NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tutorial #2
Autor Wiadomość
Fred 
Bohater


Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 01-05-2006, 06:10   Tutorial #2

Witam! Dziś pokażę jak zrobić dwa rodzaje podłoża do gry od góry, bądź izometrycznej.
Pamiętajmy że bardzo ważną sprawą jest dobranie odpowiedniej palety kolorów. Zaczynajmy!

Najpierw zróbmy podłoże leśne. Jest ono cieższe do zrobienia niż podłoże trawiaste.

1.Najpierw dobieramy kolor który będzie tłem naszego podłoża. Kolor powinien być najciemniejszy
z tych którymi się posłużymy. Należy wypełnić cały kwadrat tymże kolorem. Mój kwadrat ma rozmiar 50x50
Jest to najłatwiejszy punkt.

2.Dobieramy jaśniejszy kolor od koloru tła. Robimy poziome, szarpane i chaotyczne linie na całym kwadracie.

3.W niektórych miejscach lini (najczęściej na końcach i pośrodku) nakładamy jeszcze jaśniejszy kolor.
Staramy się nie przesadzić z gęstością jaśniejszych lini.

4.Na najgęstrze miejsca lini najjaśniejszych nakładamy jeszcze jeden najjaśniejszy kolor.
Tak jak w poprzednim punkcie uwarzamy aby nie przesadzić z gęstością najjaśniejszych linii.

5.Ostatni a zarazem najtrudniejszy punkt. Tworzymy dithrening na prawie całym kwadracie.
Staramy się nie dać go za dużo ani za mało. Robimy go i z prawej i z lewej strony.
W MS Paintcie najłatwiej zrobić go ciągnąc linie i trzymająć klawisz "Shift".



Zajmijmy się podłożem trawiastym. Jest ono bardzo proste do wykonania. Stworzenie kwadratu 50x50 nie
powinno zająć dłużej niż 15 minut.

1.Tak jak poprzednio dobieramy najciemniejszy kolor, który posłuży za tło dla naszego podłoża.
Rozkładamy go po całym kwadracie.

2. Tworzymy źdźbła trawy, rozmieszczając je po całym kwadracie. Można pomóc sobie funkcją "Kopiuj i Wklej"
ale istnieje ryzyko zbyt jednolitego lub symetrycznego wzorku kwadrata. Dla lepszego wyglądu, źdźbła powinny
być różnych rozmiarów i kierunków.



3. Ostatni punkt będzie bardzo prosty. Rozjaśniamy najjaśniejszym kolorem tylko niektóre czubki źdźbeł.
Kolor powinien być bardzo jasny aby wyraźnie zaznaczał początek źdźbła.

 
 
     
Vital 
Starszy sierżant
VTL


Posty: 203

6199 Prestiż
Wysłany: 08-05-2006, 12:47   

Wyszło troche zbyt ciemne,ale mimo to zastrzezen nie mam.Calkiem naturalnie i realistycznie,jestem z cala prewnoscia przekonany ze komus sie przyda.Sam sie szykuje do sklejenia jakiegos tutoriala,nie wiem co z tego wyniknie ;) .
_________________
człowiek-zając rusza do boju!
 
 
     
pepe9donkey 
Bohater
Strup Parzyłapa


Pomógł: 3 razy
Posty: 216

18099 Prestiż
Wysłany: 08-05-2006, 13:16   

Najlepiej dla "Ślimaczka" ;)
_________________
\,,/, (o_O) ,\,,/
 
 
     
Fred 
Bohater


Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 08-05-2006, 15:35   

Wyszło takie ciemne ponieważ domyślny styl NB jest jasny :doubt: W Paintcie wygląda to o wiele lepiej, bo tło jest tam ciemnoszare :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group