NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strzelanka] DeathMaze Dungeon Crawler
Autor Wiadomość
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 06-08-2020, 21:52   

Kwadratowe skrzynki nie dropią nic. Są tylko ozdobą, przeszkodą w pokojach. Komunikat który pokazałeś na screenie (użyj miecza aby przebić serce) i na końcu jest napisane którym klawiszem, naciskasz scrool trzymając miecz w ręce. Tylko na trupach możesz to robić i na 'martwych zombi'. Zombie gdy jest powalony, po pewnym czasie budzi się. Aby zapobiec jego ożywieniu, przebija się go mieczem. Dostaje się trochę punktów zdrowia tak samo jak z trupów leżących w pokojach

"Fajnie się gra, ale po pewnym czasie robi się to już trochę monotonne"
Tutaj się nie zgodzę. To zależy jak się gra. Gdy opanuje się grę, w ogóle nie robi się monotonna. Wtedy zacznie się dochodzić do większych labiryntów i tam jest rzeź. Za niedługo planuję nagrać gameplay na koszmarze, który pokaże jak się powinno grać w tą grę. Jest trudna, i to nawet mało powiedziane :) Nie wszystkim się to podoba, ale nic nie poradzę w tej kwestii. Jedyne co mogę zrobić to ułatwić poziom easy :)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 08:05   

Byaly7 napisał/a:
Fajnie się gra, ale po pewnym czasie robi się to już trochę monotonne
Tutaj się nie zgodzę. To zależy jak się gra.

No obiektywne spojrzenie tu przede wszystkim widzę ;) . Skoro graczowi jest nudno, wbrew intencjom i twórcy i gracza to jest nudno i tyle. Mi póki co nie było nudno, ale za krótko grałem, żeby się znudzić.
Byaly7 napisał/a:
Jest trudna, i to nawet mało powiedziane Nie wszystkim się to podoba, ale nic nie poradzę w tej kwestii.

Trafiła kosa na kosę i bardzo się z tego powodu cieszę, może wyciągniecie z tego wnioski ;) .
_________________
:razzugly:
Ostatnio zmieniony przez msg 08-08-2020, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 08:44   

Wiesz, mam przegrane w tej grze wiele godzin. Ja jestem głównym testerem całej rozgrywki. Wiem jak było na początku miałem tak samo, że było monotonne. Dlatego wiem co mówię :D Ale gdy już ewidentnie ogarnąłem wszystko... Gdy cała mechanika gry została już praktycznie skończona i można było grać wkręciłem się, ponieważ zauważyłem jaki gra ma potencjał. Trudno jest to zauważyć jak się jeszcze nie potrafi grać lub nie wie się nic o grze. Myślę właśnie jakby to zrobić w grze. Będę musiał zaimplementować jakiś tutorial, tipy cokolwiek.

Jeśli chodzi o samą grę, to posiada rozbudowaną mechanikę zabijania przeciwników oraz używania każdej broni. Trzeba nauczyć się, jaka broń działa na kogo. Potwory można zabić każdą bronią, ale na przykład: jednego zabijesz używając jeden pocisk konkretną bronią. Trzeba robić tak, aby było to było korzystne dla nas. Na wyższych labiryntach nie tylko jest więcej potworów, ale jest więcej rodzai i tutaj zaczynają się schody.

Zapomniałem napisać po co są flary. Flary nie zostały stworzone z myślą oznaczania terenu gdzie się było. Labirynty naprawdę nie są skomplikowane aby się "gubić" i używać flar oznaczając teren. Flary są bardzo istotne na trudniejszych poziomach trudności tzn. HARD, NIGHTMARE. Służą po to, aby oświetlić sobie potencjalne korytarze w których potwory mogą nam zrobić plecy. Lub po prostu gdzie nam mogą wyjść, i żebyśmy byli na to przygotowani :)
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 12:35   

Gdy nie potrafisz przyjąć krytyki i wiesz lepiej niż sami gracze :D
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 15:08   

"Gdy nie potrafisz przyjąć krytyki i wiesz lepiej niż sami gracze :D "
Ktoś kto gra pierwszy raz będzie wiedział tyle co gracz który grał już 50godzin?
interesowała by Cię np. piłka nożna jakbyś wgl nie wiedział o co tam chodzi? No chyba nie za bardzo.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 15:43   

To nie jest dobra dobra droga, ale chyba jednak samemu do tego trzeba dojść :) Większość twórców gier przez to przechodziła.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 18:25   

Byaly7 napisał/a:
Ktoś kto gra pierwszy raz będzie wiedział tyle co gracz który grał już 50godzin?

Oczywiście, że ktoś, kto przegrał 50h będzie wiedział więcej o grze niż nowicjusz. A wiesz ilu graczy będzie miało nabite 50h? Jeden, ty, bo reszta się po drodze zniechęci.

Porównanie z oglądaniem transmisji meczu piłki nożnej też nietrafione, bo to rozrywka pasywna. Można zacząć grać w nogę, jakimś cudem trafić do jednego z zespołów Champions League bez wcześniejszego przygotowania i narzekać, że się za nikim nie nadąża i wszyscy cię kiwają. Notabene oglądając pierwszą w życiu transmisję piłki nożnej już można we własnym zakresie zrozumieć co się dzieje. Nie potrzeba do tego 50 meczy.

Poczytaj sobie:

http://www.davetech.co.uk/difficultycurves
http://www.teaboygames.co...ficulty-curves/
https://medium.com/@doandaniel/gamedev-protip-how-to-properly-design-difficulty-454590be681f
https://gamedev.stackexchange.com/questions/67875/algorithm-for-game-difficulty-pacing-curve-generation-in-single-player-rpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_game_difficulty_balancing
https://www.gamasutra.com...e_creating_.php
https://www.reddit.com/r/...ile_developing/

Zasada pierwsza: w przypadku określania wynikowego poziomu trudności swojej własnej gry masz najmniej do gadania. Nie było playtestów - nie wiesz, czy gra jest za trudna czy nie i nie określisz tego obiektywnie sam.
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 19:54   

Nadal uważam, że największą wadą gry jest jej przesadna losowość. Raz lustro znajduje się na pierwszym labiryncie, a 5 razy dochodzi się do siódmego labiryntu i nigdzie go nie ma. No i co z tego, że znalazłem to lustro na pierwszym labiryncie, skoro bez ksiąg jest bezużyteczne, a nie udało mi się ich znaleźć. Rozbiłem je i wypadła mi jedna księga i to jest jedyna, jaką znalazłem na tyle rozgrywek. A potrzebne są 3 i potem znowu lustro. Trochę to irytuje, że nie wiadomo, jak długo może trwać rozgrywka. Myślę, że kluczowe przedmioty nie powinny być aż tak losowane, tylko powiedzmy - pierwszą księgę zbierasz na drugim labiryncie, drugą na czwartym, trzecią na szóstym, a na ósmym jest lustro i wchodzisz do bossa. To tylko przykład. Bo przy obecnej sytuacji mogę przejść 50 labiryntów i nic nie znaleźć. Nie wiem oczywiście, jak dokładnie ta losowość działa, bo tego nie napisałeś, ale z moich doświadczeń wynika, że może tak być. Fajnie, że gra jest trudna, ale ilość labiryntów do ukończenia powinna być z góry określona. Tak jak w Diablo etapy były generowane losowo, ale ich ilość była stała. Niezbyt to zachęcające, gdy gra równie dobrze może trwać 15 minut, albo 3 godziny i nie jest to zależne od moich umiejętności, tylko od tego, co się wylosuje. Gdybyś mi napisał - masz do przejścia 20 labiryntów to ok, zrobiłbym wszystko, żeby dojść do tego dwudziestego. Ale gdy nie mam pojęcia, ile ich będzie, to słaba to zachęta do robienia postępów.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 08-08-2020, 22:34   

Porównanie nie było dosłownie z grą komputerową tylko ogólnie.
msg napisał/a:
Zasada pierwsza: w przypadku określania wynikowego poziomu trudności swojej własnej gry masz najmniej do gadania. Nie było playtestów - nie wiesz, czy gra jest za trudna czy nie i nie określisz tego obiektywnie sam.


Skąd możesz wiedzieć, iż nie było playtestów? Były playtesty i grało 21 osób. Już dzięki tym osobą można powiedzieć czy gra jest trudna czy nie. Każda z tych osób została zapytana jaka jest gra. Większość sama powiedziała, że trudna poprzedzając moje pytanie. Subiektywnie mogę stwierdzić, że gra jest trudna. I nie chodzi tutaj o losowość. To inna kwestia. Nie porównywałem piłki nożnej do gry komputerowej, tylko ogólnie.

[ Dodano: 08-08-2020, 23:36 ]
kamiledi15
Tak, masz rację. Dawno już nad tym myślałem i jako, iż wspomina to już nie pierwsza osoba to zostanie zmienione :)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 09-08-2020, 06:29   

Byaly7 napisał/a:
Były playtesty i grało 21 osób. Już dzięki tym osobą można powiedzieć czy gra jest trudna czy nie. Każda z tych osób została zapytana jaka jest gra. Większość sama powiedziała, że trudna poprzedzając moje pytanie.

I dlaczego nic to nie dało?
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 14-08-2020, 20:23   

Nie wiem, czemu tak bardzo czepiasz się poziomu trudności, gdy gracz ma do wyboru kilka stopni trudności. Na początku szło mi ciężko, ale po pewnym czasie zacząłem dochodzić dość daleko. Na najniższym stopniu co prawda, ale każdy ma wybór, jeśli chce trudniej. Jedyne co mnie odrzuca to ta losowość, przez którą nie wiadomo, jak długo trzeba będzie grać. Nie przepadam za nieskończonymi grami na punkty, stąd moja niechęć. Wolę gry, które da się przejść od początku do końca, ale nie gdy ten czas do zakończenia jest tak ekstremalnie losowany, że może nigdy nie nadejść. Jeśli to zostanie poprawione to chętnie będę trenował.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 15-08-2020, 11:56   

Aktualnie pracuję nad zmniejszeniem losowości. Tak jak pisałeś wyżej, lustra będą pojawiać się co któryś labirynt. To jest bardzo dobry pomysł. Muszę to wszystko jeszcze zbalansować. Na pewno książki będą teraz rzadsze, ponieważ lustra będą częściej. Wiadomo, że nie każde lustro może być też użyteczne. Zależy czy jest dobrze ustawione w pokoju. Za niedługo będzie już nowa aktualizacja :)
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 15-08-2020, 23:08   

No cóż, zważywszy na fakt, że dotąd nie znalazłem ani jednej książki, to jeszcze większe ich ograniczenie nie napawa mnie optymizmem. Na szczęście wiem, że da się wyjąć książkę z lustra, więc może nie będzie tak źle.
Nie odpowiedziałeś mi chyba jednak na pytanie - skoro nie można patrzeć w lustro, to jak mam je przebić bez tracenia punktów zdrowia?
Trzymam kciuki.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Byaly7 
Kapral


Główny edytor: Construct
Posty: 23

1786 Prestiż
Wysłany: 16-08-2020, 10:05   

"to jak mam je przebić bez tracenia punktów zdrowia?" Tutaj chodziło Ci chyba o popatrzenie się w nie. Już tłumaczę. Jest kilka sposobów aby nie zostać zranionym przez lustro i zdobyć książkę. Tutaj już trzeba pomyśleć samemu jak 'oszukać' lustro :D
Przebijając lustro mieczem, uzdrowi Cię. Lustro nie odda strzał w gracza, gdy popatrzy się w nie z wyłączoną latarką. Książki spotykane osobno w pokojach muszą zostać ograniczone, gdy lustra nie będą losowo pojawiały się w labiryntach, książki zbytnio będą ułatwiały wejście do labiryntu demona. :|
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 16-08-2020, 20:46   

Rozumiem, ma to sens :) Czekam więc na nową wersję. Dzięki.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group