NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Program] Klik Help Web
Autor Wiadomość
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 16:37   [Program] Klik Help Web

Moją ideą było zrobienie systemu szybkiej pomocy przy tworzeniu gier. Ale - do rzeczy.
Osoby, które ściągneły klienta i mają go uruchomionego tworzą sieć pomocy klikowej. Program jest prosty - jeżeli masz problem z klikami, a nie chcesz czekać na forum aż Ci odpowiedzą, chcesz znać odpowiedź jak najszybciej, lub gdy problem jest drobny i nie wymaga zakładania nowego tematu za pomocą klienta tworzysz nowy wątek pomocy. Piszesz w czym potrzebujesz pomocy itp. Zapisujesz - wątek zostaje zapisany na serwerze. Osoby, które akurat są on-line w sieci klikowej widzą w swoich klientach nazwe twojego problemu. Jeżeli potrafią Ci pomóc otwierają wątek i piszą odpowiedź. To w sumie coś jak dział Pomoc na forum, ale na poziomie programu. Nie musimy czekać aż ktoś wejdzie na forum i zobaczy naszą prośbe o pomoc. Osoby będące dostępne w tej sieci mają dajmy zminimalizowany do traya program. Gdy pojawi się nowa prośba o pomoc program zawiadamia wszystkich obecnych o prośbie. Ten kto wie - odpowiada i mamy odpowiedź.
Trudno to wytłumaczyć... no ale dobra, chyba rozumiecie? Potrzebna by była tutaj wiedza z zakresu rozszerzeń sieciowych, której ja póki co nie posiadam. Myślę, że takie coś było by przydatne...
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
bmatrix 
Starszy sierżant


Główny edytor: TGF
Pomógł: 4 razy
Posty: 204

2055 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 20:15   

Myślę że lepiej (i łatwiej) byłoby to zrobić w jakimś j. programowania. No bo kliki pod tym względem są mocno ograniczone i bałagan by się zrobił.
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 20:17   

Do tego celu służy forum.
 
     
Kaytek 
Chorąży


Pomógł: 1 raz
Posty: 293

6902 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 22:37   

BROO: to miałaby być swoista alternatywa dla forum, Tasmpol napisał o tym w pierwszym poście.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Minty 24-08-2013, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 22:41   

Alternatywa dla niecierpliwych. Chociaż może teraz nasza scena jest zbyt mała, by taka pomoc dawała monumentalne korzyści. Ew. przydałaby się dla początkujących, którzy chcieliby mieć pomoc na bierząco, tj. uczyć się programu ze swoistym nauczycielem.
A propos j. programowania - programiści na 100 mają takie coś :) Nie wiem czemu, ale jestem tego pewien, chociaż nigdy o takim czymś nie słyszałem.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 22:48   

Tak KK: zauważyłem.

Nie wierzę w to rozwiązanie. Gdyby taki program powstał w klikach - z pewnością bym go nie uruchamiał... dlaczego? Biblioteka wyświetlania grafiki (cncs) będzie cały czas zajęta przez ten program, co uniemożliwi mi płynne testowanie swoich gier w międzyczasie.

Ktoś powie: "przecież możesz wyłączyć wtedy ten program?". Odpowiedź: równie dobrze mogę korzystać z forum.

Nie uważam, aby to rozwiązanie (chociażby w j.prog.) miało sens.
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 22:51   

Hmm... nie pomyślałem o tym... Czyli korzystanie z aplikacji klikowych działających w tle (jak chociażby ostatni program Zetcoma) powoduje błędy w jednoczesnym graniu w inne gry? To skreśla projekt.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 29-04-2006, 22:57   

Nie błędy, tylko to, że jedna biblioteka musi analizować dane z dwóch aplikacji klikowych, żeby jednocześnie obsługiwać je.

Próbowałeś kiedyś uruchomić 2 gry klikowe na raz? U mnie z 50 FPS robi się jakieś 30.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 08:06   

Pewnie, że programiści mają takie coś. Nazywa się IRC. Załóżcie kanał klikowy i już :) Poza tym dokładnie tak działa SB na forum. I częściowo czat też. Wszystko już jest :P

Poza tym są techniki zmniejszania obciążenia kompa przez aplikację klikową, ale do niewielu rzeczy jest to praktyczne.
 
     
Kaytek 
Chorąży


Pomógł: 1 raz
Posty: 293

6902 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 14:03   

Jedną z najwydajniejszych takich technik jest użycie Task Priority Object... Pozwala ustalić "ważność" naszej aplikacji. Czyli pomysł jest jak najbardziej do zrealizowania (app w trayu - niski priorytet i vice versa).
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group