018, 11:16   

Mogę udostępnić, ale szczerze mówiąc mam taki bałagan w kodzie, że nie wiem, czy się połapiesz. Ja to ogarniam, ale nie wiem, czy umiałbym to wytłumaczyć. Ogólnie cały ruch opiera się na Platform Movement Object do klawiatury i Advanced Direction Object do myszy. Najwięcej zdarzeń zajmują korelacje poszczególnych części ciała do siebie wzajemnie, żeby to wszystko ze sobą współgrało. Na pewno dało się to zrobić prościej, więc ten kod to nie jest wzór do naśladowania, ale działa.
Dzięki Jarlfenrirowi gra zyskała już możliwość zapisu postępów. Przed zrobieniem filmików muszę nagrać trochę muzyki do etapów, jutro się za to wezmę.

[ Dodano: 13-05-2018, 12:53 ]
Strona techniczna gry została ostatecznie domknięta - gra ma już system zapisu, własną pauzę, wysuwane menu, dograłem brakujące dźwięki:
https://imgur.com/a/9kmfCN0
Nagrałem też parę muzyczek. Teraz uczę się programu do tworzenia filmików. Przede mną jakieś 40 filmików, ale każdy będzie trwał z pół minuty, czasem trochę dłużej, więc podejrzewam, że będzie to jakieś 25 minut filmów. Na pewno film końcowy będzie trochę dłuższy, ale jeszcze nie wiem, ile będzie trwał. Z kolei same etapy, bez filmików, przechodzę w sumie w ciągu 2 godzin i 4 minut (naprawdę mierzyłem to na stoperze :P ). Wiec w sumie cała gra powinna trwać około 2 i pół godziny, co daje chyba całkiem niezły wynik. Trudno powiedzieć, ile mi się zejdzie z filmikami, bo do tego muszę dograć jeszcze muzykę do niektórych etapów, ale wszystko zmierza w dobrym kierunku.

[ Dodano: 16-05-2018, 01:01 ]
Nauczyłem się programu do animacji - to pierwsza próba filmiku:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Wygląda to trochę kulawo, ale już wiem, jak to robić, więc powinno wyjść nieźle.
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 698

36228 Prestiż
Wysłany: 16-05-2018, 09:01   

W tym Anime Studio Pro? Nieźle wyszło :) .
_________________
 
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 16-05-2018, 11:16   

Dzięki :) Tak, to Anime Studio Pro. Ten filmik to tylko taka pierwsza próba, chciałem zobaczyć, jak to będzie wyglądało, dlatego ruchy są takie dziwne. Bałem się o wodę, ale na szczęście wyszła dokładnie taka sama, jak w grze. Program jest dość łatwy w obsłudze, ale dopiero, gdy się go nauczy, bo opcje są pochowane w rozwijanych okienkach - niestety, taka jest moda w nowoczesnych programach. Więc żeby się nauczyć, musiałem przeczytać 300 stron instrukcji, ale jak już się człowiek połapie, to robi się dość łatwo.

[ Dodano: 23-05-2018, 02:02 ]
Dobra, prace nad filmami ruszyły już. W międzyczasie robię muzykę do etapów. Nie będę na razie pisał w tym temacie - zamiast tego zaglądajcie co jakiś czas do mojego podpisu, tam będę informował o postępach. Dzięki temu nie będzie spamu.
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 698

36228 Prestiż
Wysłany: 25-05-2018, 07:15   

Myślę że ciężko mówić o spamie na forum w którym wiadomości pojawiają się tak sporadycznie ;p.

[ Dodano: 13-06-2018, 16:58 ]
Taki luźny pomysł; może jako jakieś znajdźki dasz archiwalne komiksy do odblokowania? Może zwiększy to tzw. 'replayability'.
_________________
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1711

36650 Prestiż
Wysłany: 13-06-2018, 19:35   

Wackyjackie napisał/a:

może jako jakieś znajdźki dasz archiwalne komiksy do odblokowania?

Pomyślałem dziś o tym samym :P
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 13-06-2018, 19:54   

Etapy są liniowe, więc nie za bardzo mam gdzie te znajdźki pochować :p Musiałbym zrobić to jak w starych przygodówkach, czyli próba interakcji z każdym przedmiotem na planszy. Pewnie po prostu dam te komiksy na koniec jako nagrodę za przejście gry.
Co do tempa prac - robię jakieś 3 elementy na tydzień. Elementy, czyli film główny, film przegranej lub muzyka. Oceniając na oko, pewnie zejdzie mi się jeszcze z pół roku. Nie jest to takie proste, ale jednocześnie daje to sporo satysfakcji, bo podoba mi się to, co mi wychodzi :)

[ Dodano: 02-07-2018, 00:44 ]
Easter egg do jednej z nieukończonych klikowych gier:
https://www.youtube.com/w...9&v=jx8f7bxUkQ8
Nie jest to szczyt animacji, ale chyba nie jest źle - robię tak, jak umiem najlepiej. W innych filmach pysk się rusza przy rozmowach, tu są głównie myśli, dlatego się nie rusza. Dźwięki też wiem, że nie są idealne, ale nie mam dźwięku rozpadającego się księżyca, więc nagrałem rozdzieranie kartki - scenka jest raczej humorystyczna. Dźwięki wody to machanie ręką w misce z wodą, skrzypienie drzwi - skrzypienie moich własnych drzwi. Wszystkie dźwięki nagrywam sam. Daje to jakieś pojęcie, jak będą wyglądały filmiki.
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 5 razy
Posty: 129

908 Prestiż
Wysłany: 02-07-2018, 01:56   

Bardzo mi się podoba wykonanie :) To będzie naprawdę unikatowa gra i nie mogę się doczekać finalnego produktu.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 02-07-2018, 11:25   

Dzięki, to motywuje :) Poprawię jeszcze szczegóły, jak ruch ręki brodacza, czy ruch pyska, gdy PS krzyczy o kosmitach. Średnio mi też pasuje ten dźwięk rozwalania księżyca, ale nie mam pomysłu, czym mogę go zastąpić.
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 120

2273 Prestiż
Wysłany: 02-07-2018, 12:32   

Też zagram z czystej ciekawości, jestem ciekawy jak to będzie wszystko działać w finalnym produkcie :) Gra już stała się legendą na tym forum :)
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1711

36650 Prestiż
Wysłany: 02-07-2018, 18:20   

Darcie kartki faktycznie nie do końca pasuje. Dźwięk słyszę, ale nie pomyślałbym, że to księżyc jest jego źródłem.
Poza tym animacja naprawdę świetna.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 698

36228 Prestiż
Wysłany: 03-07-2018, 07:04   

Filmik klimatyczny, ale warto udostępnić opcje zarządzania głośnością efektów dźwiękowych, dialogów i muzyki, bo jak dla mnie głos był za cicho.
_________________
 
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 03-07-2018, 07:07   

Da się. Klawiszem esc rozwija się menu, które pozwala między innymi zmieniać głośność osobno dla muzyki, dźwięków i głosów. Film jest uruchamiany z dysku, ale wszystkie dźwięki są odpalane z poziomu MMFa, co pozwala dowolnie je regulować. Głośność jest zapisywana do pliku, więc jak następnego dnia włączasz grę, to pamięta twoje ustawienia. Same filmiki można przeskakiwać, resetować, a nawet pauzować w dowolnym momencie.
Przy okazji, może wiecie, czy da się tą głośność robić trochę wygodniej? Nie mogę tych dźwięków /muzyki/głosów podzielić na kanały, bo wtedy gdy zaczyna się kolejny dźwięk, to poprzedni jest przerywany, więc kanał mogę zastosować tylko do muzyki. Przez to muszę robić jedno wielkie zdarzenie, w którym wstawiam: Zawsze ustaw głośność dźwięku Woda1 na licznik Dźwięki. Zawsze ustaw Woda2 na głośność Dźwięki. Głos1 na głośność Głosy. I tak z każdym jednym dźwiękiem osobno. Może da się je chociaż podzielić na grupy, tak jak obiekty? Bo to trochę masakra z tym, gdy dźwięków jest dużo w jednym filmie lub etapie. Jak nie to trudno, robię to tym sposobem, ale jest to dodatkowa robota i łatwo się pomylić.
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1711

36650 Prestiż
Wysłany: 03-07-2018, 09:10   

Ja bym pewnie zastosował takie podejście, że każdy kanał bym do czegoś przypisał. Zwykle miałem tylko dwie funckje: muzyka i reszta. Np. muzyka to kanał 1, a reszta jest na dźwięki.
Na początku poziomu ustawiam głośność dla każdego kanału zgodnie z ustawieniami. Zdarzenia najlepiej zawrzeć w grupę, każde zdarzenie niech będzie always i ostatnie zdarzenie w grupie ją dezaktywuje - dzięki temu jak zajdzie potrzeba przeliczyć głośność w trakcie działania wystarczy aktywować tą grupę ponownie.
Teraz jak tego używać: muzykę zawsze dotwarzam na kanale 1, a do pozostałych dźwięków mam licznik kanałów.
Odtwórz dźwięk na kanale wartość licznika i dodaj do licznika 1
Jeśli licznik większy niż 32, to ustaw go na 2.

Może sensowniej by było numer kanału wyliczać według wzoru ((licznik mod 31) + 1)?
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 741

4873 Prestiż
Wysłany: 03-07-2018, 09:27   

Brzmi nieźle, tylko ja mam jeszcze podział na dźwięki i głosy, więc pewnie musiałbym po 15 dla każdego i 1 na muzykę. Jak wtedy ustawić głośność tych wszystkich kanałów? Muszę każdy osobno, czy da się hurtem?
_________________
Pies Syrena - stan na 13.12.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 36 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 18 z 19 gotowe.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1711

36650 Prestiż
Wysłany: 03-07-2018, 13:41   

Trzeba by pętlą ustawić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group